![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met name je KT meter en je LL meter en al die andere metertjes die je hersenen vervangen.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus apen kunnen niet liegen als ze geen taal kennen. Citaat:
Dus vertrouw harriechristus maar in deze. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar niet in de vorm van het denken. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet het platvloerse wat de meesten daar onder verstaan. Citaat:
Denken kan alleen in woorden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#766 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van deze laatste realiteit des geestes ( van het denken ) hebben de meeste mensen totaal geen kaas gegeten. Ze weten zelfs helemaal niet wat denken is ( dat blijkt nu weer ) noch dat ze zelf geestelijke wezens zijn, en zijn aldus niet veel hoger dan de dieren. Zo zelfs dat ze menen dat ook dieren denken. Ach, ach, ach, waar gaat het met deze wereld naar toe???... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#769 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
God zelf staat naast me en zegt: "geef het maar op, want dat wordt niks." Maar ik zeg: "Ik hou vol, al zou ik er maar één vinden die er iets van begrijpt, dan is alle moeite niet voor niks geweest!" God zucht, gaat zitten en neemt nog een borreltje. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#770 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#771 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#772 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is de Geest? Bij Geest denken de mensen vooral aan geestverschijningen, dwz spoken. Maar wat de mensen veel minder beseffen is dat ze zelf een geestelijk, dwz denkend wezen zijn. Maar verder is het zo dat alles wat uiterlijk bestaat ook een geestelijk kant heeft, dwz dat in alles gedachten aanwezig zijn.....dwz alles wat bestaat kun je in principe ook denken. Zo is de geest van de natuur de natuurwetten, die wij denken, maar ook als gedachten in de natuur zelf zitten. Maar er is dan een verschil tussen de natuurwetten in de natuur, dus de geest van de natuur in de natuur zelf en diezelfde natuurwetten, die wij denken en in ons dus tot bewustzijn komen. De natuurwetten zelf zijn dan een onbewuste geest, want we mogen aannemen dat de natuur zelf zijn eigen geest, zijn eigen natuurwetten niet bewust denkt. Maar wij zijn dan de bewuste geest van de natuur, want in ons komen die natuurwetten tot bewustzijn. Maar verder denken wij niet alleen over de natuur na, maar ook over onze eigen cultuur en onze eigen wetten, met name de zedelijkheidswetten van de ethiek en de moraal. En tenslotte denken we ook over het denken zelf na, dwz we kennen ook ons eigen zelfbewustzijn dat we geestelijke, dwz denkende wezens zijn. De meest eenvoudige uitdrukking daarvan is het IK. Zo zei Descartes: IK denk, dus ik ben...... Je zou die zin completer kunnen maken, door te zeggen: IK denk, dus ik ben een geestelijk wezen. http://www.vrijeforums.com/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus er is nog wel hoop voor jou Cdude.... ![]() Begin maar vast hier...maar wel goed nadenken bij wat je leest en niet alleen maar de wetenschap napraten. Ja, want sommigen menen dat ook papegaaien denken kunnen.... ![]() ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen. ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen. HEELAL UIT LEVENDE WEZENS. Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd. Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd. GOD Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens. Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos. http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html http://www.vrijeforums.com/ hartelijke groeten van harriechristus Laatst gewijzigd door harriechristus : 10 mei 2010 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat zijn loutere gedachtenspelletjes. We kunnen wel zo theorieën uitdenken, maar bewijzen hebben we daar niet voor. Laatst gewijzigd door system : 10 mei 2010 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat waarschijnlijker is dat je het niet wilt toegeven omdat er dan terug een argument wegvalt. Nog even het argument aanhalen dat je zo vakkundig ontwijkt: Doofstommen kennen geen woorden, maar toch denken ze. Hier nog een documentje dat aantoont dat dieren kunnen denken. http://books.google.be/books?hl=nl&l...nimals&f=false En hier heb je nog wat lectuur. http://www.columbia.edu/cu/psycholog...blications.htm Dus ik ga je even de raad geven die je iedereen hier geeft: Lees eerst eens de linken en probeer dan te reageren.
![]() |
![]() |
#776 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer je op al je eenvoudige vragen altijd hetzelfde antwoord krijgt 'je bent te dom om het te begrijpen', dan is hij het wel die zich er goedkoop en gemakkelijk van af maakt. Het enige wat je dan nog kan doen is aantonen hoe dom hij wel is.
![]() |
![]() |
#777 | |
|
![]() Citaat:
Die theorieën zijn niet nieuw, ik heb ze al decennia geleden gelezen in de verhalen van de grote SF schrijvers van de vorige eeuw. De theorie van Harrie is niet meer dan een flauw afkooksel daarvan.
![]() |
![]() |
#778 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen bewijs, zelfs geen filosofisch bewijs. Het is niet eens een redenering. Het is een premisse. En het bewijzen van de aannemelijkheid van die premisse, Harrie, is nu precies waarin je tot nu toe schromelijk faalde.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn verklaring van de zwaartekracht is , dat als je springt alles 2X groter wordt (details vergeten) Ik las dit jaren terug en je krijgt er idd geen speld tussen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#780 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |