Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2019, 11:12   #761
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
De ene keer zeggen de Tesla fans dat men 95% thuis laadt en in andere discussies zitten ze te stoefen over het SC netwerk.
Wat is het nu?
Op mijn schrijven van ritje naar Italië en hoe dit met een elektrische doen vb een uitgestippelde weg geeft onze "Michele" geen antwoord ...in rond de pot draaien ontwijkende antwoorden is hij wel goed.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 11:15   #762
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Min mazoutstoof kan gemakkelijk 210 km/u halen en meer en comfortabel en dan gaan ik nog zeker ineens als er me niemand hindert op de weg zeker 1 000 km aan één stuk kunnen doen ook bergop .........en die Tesla's als die 170km/u bollen hoe lang gaat hun batterij dit toelaten voor ze leeg is .....welke stroom trekken ze dan ....van elektriciteit ken je blijkbaar niet veel
En begrijpelijk lezen kun je blijkbaar niet?

Bjørn Nyland breaks 24-hour electric car distance record — 2,781km

Electrisch en dit met omgerekend naar fossiel een 7,5 liter tank, en vooral zonder sluikstorten. Lol.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2019 om 11:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 11:25   #763
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En begrijpelijk lezen kun je blijkbaar niet?

Bjørn Nyland breaks 24-hour electric car distance record — 2,781km

Electrisch en dit met omgerekend naar fossiel een 7,5 liter tank, en vooral zonder sluikstorten. Lol.
En gij nu met uw veel praat ....geef uw oplossing eens met een routeplanner voor een EV .....

ik wil vb 1 100 km afleggen op 2 dagen
-en ik wil elke dag maximum 7 u gebruiken voor de verplaatsing ...pissen en eten ...tanken of elektrisch

af te leggen weg

Dag 1 : Vertrek Edegem naar Sausheim Novotel

Dag 2 : Vertrek Novotel Sausheim naar Riva del Garda hotel Campagnola ( en daar hebben ze een Tesla laadpost )

Ik had met mijn diesel op deze rit een verbruik van 5,1 liter en nergens file gehad en overal de snelheidslimieten gevolgd .

Geef uw reistijden eens en met stoppen enz ......
Oud 7 juli 2019, 11:27   #764
chris k
Staatssecretaris

Standaard

@Michele of geef een routeplanner die dit doet .....en niet iets van daar staan laadstations

Dit is iets wat mensen willen geen bla bla maar de oplossing

Laatst gewijzigd door chris k : 7 juli 2019 om 11:47.
Oud 7 juli 2019, 11:57   #765
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Duitsland denkt over CO2-taks na.
Eerste voorstel is reeds op tafel (van milieuminister, SPD)

Het geld gaat op een sociale manier terugvloeien naar bepaalde gezinnen die het moeilijk hebben..., euh vooral die met kind(eren) en zonder auto, enz...

naja het is een begin. De kassa kassa gaat beginnen, de (zuipende) plofmotoren gaan steeds meer moeten afdokken.

Een CO2 taks .....zonder CO2 gaan er geen groen meer zijn .....bomen hebben CO2 nodig om te leven en die zetten het om naar O2 .

Bomen planten is de oplossing al de rest is dikke onzin ....geld ontvangen is geen oplossing want dat gaat in de bodemloze put

En meer en meer mensen toelaten is ook geen oplossing ...die stoten ook CO2 uit dus grenzen sluiten of de immigranten belasten zoals de auto's in de plaats van ze kost en inwoon te geven
Oud 7 juli 2019, 12:06   #766
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En gij nu met uw veel praat ....geef uw oplossing eens met een routeplanner voor een EV .....

-en ik wil elke dag maximum 7 u gebruiken voor de verplaatsing ...pissen en eten ...tanken of elektrisch

af te leggen weg

Dag 2 : Vertrek Novotel Sausheim naar Riva del Garda hotel Campagnola ( en daar hebben ze een Tesla laadpost )

Ik had met mijn diesel op deze rit een verbruik van 5,1 liter en nergens file gehad en overal de snelheidslimieten gevolgd .

Geef uw reistijden eens en met stoppen enz ......
Geen probleem zelfs met een minder zuinige Tesla S en trager laden haalt men dat:

Citaat:
https://www.tesla.com/nl_BE/trips#/?...87386900000024

2650 Edegem, België

Metz, France
45 min. laden

Rue des Cévennes, 68390 Sausheim, Frankrijk
Duur: 6 u, 16 min. (572 km)

Geschatte brandstofbesparing € 59

Citaat:
https://www.tesla.com/nl_BE/trips#/?...85930940000003

Rue des Cévennes, 68390 Sausheim, Frankrijk

Melide, Switzerland
20 min. laden

Via S. Tomaso, 11, 38066 Riva del Garda TN, Italië
Duur: 7 u (538 km)

Geschatte brandstofbesparing € 56
Model 3 staat niet meer in die tool, ik zoek nog ff.

Model 3 staat in de Engelstalige tool en berekend 2 keer laden maar wel 10 minuten minder laadpause, neemt kortere weg maar doet er bijna evenlang over. (2 min sneller)

1.
Citaat:
https://www.tesla.com/trips?redirect...86632299999974

2650 Edegem, Belgium

Arlon, Belgium
10 min charge
Nancy, France
25 min charge

Rue des Cévennes, 68390 Sausheim, France
Duration: 6 h 14 min (344 mi)
2.
Citaat:
https://www.tesla.com/trips?redirect...59096499999964

Rue des Cévennes, 68390 Sausheim, France

Melide, Switzerland
25 min charge

Via S. Tomaso, 11, 38066 Riva del Garda TN, Italy
Duration: 7 h (334 mi)
Met de Suc-laderupdates tegen 2019-2020? gaat daar wslk de helft laadtijd vanaf. Maar dan heb je ook maar de helft rijpauze.

Routeplanner voor een EV? Elke EV heeft zijn eigen specifieke routeplanner.
Die van Tesla is dynamisch en kan zien hoeveel laadpalen er terplaatse momenteel vrij zijn. En ook nog andere snufjes.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2019 om 12:35.
Oud 7 juli 2019, 12:42   #767
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een Tesla model 3 heeft met equivalent van ~1,7 liter diesel/100 km genoeg bij 120 kmh.
Moest je het nog altijd niet beseffen? 1 liter diesel = energie-inhoud van 9,86 kWh

Citaat:
Es handelt sich um ein Tesla Model 3 Long Range, Rear Wheel Drive mit 4000er VIN. Folgende Ergebnisse haben wir ermittelt:

150 km/h:
- Verbrauch/Consumption: 229 Wh/km
- Reichweite/Range : 315 km

120 km/h:
- Verbrauch/Consumption: 164 Wh/km

- Reichweite/Range: 450 km

https://www.youtube.com/watch?v=v56gMy04oMI. / tekst uitklappen

Ik had met een benzinewagen voor 975 km 10 uur nodig, met amper file maar wel redelijk veel verkeer en wegenwerken (limiet 80 kmh), 2 tankstops en meteen er een pauze van gemaakt. Je ziet dat ik geen 100 kmh gemiddeld kan halen, alhoewel ik ca. 40% geen snelheidsbeperkingen had en daar bij gelegenheid soms 160-170 kmh kon rijden, mijn relaxsnelheid voor die wagen. Verbruik 8,9 liter/100 km. Voor te tanken reed ik wel enkele kms de snelweg af want 30-40 cent goedkoper. Volgetankt in Oostenrijk (Anif, nabij Salzburg) route via Duitsland.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2019 om 13:01.
Oud 7 juli 2019, 13:38   #768
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

af te leggen weg

Lol, op 550 m van dat Novotel in Sausheim ligt een Tesla Supercharger met 8 laadpalen:
https://www.google.com/maps/dir/Tesl...47.7808774!3e0

via het gras te voet wslk maar 150 meter.

Blijkbaar is die Tesla-tool "Go Anywhere" niet vers upgedated.

In Riva del Garda liggen een hele hoop destination chargers van Tesla (wslk bij de horeca) in Trento ligt een Supercharger met 10 stalls.
Hotel Campagnola is 1 laadpost met 22 kW (destination charger)
https://www.tesla.com/nl_BE/findus#/...%20Itali%C3%AB

Citaat:
https://www.tesla.com/nl_BE/findus#/...tosupercharger
Quid Hotel Trento
11 Via Innsbruck
38121 Trento. Italy

Charging 10 superchargers, available 24/7, up to **120kW

Wifi B&B Hotel Trento
Een Suc-laadpost kan ondertussen aan **150 kW laden of ~7 maal sneller als die 22 kW.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2019 om 14:08.
Oud 7 juli 2019, 16:52   #769
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Lol, op 550 m van dat Novotel in Sausheim ligt een Tesla Supercharger met 8 laadpalen:
https://www.google.com/maps/dir/Tesl...47.7808774!3e0

via het gras te voet wslk maar 150 meter.

Blijkbaar is die Tesla-tool "Go Anywhere" niet vers upgedated.

In Riva del Garda liggen een hele hoop destination chargers van Tesla (wslk bij de horeca) in Trento ligt een Supercharger met 10 stalls.
Hotel Campagnola is 1 laadpost met 22 kW (destination charger)

Een Suc-laadpost kan ondertussen aan **150 kW laden of ~7 maal sneller als die 22 kW.
Dank voor je info ....ik had ook de Tesla site maar ik kan alleen de besparing zien geen rijtijden en Terloops hotel Campagnola in Riva del Garda is een aanrader wij gaan daar al verschillende jaren naar toe ....eten is daar goed en personeel super .
Oud 7 juli 2019, 17:40   #770
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank voor je info ....ik had ook de Tesla site maar ik kan alleen de besparing zien geen rijtijden en Terloops hotel Campagnola in Riva del Garda is een aanrader wij gaan daar al verschillende jaren naar toe ....eten is daar goed en personeel super .
Geen rijtijden? Raar.

De totale rijtijden -inclusief laden onderweg- heb ik toch geciteerd in post 766

6 uur 14 minuten totaal voor 1. , en 7 uur totale rijtijd voor 2.
Zie je het?

1.
Citaat:
https://www.tesla.com/trips?redirect...86632299999974

van 2650 Edegem, Belgium

Arlon, Belgium
10 min charge
Nancy, France
25 min charge

naar Rue des Cévennes, 68390 Sausheim, France
Duration: 6 h 14 min (344 mi)

2.
Citaat:
https://www.tesla.com/trips?redirect...59096499999964

van Rue des Cévennes, 68390 Sausheim, France

Melide, Switzerland
25 min charge

naar Via S. Tomaso, 11, 38066 Riva del Garda TN, Italy
Duration: 7 h (334 mi)

Men kan immers 100% volladen in Sausheim omdat de Supercharger op nauwelijks 550 meter van Novotel ligt, naast hotel Golden Tulip. Of je neemt hotel Golden Tulip om te overnachten of hotel Ibis, een poortje nemen is voldoende.
https://www.teslarati.com/map/6044/m...-supercharger/

Dat stukje groen linksachter Hotel Ibis is reeds hotel Novotel.

ook: https://nl.chargemap.com/golden-tulip-mulhouse.html

foto met googleview (september 2018) zie je de roodwitte Suc laadpalen ook achteraan de parking...: https://www.google.com/maps/@47.7824...7i13312!8i6656

Hypothetisch:
- best voor het ontbijt inpluggen en na het ontbijt is die al volgeladen (met de app te volgen op je smartphone).

- indien je de 2e etappe naar Riva del Garda neemt en je hebt wat verkeer kun je dan ook pas in Brescia aan de Supercharger laden. Toch met een Tesla. (nabij Milaan gaat ook)

De rode zijn de superchargers, heb ff Mulhouse ingegeven.
https://www.tesla.com/nl_BE/findus#/...&name=Mulhouse

Of Brescia, en omgeving Gardameer :

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2019 om 18:10.
Oud 7 juli 2019, 22:33   #771
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb op onze reis ....veel laadstations van Tesla ( en er zijn al meer en meer = heel positief ) volledig leeg zien staan = negatief

-tesla's ( van Zwitsers ) op de hellingen abnormaal traag zien rijden.

-die Tesla's nooit vooraan zien rijden maar altijd achter een vrachtwagen .

-en als je dan teken deed naar de bestuurder van en iets mis dat die zijn duim naar beneden stak ....van niet tevreden .

Ik heb er geen één achter mijn zien komen of me zien voorbij rijden .

Om het nog wat te verzachten de Toyota's hybride rijden ook niet door .

Wie me wel een positieve indruk naliet waren de Hybrides van Hyundai ...die reden overal nogal vlot ( denk dat die in de startblokken staan )
Je bent aan het liegen dat je zwart ziet. Hier in Noorwegen ziet het zwart van de Teslas. En ik tis hier niet direct "vlak", en die dingen rijden vlotjes naar boven. En gedragen zich niet anders in het verkeer dan een andere wagen.

De supercharger vandaag in Voss stond zo goed als vol. Die op de E16 vanuit Gol (een hele batterij) stond ook goed vol toen ik er langs reed.

Het diesel bompavolk probeert zich vanalles in te beelden om hun eigen leven als ICE automecanieker maar zin te geven....

En guess what: ik ben voorbij een Nissan garage gewandeld. Op de parking: niks anders dan Leafs. De reclame op tv is niks anders dan Ioniq, E-tron, I-pace.....

Een venster naar de toekomst. Eentje waar diesel en benzine hun beste tijd hebben gehad. PS: uitstoot nul, stroom wordt opgewekt door regenwater....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 22:46   #772
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je bent aan het liegen dat je zwart ziet. Hier in Noorwegen ziet het zwart van de Teslas. En ik tis hier niet direct "vlak", en die dingen rijden vlotjes naar boven. En gedragen zich niet anders in het verkeer dan een andere wagen.

De supercharger vandaag in Voss stond zo goed als vol. Die op de E16 vanuit Gol (een hele batterij) stond ook goed vol toen ik er langs reed.

Het diesel bompavolk probeert zich vanalles in te beelden om hun eigen leven als ICE automecanieker maar zin te geven....

En guess what: ik ben voorbij een Nissan garage gewandeld. Op de parking: niks anders dan Leafs. De reclame op tv is niks anders dan Ioniq, E-tron, I-pace.....

Een venster naar de toekomst. Eentje waar diesel en benzine hun beste tijd hebben gehad. PS: uitstoot nul, stroom wordt opgewekt door regenwater....
zal eens zien of ik er nog film van heb op mijn dashcam . ....maak iemand anders uit voor leugenaar ...ik heb het over rit naar Italië via Zwitserland .
Oud 7 juli 2019, 22:54   #773
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

de realiteit is :

dat je met een Tesla Supercharger (die dus snel laadt) voor de Trip Kortrijk Napels, als theoretisch voorbeeld van een extreme trip

18u rijdt, en 6u superchargt, je hangt dus 12 keer aan de supercharger en wonderbaarlijk gooit hij telkens vol in een half uurtje

Je rijdt dus 24u versus met diesel 18u
Of dit nu gezond of goed is ga ik niet zeggen, maar met een diesel tank je thuis, en na 1000km nog een keer, of welgeteld 2x

Dus wie dat nu gemakkelijk vindt en efficient, weet ik niet, maar het is in elk geval volledig anders denken...
toegegeven ik heb het uitgerekend met een 60KWh batterij dus niet speciaal de auto gebouwd om afstanden te rijden.
Ook toegegeven, een pause om de 2-3 u kan in feite geen kwaad.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  routeEV.png‎
Bekeken: 82
Grootte:  936,1 KB
ID: 110968  

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 juli 2019 om 23:03.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 23:06   #774
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
zal eens zien of ik er nog film van heb op mijn dashcam . ....maak iemand anders uit voor leugenaar ...ik heb het over rit naar Italië via Zwitserland .
Kerel,

Dit land heeft bergen, fjorden, maanden sneeuw en ijs, en toch rijden die dingen hier allemaal probleemloos.

Volgens u zouden ze in de alpkes allemaal moeite hebben om de berg op te geraken op de autobaan. Wagens met 400-700 pk en tonnen torque.

Ga dat iemand anders wijsmaken.
Oud 7 juli 2019, 23:08   #775
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
de realiteit is :

dat je met een Tesla Supercharger (die dus snel laadt) voor de Trip Kortrijk Napels, als theoretisch voorbeeld van een extreme trip

18u rijdt, en 6u superchargt, je hangt dus 12 keer aan de supercharger en wonderbaarlijk gooit hij telkens vol in een half uurtje

Je rijdt dus 24u versus met diesel 18u
Of dit nu gezond of goed is ga ik niet zeggen, maar met een diesel tank je thuis, en na 1000km nog een keer, of welgeteld 2x

Dus wie dat nu gemakkelijk vindt en efficient, weet ik niet, maar het is in elk geval volledig anders denken...
toegegeven ik heb het uitgerekend met een 60KWh batterij dus niet speciaal de auto gebouwd om afstanden te rijden.
Ook toegegeven, een pause om de 2-3 u kan in feite geen kwaad.
Niemand rijdt 2000 km in een stuk door.

Zelfs met meerdere chauffeurs. Of ze moeten daar met een fles pis zitten en een pamper kak, en hun eten allemaal in de wagen verorberen.

Stoppen om de 2-3 is niet alleen wenselijk, het is noodzakelijk.
Oud 8 juli 2019, 06:49   #776
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Gisteren in Heist o/d Berg een vrij nieuwe Tesla X. Batterij plat terwijl de wagen volgens de eigenaar toen hij parkeerde nog meer dan 90 km aangaf. Dat was om 11 uur in de voormiddag. In de late namiddag stond de wagen er nog steeds en deze morgen vroeg toen ik er voorbij jogde waren ze hem aan het takelen. Ik heb gisterenvoormiddag met de eigenaar een praatje gedaan en volgens hem heeft hij "een kat in een zak gekocht". Eerst veel te veel betaald en volgens hem kon hij er enkel maar rond de kerk mee rijden. Rijbereik was gewoon rampzalig en hier in de regio zijn er nergens deftige laadpalen. Ook constant elektronische akkefietjes zodat hij niet meer op veel zaken durft vertrouwen. Enkel het fiscaal voordeel deed hem tot aankoop overhalen. Maar nu was de maat vol en ging hij met zijn boekhouder bespreken of de wagen terug weg kon gedaan worden. Zonder al teveel zijn broek er aan te scheuren.

Gewoon een verhaal over een "gelukkige" Tesla X - E - rijder
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 07:15   #777
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand rijdt 2000 km in een stuk door.

Zelfs met meerdere chauffeurs. Of ze moeten daar met een fles pis zitten en een pamper kak, en hun eten allemaal in de wagen verorberen.

Stoppen om de 2-3 is niet alleen wenselijk, het is noodzakelijk.
laten we zeggen dat een batterij van 80KWh perfect toelaat om 400km te rijden dus je kan perfect een normaal cyclus van 3-4u rijden / half uurtje pause of meer hanteren.

het is dus eigenlijk vanaf 70kWh -350km het lullen niet meer waard, veel zwaarder moeten die batterijen niet worden, het tanken om de 1200km is eigenlijk een dikke luxe
Oud 8 juli 2019, 07:48   #778
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Noorwegen is Italië niet (of pak maar voor dit laatste de rest van Europa). Ik ben afgelopen winter ook geweest in de buurt van Oslo, en de enorme aantallen e-Golfs en Leafs (gen. 1) naast de Tesla's vallen wel op - niet verwonderlijk als die goedkoper zijn dan equivalente ICE's.

Italië daarentegen, daar zie je nauwelijks elektrische auto's met uitzondering van Nederlandse toeristen in hun Model S of X. Ik weet de SuC's in de buurt van het Gardameer liggen zoals die van Affi en Brescia, en die zijn idd meer leeg dan wat anders. Het enige elektrisch voertuig dat ik kon opmerken in Riva del Garda afgelopen zomer, was een Piaggio Porter (en dat is een camionette op loodzure batterijen)...
Aurora_Borealis is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 08:10   #779
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens: ik heb niet gezegd dat iedereen 1800km in één stuk gaat rijden

Ik denk gewoon aan mensen die bvb, eens naar een beurs in Hannover, Dusseldorf,die eens naar Reims gaan acher Champagne gzzt in Reims
Oud 8 juli 2019, 08:17   #780
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Gisteren in Heist o/d Berg een vrij nieuwe Tesla X. Batterij plat terwijl de wagen volgens de eigenaar toen hij parkeerde nog meer dan 90 km aangaf. Dat was om 11 uur in de voormiddag. In de late namiddag stond de wagen er nog steeds en deze morgen vroeg toen ik er voorbij jogde waren ze hem aan het takelen. Ik heb gisterenvoormiddag met de eigenaar een praatje gedaan en volgens hem heeft hij "een kat in een zak gekocht". Eerst veel te veel betaald en volgens hem kon hij er enkel maar rond de kerk mee rijden. Rijbereik was gewoon rampzalig en hier in de regio zijn er nergens deftige laadpalen. Ook constant elektronische akkefietjes zodat hij niet meer op veel zaken durft vertrouwen. Enkel het fiscaal voordeel deed hem tot aankoop overhalen. Maar nu was de maat vol en ging hij met zijn boekhouder bespreken of de wagen terug weg kon gedaan worden. Zonder al teveel zijn broek er aan te scheuren.

Gewoon een verhaal over een "gelukkige" Tesla X - E - rijder
Een Tesla Model X die 90 km bereik kwijt geraakt op enkele uren? Vermits het een recente auto vermoed ik dat het een 100 kWh versie is, daar heb je ongeveer 95 kWh van ter beschikking. Die 90 km zal ongeveer 20% lading zijn. Je kan bij Tesla kiezen hoe de auto de laadtoestand van de batterij aangeeft. Je kan kiezen tyssen typical km, rated km en percentage.

Een Tesla verliest altijd wel wat batterijlading tijdens het parkeren. Een tweetal procent per dag is echt geen uitzondering. Zeker als je regelmatig met de app op je telefoon gaat kijken zal de auto telkens 'wakker' worden. Sommige mensen installeren third-party tools op smartphone of computer die ook constant connectie zoeken met de wagen. Als je de wagen enkele dagen 'gerust' laat gaat hij in een diepe slaap en zal de batterij veel minder lading verliezen.
Er zijn nog een paar settings die je wat energie kunnen kosten. Je hebt een overheat protection voor het interieur, of je kan zelfs vragen om het interieur op constante temperatuur te houden. Maar dit kan het leeglopen van de batterij niet volledig verklaren. Bij een lading van 15% vallen deze functies uit!
Als je regelmatig laadt en de batterij gaat zelden tot bijna leeg en tot helemaal vol, heb je het risico dat het battery management system de pedalen kwijt geraakt. De lading van de wagen is dan niet goed gekend meer. Björn Nyland is zo ooit stilgevallen met 4% lading volgens het BMS. De oorzaak was hier het zeer regelmatig superchargen en zelden vol laden.

Hij beweerde dat hij er enkel mee rond de kerk kan rijden. Dit is gewoonweg niet waar! Ik heb een Model X met een 90 kWh batterij en daar rijd ik regelmatig langere afstanden mee. Gemiddeld haal ik makkelijk 300 km, bij normaal gebruik is 350 km zeker mogelijk. Met een 100 kWh batterij komt daar makkelijk 40 km extra bij!

Bovendien beweerde die man dat er in de buurt geen deftige laadpalen waren. In principe laadt je een EV thuis, dat is veruit het goedkoopste. Op een standaard stopcontact kan je laden aan 3 kW (eventueel 3,6 kW). Dat is de methode die ik al meer dan 2 jaar gebruik. Op een nacht levert dat zo'n 120 ?* 150 km bereik. Dat is voor mij meer dan voldoende. Op een 3-fase aansluiting kan dat aan 11 kW of zelfs 16,5 kW. De wagen kan dan probleemloos op één nacht volledig terug opgeladen worden.
In Heist-op-den-Berg zijn er 4 publieke laadpalen in het centrum (16 laadpalen in de buurt). Daar had hij perfect kunnen laden (wel even een geschikt laadpasje aanvragen, bv. The New Motion). Die publieke laadpalen leveren meestal 11 kW. Ook al is de stroom aan zijn laadpaal duurder dan thuis, ik gebruik ze regelmatig, op een uurtje laden heb je meer dan 10% extra!
Er zijn bovendien in België voldoende superchargers, eens je wat verder moet rijden ga je er zeker één voorbij rijden. Momenteel vind je ze in: Brugge, Kortrijk, Aalst, Lokeren, Ekeren, Edegem, Machelen, Nijvel, Waver, Heusden-Zolder, Verviers en Aarlen. Deze hebben allemaal voldoende laadpunten. Op meer dan 2 jaar heb ik maar één keer 5 minuten moeten wachten aan een supercharger.

Die man was aan het 'zeveren'. Een aantal zaken die hij vertelde klopt alvast niet.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be