![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#7662 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Rusland heb je de regime-pers, maar net zo goed erg kritische media, zoals bvb. het engelstalige Moscow Times. Ook de culturele elite is ongemeen kritisch, veel kritischer dan in het Westen tegenwoordig. (voor fundamentele maatschappijkritiek moeten we al teruggaan tot de jaren 70) Bekijk als je kan eens de film Levathian, een vrij waarheidsgetrouwe bijzonder scherpe kritiek op het hedendaagse Rusland, vol corruptie, geweld, machtsmisbruik, alcoholisme, hypocrisie. Toegelaten in Rusland en zelfs voorgedragen door Rusland op het filmfestival van Cannes. (wel de bemerking maken dat al deze fenomenen ook al bestonden voor Putin(en om eerlijk te zijn zijn afgenomen sinds Putin aan de macht is), en ook bestaan in het huidige Oekraïne, of in andere ex-Sovjet-landen, misschien nog wel erger dan in Rusland). Fundamentele kritiek op het ongebreidelde consumerisme, de macht van de financiële elite op onze media, etc. zie ik niet meer in de westerse kunst of media, de fundamenten van onze maatschappij worden niet meer in vraag gesteld, zoals dat in Rusland wel gebeurt. Laatst gewijzigd door tomm : 2 juli 2015 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7663 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij schetst een traditioneel en alom bekend beeld van Rusland. Als het om de vrije pers in Rusland gaat. Mensen die ik daar ken zeggen, dat de propaganda machine van de regime pers op volle toerem draait en dat er van de vrije pers weinig over is. Poetin heeft alles onder controle. Daarom zijn we zo blij dat we in het Westen wonen en niet in de 19e eeuwse samenleving van Rusland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7664 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naast de propaganda machine heb je, zoals ik al zei, ook erg kritische media. Alleen staat de gemiddelde Rus daar vrij negatief tegenover, ze associëren de liberale oppositie tegen Putin met de vreselijke jaren 90. (toen al de fenomenen die in de film bekritiseerd worden nog veel nadrukkelijker aanwezig waren) Nogmaals, welke recente film is een ongenadige, fundamentele kritiek op onze maatschappij? Je had dat wel in de jaren 60 en 70, maar nu niet meer. Russen die in het Westen wonen vinden westerlingen vooral zeer zelfgenoegzaam, totaal onkritisch, en een beetje dom. Laatst gewijzigd door tomm : 3 juli 2015 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7665 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel tot mijn spijt vast dat ik met de meeste vrienden die ik achterliet na de unief in België toen in naar Latijns America vertrok bijna niet meer over politiek en dergelijke kan babbelen. Hun meningen zijn simpelweg die van het eenheidsdisours wat je op TV hoort naar mijn mening. Ik voel me vervreemd.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 juli 2015 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7666 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet door migranten te knuffelen, of daarentegen de schuld van alles te geven, of door biologisch te eten en in een bakfiets rond te rijden, dat je de wereld echt zal veranderen, of dat je je vragen stelt bij het kapitalistische consumerisme, de concentratie van macht en middelen bij de financiële elite, het westerse neo-kolonialisme. Landen die de westerse wereldorde in vraag stellen, zoals Rusland of China, worden steeds door de westerse media als kwaadaardig voorgesteld, veel mensen gaan daarin mee. (niet in Latijns-Amerika, omdat die zelf een lange geschiedenis hebben van onderdrukking door, eerst Europa en nadien de VS) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7667 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je kritiek wil spuien moet je wel zien dat je er iets van kent he, nu heb je enkel bewezen dat je een tunnelvisie hebt van jewelste en geen fluit kent van de europeses cinema, net zoals de russen natuurlijk, die leven in een bubbel waarin blijkbaar een andere realiteit bestaat. Overigens vind ik persoonlijk de russen die ik hier ken gewoonlijk vrij lomp, kortzichtig en absoluut niet geinteresseerd in feiten. Waarom zouden ze als de feiten oncomfortabele waarheden blootleggen, nietwaar? Maar ze sturen wel indien mogelijk hun kinderen naar onze scholen en universiteiten, blijkbaar zijn de opleidingen hier dan toch stukken beter dan In rusland. Toen ik in Irkutsk was voor een project, kreeg ik zo eens een vertaalstertje mee van de unief daar, een meisje van 22, laatste jaar, sympathiek kind, maar zo incompetent als iets. Sorry, maar als je kijkt naar de maatschappij waarin ze leven kan je enkel concluderen dat de russen bijzonder nonchalant, weinig creatief en niet bijster snugger zijn in het algemeen. Slavic syndrome. Laatst gewijzigd door parcifal : 3 juli 2015 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7668 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7669 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Russen zijn lomp omdat ze niet zo fake zijn als in het Westen. Als Russen glimlachen en vriendelijk zijn is dat omdat ze je echt leuk vinden. Russisch onderwijs was erg goed tot de jaren 80, daarna volgde een enorme neergang. Nu probeert men het onderwijs opnieuw op te krikken, maar is inderdaad nog niet op het westerse niveau. Maar je moet ook aanvaarden dat elke cultuur anders is, dat wordt wel als vanzelfsprekend beschouwd als het om Thais of zwarten gaat, waarom dan niet Rusland, omdat die blank zijn en dus europees horen te zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7670 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oostenrijkse EU Exit Partij: De NAVO misbruikt de EU om Rusland aan te vallen, Amerikaanse militairen raus!
NATO Expands in Europe to Attack Russia – Austrian EU Exit Party © AFP 2015/ DANIEL MIHAILESCU Laatst gewijzigd door zonbron : 4 juli 2015 om 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7671 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door tomm : 5 juli 2015 om 01:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7672 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een erg krachtige video die alles zegt over de misdaden van het regime:
https://www.youtube.com/watch?v=MuGbWY168tg#t=434 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7673 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand heeft ooit gezegd dat Rusland het aards paradijs is. Maar ook het Westen is het aards paradijs niet. De toevloed van trollen, nu dat de fundamentele waarden van onze westerse maatschappij in vraag gesteld worden, kan ook een indicatie zijn .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7674 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom gaan alle vluchtelingen uit Afrika naar Europa en niet naar Rusland?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7675 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rusland is minder toegankelijk, en veel Afrikanen kennen Rusland ook niet goed. Daarenboven doen er indianenverhalen de ronde over racistische aanvallen op zwarte mannen. De lonen in West-europa liggen ook nog steeds hoger. (maar niet in de Oost-Europese EU-lidstaten, ook daar wil geen kat naartoe, bvb. Bulgarije, Roemenië, Litouwen, Hongarije, etc. Griekenland tegenwoordig, etc.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7676 |
Minister-President
|
![]() Ukranian Agony.
Teaser : https://www.youtube.com/watch?v=tbcs4Vvk9wg Site : http://ukrainianagony.info/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7677 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Objectiviteit moet je natuurlijk niet verwachten als je ziet dat deze propagandisten zelfs deel uitmaken van rebellen tijdens operaties, ze rijden zelfs mee op rebellen APC's,. (gekocht in lokale winkels zoals we allemaal weten). Maar dan op het einde gaan ze volledig uit de bocht en vallen door de mand als krankzinnige complottheoristen, waardoor voor elk zinnig mens duidelijk wordt dat het een zieke grap is die hele film. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 6 juli 2015 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7678 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De sancties van de EU mogen eeuwig duren, Rusland zal z'n positie tegenover de Krim nooit wijzigen. BRON
![]() |
#7679 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7680 |
Secretaris-Generaal VN