Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2009, 22:51   #761
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Europa heeft een grondwet met de rechten van de mens daarin opgenomen,zoals de vrijheid van godsdienst en de scheiding tussen Kerk en Staat.
Zwitserland erkent ,net als veel Aziatische landen ,deze rechten niet en is dus voor Europese normen geen beschaafd land.
De EU moet maatregelen nemen om Zwitserland te isoleren en tot andere wetgeving aanzetten.
De Europese landen moeten overgaan tot een officiële staatsgodsdienst.

Net zoals dat in Iran de Islam is, moet dat in Vlaanderen het Rooms Katholicisme zijn.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 22:59   #762
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Net zoals dat in Iran de Islam is, moet dat in Vlaanderen het Rooms Katholicisme zijn.
Daar komt ge 50 jaar te laat mee af, Max.

Heden ten dage zult ge meer succes kunnen verwachten van het Satanisme.

Niet dat ik daar naar uitkijk, hoor.

Welke smoel de Waanzin ook trekt, ze blijft even lelijk.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 23:01   #763
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De dag dat dat rooms katholicisme de staatsgodsdienst wordt ga ik Al Quaeda subsidiëren.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 23:23   #764
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De dag dat dat rooms katholicisme de staatsgodsdienst wordt ga ik Al Quaeda subsidiëren.
Da's overdreven, maar ik zou wel liever in een communistisch land leven dan een met de Katholieke godsdienst als leidraad voor de staat.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 23:32   #765
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen, Europa moet overgaan tot de status van een lekenstaat zonder enige erkende godsdienst en zonder enige subsidies aan die sektes. Hoog tijd dat we fabeltjesland tot de privesfeer verdringen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 23:36   #766
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Neen, Europa moet overgaan tot de status van een lekenstaat zonder enige erkende godsdienst en zonder enige subsidies aan die sektes. Hoog tijd dat we fabeltjesland tot de privesfeer verdringen.
Paradijselijk vooruitzicht, ja.
Oud 6 december 2009, 00:53   #767
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Da's overdreven, maar ik zou wel liever in een communistisch land leven dan een met de Katholieke godsdienst als leidraad voor de staat.
Hoewel ik mezelf ook wel zie als een liberaal, heb ik toch echt niet zoveel problemen met een ''Rooms Katholieke'' staat; communisme. Weet u eigenlijk wel hoe katholiek een ''katholieke staat'' in de praktijk kan zijn of waar het zich in kan ontwikkelen? Kijk naar België, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Ierland, Kroatië en/of Slovenië, dat kan verschillen én daar zou ik liever zijn dan in een communistische staat.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 6 december 2009 om 00:54.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 06:30   #768
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 06:30   #769
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dank U, we hebben dat 1500 jaar gehad, weet je nog ? (aah, de goeie ouwe tijd...)
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 12:28   #770
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De CIA bracht en hield diezelfde Baath partij met Saddam aan de macht Hier vind je citaten uit Andrew Cockburn and Patrick Cockburn, Out of the Ashes: The Resurrection of Saddam Hussein, New York: Harperperennial. 1999. (verkrijgbaar bij Amazon : http://www.amazon.com/Out-Ashes-Resu.../dp/0060929839 )

Hier ook

Je moet ook eens Googlen op "Glaspie", de US vertegenwoordiger die Saddam groen licht gaf voor de inval in Kuwait, wat de US een excuus gaf om Irak aan te vallen.
http://www.google.com/search?q=glasp...n___BE233&aq=t
http://chss.montclair.edu/english/furr/glaspie.html

De jihadi-fundamentalisten werden door het duo Carter-Brzezinski ingezet in Afghanistan, bewapend en opgeleid door de US, voor de USSR in Afganistan was:
Brzezinski verklaarde dat zelf.
http://hebdo.nouvelobs.com/hebdo/par...s/a19460-.html

Terloops, Readers' Digest als "bron"
Toch gemakkelijk om leugens te blijven geloven.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 12:36   #771
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Begrijpt u zichzelf?
Ik denk het niet. En dat is volgens mij een probleem.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 13:49   #772
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
2
3
Oud 6 december 2009, 14:40   #773
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Juist! De scheiding tussen kerk en Staat is juist een grondpeiler van Europa.
De andere grondpeiler is ,de vrije meningsuiting en de vrijheid van godsdienst/levensovertuiging.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 15:04   #774
willem1940NLD

Standaard

Ik denk dat Einsiedeln het snel extra druk gaat krijgen.
Oud 6 december 2009, 17:28   #775
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Hoewel ik mezelf ook wel zie als een liberaal, heb ik toch echt niet zoveel problemen met een ''Rooms Katholieke'' staat; communisme. Weet u eigenlijk wel hoe katholiek een ''katholieke staat'' in de praktijk kan zijn of waar het zich in kan ontwikkelen? Kijk naar België, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Ierland, Kroatië en/of Slovenië, dat kan verschillen én daar zou ik liever zijn dan in een communistische staat.
Dat zijn seculiere staten. Wonen veel Katholieken, maar de staat is zeker niet ingericht met de Katholieke godsdienst als leidraad; zelfs Italië niet.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 17:30   #776
willem1940NLD

Standaard

Niet vergeten te lezen:

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=10030
Oud 6 december 2009, 17:41   #777
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Als het verhaal van Wilders echter volstrekt onjuist zou zijn zou hij nooit enigerlei aanhang van formaat hebben kunnen verwerven.
Want dan zou een groot percentage van Nederland niet sporen. En dat gelooft niemand.
Mensen houden van mooie verhalen. Het christendom heeft de nodige aanhang in Nederland en België. Ik zou niet willen beweren dat die gelovigen niet sporen. Maar dat ze juist zitten, zou ik nog minder willen beweren.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 17:48   #778
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Mensen houden van mooie verhalen. Het christendom heeft de nodige aanhang in Nederland en België. Ik zou niet willen beweren dat die gelovigen niet sporen. Maar dat ze juist zitten, zou ik nog minder willen beweren.
Wilders noemt zichzelf atheïst en richt zich niet tegen godsdiensten die momenteel geen noemenswaardige schade of dreiging aanrichten.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 6 december 2009 om 17:49.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 18:16   #779
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nu moet ik wel zeggen dat er wel waarschijnlijk een rechtsprakelijk probleem is met deze nieuwe regel in Zwitserland. Het feit dat staat en godsdienst gescheiden zijn, en dat de staat dus elke godsdienst op gelijke voet moet behandelen, is door deze regel geschonden. Een "raad van state" zou de incompatibiliteit van de twee wetten moeten onderlijnen (dat was trouwens het probleem dat ik aanhaalde van directe democratie enkele dagen geleden: de potentiele inconsistentie van verschillende wetten door referenda gestemd).

Inderdaad zondert deze wet een Islam-symbool uit, en maakt dus dat de staat een godsdienst anders behandelt dan de andere.

De "goeie" wet zou zijn dat er geen grote bouwkundige symbolen meer mogen gebouwd worden, voor GEEN ENKELE godsdienst. Dus geen grote kerktorens meer of ander fraais, evenals geen minaretten meer.

(maar de historische mogen natuurlijk blijven, he, we zijn geen iconoclasten).
Ligt het probleem niet doodgewoon in het feit dat de islam"godsdienst" niet zomaar een godsdienst is zoals alle andere maar eerder een dictatoriaal politiek systeem overgoten met "godsdienst" om het gemakkelijker door de onderdanen te laten slikken??? We hoeven maar te kijken naar alle bloedige conflicten met de islam als basis, overal ter wereld waar die "godsdienst" zich probeert in te planten in afwachting dat ze de andere plaatselijke godsdiensten overheersen en boycotten van zodra ze er de kans toe krijgt!
De moslims en "democratie" in één zin is een lachertje. De democratie die ze bij anderen vinden gebruiken ze doodgewoon voor hun eigen profijt tot ze het zelf voor het zeggen hebben en dan schaffen ze de democratie af! of kun je Irak, Iran, Saoudi Arabië enz als democratieën laten doorgaan misschien?

De Zwitsers hebben overschot aan gelijk dat ze na al de andere eisen die de moslims stellen en de ondemocratische maniertjes die ze verkopen tov homo's, vrouwen, ongelovigen enz zeggen dat ze mogen stoppen met hun eisen!
Hoog tijd dat gans Europa in die zin begint te reageren of hebben ze het nu nog niet begrepen? Met de opkomst van de nazi's hebben ze ze ook hun gangetje laten gaan tot het te laat was...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 18:36   #780
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
De voetbalclub mag ook geen hakenkruis op zijn dak zetten.

Godsdienst is iets dat stilaan enkel nog maar *getolereerd* zou moeten worden. Je bent vrij om, zoals je zegt, te denken en te doen wat je wil, maar in de prive-sfeer. Je doet dat in een lokaal met gelijkgezinden zoveel je maar wil. Maar kom daar de anderen niet mee lastig vallen. En het probleem is dat de "grote godsdiensten" net gestruktureerd zijn om alles behalve discreet, en in de prive sfeer, beleden de worden en er alles voor doen om zich bij de "anderen" op te dringen. En dat daar nu eens een halt aan geroepen wordt, daar kan ik niet tegen zijn.
Laat de moslims in hun moslimlanden hun streek vol met minaretten zetten, hebben wij ons niet mee te moeien! Zij moeten zich niet moeien met onze kerken en mogen stoppen met ons al hun achterlijk gezever door de strot te duwen: halal, hoofddoekjes, aparte zwemuurtjes, homohaat, hun houding tov de "ongelovige honden" (...maar hier hun zakken komen vullen met het geld van de ongelovige honden, dat is geen probleem!), enz enz: het gaat dus echt niet alleen over hun minaretjes zeker!
Erdogan zei: "onze minaretten zijn onze bajonetten" en meer van dat fraais
Laat ons maar zeggen: aanpassen of opkrassen, die bende!
Er is echt al genoeg geleuter verkocht! Leve de multicul... maar zonder dat soort erbij!

Laatst gewijzigd door andev : 6 december 2009 om 18:38.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be