Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2015, 21:39   #7741
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Blijkbaar is de Zweedse Story (Expressen) voor u gelijk aan Reuters of BBC. Ik wacht op een ietwat serieuzere bron. U en Geert tonen keer op keer zelfs de grofste propaganda over te nemen zolang het maar tegen Rusland gericht is. Ik vraag me af wat JULLIE bron eigenlijk is, want ik kan me niet voorstellen dat jullie Zweedse websites volgen. Waarom die bron verborgen houden?
Nog nooit van sociale media gehoord?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 21:46   #7742
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Nog nooit van sociale media gehoord?
Zo kan je om het even welk gerucht als een bron zien.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 21:59   #7743
Geert C

Standaard

Citaat:
Zo kan je om het even welk gerucht als een bron zien.
Niet echt, ik zag het artikel passeren op Twitter. Wat ik nu op Twitter zie passeren is ook interessant: het zou kunnen gaan om de Russische duikboot 'Som' die in 1916 zonk. De afmetingen zouden overeenkomen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 27 juli 2015, 22:06   #7744
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet echt, ik zag het artikel passeren op Twitter. Wat ik nu op Twitter zie passeren is ook interessant: het zou kunnen gaan om de Russische duikboot 'Som' die in 1916 zonk. De afmetingen zouden overeenkomen.
Lijkt dus op een mislukte poging tot anti Rusland propaganda uwentwege.

Website
Oud 27 juli 2015, 22:09   #7745
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is de Zweedse Story (Expressen) voor u gelijk aan Reuters of BBC. Ik wacht op een ietwat serieuzere bron. U en Geert tonen keer op keer zelfs de grofste propaganda over te nemen zolang het maar tegen Rusland gericht is. Ik vraag me af wat JULLIE bron eigenlijk is, want ik kan me niet voorstellen dat jullie Zweedse websites volgen. Waarom die bron verborgen houden?
Daar heb ik ook nooit een geheim van gemaakt : meestal pro-westerse bronnen binnen rusland of oekraiene, soms kennissen die ik vertrouw.
de grofste propaganda filter ik er bewust uit, die zie je dus nog niet eens.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 22:26   #7746
Geert C

Standaard

Citaat:
Lijkt dus op een mislukte poging tot anti Rusland propaganda uwentwege.
Laat die intentieprocessen maar achterwege.

Ik heb hier sec het nieuwtje weergegeven zoals ik het op de site van de Zweedse openbare omroep las: er is een wrak van een Russische duikboot gevonden, volgens Expressen gaat het om een recent wrak. De link met die zoektocht van vorig jaar werd door de bron zelf gelegd, vandaar dat ik het in dit topic plaatste. Dat jij daar meer achter zoekt is uw zaak.
Oud 27 juli 2015, 22:46   #7747
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb hier sec het nieuwtje weergegeven zoals ik het op de site van de Zweedse openbare omroep las: er is een wrak van een Russische duikboot gevonden, volgens Expressen gaat het om een recent wrak. De link met die zoektocht van vorig jaar werd door de bron zelf gelegd, vandaar dat ik het in dit topic plaatste. Dat jij daar meer achter zoekt is uw zaak.
Denk je nu echt dat iemand daar in trapt?

Website
Oud 27 juli 2015, 22:51   #7748
Geert C

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat iemand daar in trapt?
Waarin trappen? Het nieuws brengen zoals het bericht werd door de Zweedse openbare omroep is m.i. geen propaganda.

Uw eerste reactie daarentegen...
Citaat:
Voor hetzelfde geld NATO trukjes om Zweden haar neutraliteit te doen opgeven.
Oud 27 juli 2015, 22:55   #7749
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarin trappen? Het nieuws brengen zoals het bericht werd door de Zweedse openbare omroep is m.i. geen propaganda.

Uw eerste reactie daarentegen...
Ik nuanceerde uw insinuatie.

Website
Oud 27 juli 2015, 23:05   #7750
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik nuanceerde uw insinuatie.
Ja, je bent zo genuanceerd en gebalanceerd als een blok gewapend beton ter grootte van een doorsnee getsjer, het is duidelijk dank u.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2015, 04:02   #7751
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
We zullen zien, in ieder geval is het corrupte maffiaregime van putin ook ten dode opgeschreven. En dan krijg je de toestanden van begin jaren 90 terug in rusland. Maal 3, want de bruggen met hun westerse vrienden, die hun al zo vaak uit de penarie hebben moeten trekken, zijn nu grondig verbrand.
Er is geen indicatie dat er een regime wissel in Rusland staat aan te komen, in tegendeel Putin blijft erg populair, terwijl de populariteit van het bewind in Kiev volgens de laatste opiniepeilingen zo rond de 11% schommelt.
Ik ben net terug van een ander land dat nu deel uitmaakt van de euraziatische unie en je ziet duidelijk dat de banden met Rusland sterk aangehaald worden terwijl de vijandigheid tegenover het Westen toeneemt.

Tot spijt van degene die dat graag zouden willen, de jaren 90 komen niet meer terug in Rusland, het land is de laatste 15 jaar grondig veranderd en gemoderniseerd. De terugval van de laatste anderhalf jaar verandert daar niets aan. In 2018 organiseert Rusland het WK voetbal, een nieuwe mogelijkheid om te bewijzen dat Rusland een modern land is waar investeringen lonen. Daarenboven is er een heuse anti-corruptiecampagne bezig, in tegenstelling tot in Oekraïne gaat het niet om windowdressing.

http://blog.whistleblowersecurity.co...orruption-Laws
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2015, 04:06   #7752
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ja, je bent zo genuanceerd en gebalanceerd als een blok gewapend beton ter grootte van een doorsnee getsjer, het is duidelijk dank u.
Waarom de VS het regime in Oekraïne steunen is overduidelijk, waarom sommige individuën als U dit fascistisch bewind steunen is me een raadsel.
In Europa is er alleszins erg weinig animo om dit regime te steunen en ook de sancties tegen Rusland zijn slechts doorgedrukt na zware Amerikaanse druk en kunnen niet de goedkeuring wegdragen van de meeste Europeanen. Dat maak ik mijn Russische vrienden steeds duidelijk. Er is bij ons een kloof tussen de politieke elite en de bevolking.
Oud 28 juli 2015, 04:11   #7753
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Men probeert Rusland zwart te maken, meer valt daar niet achter te zoeken. En westerse duikboten zijn nooit gestopt met in Russische territoriale wateren te varen en Rusland te bespioneren.
Maar ja dat is het heilige recht van de VS om in heel de wereld militair tussen te komen en iedereen te bespioneren, althans dat lijken ze te denken...http://sputniknews.com/russia/20140809/191869986.html
Oud 28 juli 2015, 04:18   #7754
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen in Oekraïne alle communistische en linkse partijen worden nu ook officieel verboden en mogen niet deelnemen aan de verkiezingen.
De leider van de communistische partij heeft reeds aangekondigd dat hij toch zal deelnemen en dat ze hem dan maar gevangen moeten nemen. Deze man zag reeds zijn huis, auto verwoest en werd ook verschillende malen fysiek aangevallen, onder andere in het parlement, door de uiterst-rechtse stoottroepen van het regime. http://www.rt.com/news/310678-ukrain...arties-banned/
Oud 28 juli 2015, 04:24   #7755
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen heeft rechtse sector, een militie die dood en vernieling zaait in Oost-Oekraïne, besloten om hun troepen te verplaatsen naar Kiev.
Er vond enkele dagen geleden een massamanifestatie plaats. Ze willen dat de noodtoestand in het hele land uitgeroepen wordt en een nieuwe fase in de "Oekraïense revolutie". Ze willen dat de regering de macht overdraagt aan henzelf.

http://www.rt.com/news/310396-ukrain...or-revolution/
Oud 28 juli 2015, 04:27   #7756
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen heeft rechtse sector, een militie die dood en vernieling zaait in Oost-Oekraïne, besloten om hun troepen te verplaatsen naar Kiev.
Er vond enkele dagen geleden een massamanifestatie plaats. Ze willen dat de noodtoestand in het hele land uitgeroepen wordt en een nieuwe fase in de "Oekraïense revolutie". Ze willen dat de regering de macht overdraagt aan henzelf.

http://www.rt.com/news/310396-ukrain...or-revolution/

Rechtse sector zat ook achter het zware geweld dat volgde op een poging tot gay parade in de hoofdstad Kiev. Rechtse sector leider Yarosh werd door president Poroshenko benoemt tot een militaire topfunctie. Aanhangers van rechtse sector controleren ook de politie in Kiev. Dat zijn dus de nieuwe vrienden van het Westen...
Oud 28 juli 2015, 04:35   #7757
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Rechtse sector was ook betrokken bij dodelijke confrontaties met andere paramilitaire groepen in West-Oekraïne. Het conflict ging over de controle van de smokkelroutes naar de EU.

Activists and supporters of far-right Ukrainian party Right Sector held a rally on Independence Square in Kyiv on July 21 after holding a party congress.

A paramilitary unit of Right Sector, whose members are also fighting in eastern Ukraine against Russian-separatist forces, clashed with local police and the private security detail of lawmaker in Mukacheve, Zakarpattya Oblast, on July 11 that left two people dead and a dozen wounded. The shootout, according to Ukraine's State Security Service, involved control over smuggling channels in the westernmost Ukrainian region, which borders four European Union countries.

After the bloody clash, Yarosh asked that the Right Sector members involved in the shootout receive immunity in exchange for the paramilitary unit becoming formally subordinate to the nation's military structure.

https://www.kyivpost.com/multimedia/...iv-393998.html

Een leider van een andere uiterst-rechtse paramilitaire groep werd vermoord teruggevonden in Kiev. Het lijkt alsof het regime uit elkaar valt...

http://www.rferl.org/content/ukraine.../27154902.html
Oud 28 juli 2015, 04:39   #7758
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Zelfs in de VS, en met name bij de Joodse elite, begint er ongerustheid te bestaan over de fascistische en nazi- milities die erg veel macht hebben. Ook de verering van wereldoorlog 2 nazi-collaborateurs valt niet in goede aarde bij de extreem machtige Joodse lobby in de VS.

http://www.themoscowtimes.com/opinio...ts/525899.html
Oud 28 juli 2015, 09:29   #7759
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

10 Franse parlementairen bezochten de Krim en hadden ontmoetingen met de lokale autoriteiten. 7 behoren tot "les républicains" van Sarkozy, een is centrist en iemand behoort tot de linkerzijde. Er was geen lid bij van de Front de Gauche of het Front National, 2 partijen die de sancties tegen Rusland al sinds het begin veroordeelden. Het FN steunde de aanhechting van de Krim bij Rusland ook vanaf het begin.
Volgens woordvoerder Thierry Mariani staat Sarkozy positief ten opzichte van het initiatief.

http://www.lefigaro.fr/politique/le-...ai-d-orsay.php

Steeds meer Europeanen, zowel ter linkerzijde als ter rechterzijde, verzetten zic tegen de eenzijdige anti-Russische politiek van de EU, opgedrongen door de VS.

There are no grounds to keep Russia sanctions in place, said member of the French National Assembly Thierry Mariani, who heads the parliamentary delegation currently on a two-day visit to Crimea. The Crimean status referendum held on March 16, 2014 made it possible for the Crimean peninsula to avoid the scenario unfolding in eastern Ukraine, he said.
Mariani noted that he “observed the devastation and the people’s suffering with horror” while he was visiting war-torn Donbass two months ago.

“We congratulate you that you managed to avoid that,” he said at a meeting with Crimea’s Parliament speaker Vladimir Konstantinov. “We welcome the courage of the Crimean Parliament because it was able to make this decision despite the difficult situation and a great risk of escalation [of tensions],” he added.

He reiterated that the visit of the French delegation aims to understand the situation in Crimea. He added that his first impression was great weather and no military personnel on the streets.

“I’m very happy to be here,” he told the Crimean lawmakers in Russian adding that the visit of the delegation caused an uproar in France.

He said the current visit proves the freedom and independence of the French lawmakers. “Regardless of our political orientation, we adhere to the views of Charles de Gaulle, who believed that above all is the will of the people.”
Yves Pozzo di Borgo, a member of the Senate from the Centrist Union, representing the city of Paris, was quick to recognize that the reality on the ground in Crimea does not reflect the media or political narrative in Europe.

“I am very happy that I came here, because listening to you [residents of Crimea], I understand the position, which is not expressed anywhere – in any of the media in Europe, in none of the Parliaments of Europe, nor in the European Parliament or the Council of Europe, nor the OSCE,” di Borgo said.

On Thursday Mariani told Rossiya'24 news channel that the public opinion in France is gradually shifting in Russia's favor.

"The public opinion in France is changing step by step," Mariani said. "We've had that story involving the Mistrals and many people in France think it is simply stupid, as a commodity that was promised was not delivered eventually and the contract was disrupted."

"I think public opinion is making a gradual evolution," he concluded. "I hope our trip to Russia will speed up this evolution, as the French government will have to give a bigger measure of attention to this opinion at a certain point."

http://www.rt.com/news/310607-french-mps-visit-crimea/

Laatst gewijzigd door tomm : 28 juli 2015 om 09:48.
Oud 28 juli 2015, 10:01   #7760
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Steeds meer Europeanen, zowel ter linkerzijde als ter rechterzijde, verzetten zich tegen de eenzijdige anti-Russische politiek van de EU, opgedrongen door de VS.
De bevolking misschien. Maar de politiek? Eerst zien dan geloven. De EU lijkt wel een VS aanhangsel dat bereid is tegen de Europese belangen in te handelen, zowel geopolitiek (eng Atlantistisch) als economisch (quasi libertarisch). Van democratie is daar absoluut geen sprake.

Website
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be