![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niet alleen dat, de experimenten waar Radin zich op baseert en van waar hij statistische gegevens verzamelt, hebben ook al veel kritiek gekregen. Ik kan er ook niet aan doen dat jij dat negeert. Er is maar één manier om te bewijzen dat ESP bestaat: bewijs het. Als jij echt over telepathische of telekinetische gaven beschikt, is het de dag van vandaag, met alle media waarover een gewoon iemand beschikt, helemaal niet moeilijk meer om dit wereldkundig te maken. Ik kan je garanderen dat je dan voorpaginanieuws zult zijn in alle kranten. Maar je gaat wel iets meer moeten doen dan van twijfelachtige experimenten verkeerde conclusies trekken, je gaat nl. de theorie in de praktijk moeten omzetten. En daar wringt, zoals altijd, het schoentje. Dat kun je simpelweg niet, alle hoogdravende uitleg ten spijt is er nog niemand in geslaagd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ook ik heb nog een verhaal. Tis zeker 13 jaar geleden. Ik antwoorde op een vraag van een goeie vriend, hij keek naar mij alsof ik weet niet wat gezegd had. Blijkt dat hij die vraag dacht en net ging stellen aan mij. Dat was zo raar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals die zotten in Midnight Express ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#764 |
Banneling
|
![]() Oei !! Nu gaan ze u uitlachen hier zenne. Nu krijg je direct een stempel opgeplakt van " zot ".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik aan vrienden vraag:"Drinken we er nog een?" dan waren ze vaak net van plan hetzelfde te vragen. En ook ons antwoord op die vraag is steevast hetzelfde:"Ja, natuurlijk!" Dan bewegen we eventjes onze rechterhand omhoog, en voor we het beseffen, schuift er op magische wijze een tray met pinten op onze tafel. Ik denk dat wij parabnormale helderdrinkende telekinesisten zijn... jaja...
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | |
|
![]() Citaat:
Niet alleen dat, sommige vragen zijn heel voorspelbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |||
|
![]() Citaat:
Het is simpel hé, bekijk eens op het gemak het bewijs. Maar dat ga je niet doen. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 6 september 2013 om 08:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#768 | |
|
![]() Citaat:
Hier een goeie lezing van Dean Radin, Science and the Taboo op Psi: http://www.youtube.com/watch?v=qw_O9Qiwqew
![]() |
![]() |
![]() |
#769 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jij een test kan doen die overtuigend is, en verifieerbaar, zal je zeer eenvoudig de publieke opinie kunnen overtuigen. En dan is je claim eigenlijk al erkend, maar zelfs dat kan je niet, zou het kunnen omdat jullie eenvoudigweg geen overtuigende test kunnen doen? En wat betreft het 'kaartenhuisje' van de materialistische aannames : Remember de claim van het Ierse bedrijf Steorn, een paar jaar geleden over hun over-unity device? (een perpetuum mobile dus) Niemand heeft die mensen een vingerbreed in de weg gelegd om hun claim uit te werken en te demonstreren. Dit is wat er gebeurde, zoals gewoonlijk : de zelfgekozen jury en de pers maakte gehakt van hun claim. De materialistische aannames bleken dus voor de miljoenste keer juist, en de immateriele aannames bleken voor de miljoenste keer fout. Maar blijf vooral dromen, Exodus. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
" Voelen " dat men u gaat opbellen, bij u aan huis gaat langskomen, voelen dat de één of andere gebeurtenis zich gaat afspelen, d�*t is iets heel anders. Dat getuigt van een zekere gevoeligheid, die men als paranormaal zou kunnen bestempelen. Maar waarom niet eenvoudig aanvaarden dat de mens misschien nog niet helemaal " afgewerkt " is, dat hij verder evolueert, en misschien beetje bij beetje meer en meer dingen kan aanvoelen, en doen ? Toegegeven, een ouderwordende dronkelap met een spons in de plaats van hersens zal niet veel meer evolueren, die is bergaf aan het gaan. Aan zo iemand redelijk complexe dingen uitleggen, die uit zijn gewoonlijk denkkader treden, is dan ook zoals tegen de muren praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het! Ik hoef me dus geen zorgen te maken. Ik ben geen parabnormale. Citaat:
Ik heb immers zelf zo een telefoon, die trilt wanneer iemand me gaat opbellen, en dat voel ik in mijn broekzak tegen mijn ballen. Citaat:
Citaat:
Al die gasten die geloven in paranormale kloterijen, zijn niet volledig afgewerkt. Ik vermoed ter hoogte van hun brein, waar de kritische zin zich situeert. Misschien kan een scanner uw theorie bevestigen? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | ||
|
![]() Citaat:
Nogmaals: de dag van vandaag is het zeer gemakkelijk om aan te tonen dat je bovennatuurlijke gaven hebt, er zijn media genoeg waar je gebruik van kan maken. Je moet uiteraard wel eerlijk zijn en toestaan dat je demonstratie nauwlettend in de gaten gehouden wordt door mensen die de truken van de foor kennen. Kijk naar James Randi, hoeveel oplichters heeft die al niet ontmaskerd door hun praktijken door te lichten ? Massa's... Maar als je echt beschikt over bovennatuurlijke gaven, mag een controlerende factor toch geen probleem zijn ? Indien ik echt over paranormale gaven zou beschikken, zou ik veel sceptici uitnodigen en ze dan lik op stuk geven met mijn fabelachtige krachten. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleszins aannemelijker dan de paranormale claims....
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Scheld maar lekker door, meneer. Dat is makkelijker dan uw paranormale shit bewijzen.
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik zie dat je het antwoord schuldig blijft...Liggen de zaken gevoelig ? Heb je er geen ( meer ) ? Zijn ze gaan vliegen ? ![]() Nog iets : Shit, stront dus, is iets heel gewoon. Jij braakt bvb dagelijks ( verbale ) shit uit over het hele forum. Niets paranormaals daaraan. Vervelend dat wel, maar meer niet. Routine. Men word er gewoon aan, zoals aan slechte, domme en oneerlijke mensen. Er zijn er zoveel. Nietwaar "super"staaf ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar mijn (wichel)roede voorspelt dat zij ze deze middag terugbrengt. Ze hadden mijn ballen nodig om in outer space een Supe®staaf te clonen om na het Armageddon op aarde opnieuw een Supe®intelligent ras neer te zetten, dat niet gelooft in obscurantistische nonsens en er bovendien héél aantrekkelijk uitziet.
![]() |
![]() |
![]() |
#780 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |