![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#762 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoeven werd een treffende vergelijking gemaakt, overvaller en keuzes voor het slachtoffer.
![]() |
#763 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoeven werd een treffende vergelijking gemaakt, overvaller en keuzes voor het slachtoffer.
![]() |
#764 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
#765 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De essentie was eigenlijk hetgeen volgde, maar ja ambtenaren en iets willen begrijpen, het zal nooit samengaan.
![]() |
![]() |
#766 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Stuyckp, nog altijd aan het het zagen over...eh...hoe heet hij alweer?? Ah ja, nog altijd aan het zwetsen over Olijke Bart? Hoe is het bij god mogelijk!
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 april 2012 om 18:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat Caroline Gennez en co altijd achter de veren van Elio Di Rupo zaten dat hij zich smijten dat deze laatste hier zelf zo over dacht.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 april 2012 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over wie heeft u het?
![]() |
#769 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ergst van alles is dat hij Koning Albert II voor zijn kar kon spannen. Moest Di Rupo heel in het kort falen dan wacht hem nog een gouden toekomst in het theater.
![]() |
![]() |
#770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En u, nog altijd pijn in de voet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() qed
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#773 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad zeer kinderachtig.
![]() |
#774 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks 'qed'.
U beweert dat 'ze' niet op de kar van meneer De Wever wouden springen omdat-ie niet echt duidelijk had laten blijken dat-ie premier wilde worden. Nu weten wij beiden dat ook meneer Di Rupo niet echt duidelijk had laten blijken dat-ie premier wilde worden, en toch wouden 'ze' maar al te graag op diens kar springen. Ofwel klopt die 'omdat' in uw eerste bewering niet, ofwel is er één en ander niet pluis met 'ze'. Ge moogt zélf kiezen, maar denk toch maar twee keer na: voor ge 't goed en wel beseft zijt ge misschien - wie weet - dan wel zélf aan de kant gaan staan ook ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is een goede!
![]() |
![]() |
#776 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() als ik dit lees zitten we aan post 812, en hebben we vermoedelijk al allemaal 20 keer al onze argumenten opgelijst. Met als enig resultaat dat iedereen die denkt dat hij hét originele idee, of DE objectieve waarneming heeft gedaan bij het minste tegengewicht de vraag stelt aan de andere wat zijn argument dan wel is. Zo kunnen we tot volgend jaar bezig blijven. Op de duur gaat de pure fantasie zelfs opsteken als ik hier lees dat EDR absoluut wou premier worden. Doodgewoon even wat artikels herlezen van kort na de verkiezingen leert je het tegendeel. Net zoals diezelfde pers op dat moment heel weinig voluntarisme kon waarnemen bij BDW om het premierschap op te eisen. Maar als men nu die feiten gaat negeren en de geschiedenis wil herschrijven, dan vervallen we in pure fictie. Iedereen en elke partij is tijdens de marathon onderhandelingen enorm opgeschoven, je kunt nu geen intenties van 2010 zomaar gaan vertalen in in acties van nu.
Zijn we hier met meer dan pakweg 30 personen die de discussie interessant vinden of BDW is aan de kant gaan staan, of is aan de kant gezet ? Ik denk het niet. Het zijn er zelfs geen dertig, we voeren deze plezante woordenstrijd al een jaar nu en het zijn voor het overgrote deel dezelfde participanten. Is iemand van ons al ooit een milimeter kunnen opschuiven op basis van de argumenten van de andere ? Ik denk het ook niet. Ik blijf bij mijn inschatting van de feiten die ik heb gezien en ga me niet laten overtuigen tot herschrijven van de geschiedenis in functie van een politieke agenda en een taktisch uitgangspunt om naar die verkiezingen toe te gaan van n-va voor 2014. Er is niks mis met een goed uitgekiende strategie naar 2014 toe voor deze partij (en trouwens voor geen enkele), maar verwacht niet van niet n-va sympathisanten/kiezers dat ze zich laten hersenspoelen om een pure construct als waarheid te gaan aanvaarden. Moeten we ze ook nog gaan verkondigen ? Ik hou het erbij dat als BDW voor n-va in 2014 ergens tussen de 27 en de 34% van het elektoraat binnenhaalt, dat hij het de volgende keer taktisch wat slimmer moet spelen en wat meer verantwoordelijkheidszin mag tonen. Met ongeveer een derde van het elektoraat achter je moet je geen vlaams blok calimero houding aannemen, niet verongelijkt aan de kant gaan staan, maar mee regeren en je stempel drukken op het beleid. En niet blijven dromen van een regering die enkel jouw programma wil uitvoeren. We hebben nood aan intelligente leiders, niet aan een nieuwe caesar. Laatst gewijzigd door peter1962 : 11 april 2012 om 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of bedoelt u eigenlijk dat 'ze' met z'n allen - de meneer Di Rupo incluis - dik tegen hun goesting in het Gemeenschappelijk Front ter Vrijwaring van het Heilig Land der Vaad'ren zijn gestapt? Misschien moesten 'we' 'ze' daar maar wat extra bibbergeld voor betalen, niet?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 11 april 2012 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 |
Banneling
|
![]() Q.E.D. of q.e.d. kan verwijzen naar:
- afkorting voor het Latijnse quod erat demonstrandum (vertaald: hetgeen bewezen moest worden). - afkorting voor het Engelse quantumelectrodynamics (kwantumelektrodynamica). - een Amerikaanse Science Fiction/Mysteryserie, zie Q.E.D. (1982) Het eerste kan niet juist zijn. Het tweede is hij te dom voor, dat is zelfs geen belediging Dus het moet een verwijzing zijn naar die science fiction serie. Gezien zijn huidige avatar weet ik het wel zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#780 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor Di Rupo waren er tot 3 keer toe geen condities. Hij kon "nee" zeggen, en dat wilde dan zeggen dat men een nieuwe nota moest opstellen. Voor BDW was de conditie om "mogen deel te nemen": de nota van Di Rupo aanvaarden. Daar zit het verschil he. Als ik wat overdrijf kan ik dat vergelijken met een maffioos "offer you can't refuse" he. Je zou kunnen zeggen dat iemand die een bank overvalt met een wapen, en de bediende dwingt om de inhoud van de kluis (in goeie ouwe western vorm) te overhandigen, niks verkeerd deed want "de bediende heeft uit vrije keuze dat geld overhandigd", en "hij had de keuze" (tussen zich laten neerknallen of het geld afgeven). Ik overdrijf natuurlijk, want BDW werd niet fysisch bedreigd. Maar het palet aan keuzes die hij had was niet hetzelfde als het veel rijkere palet aan keuzes dat Di Rupo had. Niet omdat zoiets wettelijk vaststaat, maar omdat er een grote wil in dit land is om franstaligen hun zin te geven. |
|
![]() |
![]() |