![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Minister-President
|
![]() 2 zaken die irrelevant zijn voor de miserie die palestijnen nu ondergaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo irrelevant zijn ze niet. Het toont maar aan dat de situatie een stuk complexer is dan "stoute Joden hebben brave Palestijnen hun land afgepakt".
![]() |
#763 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De zionistische mythe doorprikt. Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=c4ZfnpN4Dfc |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of die joden "stout" en die Palestijnen "braaf" waren doet er mij niet toe, maar feitelijk gezien heeft Israel inderdaad de Palestijnen hun land ingenomen, geannexeerd, of hoe het u wilt noemen. Morris noemt het een etnische zuivering. Laatst gewijzigd door Tamam : 20 december 2011 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ethnic Cleansing of Invented People The Zionist ethnic cleansing of Palestine is not a thing of the past but an ongoing campaign that is executed by three arms of the State of Israel: The education system, a dedicated bureaucracy and the security forces. The education system is dedicated to indoctrinating and producing soldiers and bureaucrats who will execute and enforce the ethnic cleansing. The bureaucracy is charged with making rules that make life unlivable for Palestinians. Rules that restrict Palestinian access to their lands, and restrict their ability to travel freely to work and school. This same bureaucracy then demands that Palestinians pay for permits to be allowed do these very same basic things that they were denied. The security forces, the most obvious of which is the IDF, are charged with enforcing the restrictions, fighting off the resistance, armed or peaceful, and terrorizing the “invented” people of Palestine. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anders gezegd: nog maar eens het bewijs geleverd hebben dat die joden in Israël gelijk hadden dat ze daar bleven.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel relevant dus.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jordanië en Egypte hebben decennialang het deel van Palestina waar de Palestijnen nu graag hun staat zouden willen stichten bezet gehouden. Waarom hebben ze de gelegenheid niet gebruikt om een Palestijnse staat te stichten?
![]() |
![]() |
#769 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een paranoide waanbeeld als excuus voor het gebruiken van geweld en in stand houden van de bezetting.
![]() |
![]() |
#770 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kwestie van te begrijpen wat jij onder "niet allemaal" begrijpt. Kun je ook begrijpen hoe het vooroordeel dat alle moslims extremisten zijn bij niet onaardig weinig mensen is gegroeid, of begrijp je aan geen kanten hoe dat idee historisch is gegroeid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarna zal ik je graag ter wille zijn. In het andere geval, gelieve voor geen verdere verkleutering van het forum te zorgen aub!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen excuus volgens de poster, want het gaat volgens hem om een paranoïde waanbeeld. Mag ik dus vragen welk aandeel van de islamitische geloofsgemeenschap de poster dan ziet als "extremistisch" zonder daarvoor lastig gevallen te worden door medeforummers die mijn vraag ridiculiseren. Citaat:
Gelieve u dan ook verder te onthouden van ongewenste infantiliteiten en eender welke andere interventies in mijn rechtstreeks tot atmosphere gerichte vraag. Ik hoop op uw begrip voor dit eenvoudig verzoek. Waarvoor dank bij voorbaat.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 20 december 2011 om 18:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moesten Palestijnen blanke atheisten zijn, denk je dat die er geen extremistische ideeën op zouden nahouden en joden de zee zouden willen indrijven? Flauwe excuses allemaal. Die bovendien nog steeds niets rechtvaardigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb geen zin om uit te leggen wat ik als extremist beschouw. Ik heb het ook niet over extremisten, en atmosphere al evenmin. Er wordt specifiek gedoeld op extremistische islamieten. Daar heeft religie alles mee te maken. Bovendien verzin ik nergens excuses, ik vraag gewoon om een duiding. Je hunkering naar erkentelijkheid voor enkel jouw manier van denken is aandoenlijk, maar kan me verder voor geen meter bekoren. Ik wacht dus, met je goedvinden, op en antwoord van atmosphere, vooraleer ik verder inhoudelijk reageer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
The Palestinians can run their lives freely in the framework of self-rule, but not as an independent and sovereign state. http://www.knesset.gov.il/elections/...5/elikud_m.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#780 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |