Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2013, 17:19   #761
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Kritiek... iedereen die tegen het materialistische paradigma ingaat krijgt kritiek. Dit is gewoonweg zo.

De bewijzen zijn er. Je toont pijnlijk aan dat je geen echte argumenten hebt. Je vraagt bewijzen. Ik geef ze, en je zegt. "Er is kritiek op". En daar blijft het bij.
Statistische "bewijzen" zijn geen bewijzen. Met statistieken kun je immers alles bewijzen. Met statistieken kun je aantonen dat mensen met bruine ogen een grotere kans hebben om 's maandags hun dikke teen te stoten dan mensen met blauwe ogen.

Niet alleen dat, de experimenten waar Radin zich op baseert en van waar hij statistische gegevens verzamelt, hebben ook al veel kritiek gekregen. Ik kan er ook niet aan doen dat jij dat negeert.

Er is maar één manier om te bewijzen dat ESP bestaat: bewijs het. Als jij echt over telepathische of telekinetische gaven beschikt, is het de dag van vandaag, met alle media waarover een gewoon iemand beschikt, helemaal niet moeilijk meer om dit wereldkundig te maken.

Ik kan je garanderen dat je dan voorpaginanieuws zult zijn in alle kranten. Maar je gaat wel iets meer moeten doen dan van twijfelachtige experimenten verkeerde conclusies trekken, je gaat nl. de theorie in de praktijk moeten omzetten.

En daar wringt, zoals altijd, het schoentje. Dat kun je simpelweg niet, alle hoogdravende uitleg ten spijt is er nog niemand in geslaagd...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 21:12   #762
Wereldvrede79
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Wat ik reeds een aantal keer heb mogen meemaken :
Net voor dat hij/zij belt, aan een persoon denken. En dan spreek ik over een paar seconden. Echt raar.
Idem.

Ook ik heb nog een verhaal. Tis zeker 13 jaar geleden. Ik antwoorde op een vraag van een goeie vriend, hij keek naar mij alsof ik weet niet wat gezegd had. Blijkt dat hij die vraag dacht en net ging stellen aan mij. Dat was zo raar.
Wereldvrede79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 23:32   #763
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Kritiek... iedereen die tegen het materialistische paradigma ingaat krijgt kritiek. Dit is gewoonweg zo.

De bewijzen zijn er. Je toont pijnlijk aan dat je geen echte argumenten hebt. Je vraagt bewijzen. Ik geef ze, en je zegt. "Er is kritiek op". En daar blijft het bij.
En zo blijven die in cirkeltjes draaien, die Da-Kan-Ni-ers.
Zoals die zotten in Midnight Express !
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 23:34   #764
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wereldvrede79 Bekijk bericht
Idem.

Ook ik heb nog een verhaal. Tis zeker 13 jaar geleden. Ik antwoorde op een vraag van een goeie vriend, hij keek naar mij alsof ik weet niet wat gezegd had. Blijkt dat hij die vraag dacht en net ging stellen aan mij. Dat was zo raar.
Oei !! Nu gaan ze u uitlachen hier zenne. Nu krijg je direct een stempel opgeplakt van " zot ".
Oud 6 september 2013, 04:51   #765
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idem.

Ik heb dat heel regelmatig.
Als ik aan vrienden vraag:"Drinken we er nog een?" dan waren ze vaak net van plan hetzelfde te vragen.
En ook ons antwoord op die vraag is steevast hetzelfde:"Ja, natuurlijk!"
Dan bewegen we eventjes onze rechterhand omhoog, en voor we het beseffen, schuift er op magische wijze een tray met pinten op onze tafel.
Ik denk dat wij parabnormale helderdrinkende telekinesisten zijn... jaja...
Oud 6 september 2013, 05:46   #766
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idem.

Soortgelijke zaken heeft iedereen wel eens. Heeft niets te maken met telepathie, maar gewoon met elkaar door en door kennen gecombineerd met wat mensenkennis. Op de duur weet je wat je vriend zal zeggen, of hoe hij zal reageren.

Niet alleen dat, sommige vragen zijn heel voorspelbaar.
Oud 6 september 2013, 08:38   #767
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Statistische "bewijzen" zijn geen bewijzen. Met statistieken kun je immers alles bewijzen. Met statistieken kun je aantonen dat mensen met bruine ogen een grotere kans hebben om 's maandags hun dikke teen te stoten dan mensen met blauwe ogen.
Waar heb ik gesproken over statistische bewijzen? Er zijn ook andere bewijzen dan puur statistische. Maar statistieken zijn er ook en statistieken tonen trouwens wel iets aan. Bepaalde medicijnen worden wel of niet gebruikt op basis van statistieken. Het hart-aanval verlagende effect van aspirine is ook aangetoont met statiestieken. Alles moet ook in de context gezien worden van het experiment zelf. Wat zever je en draai je je in bochten. Een pseudowetenschapper waardig.

Het is simpel hé, bekijk eens op het gemak het bewijs. Maar dat ga je niet doen.

Citaat:
Niet alleen dat, de experimenten waar Radin zich op baseert en van waar hij statistische gegevens verzamelt, hebben ook al veel kritiek gekregen. Ik kan er ook niet aan doen dat jij dat negeert.
Tja, voortrekkers krijgen altijd kritiek. En op die kritiek komt er dan weer kritiek van het andere kamp. Enz... het gaat erom zelf de data te bekijken, en zelf een mening te vormen. Maar de joue staat al vast zonder enig onderzoek.

Citaat:
Er is maar één manier om te bewijzen dat ESP bestaat: bewijs het. Als jij echt over telepathische of telekinetische gaven beschikt, is het de dag van vandaag, met alle media waarover een gewoon iemand beschikt, helemaal niet moeilijk meer om dit wereldkundig te maken.
ESP is bewezen. Alleen wil de wetenschappelijke wereld het niet accepteren omdat heel haar kaartenhuisje in elkaar valt. Ze kunnen het niet aan dat ze zolang het bij het verkeerde eind zouden gehad hebben, dat hun materialistische aannames fout bleken te zijn.

Laatst gewijzigd door exodus : 6 september 2013 om 08:39.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 08:44   #768
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idem.

Inderdaad, vele mensen hebben al paranormale fenomenen meegemaakt waardoor ze weten dat er iets is. Veel mensen geloven in paranormale fenomenen. Het is infeite een redelijk wijdverbreid fenomeen, dat amper bestudeert wordt in de wetenschappelijke wereld. We weten allemaal waarom. Er is een taboe over in de wetenschappelijke wereld. Als je je als paranormale onderzoeker gaat uiten dan wordt je al op hoongelach onthaalt door vele collega's.

Hier een goeie lezing van Dean Radin, Science and the Taboo op Psi:

http://www.youtube.com/watch?v=qw_O9Qiwqew
Oud 6 september 2013, 09:48   #769
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ESP is bewezen. Alleen wil de wetenschappelijke wereld het niet accepteren omdat heel haar kaartenhuisje in elkaar valt. Ze kunnen het niet aan dat ze zolang het bij het verkeerde eind zouden gehad hebben, dat hun materialistische aannames fout bleken te zijn.
Dat is een zwaktebod he.

Als jij een test kan doen die overtuigend is, en verifieerbaar, zal je zeer eenvoudig de publieke opinie kunnen overtuigen.

En dan is je claim eigenlijk al erkend, maar zelfs dat kan je niet, zou het kunnen omdat jullie eenvoudigweg geen overtuigende test kunnen doen?

En wat betreft het 'kaartenhuisje' van de materialistische aannames :
Remember de claim van het Ierse bedrijf Steorn, een paar jaar geleden over hun over-unity device? (een perpetuum mobile dus)

Niemand heeft die mensen een vingerbreed in de weg gelegd om hun claim uit te werken en te demonstreren.
Dit is wat er gebeurde, zoals gewoonlijk : de zelfgekozen jury en de pers maakte gehakt van hun claim.

De materialistische aannames bleken dus voor de miljoenste keer juist, en de immateriele aannames bleken voor de miljoenste keer fout. Maar blijf vooral dromen, Exodus.

Citaat:
Steorn Ltd is a small, private technology development company in Dublin, Ireland. It announced in August 2006 it had developed a technology which provides "free, clean, and constant energy" in violation of the law of conservation of energy,[3] a fundamental principle of physics.[4]

Steorn challenged the scientific community to investigate their claim[5] and, in December 2006, said that it had chosen a jury of scientists to do so.[6] In June 2009 the jury gave its unanimous verdict that Steorn had not demonstrated the production of energy.[7]

Steorn has also given two public demonstrations of their technology. In the first demonstration, in July 2007 at the Kinetica Museum in London, the device failed to work.[8] The second demonstration, which ran from December 2009 to February 2010 at the Waterways Visitor Centre in Dublin, involved a motor powered by a battery and provided no independent evidence that excess energy was being generated.[9] It was dismissed by the press as an attempt to build a perpetual motion machine,[10] and a publicity stunt
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 14:32   #770
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik heb dat heel regelmatig.
Als ik aan vrienden vraag:"Drinken we er nog een?" dan waren ze vaak net van plan hetzelfde te vragen.
En ook ons antwoord op die vraag is steevast hetzelfde:"Ja, natuurlijk!"
Dan bewegen we eventjes onze rechterhand omhoog, en voor we het beseffen, schuift er op magische wijze een tray met pinten op onze tafel.
Ik denk dat wij parabnormale helderdrinkende telekinesisten zijn... jaja...
Jij bent blijkbaar gewoon een zatlap, en het is geen kunst om zatlappen " ja " te doen zeggen als men hen voorstelt verder te zuipen en te zwelgen, of hun antwoord op dergelijke voor de hand liggende vraag te raden.
" Voelen " dat men u gaat opbellen, bij u aan huis gaat langskomen, voelen dat de één of andere gebeurtenis zich gaat afspelen, d�*t is iets heel anders.
Dat getuigt van een zekere gevoeligheid, die men als paranormaal zou kunnen bestempelen.
Maar waarom niet eenvoudig aanvaarden dat de mens misschien nog niet helemaal " afgewerkt " is, dat hij verder evolueert, en misschien beetje bij beetje meer en meer dingen kan aanvoelen, en doen ?
Toegegeven, een ouderwordende dronkelap met een spons in de plaats van hersens zal niet veel meer evolueren, die is bergaf aan het gaan. Aan zo iemand redelijk complexe dingen uitleggen, die uit zijn gewoonlijk denkkader treden, is dan ook zoals tegen de muren praten.
Oud 6 september 2013, 14:34   #771
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, vele mensen hebben al paranormale fenomenen meegemaakt waardoor ze weten dat er iets is. Veel mensen geloven in paranormale fenomenen. Het is infeite een redelijk wijdverbreid fenomeen, dat amper bestudeert wordt in de wetenschappelijke wereld. We weten allemaal waarom. Er is een taboe over in de wetenschappelijke wereld. Als je je als paranormale onderzoeker gaat uiten dan wordt je al op hoongelach onthaalt door vele collega's.

Hier een goeie lezing van Dean Radin, Science and the Taboo op Psi:

http://www.youtube.com/watch?v=qw_O9Qiwqew
Gewoonlijk worden paranormale gebeurtenissen weggezet als " toeval ". Of men zegt dat het valsgespeeld is, of gelogen, of verzonnen...
Oud 6 september 2013, 16:20   #772
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Jij bent blijkbaar gewoon een zatlap, en het is geen kunst om zatlappen " ja " te doen zeggen als men hen voorstelt verder te zuipen en te zwelgen, of hun antwoord op dergelijke voor de hand liggende vraag te raden.
Ach zo,...
Dat is het!
Ik hoef me dus geen zorgen te maken.
Ik ben geen parabnormale.
Citaat:
" Voelen " dat men u gaat opbellen, bij u aan huis gaat langskomen, voelen dat de één of andere gebeurtenis zich gaat afspelen, d�*t is iets heel anders.
Ja maar, daar geloof ik in hoor!
Ik heb immers zelf zo een telefoon, die trilt wanneer iemand me gaat opbellen, en dat voel ik in mijn broekzak tegen mijn ballen.
Citaat:
Dat getuigt van een zekere gevoeligheid, die men als paranormaal zou kunnen bestempelen.
Zijn mijn ballen dan paranormaal gevoelig?

Citaat:
Maar waarom niet eenvoudig aanvaarden dat de mens misschien nog niet helemaal " afgewerkt " is, dat hij verder evolueert, en misschien beetje bij beetje meer en meer dingen kan aanvoelen, en doen ?
Ik ben het roerend met jou eens, alweer!
Al die gasten die geloven in paranormale kloterijen, zijn niet volledig afgewerkt.
Ik vermoed ter hoogte van hun brein, waar de kritische zin zich situeert.
Misschien kan een scanner uw theorie bevestigen?

Citaat:
Toegegeven, een ouderwordende dronkelap met een spons in de plaats van hersens zal niet veel meer evolueren, die is bergaf aan het gaan. Aan zo iemand redelijk complexe dingen uitleggen, die uit zijn gewoonlijk denkkader treden, is dan ook zoals tegen de muren praten.
Besef wel: als je daarmee op mij doelt, dan ben je slecht bezig: persoonlijke aanvallen mag niet hoor.
Oud 6 september 2013, 18:23   #773
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is simpel hé, bekijk eens op het gemak het bewijs. Maar dat ga je niet doen.
Natuurlijk niet. Er is geen bewijs, hoogstens een statistisch bewijs gebaseerd op twijfelachtige, ongecontroleerde experimenten die niet herhaald werden.

Nogmaals: de dag van vandaag is het zeer gemakkelijk om aan te tonen dat je bovennatuurlijke gaven hebt, er zijn media genoeg waar je gebruik van kan maken. Je moet uiteraard wel eerlijk zijn en toestaan dat je demonstratie nauwlettend in de gaten gehouden wordt door mensen die de truken van de foor kennen. Kijk naar James Randi, hoeveel oplichters heeft die al niet ontmaskerd door hun praktijken door te lichten ? Massa's...

Maar als je echt beschikt over bovennatuurlijke gaven, mag een controlerende factor toch geen probleem zijn ? Indien ik echt over paranormale gaven zou beschikken, zou ik veel sceptici uitnodigen en ze dan lik op stuk geven met mijn fabelachtige krachten.

Citaat:
Tja, voortrekkers krijgen altijd kritiek.
Oplichters, morosofen en naïevelingen ook.
Oud 6 september 2013, 18:53   #774
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewoonlijk worden paranormale gebeurtenissen weggezet als " toeval ". Of men zegt dat het valsgespeeld is, of gelogen, of verzonnen...
Allemaal theses die heel aannemelijk klinken.
Alleszins aannemelijker dan de paranormale claims....
Oud 6 september 2013, 23:15   #775
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach zo,...
Dat is het!
Ik hoef me dus geen zorgen te maken.
Ik ben geen parabnormale.
Ja maar, daar geloof ik in hoor!
Ik heb immers zelf zo een telefoon, die trilt wanneer iemand me gaat opbellen, en dat voel ik in mijn broekzak tegen mijn ballen.
Zijn mijn ballen dan paranormaal gevoelig?

Ik ben het roerend met jou eens, alweer!
Al die gasten die geloven in paranormale kloterijen, zijn niet volledig afgewerkt.
Ik vermoed ter hoogte van hun brein, waar de kritische zin zich situeert.
Misschien kan een scanner uw theorie bevestigen?

Besef wel: als je daarmee op mij doelt, dan ben je slecht bezig: persoonlijke aanvallen mag niet hoor.
Heb jij ballen ? En ik maar denken dat je een oud wauwelend wijf was ? Hoe men zich kan vergissen hé ?
Oud 6 september 2013, 23:18   #776
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Er is geen bewijs, hoogstens een statistisch bewijs gebaseerd op twijfelachtige, ongecontroleerde experimenten die niet herhaald werden.

Nogmaals: de dag van vandaag is het zeer gemakkelijk om aan te tonen dat je bovennatuurlijke gaven hebt, er zijn media genoeg waar je gebruik van kan maken. Je moet uiteraard wel eerlijk zijn en toestaan dat je demonstratie nauwlettend in de gaten gehouden wordt door mensen die de truken van de foor kennen. Kijk naar James Randi, hoeveel oplichters heeft die al niet ontmaskerd door hun praktijken door te lichten ? Massa's...

Maar als je echt beschikt over bovennatuurlijke gaven, mag een controlerende factor toch geen probleem zijn ? Indien ik echt over paranormale gaven zou beschikken, zou ik veel sceptici uitnodigen en ze dan lik op stuk geven met mijn fabelachtige krachten.

Oplichters, morosofen en naïevelingen ook.
De dag van vandaag is het zeer gemakkelijk om aan te tonen dat bovennatuurlijke gaven niet bestaan , er zijn media genoeg waar je gebruik van kan maken. Je moet uiteraard wel oneerlijk zijn en toestaan dat je demonstratie nauwlettend naar de kloten geholpen wordt door mensen die de truken van de foor kennen.
Oud 7 september 2013, 05:50   #777
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij ballen ? En ik maar denken dat je een oud wauwelend wijf was ? Hoe men zich kan vergissen hé ?
Alweer een bewijs van onmacht.
Scheld maar lekker door, meneer.
Dat is makkelijker dan uw paranormale shit bewijzen.
Oud 8 september 2013, 00:50   #778
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Alweer een bewijs van onmacht.
Scheld maar lekker door, meneer.
Dat is makkelijker dan uw paranormale shit bewijzen.
Ik scheld niet. Ik stelde u een vraag ? Hèbt u ballen ?
Maar ik zie dat je het antwoord schuldig blijft...Liggen de zaken gevoelig ?
Heb je er geen ( meer ) ?
Zijn ze gaan vliegen ?
Nog iets : Shit, stront dus, is iets heel gewoon. Jij braakt bvb dagelijks ( verbale ) shit uit over het hele forum. Niets paranormaals daaraan. Vervelend dat wel, maar meer niet. Routine. Men word er gewoon aan, zoals aan slechte, domme en oneerlijke mensen. Er zijn er zoveel. Nietwaar "super"staaf ?
Oud 8 september 2013, 11:17   #779
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik scheld niet. Ik stelde u een vraag ? Hèbt u ballen ?
Ik verschiet ervan dat mijn ballen uw interesse wegdragen.

Citaat:
Maar ik zie dat je het antwoord schuldig blijft...Liggen de zaken gevoelig ?
Heb je er geen ( meer ) ?
Zijn ze gaan vliegen ?
Ik heb ze uitgeleend aan een paranormale alien.
Maar mijn (wichel)roede voorspelt dat zij ze deze middag terugbrengt.
Ze hadden mijn ballen nodig om in outer space een Supe®staaf te clonen om na het Armageddon op aarde opnieuw een Supe®intelligent ras neer te zetten, dat niet gelooft in obscurantistische nonsens en er bovendien héél aantrekkelijk uitziet.
Oud 8 september 2013, 11:22   #780
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verschiet ervan dat mijn ballen uw interesse wegdragen.

Ik heb ze uitgeleend aan een paranormale alien.
Maar mijn (wichel)roede voorspelt dat zij ze deze middag terugbrengt.
Ze hadden mijn ballen nodig om in outer space een Supe®staaf te clonen om na het Armageddon op aarde opnieuw een Supe®intelligent ras neer te zetten, dat niet gelooft in obscurantistische nonsens en er bovendien héél aantrekkelijk uitziet.
t' Is echt tijdverspilling om zulke zever te posten, hoor ministaaf. Het is geen bal waard.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be