![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#762 |
Europees Commissaris
|
![]() Dienstverlening moet wel in het Engels van jou. Kennis van een extra taal blijft nuttig, maar niet allesovertreffend uiteraard. Engels als tweede taal is een logische keuze in België, maar maakt de rest niet nutteloos.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 juli 2010 om 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder blijven talen als Lingala, Kikongo en Tshiluba nog steeds sterk genoeg wellicht, met Frans als overlappende lingua franca en link naar het Westen. Maar goed, leuk dat je terug bent. Ik had je eerst helemaal niet herkend, tot je in je oude toon herviel. ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 juli 2010 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja de Fluim... Flaam.....euh ik bedoel Vlaming is noest aan het werk om voor de Franstaligen te betalen..... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Daarbij is et U vergeven! Laatst gewijzigd door Vuvu Zela : 25 juli 2010 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Laat hetgeen tussen "-" staat nu net datgene zijn waar het schoentje meestal wringt... Wat u zegt over Vlaanderen en Wallonië klopt wel, maar dat heeft ook met het volgende te maken: iemand die in Wallonië het vertikt om Frans te leren, maakt gewoonweg geen kans om in de maatschappij mee te draaien. Bijgevolg zal zo goed als iedereen die zich in Wallonië vestigt, de taal leren. Wat Vlaanderen betreft: daar wonen héél wat Franstaligen die geloven dat ze overal in het Frans terecht moeten kunnen. "Sheer arrogance, my dear" Mede daarom is de Vlaming niet tuk op vreemdelingen, die het effect van de "ontvlaamsing" wel eens zouden kunnen versterken. Vergezocht? Misschien ... maar niet onbegrijpelijk. Vlaanderen heeft zelf voor z'n culturele bescherming moeten zorgen, van Belgiekske hoeven we geen liefdadigheid te verwachten. Hoeveel migranten die zich in Brussel vestigen leren en/of spreken Nederlands? Weinigen... en waarom zouden ze ook? Met Vlamingen in Brussel wordt enkel op papierrekening gehouden. Kortom: de Franstaligen hebben de zaken voor zichzelf in België netjes geregeld. De Vlaming mag min of meer over een eigen territorium beschikken, maar van zodra hij die territoriumsregels ook effectief toepast (net zoals Wallonië dat doet) dan begint het grijsgedraaide plaatje weer op de RTBF: "ooooh extrémistes flamands - interdiction de parler sa langue maternelle - menaces de morts". Toch grappig dat vele Franstaligen (de FDF'erkes op kop) de eentaligheid van Québec (met inbegrip van de taalpolitie die met de meetlat de straat optrekt) zo luidop steunen en de verengelsing hekelen, maar als Vlaanderen zich tegen verfransing wil beschermen... dan is 't kot te klein! ![]() twee maten & twee gewichten, maar waar het op neerkomt: ALS HET MAAR FRANSTALIG IS, dan is het o.k. ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#767 |
Minister-President
|
![]() werelschokkend nieuws
![]()
![]() |
#768 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#769 |
Minister-President
|
![]() voor diegene die niet meer meedraaien in de markt
![]() |
#770 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Terwijl ik geen dienstverlening in het nederlands krijg in wallonie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
aan te spreken waarom zou ik dan frans spreken voor hen. Maar ik kan dat niet verwachten van andere vreemdelingen (toeristen). Daarom spreek ik engels |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#773 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind uw pseudoniem bijzonder goed gekozen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
|
![]() Citaat:
Noord-Afrikanen zijn het gewoon om in een omgeving te leven waar de meesten meer dan 1 taal beheersen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
|
![]() Citaat:
Je zult beter geholpen worden wanneer je in Duitsland iets wil verkopen of motorpech hebt, wanneer je Duits spreekt i.p.v. EN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb minstens net zo vaak het zinnetje "je ne suis pas raciste, mais ..." gehoord als het zinnetje "ik ben geen racist, maar ..." Ik kan de keren dat ik de 'bougnouls' en de 'macaques' en de 'métèques' en de 'nègres' en de 'flamouches' en de 'boches' en de ... over één kam heb horen scheren niet meer tellen. Omgekeerd zijn er ook nogal wat FR-talige 'bougnouls' en 'macaques' en ... die weinig goeds kunnen vertellen over 'les Belch'. Mijn 'mediterrane', 'Arabische' uiterlijk, gecombineerd met een Vlaamse oorsprong/achtergrond en een voldoende beheersing van het gesproken Belgisch Frans, is erg gunstig voor het creëren van 'leermomenten'. U begrijpt ongetwijfeld wat ik bedoel. Wat �*k dan weer heb begrepen is dat het voor het FR-talige deel van België niet gemakkelijk is, en op het eerste gezicht weinig interessant lijkt, om het 'spel' "Flamand = raciste <-> Francophone = tolérant" op te geven en op zoek te gaan naar andere relatievormen met de grootste bevolkingsgroep van La Sacrée Patrie.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou een adressenlijst van deze handelaars moeten aanleggen, maar de tijd daarvoor ontbreekt mij. Als ik ooit eens véél geld teveel heb, zal ik een jaar onbetaald verlof nemen, zodat ik me van deze taak kan kwijten. 2 gemeenten per maand verkennen, en de rest van het jaar gebruiken voor het bijwerken van het gegevensbestand lijkt mij net doenbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |
|
![]() Citaat:
Ik was enkele dagen gelden in Brussel. In de Inno in Louizalaan had ik iets gekocht (70% korting). Het meisje aan de kassa kon/wilde geen NL spreken; ik dacht nog een ogenblik om het te laten liggen; maar ik dacht, voor die prijs kan ik het toch niet laten liggen en... om mij heen hoorde ik voornamelijk FR spreken; NL was daar amper te horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#780 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat jij een platbroek bent die bezwijkt voor een paar centen? Goe bezig hoor.
![]() |