![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Tot wanneer zou je abortus toelaten? | |||
Niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 2 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 4 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 6 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 8 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 10 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 12 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,93% |
tot 14 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
tot 16 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 20 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
tot 24 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
ander voorstel |
![]() ![]() ![]() |
8 | 29,63% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er komt maar geen antwoord. Vindt u dan niet dat men een stelling niet moet kunnen beargumenteren? Of loopt u mee met het schouderophalen van alice die uiteindelijk toegeeft dat ze het niet weet en dat het slechts "een compromis is" en dat we toch "ergens de grens moeten trekken". Waarom we die grens daar trekken, wordt niet verklaard... Ik vraag me af waar u een of andere paradox ontwaart als ik die vraag voorleg. Kunt u mij dat eens toelichten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1207, u ging nog niet in op volgende vraag:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
https://www.gva.be/cnt/aid1279270/do...ien-in-ierland zoiets zou ik nooit toelaten, in Ierland en andere oerkatholieke landen jammer genoeg realiteit en het bewijs dat een zwangere vrouw niet meer waard is als een couveuse. Kost het haar leven dan hoort dat er blijkbaar bij |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf dan is ze volgens u herleid tot "een compleet rechtenloze ademende couveuse die nog maar 1 bestaansreden heeft". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
of ga je nu de vraag herhalen en het antwoord negeren (ik verwacht niets anders) ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, dat is niet het geval. Vanaf dan heeft ze geen recht meer op een abortus en is ze volgens uw eigen woorden herleid tot een willoze broedmachine. Ontkennen helpt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
moet ik mijn antwoord nog eens herhalen? medische rechten hoort er natuurlijk gewoon bij, dit soort rechen hebben vrouwen tenslotte niet eens in oerkatholieke landen. nog meer voorbeelden nodig? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een duidelijk onderscheid met medische abortus. U beweert echter dat een vrouw in België ook na de 12 wekengrens rechten heeft in deze materie. Welke dan wel? Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 22 december 2019 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#769 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#770 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() u kunt niet zomaar eenzijdig stellen, vanuit misplaatste arrogante, of beslissen wat wel en wat niet zou mogen meetellen.
De gezondheid vd zwangere vrouw is altijd van fundamenteel belang in dit soort kwestie en van doorslaggevend belang. ik heb u een voorbeeld gegeven van een zwangere vrouw die uiteindelijk gestorven is omdat abortus neit mocht, dat is een vrouw degraderen tot rechteloze couveuse wat ik dus nooit zal doen. Ik kan u nog zulke voorbeelden geven uit oerkatholieke landen Laatst gewijzigd door 1207 : 22 december 2019 om 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat na 12 weken een vrouw geen recht meer om in België op een legale wijze een abortus te laten uitvoeren (ik voeg er maar onmiddellijk aan toe: behoudens medische redenen maar zoiets wordt niet door de vrouw besloten...). Het recht op abortus stopt dus. Vanaf dan zal de vrouw haar vrucht moeten uitdragen. Volgens uw eigen woorden is ze vanaf dan een willoze couveuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat u hier beweert, klopt helemaal niet. Dat verhaaltje werd eerst gretig rondgestrooid, maar na onderzoek bleek het niet te kloppen. Er werd een verkeerde diagnose gesteld, waardoor de medische staf niet besloot tot medische abortus (want ja, dat soort abortus was wel in Ierland toegelaten).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.irishstatutebook.ie/eli/2...d/en/html#sec8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
https://www.washingtonpost.com/world...ws-already-do/ nog een paar voorbeelden uit godvrezende katholieke landen pijnlijk om lezen en daar wil ik neit naartoe. bij mij zal een vrouw dus nooit een rechtenloze couveuse worden, zoals jij beweert. ik vermoed dat je dit antwoord negeert en de vraag dus zult herhalen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leest u eigenlijk wat er staat?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Alabam heeft geen katholieke meerderheid. Of hoe u weer eens oordeelt zonder kennis van zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging over de huidige Belgische wetgeving. Na 12 weken is er geen abortus meer toegestaan (behouden medische redenen). Dan is de vrouw toch binnen de Belgische wetgeving volgens uw eigen criteria te omschrijven als een willoze couveuse, toch?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ander voorbeeldje uit ierland
https://www.vice.com/en_us/article/3...al-abnormality gezondheid moeder ws neit in gevaar dus abortie uit den boze en verboden, rechteloze couveuse maw However, Ireland's abortion law prohibits abortion in all circumstances except where the mother's life is in danger, meaning that even fetuses that will not survive birth must be carried to term. heerlijk die godsvrezende katholieke landen, sterft je kind in de baarmoeder moet je er nog mee blijven rondlopen. Laatst gewijzigd door 1207 : 22 december 2019 om 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook naar Belgische recht is ze volgens u dan een rechteloze couveuse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |