Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2018, 09:00   #761
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dit is onlogisch. Want dan gaat ge ervan uit dat bij het eerste lage cijfer er een aantal van die ongevallen effectief veroorzaakt werden door cannabis. (En dat is aannemelijk) Als dan het aantal dodelijke ongevallen stijgt, waarom stijgt dan het aantal dodelijke ongevallen waarbij cannabis de oorzaak is niet relatief mee?
Hier voeg je een nieuwe premisse toe, namelijk dat het aantal dodelijke ongevallen stijgt. Zelfs indien dit het geval zou zijn hoeft er geen oorzakelijk verband te zijn tussen het stijgend percentage van bestuurders die cannabis gebruikt hebben en het stijgend aantal ongevallen.

Trouwens wat ik ook mis is de trend van bestuurder die alcohol in hun bloed hadden bij een dodelijk ongeval.

Niet dat ik het goed praat natuurlijk, men mag geen auto besturen onder invloed, legaal of niet, zoveel is zeker.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 09:16   #762
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Niet dat ik het goed praat natuurlijk, men mag geen auto besturen onder invloed, legaal of niet, zoveel is zeker.
Daar ben ik mee akkoord. Echter, aantoonbaar in het bloed of via speekseltest wil daarom niet zeggen dat je nog onder invloed bent.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 09:39   #763
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Daar ben ik mee akkoord. Echter, aantoonbaar in het bloed of via speekseltest wil daarom niet zeggen dat je nog onder invloed bent.
Zo wordt er ingeval van alcohol ook het verschil gemaakt tussen intoxicatie en dronkenschap.

Voor Geert zal dat ook wel weer hetzelfde zijn.
Oud 12 juli 2018, 10:10   #764
geertvdb

Standaard

Citaat:
Maar het gaat niet om ALLE aanvragen voor behandeling voor drugs.
Het gaat om de aanvragen ENKEL in de speciale revalidatiecentra, en dus niet in de CCG en klinieken.
En waarom zou de hulpaanvraag in die andere centra anders zijn?
Als ge alcohol buiten beschouwing laat is cannabis in de cijfers van de vad ook de drug met de grootste zorgaanvraag.
wat verandert er? Is cannabis plots geen probleem meer? moet ik er dan niet meer voor meebetalen? Moet BigF plots niet meer boeten?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 10:12   #765
geertvdb

Standaard

Citaat:
Van die 115 waren er 'slechts' 72 (63%) die over de wettelijk limiet zaten.
Ge weet wel, net zoals ge hier een ongeval zou hebben waarbij ge minder dan 0,5 promille in uw bloed hebt. Tenzij ge natuurlijk denkt dat ze in de VS gaan zeggen, die is maar half stoned, die mag nog rijden.
Een derde had dan ook nog alcohol in z'n bloed.
SLECHTS!!!

En antwoordt eens op mijn vraag! Zijt gij al stoned achter het stuur gekropen?
Oud 12 juli 2018, 10:13   #766
geertvdb

Standaard

Citaat:
En wat is dat within hours? Gemiddeld wordt genomen dat de limiet 5ng/ml wil zeggen dat ge binnen de 2 of 3 uur hebt gebruikt. Vor die andere 37% onder die limiet, wat is dat dan 'within hours'? Het kan wel dagen aantoonbaar zijn in uw bloed (src).
Als ik om 20u iets rook en ik vertrek 's morgens om 7u naar mijn werk, is dat ook within hours?
Semantics, semantics , semantics: weer beginnen muzzen over de betekenis van woorden!
Oud 12 juli 2018, 10:19   #767
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge zo een verontrustende informatie al wilt beginnen minimaliseren, is het echt erg!
71 van de 115 cannabis positieve bestuurders die betrokken waren bij een dodelijk ongeval hadden 'within hours' die cannabis genomen!
Hier Geert, om u een plezier te doen.
Een grafiekje dat het aantal fatale crashes weergeeft sinds 2002.

Bron

In 2016 waren er dus 558 dodelijke crashes.
Een typische Geert-conclusie (als hij aan de andere kant stond) zou kunnen zijn dat de niet-blowers 'slechter' doen.

Citaat:
Gij doet dat ook? Een paar uur na dat ge geblowd hebt achter het stuur kruipen??
Uit uw artikel:
"Positive test results reflected in the NHTSA data do not indicate whether a driver was high at the time of the crash since traces of marijuana use from weeks earlier also can appear as a positive result."

Dus wat is uw definitie van een paar uur? En komt dat overeen met de termijn waarop THC niet meer gedetecteerd kan worden?
Oud 12 juli 2018, 10:23   #768
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft aangetoond dat uw 36,6% niet overeenstemt met andere centra.

Citaat:
Als ge alcohol buiten beschouwing laat is cannabis in de cijfers van de vad ook de drug met de grootste zorgaanvraag.
Psst, dan veranderen de ratio's.
Bovendien, waarom moet alcohol buiten beschouwing worden gelaten?

Citaat:
wat verandert er? Is cannabis plots geen probleem meer? moet ik er dan niet meer voor meebetalen? Moet BigF plots niet meer boeten?
Het is geen groter probleem dan andere zorgaanvragen.
Oud 12 juli 2018, 10:24   #769
geertvdb

Standaard

Citaat:
Hier voeg je een nieuwe premisse toe, namelijk dat het aantal dodelijke ongevallen stijgt.
Nee, ik stel gewoon dat in absolute cijfers en in %, het aantal dodelijke ongevallen MET cannabis intoxicatie stijgt. Het aantal dodelijke ongevallen tout court is onbelangrijk! Het kan zijn dat dat daalt door bvb een doorgedreven verbetering van de infrastructuur, het wegwerken van zwarte punten, en een doorgedreven snelheidscontrole.

Citaat:
Zelfs indien dit het geval zou zijn hoeft er geen oorzakelijk verband te zijn tussen het stijgend percentage van bestuurders die cannabis gebruikt hebben en het stijgend aantal ongevallen.
het gaat over het stijgend aantal dodelijke ongevallen met cannabis intoxicatie.
En als er bvb 50% van die bestuurders in jaar 1 effectief stoned is, en het jaar erop stijgt het aantal dodelijke ongevallen met cannabis intoxicatie met 44%, dan zal in jaar 2 ook wel +/- 50% effectief stoned zijn. Akkoord?
Citaat:

Allez, ik ben al blij dat ge dat toegeeft, in tegenstelling tot de andere blowers hier.
Oud 12 juli 2018, 10:29   #770
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien omdat ge in veel van die centra niet tercht kunt voor een alcoholverslaving???

Maar ja, 36%, 17% wat maakt het allemaal uit. We negeren zelfs de hoofdbrok alcohol.
Instellingen 'vol' met cannabisgebruikers klopt toch ni echt hé.
Of heb je het over de verpleegkundigen?

Citaat:
En antwoordt eens op mijn vraag! Zijt gij al stoned achter het stuur gekropen?
Nee, eigenlijk niet. Of ik al achter het stuur heb gekropen wanneer het wel aantoonbaar zou geweest zijn adhv mijn bloed, weet ik niet, misschien wel al.
Maar kom, we gaan niet beginnen muzzen over de betekenis van woorden hé.

Citaat:
Semantics, semantics , semantics: weer beginnen muzzen over de betekenis van woorden!
Bwa, inzake de termijn van gebruik vind ik dat nog belangrijk, niet? Of zoudt gij graag een boete krijgen omdat ge gisterenmiddag een glas wijn of 2 bij uw eten hebt gedronken?

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 12 juli 2018 om 10:38.
Oud 12 juli 2018, 10:31   #771
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Uit uw artikel:
"Positive test results reflected in the NHTSA data do not indicate whether a driver was high at the time of the crash since traces of marijuana use from weeks earlier also can appear as a positive result."

Dus wat is uw definitie van een paar uur? En komt dat overeen met de termijn waarop THC niet meer gedetecteerd kan worden?
Details, semantiek...
Oud 12 juli 2018, 10:32   #772
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
THC kan tot weken opgespoord worden terwijl 'stoned' zijn over is na enkele uren.

Het verschil is slechts 'semantisch' van aard?

Gerechtelijke instanties en verzekeringen zien anders duidelijke 'niet-semantische' verschillen tussen intoxicatie en dronkenschap.
Waarom zou dat voor marihuana anders zijn? Iemand die boven de limiet zit is per definitie stoned?

Ben je zeker dat rechters het eens zijn met uw visie?
Oud 12 juli 2018, 11:16   #773
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Allemaal quotes uit 1 pagina

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
-zichzelf profetische voorspellingen toedicht...

Donderdag 9u26:
Citaat:
Nee! Ik schrijf altijd dat ik géééééén profetische gaven heb!

Woensdag 14u35:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
Straf hé! en ik heb geen profetische gaven.
Woensdag 14u47 (12 minuten na vorige post is dat....) :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
En dat waren profetische voorspellingen! Normaal gezien is de voorspelwaarde van de economische wetenschap NUL, maar ik slaag er toch maar in!

Ik blijf bij mijn standpunt; mentale problemen.
Of knetterstoned.
Een kortetermijngeheugen van welgeteld 12 minuten.
Da's eigenlijk bijna op goudvisniveau...

Laatst gewijzigd door BigF : 12 juli 2018 om 11:17.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 12:30   #774
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, ik stel gewoon dat in absolute cijfers en in %, het aantal dodelijke ongevallen MET cannabis intoxicatie stijgt. Het aantal dodelijke ongevallen tout court is onbelangrijk! Het kan zijn dat dat daalt door bvb een doorgedreven verbetering van de infrastructuur, het wegwerken van zwarte punten, en een doorgedreven snelheidscontrole.
Juist, dus andere parameters spelen een rol.

Citaat:
het gaat over het stijgend aantal dodelijke ongevallen met cannabis intoxicatie.
En als er bvb 50% van die bestuurders in jaar 1 effectief stoned is, en het jaar erop stijgt het aantal dodelijke ongevallen met cannabis intoxicatie met 44%, dan zal in jaar 2 ook wel +/- 50% effectief stoned zijn. Akkoord?
Helemaal niet akkoord. Zoals ik eerder al gesteld heb verwacht ik bij legalisering een stijging van het aantal occasionele gebruikers. Het is dus perfect mogelijk dat het percentage met HTC in het bloed stijgt maar dat het percentage dat echt stoned is stabiel blijft of zelfs zakt.

Citaat:
Allez, ik ben al blij dat ge dat toegeeft, in tegenstelling tot de andere blowers hier.
Natuurlijk geef ik dit toe. Ik wist niet dat blowers propaganda maken om onder invloed een auto te besturen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 16:01   #775
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat schrijft onze man van de wetenschap nu toch alweer?

Als het aantal dodelijke ongevallen onbelangrijk is, dan zijn uw ratio's dat ook omdat ze gebaseerd zijn op het totaal aantal ongevallen.

Die ratio's variëren als zijnde de verhouding van het aantal ongevallen te wijten aan [cannabis|alcohol|GSM|...] ten aanzien van het totaal aantal.

Nochtans had je heel wat gewicht gegeven aan die ratio's.

Citaat:
Wacht, nattevingerwerk is blijkbaar wel wetenschappelijk verantwoord, maar data van verschillende bronnen combineren zou dan niet mogen.

Kom dat zien, kom dat zien. Onze man van de wetenschap.
Oud 12 juli 2018, 16:39   #776
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Donderdag 9u26:

Woensdag 14u35:

Woensdag 14u47 (12 minuten na vorige post is dat....) :

Of knetterstoned.
Hij klinkt bij momenten als de bedrijvendoktor.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 18:19   #777
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja Geert. Kroatië gaat naar de finale. Weer zo een land waar cannabis geen probleem is. Medicinale cannabis is er legaal en de cannabis voor recreatief gebruik is gedoogd.

Om nog maar te zwijgen over Ijsland. Een handjevol inwoners maar super gelukkige mensen en natie. Amateur voetballers gevreesd door iedere voetbalmiljonair. Bijna iedereen gebruikt er cannabis

Blijkbaar doen blowers het op sportief vlak stukken beter dan zuipers

Hoogtijd dat ze in de Belgische voetbalkantines het drugsmenu actualiseren een aanpassen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 juli 2018 om 18:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 18:34   #778
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja Geert. Kroatië gaat naar de finale. Weer zo een land waar cannabis geen probleem is. Medicinale cannabis is er legaal en de cannabis voor recreatief gebruik is gedoogd.

Om nog maar te zwijgen over Ijsland. Een handjevol inwoners maar super gelukkige mensen en natie. Amateur voetballers gevreesd door iedere voetbalmiljonair. Bijna iedereen gebruikt er cannabis

Blijkbaar doen blowers het op sportief vlak stukken beter dan zuipers

Hoogtijd dat ze in de Belgische voetbalkantines het drugsmenu actualiseren een aanpassen.
In IJsland is wiet nog lang niet legaal. 1/3 zegt al te hebben gebruikt (pas op, voor Geert wil dit zeggen dat IJsland vol cannabisgebruikers zit).
Bier is er nog maar enige decennia legaal.
Zou er wel zeker eens willen naartoe gaan.
Oud 12 juli 2018, 21:32   #779
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In IJsland is wiet nog lang niet legaal. 1/3 zegt al te hebben gebruikt (pas op, voor Geert wil dit zeggen dat IJsland vol cannabisgebruikers zit).
Bier is er nog maar enige decennia legaal.
Zou er wel zeker eens willen naartoe gaan.
Klopt maar er liggen wetsvoorstellen op tafel. Een vriend van mij is er geweest en volgens hem heeft hij lang moeten zoeken naar iemand die geen cannabis gebruikte
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 21:45   #780
geertvdb

Standaard

Citaat:
En?? Het probleem met die quotes is?

Citaat:

Of knetterstoned.
En dat gaat over mij?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be