![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is bijgevolg geen enkel verschil tussen een splitsing omwille van het vak godsdienst/zedenleer of pakweg wiskunde, cultuurwetenschappen of dat uurtje Engels meer. Kunt u mij trouwens eens concreet aangeven in welke les en door wie dergelijke stellingen zoals bovenstaande werden aangeleerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is er zo moeilijk aan te begrijpen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#764 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles, want ik zie geen argumentatie verschenen. Hoogstens steeds weer dezelfde cirkelredenering: "godsdienst hoort niet thuis in het onderwijs, want onderwijs en godsdienst gaan niet samen". Hoezo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik pleit er echter voor om kinderen van ouders die geen geloof wensen in te prenten bij hun kinderen die mogelijk krijgen in het staatsonderwijs, ZONDER dat het klasje wordt opgedeeld in gelovigen die mekaars hek willen overkappen en ongelovigen die blijkbaar nog een maatje minder zijn. Blijkbaar niet begrijpbaar voor U?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 juli 2012 om 00:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wiskunde levert een praktische vaardigheid op: het kind leert rekenen en logisch denken. Nederlands levert een praktische vaardigheid op: het kind leert zich op een begrijpbare manier uit te drukken. Aardrijkskunde levert een praktische vaardigheid op: het kind krijgt een inzicht in ruimtelijke patronen en systemen. Geschiedenis levert een praktische vaardigheid op: het kind krijgt een inzicht in de chronologische ordening van gebeurtenissen die de mensheid beïnvloed hebben. Biologie, fysica en scheikunde leveren een praktische vaardigheid op: het kind krijgt een inzicht in de natuurwetenschappen. ... Welke praktische vaardigheid levert het vak godsdienst op?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blader even terug naar mijn bericht waar het woordje "kwatch" staat en kijk naar het citaat dat erboven staat.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#769 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat ALLE scholen hetzelfde curriculum moeten aanbieden en dat godsdienst in GEEN ENKELE van die scholen thuishoort. Als ouders van oordeel zijn dat ze hun kind moeten onderwerpen aan godsdienstonderricht, dan moeten ze dat maar buiten de schooluren en op eigen initiatief en kosten doen. Het onderwijs dient daar niet voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees blij dat dit nu niet hoeft. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 juli 2012 om 05:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lekker gezellig als de helft van de klas dan verdwijnt naar de islamleraar die gaat inprenten hoe slecht de andere helft van de klas wel is, dan leren de christelijke kinderkes hoe schuldig ze wel zijn en hoe onderdanig ze wel moeten zijn (de dhimmie status staat op hun lijf geschreven) en dan krijg je de vrijzinnigen die moeten leren hoe slecht de zwartrokken zijn, maar die dan vergeten dat de moslims aangeleerd hebben dat ze hen mogen verkrachten. Echt leuk!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ouders die dat niet wensen zullen dan een straatje om moeten rijden zodat ze naar het staatsonderwijs kunnen. (in mijn gemeente heb je de keuze tussen christelijke onderwijs en staatsonderwijs - enkel lagere school). Ik vind totaal niet dat mensen die hun kinderen WENSEN te laten onderrichten in het katholieke geloof deze keuze niet meer zouden hebben terwijl er katholieke scholen aanwezig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 16 juli 2012 om 08:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik herinner me vooral dat het het énige vak was waarvoor ik in het laatste examen van het middelbaar een buis heb gekregen ![]() Ik vermoed dat we wel iets over het jodendom leerden via het oude testament (dat was trouwens de vraag waar ik over struikelde: "mag je met de broer van je man huwen als hij overleden is"... mijn antwoord was genetisch gezien correct (ja) maar blijkbaar niet volgens de joodse gebruiken. Ik vermoed dat de directeur die de les godsdienst gaf al lang had begrepen dat ik verloren was voor zijn kerk (marxistische vader) en dus stelde hij die vraag terwijl het een open boek examen was, waar deze info niet instond. Het betekende het verschil tussen "onderscheiding" en "grote onderscheiding" voor me. Wel leuk dat je dit dan nog een hele tijd met je mag meedragen. Hij heeft echter gelijk gekregen: ik heb amper nog een kerk vanbinnen gezien na die ridicule buis op een vak waar iedereen 90% op haalde. Over hindoeisme, taoisme, boeddhisme en alle andere ismes hebben we nooit iets geleerd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 juli 2012 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die "scholen" zijn immers nooit gericht op opleiden/-voeden van mensen en enkel op het indoctrineren van kinderen (het emo-publiek mag 'weerloze' ervoor zetten ![]() en wat Raf zegt komt volgens mij wel degelijk zeer regelmatig voor, er zijn echt wel veel gebieden waar er enkel een katholieke basisschool is bijvoorbeeld. Wij hebben nog veel werk voor de boeg.
![]() |
![]() |
#776 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooraleer de schoolplicht werd ingevoerd leerden de kinder lezen en schrijven in de zondagsschool, net zoals de islamitische kinderen in islamitische landen naar de madrassa gaan (alhoewel ze daar al wat ze moeten kennen enkel in het vanbuiten leren van een 7de eeuws boekske halen). Het lijkt me dan ook niet evident om de schoolstrijd uit de jaren stillekes nog eens te herdoen. Laat ouders die hun kinderen niet aan die religiositeit willen onderwerpen gewoon hun kinderen naar de religie-vrije staatscholen sturen en het probleem is opgelost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er tegenwoordig wel wat andere problemen zijn om in een school te geraken dan het feit of tijdens de lagere school de staatsschool op één of twee straten van je huis ligt. Men kan moeilijk het katholieke onderwijsnet afschaffen: dit zou veel te duur uitvallen, vermits kinderen van het vrije onderwijs minder subsidies krijgen. Daarvoor moet je het dus al niet doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#780 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie geen enkele valabele reden waarom het vrij onderwijs niet zou kunnen afgeschaft worden. Sterker: ik zie zelfs geen enkele valabele reden om dat in stand te blijven houden. En het probleem gaat niet over een of twee straten, maar voor vele mensen over het zich verplaatsen naar de hele andere kant van het dorp. In mijn gemeente, bijvoorbeeld, is er één gemeentelijke basisschool in de hoofdgemeente, maar is er in elke van de drie deelgemeenten een vrije school. Voor de mensen die het verste van de hoofdgemeente verwijderd wonen, betekent dat een verplaatsing van 5 �* 6 kilometer en voor één deelgemeente betekent het een verplaatsing over een drukke en gevaarlijke gewestweg. Ik stel hetzelfde probleem vast in verschillende naburige gemeenten.
|
![]() |
![]() |