![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt triest hoe enno hier tegen harriechristus doet.
Ik heb die man nog nooit iets verkeerd zien doen. |
![]() |
![]() |
#762 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Mijn bescherming daarentegen is de waarheid van mijn atoomtheorie. Nu, daar kunnen de mensen maar niet tegen, dat er één is die totaal anders denkt. Ra, ra, hoe zou dat nou kunnen? Misschien een slecht geweten? |
|
![]() |
![]() |
#763 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#764 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet belangrijk waar het stond, maar de inhoud, daar gaat het om. DE EENHEID VAN ZIJN EN NIETS. Hegel begint zijn dialectiek met de eenheid van Zijn en Niets, want het abstracte Zijn is eigenlijk helemaal: ......NIETS... !!, en omgekeerd: .... het Niets IS.... !! En als omslag van Niets naar Zijn zou je die dialectiek van Hegel als de verklaring van het ontstaan van het heelal kunnen beschouwen, omdat het Niets een in zichzelf tegenstrijdig begrip is, want het Niets IS... !! "Eerst" was er alleen maar Niets, maar omdat het niets ook IS, daarom ontstaat uit het Niets ook het Zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het heelal er eens niet geweest zou zijn, want deze logica is eeuwig geldend, het moet daarom iets zijn dat altijd weer opnieuw plaats heeft. Of juist omdat Niets en Zijn een eenheid zijn kan er nooit alleen maar Niets bestaan hebben. Kortom: het heelal is eeuwig. De eenheid van zijn en niets is het worden. |
|
![]() |
![]() |
#765 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is triest maar waar. Dit om te tonen hoe verdraagzaam en vreedzaam de Oosterse religie wel niet is. |
|
![]() |
![]() |
#766 |
Banneling
|
![]() Het is dus toegelaten dezelfde draad te voeren , met identieke titel en inhoud, in twee subfora tegelijk.
Moderatie stelt me weeral eens teleur ![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu weer in een dubbeldraad.... Laatst gewijzigd door eno2 : 28 september 2013 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
#768 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Let ook dat zijn een werkwoord is. Niets is geen werkwoord. Het kan dus niet iets doen. Het niets kan dus niets. In tegenstelling tot het zijn. Dat kan zijn. HC :die zinloze woordspelletjes die moeten doorgaan voor filosofische speculatie, die zijn erg erg slecht voor jou, je hoofdje gaat daarvan nog meer tollen, aub onthou je ervan voor je eigen welzijn.... Laatst gewijzigd door eno2 : 28 september 2013 om 17:27. |
||
![]() |
![]() |
#769 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Altijd wanneer ik denk dat het niet zotter kan, slaag jij er in me te verrassen, harrie toch... ![]() Komaan harrie , geef nu toch gewoon toe dat je dat van die Griekse filosofen verzonnen hebt. ![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 september 2013 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
#770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#771 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou moderatie geloven dat de microwezentjes ruimteschepen hadden voor wij er hadden? Laatst gewijzigd door eno2 : 28 september 2013 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
#772 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#773 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn ze onzichtbaar en onwaarneembaar. Alleen Harry heeft hun bestaan kunnen achterhalen. |
|
![]() |
![]() |
#774 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom en van welk forum dan wel? |
|
![]() |
![]() |
#776 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goegel eens op de "atomen bestaan uit ruimteschepen" en verbaas je waar deze morosoof zijn onzin allemaal aan het neerplempen is. En overal, écht OVERAL komt hij met dezelfde idiote reacties. Hij heeft en extra schuurtje moeten bouwen om al zijn ban-hamers op te kunnen bergen.
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 29 september 2013 om 00:43. |
|
![]() |
![]() |
#777 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef dat nou maar toe. Citaat:
"Sie werden als Taube und staunende Blinde, als verwirrte Horden getrieben, welche das Sein und das Nicht-sein für dasselbe halten und dann wieder nicht für dasselbe". "Zij worden als doven en verbaasde blinden, als verwarde horden gedreven, die het Zijn en het Niet-Zijn voor hetzelfde houden en dan weer voor niet hetzelfde". Tevreden?....... ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#778 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van iemand die het universum beweert te doorgronden mogen we toch eisen dat die het verschil kent tussen Plato en Hegel, niet? Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 september 2013 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
#779 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt zelf de vorige draad weggepest naar K&K, maar op verzoek van Systeem staat hij hier nu weer en terecht. Gelukkig zijn er nog altijd mensen die wel enig respect hebben voor nieuwe ideeën. |
|
![]() |
![]() |
#780 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 september 2013 om 09:32. |
|
![]() |