![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In deze hele discussie werd nog geen enkele keer enig religieus motief aangehaald. Ook daar zit u weer eens fout. Het begint zo stilaan een vast motief te worden. Niet verwonderlijk dat meerdere mensen in deze draad al opgemerkt hebben dat "helder denken" niet echt aan u besteed is. Door bovenstaande reactie hebt u het weer eens bevestigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is het nu juist. Alleen beseft u het totaal niet. Hiermee stelt u heel duidelijk dat de zaken die Praha aanhaalt volgens u niet toepasselijk zijn op seksuele voorkeur omdat ze niet biologisch maar gedragsmatig zijn. Seksuele voorkeur als gedragsfactor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee hoor, maar u bent een beetje een struisvogel, met de kop in het zand! Gaat u nu ontkennen dat homoseksualiteit al lang niet meer als ziekte wordt gezien? Gaat u ontkennen dat u zelf hetero bent( ik veronderstel dit) omdat u dat gewoon bent maar u nooit die keuze hebt moeten maken? Indien u dit ontkent, en wel over keuze begint kan de discussie nog boeiend worden. Er werden links gegeven naar bronnen over de biologische oorsprong ( recente wetenschappelijk inzichten) betreffende homoseksualiteit, die gaan allemaal over biologische aspecten, niet over lichamelijkheid, een keuze die gedragsmatig te beinvloeden zou zijn, en wanneer er omgevingsfactoren werden aangehaald dat ging het over biologische invloeden. Dat u nu anderen erbij sleurt is uw zwakte-bod, want persoonlijk lukt het u niet om mijn standpunt onderuit te halen, en anderen wezen u er ook op dat uw " lichamelijkheid" als argument wel degelijk religieus is , een morele opvatting...gebaseerd op uw religieuze overtuiging. Vandaar uw strijd, daar heb ik alle begrip voor, want erkennen dat homoseksualiteit biologisch bepaald is, klopt niet met wat u gelooft. Het is zondig gedrag, pervers, het mag niet...of ontkent u nu dat u die standpunten verdedigt hebt? Dan denkt u niet echt helder! Daarom is een discussie met u zinloos..u kunt geen ruimte bieden voor andere standpunten, en ook al is Praha genuanceerder, en denkt hij dat je seksuele identiteit " lichtjes om te buigen" valt geen van jullie biedt antwoord op de vraag welke omgevingsfactoren dan zouden leiden tot die andere seksuele identiteit, zelf maar op gedragsmatig vlak? Dan komen de zijpaden, de vluchtwegen, maar echt ingaan op zaken doen jullie geen van beiden. Dus verwacht ik antwoord? Welnee, wie niet kan, zal de paden en wegen bewandelen om niet te moeten antwoorden. En daar bent u om gekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zelfs omstandig uitgelegd, dat wat voor andere persoonlijkheidskenmerken telt, niet opgaat voor je seksuele identiteit. wel bij de les blijven Jan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dit stukje Citaat:
Dat wilt zeggen dat ge de natuur een zeker doel toeschrijft....met uitbreiding het zijn een zeker doel toeschrijft Dat is de waarschijnlijk ook de reden waarom ge gelovig zijt of waarom ge zo denkt. Nu, ik neem je dat niet kwalijk hoor...je bent beter af als gelovige ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar dan had dit Citaat:
Die natuurlijke gegevenheid ( zonder doelgerichtheid ) includeert namelijk ook homoseksuele gedragingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#769 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het eerder over de lichamelijke gegevenheid die ervoor zorgt dat man en vrouw in dat opzicht complementair zijn en daardoor de mogelijkheid hebben tot nageslacht. Zo zit de natuur in elkaar. Andere relatievormen (man-man of vrouw-vrouw) zullen dan ook niet tot verwekking van nageslacht leiden. De natuurlijke gegevenheid is op dat vlak onverbiddelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allez gij
Al goed dat ik dat dan nog niet gezegd heb van jou...ik had daar 1001x meer en langer recht toe zoals jij je geweerd hebt als een duiveltje in wijwater Citaat:
Mij gaat het erover _ zoals al 1000x gezegd _ dat ge eindelijk eens toegeeft dat het niet juist was van dat breed wetenschappelijk draagvlak dat zou stellen dat omgevingsfactoren er niets mee zouden te maken kunnen hebben. Echt straf hoor Ge komt met 0,0 af om het aan te tonen, ik heb je al misschien 10x iets gepost waar het tegendeel in te lezen was en je bent al tweemaal serieus door de mand gevallen ook Citaat:
biologische omgevingsfactoren ZIJN ook omgevingsfactoren EN als deze ( zoals zelfs Swaab stelt als hij waarschuwt voor oa pesticides ) Ná de geboorte plaatsgrijpen dan klopt het niet wat je zei maar lees dit misschien nog eens ...best ironisch Citaat:
Citaat:
Ik zei het reeds Jij kan hypotheses en theoriëtjes zat hebben maar ik vermoed niet dat ge de kennis of de ammo bezit om ze har te maken. Dus dan zal je het moeten hebben van dat breed wetenschappelijk draagvlak. Waar blijft datte ? Bovendien blijf je dezelfde eeuwige fout maken het is niet omdat een hypothese of en theorie wat kan verklaren dat ze daarom juist is....die zaken kunnen _ en dat deed ik al _ perfect anders verklaard worden Maar ge kunt misschien eens beginnen met een lijst van toetsbare voorspellingen ( dat zijn dus niet de voldongen feiten die we al kennen ) en de falsificatiecriteria op te stellen voor jouw* theorie ? Ik had je al verteld dat het Koninklijk Genootschap van Psychiaters van je op hete kolen zit ? Citaat:
En ge begint ook weer serieus rond de pot de draaien. Ik zal je misschien nog eens herinneren aan een stukje uit post #722 van jouw hand : Citaat:
Of is de volgende opzet het verengen van omgevingsfactoren tot louter die van abiotische oorsprong of zo ? Ge moet het maar vertellen Citaat:
Weer een verkeerde stellingname Citaat:
Ik wens boter bij de vis Citaat:
Niettemin heb je al een deel van de sluier zelf opgelicht daar het volgens wel kon dat biologische omgevingsfactoren NÁ de geboorte een invloed konden hebben. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() *er is tot nader order geen breed wetenschappelijk draagvlak voor te vinden Voorts heb ik met geen woord gerept over gewoontes ...weer een stroman dus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge gaat er immers weer van uit dat er een zeker doel of voorbestemming is en méér nog ge leidt dat af _ uw biologieboekje te rade genomen _ vanwege de comptabiliteit van een vrouwelijk en een mannelijk lichaam, niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ontkent u dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() We hadden dat graag bevestigd gezien door tal van wetenschappelijke artikels waaruit dat zou blijken Zoiets in dezelfde trend dat geen enkele astrofysicus de relativiteitstheorie nog in twijfel trekt Of geen enkele bioloog de evolutietheorie nog in twijfel trekt. Citaat:
Swaab (Nederlandse bioloog) studeerde af in 1972 en pas in 1978 werd hij directeuren en pas 1985 richtte hij de Nederlandse Hersenbank op. 't één en "t ander rijmt dus niet hé Laatst gewijzigd door praha : 21 oktober 2018 om 21:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ufo-believers blijven ook zeggen dat de groene mannekes onder ons zijn. Jouw waarom beperkt zich tot : omdat ik het zeg dat dit zo is Al méér dan 20 ( of zo) pagina's hebben we gevraagd dat eenvoudig feit even te duiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Okay we gaan het anders aanpakken hé want ge vat het niet Homoseksualiteit, dat lijkt me toch een gegeven dat voortvloeit uit de natuurlijke gegevenheid. ? Of waar plaatst ge datte ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onverbiddelijk etc zijn allemaal waardeoordelen die ge plakt aan de natuur Wat denkt ge van het volgende relatievormen van de soort man-vrouw kunnen tot verwekking van nageslacht zorgen en dus ook tot overbevolking...de natuurlijke gegevenheid is op dat vlak onverbiddelijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik je probeer wijs te maken is dat het verder nietszeggend is. Allez dit onder voorbehoud hé....anders moeten we een rondje beginnen over hoe het wel kan en waar de definitie man vs vrouw is afgelijnd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#780 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |