![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Banneling
|
![]() Epping is niet mijn favoriete politicus, maar de man geeft wel vaak zinnige analyses.
Nu, dat hij 'jem' zegt staat me ook absoluut niet aan. Het is en blijft een echte Hollander. Wanneer hij af en toe eens 'ge' of 'gij ' zal gebruiken, of 'u' in plaats van 'jullie', dan pas zal hij echt in mijn achting stijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#762 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ??? Ik ben gewoon voor een ONafhankelijk Vlaanderen. Niet voor aansluiting bij Nederland. Dat is MIJN politieke keuze. MAg het?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En laten we ook eens een extra inspanning doen op het media-vlak. Onze tv-distributiemaatschappijen zouden in een veel groter aanbod van elkaar's zender moeten voorzien. Kortom, laten we tussen Nederlanders en Vlamingen een grotere gewenning creëren.
![]() |
![]() |
#764 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het waren uitspraken dietrouwens verband hielden met de Ijzeren rijn en scheldeuitdieping. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bij deze dus : nog altijd voorstander van een ![]() ![]() Nederland : de te annexeren gebieden ! wie waren de kapiteins bij de VOI ? Vlamingen Nederland is ons lang kwijt geweest, maar de Vlamingen moeten ginder terug het roer in handen nemen ! laat al die valse Belgische bescheidenheid toch achterwege. Laatst gewijzigd door Anna List : 5 oktober 2010 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#769 |
|
![]() Mee eens. Ik vind Canvas een heel goede rubriek. Ik zie dat 3 á 4 maal per week. Kijken de Vlamingen graag naar bepaalde Nederlandse zenders of programma's of is ons format niet helder en interessant genoeg? Canvas is in elk geval een heel goed merk van hoge kwaliteit zoals ik dat niet direct zie op de Nederlandse TV.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen en Wallonië hebben slechts 15 jaar samen geweest met Nederland. En dit niet enkel in de laatste 3 eeuwen, maar vanaf de eerste geschriften hier zijn gevonden. Vlaanderen en Nederland hebben op 15 jaar na, NOOIT een eenheid gevormd, niet bestuurlijk en niet cultureel. Zelfs de archeologische vonsten van voor de Romeinen bewijzen dat de Vlamingen en Hollanders twee verschillende volkeren zijn. En ja, Nederland heeft zijn rijkdom inde periode van het Bataafse rijk te danken aan weggelopen Vlamingen. En uit onlangs teruggevonden papieren heeft men kunnen opmaken dat het VOI wel een belangrijk bedrijf was, maar eigenlijk veel minder rendabel dan men laat uitschijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij kunt de (meeste) Nederlandse tv stations helemaal niet ontvangen (de Franse wel), dus stop maar met vergelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij kunt de (meeste) Nederlandse tv stations helemaal niet ontvangen (de Franse wel), dus stop maar met vergelijken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#776 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grote voordeel van tegen de Nederlandse grens te wonen. Buur heeft Nederlandse provider en is electronicus. Moet dus niet de veel te dure Belgische providers gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#779 |