Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2020, 17:51   #761
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard alsternaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Allez dan.

"Hulde aan de holocaust doden"

Met een carnavalswagen waar een verbrandingsoven op gemonteerd is.

Faut le faire....
Dat jij een en ander in je eigen kraam doet passen is jouw recht op vrije meningsuiting. De Aalstenaars hebben dat recht ook. En ze gebruiken dat recht op hun manier. Niet met nep nazi's, nazi-uniformen en échte Joden die allang, létterlijk, de pijp uit zijn, maar met een klaugmier voor calimero's en andere mieren. De ene noemt het kakkerlakken, en de andere mestkevers.

Jij maakt er maar van wat je wil. Geen hond verwacht iets anders.

Gelukkig trekken de Aalstenaar zich geen drol aan van politiek correct en ander calimero gezeik.
Citaat:
‘Klaugmieren’ winnen prijs: “Beste 0% politiek correct thema”

24 februari 2020

Aalst carnaval

Een opsteker voor De Kalisjekloesjers die als ‘klaugmieren’ in de stoet gingen. Ze winnen de ’Groeite Prois KBA - ‘t beste in de stoet’. De jury oordeelde dat zij de beste Aalsterse groep waren in de categorie ‘beste 0% politiek correct thema’.
De Groeite Prois KBA is niet de officiële prijs van de stad Aalst maar een van de prijzen die door verenigingen wordt uitgereikt na de stoet van Aalst carnaval. Zo is er ook nog de prijs van de ‘groene jury’ en de prijs van de ‘Oitgeranzjeirde jury’.

Carnavalsgroep Beschomt krijgt de prijs voor beste AKV, dat zijn de grotere officieel ingeschreven groepen. De beste losse groep dit jaar is volgens ‘De Groeite Prois KBA’ De Pampelotten. De prijs voor ‘beste 0% politiek correct thema’ gaat dus naar De Kalisjekloesjers met ‘Klaugmieren’.
https://www.hln.be/in-de-buurt/aalst...hema~a27d73b0/
Oud 26 februari 2020, 18:12   #762
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez dan.

"Hulde aan de holocaust doden"

Met een carnavalswagen waar een verbrandingsoven op gemonteerd is.

Faut le faire....
Ik heb er geen enkel probleem mee dat jij je wenst te laten leiden door de narrative van de pers. Ik zie echter wat de pers doet met Aalst carnaval en hoe ze alles uit zijn context tracht te trekken met de werkmier. Ik maak me dan ook weinig illusies over het carnaval daar in Spanje. Correcte duiding verkoopt niet, een verhaal over antisemitisme wel.

Ik vind het wel vreemd dat je constant het fake news van sommige media aan de kaak stelt, maar dat je dat niet doet als het in je kraam past.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2020, 18:24   #763
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is allemaal not done.
Het toont aan dat het fatsoen van weleer weg is.
Welk fatsoen?
Zoals iemand anders al opmerkte is het nog niet lang geleden dat homo's verstoten werden, of fysiek aangevallen.
Dat was toen godsdiensten nog veel te zeggen hadden.
De laatste tijd begint dit weer te keren, vooral onder druk van moslims.
Er wordt nu respect geëist voor de godsdiensten, maar tegelijk probeert men de klok op gebied van respect voor vrouwen en homo's weer 100 jaar terug te draaien...
Oud 26 februari 2020, 18:30   #764
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Reeds verschillende dagen heb ik besloten op gans dat misselijkmakend carnavalgedoe op dit forum een tijdje niet meer te reageren. Ik ben nooit een fan geweest van dit zogezegde “ volksfeest” dat op mij altijd de aantrekkelijkheid had van een hoop braaksel.
Ik vind dit vele malen beter dan al die simplistische "blote tetten" carnavals of met nietszeggende poppen zoals in Binche.
In Aalst neemt men iedereen op de korrel, het volk dat eens heel wat bekende personen en gebeurtenissen de revue laat passeren.
Die andere festivals geven geen kritiek, en natuurlijk zullen die weinig kritiek krijgen, ze zijn immers zo lief voor de machthebbers.

PS : wat hier nog niet gezegd is, denk ik, er zijn in Israël binnenkort verkiezingen (2 maart).
Heel dat gechoqueerd zijn wordt misbruikt om in eigen land campagne mee te kunnen voeren.
Dan kun je beter een klein landje als België aanvallen, ook al gebeurt er in Spanje veel erger, die Spanjaarden zouden zo geen voetveeg als Wilmès vinden die kruipt voor hen...
Oud 26 februari 2020, 18:50   #765
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik vind dit vele malen beter dan al die simplistische "blote tetten" carnavals of met nietszeggende poppen zoals in Binche.
In Aalst neemt men iedereen op de korrel, het volk dat eens heel wat bekende personen en gebeurtenissen de revue laat passeren.
Die andere festivals geven geen kritiek, en natuurlijk zullen die weinig kritiek krijgen, ze zijn immers zo lief voor de machthebbers.

PS : wat hier nog niet gezegd is, denk ik, er zijn in Israël binnenkort verkiezingen (2 maart).
Heel dat gechoqueerd zijn wordt misbruikt om in eigen land campagne mee te kunnen voeren.
Dan kun je beter een klein landje als België aanvallen, ook al gebeurt er in Spanje veel erger, die Spanjaarden zouden zo geen voetveeg als Wilmès vinden die kruipt voor hen...
Carnaval in Aalst is grotendeels wansmakelijk.
Het mooiste Carnaval dat ik ooit zag, was dat van Rio de Janeiro: fantastisch !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2020, 19:08   #766
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ja jongen we weten het onderhand. Al die heupwiegende exotische schoonheden hebben op u een diepe indruk achtergelaten. En omdat dit bij u zulke fantasmen heeft losgemaakt moet elke carnavalviering nu een kopie van Rio zijn nietwaar?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 26 februari 2020 om 19:09.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2020, 19:14   #767
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

En ook hier zijn er weer mensen die zich gekwetst, gechockeerd, gedegouteerd en weet ik wat nog allemaal vinden

https://www.hln.be/showbizz/ophef-ov...tiep~ae9bbbbc/

Je mag tegenwoordig geen scheet meer laten of er is wel iemand op zijn pik getrapt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 26 februari 2020, 19:15   #768
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik ben uiteraard niet tegen Rio, maar om nu te zeggen dat paraderen met een pluim in uw gat het summum van goede smaak is...
Oud 26 februari 2020, 19:15   #769
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je mag tegenwoordig geen scheet meer laten of er is wel iemand op zijn (besneden) pik getrapt.
fify
Oud 26 februari 2020, 19:18   #770
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Ik zou wel eens graag een Mardi Gras in New Orleans willen bijwonen maar de locals vertellen me zelf dat je daar dan beter wegblijft.
Oud 26 februari 2020, 19:19   #771
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
fify
Antisemiet!!!!!!
Oud 26 februari 2020, 19:36   #772
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is allemaal not done.

Het toont aan dat het fatsoen van weleer weg is.
Ik heb de beelden nu pas bekeken. En ik denk dat het waarschijnlijk wel goedbedoeld was, maar carnavalisten zijn nu eenmaal niet de snuggersten en het resultaat zat helemaal fout.
Oud 26 februari 2020, 21:07   #773
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar carnavalisten zijn nu eenmaal niet de snuggersten
De snuggersten staan, uiteraard, aan de goede kant van de geschiedenis samen met Michel en Wilmés. Met andere woorden: De snuggersten zijn geen anarchisten die zich verzetten tegen de gevestigde (wan)orde. De snuggersten steunen de machthebbers van het ogenblik wél, omdat zij beweren, hier en nu, aan de goede kant van de geschiedenis te staan. Tot de geschiedenis geschiedenis is, en door andere machthebbers geschreven wordt.

De snuggersten staan tot de dag van vandaag aan de kant van Leopold II. Samen met Louis Michel die de koninklijke Belgische racist en massamoordenaar een visionair noemde.
De snuggersten staan als een BLOK achter LeopoldII die van zijn kroonkomonie één grote slavenkolonie maakte, mét de steun van de voltallige meute politieke machthebbers, de hoge adel en andere hooggeplaatsten, inclusief hun snuggere blanke negerkes. Tegelijk staan de snuggersten achter de linkie-winkies die zwarte pieten weg willen omdat ze symbool staan voor slavernij.
Oud 26 februari 2020, 21:08   #774
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik zou wel eens graag een Mardi Gras in New Orleans willen bijwonen maar de locals vertellen me zelf dat je daar dan beter wegblijft.
Been there done that.

Zeer, zeer marginaal. Zuipen uit plastieken bekers en overal strontzatte amerikanen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2020, 21:10   #775
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo te zien matchste dat toch 2 keer....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2020, 21:11   #776
Tavek
Banneling

Standaard

Als ge Carnaval in Binche vergelijkt met die Vlaamse (en ja, ook de Limburgse) goedkope zuipfeesten met foute muziek....

Nog echte traditie, met hoogwaardige kostuums. Volkskunst.
Oud 26 februari 2020, 21:16   #777
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Binche ,dat is gewoon een jaarlijkse optocht in hetzelfde kostummeke....
Oud 26 februari 2020, 21:17   #778
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Binche ,dat is gewoon een jaarlijkse optocht in hetzelfde kostummeke....
Inderdaad, omdat dat traditie is. Cultuur, weet u wel.

Het crossdressen in Aalst, is dat ook cultuur ?
Oud 26 februari 2020, 21:26   #779
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Been there done that.

Zeer, zeer marginaal. Zuipen uit plastieken bekers en overal strontzatte amerikanen.
Helaas kennen ze in Amerika geen maat als het op zuipen aan komt. Hoe strenger de wetten hoe groter de zatlappen lijkt het. Er is tijdens het Mardi Gras ook het fenomeen van de "boob flashing". Ze verkopen er zelfs standbeeldjes van in de souvenir shop. Ik heb vooral vernomen dat je tijdens Mardi Gras op je hoede moet zijn voor zakkenrollers.

Ik heb wel Halloween meegemaakt in New Orleans en daar bleven al die zatte toestanden wel uit. Letterlijk iedereen was verkleed. Ik en mijn vrouw vielen juist op door niet verkleed te zijn.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 26 februari 2020 om 21:28.
Oud 26 februari 2020, 21:27   #780
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, omdat dat traditie is. Cultuur, weet u wel.

Het crossdressen in Aalst, is dat ook cultuur ?
Als de Aalstenaars vinden van wel,moet u dat maar voor lief nemen...

Ook lid van de lange tenen brigade zeker...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be