![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#7681 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Waarom niet? De kapers hadden waarschijnlijk geen idee hadden of ze het gebouw gingen doen instorten. Oh ik haat het wanneer jullie met dit zinnetje afkomen, dit is een dramatish flauwe verklaring en stelt niet de waarheid voor, en dient enkel als truther-propaganda om de dingen simpeler voor te stellen dan dat ze gebeurt zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7682 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
1) Als het geen inside job was, komen die gewoonweg van de gebouwen zelf 2) Als het wél een inside job was, komen ze misschien van de gebruikte springstoffen. En dan kan men het ook eenvoudig verbergen, omdat de residuen ook zo terug te vinden zijn in gebouwen, zonder dat er CD aan te pas kwam. Als men thermate gebruikte, is dat natuurlijk een heel ander verhaal. Want die geven boriumnitraat af, en dat was niet terug te vinden. Sulfer (het tweede residu van thermate) wel. Thermate kan dus eigenlijk al zo goed als uitgesloten worden. Thermite daarentegen niet. En dan hebben we nog steeds de explosies die in het gebouw platsvonden. Sommigen proberen de explosies te verklaren door kerosine die door schachten naar beneden gelopen is, en ergens beneden ontploft is, maar als je weet dat het grootste deel van de kerosine al ontbrandde bij impact, is deze theorie makkelijk te weerleggen. De ontploffingen kunnen natuurlijk wel van gasleidingen komen. Als die tenminste in de torens aanwezig waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7683 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik zoek daarom vooral een verklaring voor het bezwijken van de onderste, onbeschadigde kolommen. En die is met explosieven (of iets dergelijks) makkelijk te verklaren. Welke andere theorie zou jij dan aanhalen? Citaat:
Dat zinnetje dat ik daar gezet had was ironisch bedoeld...natuurlijk neem ik dat verhaal over die grotbewoners niet serieus. Citaat:
Laatst gewijzigd door Insdeath : 26 januari 2009 om 15:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7684 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7685 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7686 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Indien niet, waarom zou er in het World Trade Center iets ontploft zijn? (CD-theorie buiten beschouwing gelaten natuurlijk) Citaat:
Anderen zeggen dan weer dat de 'ontploffingen' alleen maar de schokken waren door de vliegtuigimpacten veroorzaakt. Daar ze niet samen vielen met de impacten van de vliegtuigen, is deze theorie ook weer weerlegd. Dus die ontploffingen op de benedenverdiepingen (kelder?) lijken me inderdaad ook zeer vreemd... En dan is er nog steeds geen aannemelijk verklaring voor het plotselinge, spontane falen van de centrale kolommen. Laatst gewijzigd door Insdeath : 26 januari 2009 om 15:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7687 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die elektrische apparaten hadden helemaal geen reden tot ontploffen, nogmaals, het gaan in vele gevallen over lagere verdiepingen en zelfs de kelder, plaatsen waar geen brand was. U zal eerst moeten aantonen dat er een reden was dat deze toestellen zouden ontploffen, dán wordt het misschien meer waarschijnlijk. Ontploffende elektrische apparaten hebben bovendien niet de waargenomen effecten (hele verdiepingen die verwoest worden en instorten en massa's gewonden) als gevolg. Bovendien sprak de brandweer niet over ontploffende apparaten maar over 'secondary devices'. http://www.youtube.com/watch?v=qoR0yCMvtT8 Laatst gewijzigd door Akufen : 26 januari 2009 om 15:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7688 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Waarom wordt er van zowel FEMA als de 9/11 commission, als NIST dáárover niks gezegd? (Niet dat ik weet tenminste, want ik heb niet alle tienduizend pagina's gelezen...) Citaat:
'We heard a secondary explosion' ... Meer dan genoeg getuigenissen van brandweer, reporters, slachtoffers en bewoners. De voor mij - en ook voor veel anderen - meest aannemelijk theorie is dus als volgt (iedereen is natuurlijk vrij hun eigen mening hierover te posten): 1) De vliegtuigen storten in de gebouwen, de gebouwen weerstaan de impact gemakkelijk door hun robuuste stalen structuur. 2) De centrale kolommen worden opgeblazen (dat verklaart meteen waarom nagenoeg alle liften buiten werking of ingestort waren, deze bevonden zich namelijk vlak naast deze centrale kolommen) door middel van een of ander soort explosief. 3) De torens blijven nog even rechtstaan doordat de buitenste muren - die uit staal bestaan en altijd al hielpen het gewicht van de hele toren te dragen - de last nog min of meer kan dragen. 4) Uiteindelijk begeven de buitenste stalen muren (je kan duidelijk zien dat de muren op de plaats van impact het allereerst begaven), en de val van het bovenste gedeelte kon door niets meer gestuit worden, omdat er ook niks 'stevigs' meer in de weg zat. Laatst gewijzigd door Insdeath : 26 januari 2009 om 16:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7689 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In de video zie je mooi hoe het staal plooit net voor de instorting en dan hoe het bovenste deel instort gevolgt door de rest, waarbij enorm veel stukken zijdelings wegvlogen (vandaar de schade aan WTC7,trouwens) in plaats van dat heel het gebouw symmetrisch naar beneden stort zoals bij een CD. Als u zegt dat de stalen kolommen op die plek moesten gefaalt hebben, is het dan niet mogelijk dat de instortende bovenste verdiepingen die -al door brand verzwakte- kolommen doen begeven hebben onder de druk van die instorting? Er is duidelijk te zien hoe het bovenste deel eerst valt, om dan pas gevolgt te worden door de rest. Was het niet zo dat de horizontale balken zo ontworpen waren dat als er enkele het zouden begeven dat de rest overnamen? Als er niet genoeg balken meer waren wat gebeurt er dan? Het gebouw was ontworpen om zowel een buitenste als binnenste steun te hebben, als de buitenste het nu begeeft en dan de horizontale balken ook, kon het bovenste stuk van het gebouw dan blijven staan op de binnenste -verzwakte- steun alleen? Zoals ik al zei ik ben geen expert, maar dit lijkt toch niet zo onwaarschijnlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7690 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Buzz : 26 januari 2009 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7691 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Danny Jowenko de demolitieexpert zegt nochtans net het omgekeerde.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Van zo'n argumenten pis ik bijna in m'n broek, en niet van't lachen. Dit toont alleen maar aan hoe stevig die torens waren, en hoeveel explosies er nodig waren om dit gebouw uiteindelijk te laten neerstorten. Al die explosies die de instorting voorafgingen hadden volgens mij maar één doel, het gebouw verzwakken. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7692 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat er ooit al een dergelijk gebouw met CD werd neergehaald. Met 'een dergelijk gebouw' bedoel ik een gebouw die ook een soort buitenste stalen geraamte heeft. Voor zover ik weet, hadden alle gebouwen die tot nog toe opgeblazen werden, geen dergelijk structuur. En werden van die gebouwen ook alle stalen (en betonnen) steunpilaren weggeblazen. Door in de WTC-torens enkel de centrale kolommen weg te blazen, heeft het iets minder de indruk van een CD geweest te zijn, en gaat men ook niet zo snel een inside job verdenken. Niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7693 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Volgens mij werd er bij 1 en 2 ook een vorm van CD toegepast, maar dan op een hele andere manier. Citaat:
Laatst gewijzigd door Insdeath : 26 januari 2009 om 16:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7694 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De reporter zegt "maar het ziet er wel uit als een CD". Waarop Jowenko zegt "natuurlijk...". Als u geen rekening wil houden met de effecten van die ontploffingen, en enkel een theorie probeert te bouwen rond het woordje 'ontploffingen' dan kan u dat misschien nog aannemen. Van zodra je de specifieke voorvallen van de WTC torens bespreekt vervallen die opties omdat er ten eerste geen reden tot ontploffing was en ze de schade geenszins kunnen verklaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7695 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7696 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die 15 seconden zijn berekend op de instorting van de binnenste kolommen die iets langer overeind bleven. Op dezelfde manier werd bij WTC 7 een instortingstijd van 17 seconden berekend ipv 6 a 7 doordat er bovenaan de toren een instorting plaatsvond vóór de algemene instorting van het gebouw. Het is ook dankzij dit gegoochel met getallen dat er duidelijk iets mis is met die instortingstijden. http://911research.wtc7.net/wtc/models/index.html Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Akufen : 26 januari 2009 om 16:37. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7697 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar haal je die informatie vandaan ? Het klopt allemaal echt niet , er is namelijk veel meer onderzocht . Via hier kun je werkelijk alle denkbare bronnen voor informatie vinden over die issues . Ik dacht dat ik al aardig wat informatie had bekeken, tot ik deze pagina met links voor mij kreeg : http://wtc7lies.googlepages.com/grou...lssortingopera Laatst gewijzigd door atmosphere : 26 januari 2009 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7698 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Akufen : 26 januari 2009 om 16:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7699 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er vond ver voor de collapse een grote explosie plaats in de kelder , de lobby en op een heleboel verdiepingen tussen de lobby en het impact-gat boven .
Al deze plaatsen waren door de vrachtliftschacht met elkaar verbonden . Er zijn ook mensen op de tussenliggende verdiepingen verbrand omdat zij in de buurt van de lift stonden . Hierover zijn ook vele getuigenverklaringen. Het betrof een kerosine explosie in die liftschacht . Toen de brandweer net arriveerde had dit al plaatsgevonden. men trof de lobby aan waarvan alle ruiten er uit lagen. Tevens zag men daar zelfs brandende mensen . Dit is allemaal te zien in die bekende reportage over brandweerlieden op 9/11 van een franse (meen ik ) filmcrew. Deze explosie had met de latere instorting niets van doen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#7700 | |
Partijlid
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=k3DRh...eature=related
Zeker bekijken. Het bevat het volledige interview met Jowenko. Hartelijk bedankt voor deze link! Er is inderdaad tonnen en tonnen aan info te vinden. Deze zal zeker van pas komen! Citaat:
http://query.nytimes.com/gst/fullpag...5AC0A9679C8B63 Een van de vele artikelen die de vreemde houding van de autoriteiten tegenover bouw- en staalkundig inspecteurs uitlegt. Laatst gewijzigd door Insdeath : 26 januari 2009 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |