![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Geef aan hoe u de collaboratie van een deel van de Vlaamse beweging zou omschrijven | |||
een heldendaad |
![]() ![]() ![]() |
12 | 17,39% |
een (misbegrepen) idealisme |
![]() ![]() ![]() |
13 | 18,84% |
een louter strategische blunder |
![]() ![]() ![]() |
15 | 21,74% |
een morele fout |
![]() ![]() ![]() |
12 | 17,39% |
een criminele praktijk |
![]() ![]() ![]() |
30 | 43,48% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je stelt "fout ! De best AANGEPASTE aan de omgeving" alsof je daarmee iets zou willen zeggen, en dan kom je vertellen dat je het woord "aangepast" nog niet eens hebt ingevuld, en het dus een lege doos is, dan geef je dus toe dat je stelde: "fout ! < nikszeggende uitspraak hier >" En nu moet jij mij eens de definitie geven van "aangepast", die NIET zou zijn wat ik stel, en waar jij bezwaar op maakt: aangepast in Darwinistische context wil gewoon zeggen "slaagt er het beste in om zijn nageslacht laten te overleven". Kom nu eens met een ANDERE invulling van "aangepast" af, en vul dat dan eens in in Darwinistische context. Je zal zien dat het niet gaat. Want "aangepast" bij Darwin wil enkel maar dat zeggen: "slaagt erin om overlevende nakomelingen te hebben". Citaat:
Maar, in tegenstelling tot wat je denkt, is dat in een dissertatie wel degelijk gangbaar, zelfs noodzakelijk, om uw begrippen en termen vast te leggen. Zelfs al wijken die misschien een beetje af van wat gangbaar is. En in de meeste gevallen is het zelfs exact wat gangbaar is, maar langs een specifieke kant bekeken. Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 mei 2015 om 15:27. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Holisme! Holon! Geweldig! Nog beter dan de thread 'Aliens bestaan!' ![]() Citaat:
Google eens 'argument of autorithy'. U bent de meester. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan Geert-de-Logische:
van wiki: Citaat:
Merk trouwens het onderlijnde op: dat is precies wat jij "semantisch spelletje" noemt, in tegenstelling tot de 7 miljard andere mensen op deze wereld. Vroeg of laat zal je toch eens moeten leren redeneren, en als dat lukt, eens leren een redenering neerschrijven.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 mei 2015 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | |
|
![]() Neen, ik zeg heel veel. Alleen heb ik geen definitie van het woord 'aangepast' gegeven, dus ik begrijp niet waarom u schrijft dat ik dat gedaan heb.
Citaat:
U begrijpt, dat maakt de discussie absurd, en dat is natuurlijk uw bedoeling. Ik heb u al eens gezegd dat ik uw motieven op dit forum niet nobel zijn. En dat is het understatement van het jaar. Laatst gewijzigd door geertvdb : 22 mei 2015 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
|
![]() Citaat:
Hoeveel biologen vinden 'survival of the fittest' een tautologie? Hebt ge daar cijfers over? Geef eens een voorbeeld van een bioloog die dat vindt. Zomaar copy past doen, dat is niet voldoende. trouwens, Darwin sprak van natuurlijke selectie. Hij had de term 'survival of the fittest' geleend van iemand anders. Ik ben niet begonnen hier over survival of the fittest, om het even duidelijk te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 |
|
![]() Ik begin niet raar te doen, ik vind het geniaal. Ik geloof dat Ingeborg dat mij ook al eens verteld heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#769 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt het wel gedaan. Je zegde dat dat die is die "het beste paste in zijn omgeving". Citaat:
collaborateur is die die meegewerkt heeft met de staat die verloren heeft, vrijheidsstrijder is die die meegewerkt heeft met de staat die gewonnen heeft. Ik heb trouwens hier al herhaalde keren gevraagd, aan zij die wel een onderscheid tussen beide wensen te maken, om mij nu eens te DEFINIEREN wat verstaan wordt als collaborateur, op basis van een universeel criterium, op zulke wijze dat men tot een ONDERSCHEID zou komen tussen collaborateur en vrijheidsstrijder DOOR REDENERING vanaf dat universeel criterium. Maar niemand waagt zich eraan. Ik heb aangetoond dat de meest gangbare criteria maken dat collaborateurs en vrijheidsstrijders hetzelfde zijn. Ik heb jou dacht ik ook gevraagd: - is de collaborateur die die met de nieuwkomer samenwerkt, of die die met de oude samenwerkt ? (logisch gevolg is dan bijvoorbeeld dat die die met de Belgische revolutionairen meewerkten, collaborateurs waren, want dat was de nieuwe) - is de collaborateur die die meewerkt met een staat waarvan het staatshoofd gruwelijke daden heeft begaan ? (logisch gevolg, die die voor de Belgische staat, waarvan bvb Leopold 2 staatshoofd was, meegewerkt hebben, zijn dan collaborateurs) - is de vrijheidsstrijder die die gaat vechten tegen een staat die gruweldaden begaat ? (logisch gevolg, de Oostfronter was een vrijheidsstrijder want die ging vechten tegen Stalin). En ga zo maar door.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 mei 2015 om 15:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#771 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vriend <=> vijand vijand <=> vriend Als jij m'n vriend bent maar ik krijg het door dat jij me heel de tijd zit te belazeren, dan zou het kunnen dat ik in de vijand een betere vriend zie dan jou. Jij zal me dan een collaborateur vinden, zoiets snapt iedereen wel. Uiteindelijk is het wel de vijand die me heeft kunnen overtuigen dat jij me heel die tijd belazerde en helemaal m'n vriend niet bleek te zijn. Vandaar de vraag Geert, waarom hebben onze vrienden dan verzuimd om die economische herstelplannen tot uitvoering te brengen? Laatst gewijzigd door tandem : 22 mei 2015 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 | |
|
![]() Citaat:
Hoeveel biologen vinden 'survival of the fittest' een tautologie? Hebt ge daar cijfers over? Geef eens een voorbeeld van een bioloog die dat vindt. Waar is uw antwoord? Ik wacht.... Vanaf dat ik u een moeilijke vraag stel komt er een nietszeggende reactie zoals 'hopeloos'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | ||
|
![]() Citaat:
'Semantische spelletjes', daar heb ik wel interessante dingen over gezegd. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#774 |
Banneling
|
![]() Geniaal is het wel, wie bedenkt nu zoiets als atomen die finaal verworden tot een briezende Hitler die blijkbaar elke vorm van gezond verstand kwijt was. Wat zei Ingeborg daar dan over?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | ||
Banneling
|
![]() Laboratie
Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
|
![]() Straf, deze bono is al -tig keer op de snuit gegaan en nog niet snappen waar het om draait.
Citaat:
http://www.liveleak.com/view?i=0c7_1432291575 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik niet. Citaat:
![]() ![]() (Misschien moet ik even duidelijk maken dat ik niet helderziend ben. Ik kan uw gedachten niet lezen) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |||
Banneling
|
![]() Inderdaad, dat is wat Patrick stelt, terecht. Het is relatief naargelang het standpunt, is gewoon een kwestie van inlevingsvermogen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 22 mei 2015 om 16:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#780 | |
Banneling
|
![]() Citaat: