Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2009, 13:05   #761
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
De vraag blijft dus wat de linkse partijen verrijkend zien in hun open-deur-politiek van arme vreemdelingen. Wetend dat die aanvoer sowieso voor een grote portie maatschappelijke overlast en criminaliteit gaat zorgen, kunnen we spreken van een misdadige medeplichtigheid.

Op de koop toe spreek je met je stelling hierboven je andere stelling tegen : uit wat blijkt dat die aangevoerde armen in België wel voor een economische meerwaarde zorgen (en meer bijdragen dan ze de maatschappij kosten), wetende dat ze zeer promoninent in de werkloosheidsstatistieken aanwezig blijven tgv hun arbeidsongeschiktheid (tgv hun gebrek aan scholing en talenkennis, alweer een gevolg van hun meegebrachte sociaal-economische achterstand). Dat laatste kost de gastmaatschappij behalve enorm veel middelen voor uitkeringen, ook veel middelen om hun situatie bij te spijkeren.
Als we al jaar en dag weten dat er een correlatie is met socio-culturele afkomst, is het hoog tijd om de echte oorzaken aan te pakken.
Waarom hebben we nog zo veel laaggeschoolden? Zowel bij autochtonen als bij allochtonen. Waarom betalen we onze laaggeschoolden een veel te laag loon?
Ik spreek mijn eigen stelling niet tegen. Tot welke klasse behoort de arme arbeider die nauwelijks meer verdient dan het minimum?

Citaat:
Dat waren arme mensen van hier die hun eigen sociale strijd hebben gestreden, iets dat vreemdelingen zelf in hun eigen land zouden moeten doen ipv op de inspanningen van anderen te teren.
100 jaar geleden waren ze amper begonnen met hun sociale strijd.
En jij, op wiens inspanningen teer jij? Heb jij meegestreden voor sociale rechten? Nee, je enige verdienste is dat je in het juiste land geboren bent.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 13:07   #762
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Grappig dat je dat zegt:

Europeanen: gevangenen: 14,3% bevolking: 1,3%
Niet-Europeanen: gevangenen: 18,4% bevolking: 3,8%

Hoger is slechter:
Europeanen: 14,3/1,3 = 11
Niet-Europeanen: 18,4/3.8 = 4,8

Procentueel gezien zijn Europeanen dubbel zo crimineel als niet-Europeanen.
Grappig hoe sommigen blijven doorbomen over hun eigen waanideeën terwijl de cijfers hen keer op keer onderuit halen.

De enige vergelijking die mag gemaakt worden is of Europese migranten buiten hun moederland even crimineel zijn als de niet-Europese migranten buiten hun moederland zijn.

Maw de criminaliteitsgraad van Belgische migranten in Marrokko dient vergeleken worden met de criminaliteitsgraad van Marrokaanse migranten in België.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 13:10   #763
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige vergelijking die mag gemaakt worden is of Europese migranten buiten hun moederland even crimineel zijn als de niet-Europese migranten buiten hun moederland zijn.
Heb ik gedaan. Fransen, Nederlanders, Albanezen, ect in België zijn dacht ik ook buiten hun moederland. Net zoals de Marokkanen en Turken in België. Of niet soms?

Dat die conclusie en cijfers niet in uw kraam te pas komen is uw probleem.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 februari 2009 om 13:13.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 13:15   #764
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik haalde de cijfergegevens aan waarmee M. De Concinck uitpakte.
Die cijfergegevens moet ik gemist hebben.
Geef eens de link naar je bericht waar je dit zou gedaan hebben.
Oud 1 februari 2009, 13:20   #765
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als we al jaar en dag weten dat er een correlatie is met socio-culturele afkomst, is het hoog tijd om de echte oorzaken aan te pakken.
Nee, dan is het hoog tijd om enkel maar consequent niet langer armoede (en criminaiteit) via migratie in te voeren.

Citaat:
100 jaar geleden waren ze amper begonnen met hun sociale strijd.
En jij, op wiens inspanningen teer jij? Heb jij meegestreden voor sociale rechten? Nee, je enige verdienste is dat je in het juiste land geboren bent.
Ik teer op mijn eigen inspanningen : ipv een carrrière als hangjongere en uitkeringstrekker in Bahrein of Marrokko of zo, koos ik ervoor te studeren en no matter what steeds actief te zijn en nooit te berusten in een attitude van afhankelijkheid van anderen. En natuurlijk hoef ik mindere mate te strijden voor sociale rechten mits mijn ouders envoorouders al het nodige gedaan hebben. In hun plaats had ik hetzelfde gedaan ipv lethargisch, besluiteloos, initiatiefloos en inschikkelijk in de moskee inshallah te gaan prevelen.
Oud 1 februari 2009, 13:20   #766
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef eens de link naar je bericht waar je dit zou gedaan hebben.
Luierik.
Oud 1 februari 2009, 13:22   #767
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, dan is het hoog tijd om enkel maar consequent niet langer armoede (en criminaiteit) via migratie in te voeren.
"Europeanen buiten" dus volgens u.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 1 februari 2009, 13:23   #768
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik gedaan. Fransen, Nederlanders, Albanezen, ect in België zijn dacht ik ook buiten hun moederland. Net zoals de Marokkanen en Turken in België. Of niet soms?

Dat die conclusie en cijfers niet in uw kraam te pas komen is uw probleem.

En nu nog enkel de cijfers over criminaliteit van Belgische migranten buiten Europa, bij voorbeeld in Marokko, en dan kan pas kunnen we echt gaan vergelijken.
Oud 1 februari 2009, 13:24   #769
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
"Europeanen buiten" dus volgens u.
Nee, Noord-Afrikanen niet langer binnen volgens mij.

De VLD, CD&V en NVA delen dat standpunt met mij. Het migratiebeled dient gefinetuned te worden op migranten die een meerwaarde brengen, niet op migranten uit N-Afrika die ons komen verarmen.

Dit in tegenstelling tot het migrantenstandpunt van Spa en Groen die in de N-Afrikaanse migrant enkel vers kiesvee zien, zoals trouwens ook de PS en de CDH die ze dan op de koop toe misbruiken als instrument in hun verfransingspolitiek van de Vlaamse rand (wetende dat de islamisering van de hoofstad resulteert in een witte vlucht).

Laatst gewijzigd door Gilette : 1 februari 2009 om 13:29.
Oud 1 februari 2009, 13:24   #770
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik teer op mijn eigen inspanningen : ipv een carrrière als hangjongere en uitkeringstrekker in Bahrein of Marrokko of zo, koos ik ervoor te studeren en no matter what steeds actief te zijn en nooit te berusten in een attitude van afhankelijkheid van anderen. En natuurlijk hoef ik mindere mate te strijden voor sociale rechten mits mijn ouders envoorouders al het nodige gedaan hebben. In hun plaats had ik hetzelfde gedaan ipv lethargisch, besluiteloos, initiatiefloos en inschikkelijk in de moskee inshallah te gaan prevelen.
knappe reply!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 13:31   #771
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
knappe reply!
Dankjewel
Oud 1 februari 2009, 13:33   #772
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, Noord-Afrikanen niet langer binnen volgens mij.
Grappig hoe u ad nauseum uw eigen waanideeën blijft verdedigen ondanks dat alle cijfers u tegenspreken

Oud 1 februari 2009, 13:37   #773
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Grappig hoe u ad nauseum uw eigen waanideeën blijft verdedigen ondanks dat alle cijfers u tegenspreken
De cijfers spreken mij niet tegen. Ik vergelijk nl geen appelen met peren.
Ik wacht dus op uw cijfers over de criminaliteitsgraad van Belgische migranten buiten Europa, bij voobeeld Belgische migranten in Marrokko.
Pas dan gaan we een echte vergelijking kunnen maken.
Oud 1 februari 2009, 13:47   #774
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Typisch, dit liet je weg uit mijn bericht.
"Waarom hebben we nog zo veel laaggeschoolden? Zowel bij autochtonen als bij allochtonen. Waarom betalen we onze laaggeschoolden een veel te laag loon?
Ik spreek mijn eigen stelling niet tegen. Tot welke klasse behoort de arme arbeider die nauwelijks meer verdient dan het minimum?"
Je negeert blijkbaar dat er ook bij de autochtonen laaggeschoolden zijn, dat ook er ook autochtonen zijn die tot de lagere socio-economische klasse behoren.

Citaat:
Goed voor jou dat je alle kansen kreeg.
Ben je zeker dat jou (voor)ouders meegestreden hebben i.p.v. in de kerk te bidden tot God en te berusten in hun lot (zoals de kerk voorschrijft)?
En welke inspanning leverde je om in het juiste land geboren te worden? Of dank je God dat hij je voorbestemd heeft om hier geboren te worden?
Oud 1 februari 2009, 13:50   #775
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Luierik.
Neen, je hebt de cijfers niet aangehaald.
Geef anders de link naar je bericht.
Oud 1 februari 2009, 13:58   #776
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom hebben we nog zo veel laaggeschoolden? Zowel bij autochtonen als bij allochtonen. Waarom betalen we onze laaggeschoolden een veel te laag loon?
Ik spreek mijn eigen stelling niet tegen. Tot welke klasse behoort de arme arbeider die nauwelijks meer verdient dan het minimum?
*Hier komen we dan terug op het PISArapport waar het studieniveau van de Vlamingen nog altijd redelijk is (de Walen is een ander paar mouwen), maar waar dit van de allochtonen mijlen achter loopt. Maw het aantal laaggeschoolden onder de autochtonen is verdedigbaar, de maatschappij kan dit wel opvangen, maar het studieniveau van de allochtonen is gewoonweg miserabel.
Reden bij autochtonen: de genen
Reden bij allochtonen: de genen, attitude, geen interesse
*Het loon van de laaggeschoolden is niet te laag, doch de afhoudingen hierop zijn veel te hoog.
*Tot de arbeidersklasse zeker.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 14:03   #777
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Typisch, dit liet je weg uit mijn bericht.
"Waarom hebben we nog zo veel laaggeschoolden? Zowel bij autochtonen als bij allochtonen. Waarom betalen we onze laaggeschoolden een veel te laag loon?
Staaf eerst maar eens uw bewering dat er evenveel laaggeschoolden autochtonen als allochtonen zijn. Want daar geloof ik geen snars van.

Citaat:
Goed voor jou dat je alle kansen kreeg.
Ben je zeker dat jou (voor)ouders meegestreden hebben i.p.v. in de kerk te bidden tot God en te berusten in hun lot (zoals de kerk voorschrijft)?
En welke inspanning leverde je om in het juiste land geboren te worden? Of dank je God dat hij je voorbestemd heeft om hier geboren te worden?
Ik kreeg geen kansen, ik nam ze.
In mijn familie komen geen mensen voor die praten met imaginaire gefantaseerde figuren. Wij zijn zelfstandig genoeg om te denken zonder de regeltjes van een imaginair wezen.
God zit voor er niets, maar dan voor helemaal niets tussen, in mijn bestaan. Daar was enkel een spermatozoide en een eicel voor nodig.
Oud 1 februari 2009, 14:12   #778
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voornaamste stappen die men moet doen is:

1: Armoede bestrijden in België
2: De economie van alle landen van de Unie op hetzelfde niveau brengen (Ierland als voorbeeld)
3: De economie in de armste landen (derde wereld) stimuleren met echte fair trade. Niet de verdoken subsidiëring van de eigen economie die nu gebeurt (geld geven waarmee enkel de producten van het donorland mogen gekocht worden)
Met Ierland gaat het sinds de bankencrisis ook iets minder goed: Zweden lijkt mij een beter model. Voor de rest akkoord.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 14:14   #779
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staaf eerst maar eens uw bewering dat er evenveel laaggeschoolden autochtonen als allochtonen zijn. Want daar geloof ik geen snars van.

Ik kreeg geen kansen, ik nam ze.
In mijn familie komen geen mensen voor die praten met imaginaire gefantaseerde figuren. Wij zijn zelfstandig genoeg om te denken zonder de regeltjes van een imaginair wezen.
God zit voor er niets, maar dan voor helemaal niets tussen, in mijn bestaan. Daar was enkel een spermatozoide en een eicel voor nodig.
Je koos vooral de juiste billen om tussen uit te floepen op de juiste grond: meer geluk dan wijsheid of inspanning dus.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 14:15   #780
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn dat niet het soort cijfers waarvoor een rechter het Vlaams Blok veroordeeld heeft om die bekend te maken?

Was dat toen strafbaar, artisjok?

Indien niet, ik hoor het U graag zeggen.

Indien wel, dan lokt gij hier misdaden uit en moeten ze U in het gevang steken.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be