![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Minister-President
|
![]() Bruine Jas
Zwarte Vest Blauw Kostuum Paars Kostuum Gele Das 10 miljoen Paars Kostuum Gele Das 20 miljoen Paars Kostuum Gele Das 30 miljoen Ram Paars Kostuum Gele Das 40 miljoen Zeus 50 Ramsses waarvan de 7 laatste originele Antechristen zijn Aktief in Belgie
![]() |
#762 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn sloffie heeft weinig gekost: broek op het Waterlooplein voor 2 euro...
![]()
![]() |
#763 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is het: men heeft het tot een mythe verzonnen en het domme volk heeft wonderen nodig om te kunnen geloven.
![]() |
#764 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit de filosofie, de wetenschap en de theologie door logisch denken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hij is de heilige geest van het denken. En Hij bestaat als een oneindige hoeveelheid microwezentjes. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#765 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De logica heeft alles geschapen.
Niet eens in de tijd, maar in alle eeuwigheid.
![]() |
#766 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wel zijn de beenderen van Jezus gevonden in het Talpiot graf. Maar zijn Geest is opgestaan in Mij.
![]() |
![]() |
#767 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als er een verschil is, kan je dat dan aantonen? Geloven (en denken of begrijpen) is een activiteit en dus veranderlijk. Het doorloopt en combineert verschillende vormen van kennis en ervaring, emoties en is dus zeer associatief en daardoor ook vaag. Dan ontstaat de wens om een begrip of geloof te formuleren in een formule of dogma. Het dogma "God is goed" is abstract en zeer vaag. Het begrip omtrek van een cirkel is Pi x d is abstract en vrij concreet. En nu nog het ik en zijn of het zelf in zijn of haar context What is the control center? (citaat) The brain’s control center (the limbic system) is a four-level system within the brain that is responsible for regulating emotions and providing us motivations for our actions. It is comprised of the hypothalamus, amygdala, hippocampus, and the limbic cortex, although there are some variations in this definition. While each part of this system is located in a different area of the brain, they all work in together in a in a specific order to help the us perceive, process, regulate, and react to emotions. The amygdala is thought to play a main role in emotion based responses particularly when fear, sadness, and emotional memories are evoked. The amygdala are two small almond shaped parts in the brain that are fully developed at birth. That means that unlike most of the other parts of your brain, your amygdala stays relatively immature throughout your lifetime. Is the control center fully formed at birth, too? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#768 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar begrijpen is een weten gebaseerd op logisch denken. Citaat:
Maar de hersenen bestaan uit microgoden, die het hebben geschapen en doen werken.
![]() |
![]() |
#769 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is het controlecentrum? (geciteerd) Het controlecentrum van de hersenen (het limbisch systeem) is een systeem met vier niveaus in de hersenen dat verantwoordelijk is voor het reguleren van emoties en het verschaffen van motivatie voor onze acties. Het bestaat uit de hypothalamus, amygdala, hippocampus en de limbische cortex, hoewel er enkele variaties zijn in deze definitie. Hoewel elk deel van dit systeem zich in een ander deel van de hersenen bevindt, werken ze allemaal samen in een specifieke volgorde om ons te helpen emoties waar te nemen, te verwerken, te reguleren en erop te reageren. Aangenomen wordt dat de amygdala een hoofdrol speelt bij op emoties gebaseerde reacties, met name wanneer angst, verdriet en emotionele herinneringen worden opgeroepen. De amygdala zijn twee kleine amandelvormige delen in de hersenen die bij de geboorte volledig ontwikkeld zijn. Dat betekent dat je amygdala, in tegenstelling tot de meeste andere delen van je hersenen, gedurende je hele leven relatief onvolgroeid blijft. Is het controlecentrum bij de geboorte ook volledig gevormd? Laatst gewijzigd door Piero : 16 mei 2023 om 11:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kennis is concreet als alles omvattend, dus naar de inhoud en niet alleen de vorm. Kennis is uit de Geest van God. Het gevoel verklaart ook niet maar openbaart zichzelf. Gevoelens kunnen best verwoord worden, als je bijvoorbeeld gelukkig bent, dan zeg je eenvoudig: "Ik ben gelukkig!" Gevoelens zijn algemeen geldig in zoverre iedereen die kent. En zij zijn niet bedoeld om te speculeren. Dat is de filosofie van Hegel. Kortom: je zit weer helemaal mis.
![]() |
![]() |
#771 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Theologie is de studie van de inhoud van een godsdienstig geloof en geloofsdocumenten." Filosofie en theologie bewijzen dus al helemaal niks, dat zijn allemaal maar theorieën en studies zonder feiten, zonder enige bewijzen en zelfs zonder conclusies. "Wetenschap is zowel de systematisch verkregen, geordende en controleerbare menselijke kennis, het bijbehorende proces van kennisverwerving als de gemeenschap waarin deze kennis wordt verzameld." Wetenschap is gestoeld op FEITEN die bewezen kunnen en moeten worden door metingen om onomstotelijk vast te staan, dus wetenschap staat lijnrecht in contrast met de denkbeelden van theorieën die niet gestaafd kunnen worden. Heb je al gelijkdenkende filosofen of theologen gevonden om jouw theorie te bestuderen, bij te treden en te ondersteunen? Waar komen jouw atomen vandaan? Waar komen jouw ruimteschepen en microwezens vandaan? Kun jij elektriciteit zien waardoor de lamp kan branden? Kun jij de energie zien waardoor het gras groeit? Kun jij de energie zien waardoor alles groeit, leeft en gij ook ademt? Nee toch. ![]() Citaat:
Hij bestaat niet als microwezens want Hij pure levensenergie zonder vorm, Hij is ook het atoom. Denken is menselijk, microwezens zijn het resultaat van dat beperkte, menselijk denken in de geest van een gelovige maar ze zijn geen werkelijkheid, microwezens kunnen enkel bestaan in de menselijke geest want hun bestaan kan op geen enkele manier aangetoond of bewezen worden. Citaat:
Goede redeneringen kunnen maken en kritisch kunnen nadenken zijn twee belangrijke vaardigheden. Denkbeeldige theorieën over onzichtbare microwezens als God is geen logica maar een produkt van het menselijke denken in de geest van een verwarde gelovige die geloof verwart met de werkelijkheid. Je kunt geloven wat je wil maar daarom is dat nog niet waar, behalve in jouw denken. ![]() Gij beweert dat God bestaat als een oneindige hoeveelheid microwezentjes? Awel, bewijs dat dan maar eens en niet met een 19-eeuwse filosoof of jouw denkbeeldige atoomtheorie.
![]() |
![]() |
#772 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat zal in de toekomst ook bewezen worden door de wetenschap. Citaat:
Ik ben de wedergeboren Christus als de enige en die niemand wil geloven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het groeit dank zij de microgoden. Citaat:
Het groeit dank zij de microgoden. En ook die kan ik niet zien. Citaat:
Citaat:
Maar jouw energie is slechts een geloof. Citaat:
Zeggen van niet zonder enig argument is waardeloos. Citaat:
Citaat:
Als jij mij bewijst dat je dat kunt begrijpen volgt de rest. Eerste klaarblijkelijkheid. Simpele atomen kunnen ons lichaam niet doen functioneren. Er moet een super-intelligentie in hen aanwezig zijn. En gezien onze ruimtevaart moeten de atomen uit ruimteschepen bestaan met daarin de super-intelligente microgoden. Dit tot een veel beter heelal. Tweede klaarblijkelijkheid. Zoals stenen geen kerk kunnen bouwen zo kunnen eenvoudige atomen geen evolutie van leven creëren. Maar als atomen uit ruimteschepen bestaan is dat wel mogelijk. Derde klaarblijkelijkheid. Zoals onze maatschappij op onze intelligentie berust, hoe meer moet dit het geval zijn als het om ons lichaam gaat, dat nog veel meer gecompliceerder is dan ons lichaam. Ons lichaam berust op de super-intelligentie van de microwezentjes.
![]() |
![]() |
#773 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En de gelovigen kenden ook Hegel niet noch mijn atoomtheorie. En jij evenmin. Je bent niet verder gekomen dan Thomas van Aquino. Citaat:
Citaat:
Maar mijn mening in deze is dat de hersenen door de microgoden zijn gecreëerd en door hen in staat is te werken. Het werkt niet zomaar vanzelf. Dat is bijgelovigheid, geen wetenschap.
![]() |
![]() |
#774 | |
|
![]() Citaat:
Dat lijkt mij logisch en redelijk. Wat weet je van de atoomtheorie van Hegel ? Was dat fysica of meta-fysica? Dus over materie of over zedelijkheid en menselijk gedrag en instituties? En hoe verhoudt Hegels mensdbeeld zich tot jouw mensbeeld als individualist en in de gemeenschap? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is het verschil tussen de natuurfilosofie en de Geest. Maar ook noemt Hegel de Geest de Absolute Geest dus zo dat de Geest het Absolute is en dus alles omvat, ook de fysica als deel van zijn natuurfilosofie. Citaat:
Ik heb het behandeld in mijn file: Hegel voor beginners over Hegels visie op de atoomtheorie van Leukippos. Daar kun je het lezen. Citaat:
Citaat:
Dus eigenlijk als pré-fysica. Citaat:
En ook in het WIJ (dus de gemeenschap) is het IK als bewustzijn de grondslag als centrum. Hoewel de Geest als INHOUD als gemeenschap groter is. Maar het individu als leider weer de hoogste is.
![]() |
![]() |
#776 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jouw atoomtheorie is ook maar een THEORIE, een produkt van jouw denken. Ik hoef dat niet te lezen om te weten wat een theorie is. ![]() Gij gelooft de theorie van de wetenschap over het heelal niet maar de wetenschap zal in de toekomst wel jouw theorie gaan bewijzen? Duh... Citaat:
Zou je dan niet beter eens in gang schieten en het onrecht, de oorlog, honger en lijden van de mensheid uit de wereld helpen? ![]() Citaat:
Maar gij kunt zelfs het bestaan van microgoden, mini-microgoden, ruimteschepen uit atomen niet aantonen, laat staan bewijzen, want ze bestaan dan ook enkel maar in jouw hoofd. De Levensenergie is bewezen want alles leeft maar jouw atoomtheorie bestaat enkel in jouw denken en dat is bijgeloof. Citaat:
Ik hoef jou helemaal niet te bewijzen dat ik je hersenkronkels begrijp, gij zijt degene die jouw THEORIE eerst maar eens moet bewijzen en niet door te lullen maar met concrete vaststellingen van waarnemingen door metingen en door bewezen feiten. Niet door oeverloos, nietzeggend gelul. Citaat:
Onze ruimtevaart heeft niks te maken met ruimteschepen die zouden bestaan uit atomen met daarin microgoden. ![]() Dat noemt gij dan je bewijs? Citaat:
Dat wordt ook wel bewijsvoering genoemd maar dat kun je blijkbaar niet. Citaat:
Eerste, tweede en derde klaarblijkelijkheid? En waar blijft de bewijsvoering? ![]()
![]() |
![]() |
#777 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De wedergeboren Christus zou helemaal niet aan theorieën doen, dat heeft Hij niet nodig want Hij weet immers perfect hoe het gecompliceerde lichaam, het Leven van de Mensheid, het heelal en alles-dat-is werkt. ![]() Gij schijnt echter dringend nood te hebben aan geestelijke bijstand van een professionele hulpverlener, contacteer zo vlug mogelijk een psychiater om de bewijsvoering van je atoomtheorie en vooral je claim van wedergeboorte als Christus eens uitgebreid te bespreken.
![]() |
![]() |
#778 | |
|
![]() Citaat:
de belangen en bedoelingen van het individu zijn totaal anders dan die van de maatschappelijke instituties. De filosoof moet het onderscheid duidelijk maken. God en godsdienst zijn instituties net als de regering, het hospitaal en de supermarkt. Zij scheppen voorwaarden voor het vrij functioneren van individuen binnen de lijnen van die instituties. Wij bepalen de regels en voorwaarden van het spel en de zedelijkheid verplicht ons om die te respecteren. Zie daar een universeel wereldbeeld met het individu als atoom in de natuur en het universum. Dat is alles. Laatst gewijzigd door Piero : 17 mei 2023 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar als jij denkt van wel mag je het zelf gaan proberen. Ik daarentegen openbaar de waarheid en dat is het hoogste wat er is. Maar deze wereld is blind en zal ten onder gaan. Daar helpt geen lieve moedertje aan. Alleen ik zou de wereld kunnen redden als de mensen mij zouden geloven en begrijpen, maar dat willen ze niet en kunnen ze ook niet. Citaat:
Het bestaat ook helemaal niet, is onbewezen en is slechts jouw fantasie. Citaat:
Maar aantonen dat kan ik niet, dat zal de wetenschap moeten doen in de toekomst. Citaat:
Leven is geen energie, maar een eenheid van de ziel en een organisch lichaam. Het is zeer complex en energie is alleen maar beweging, meer niet. Citaat:
Maar ik heb nog een enkel bewijs van jouw levensenergie gezien. Citaat:
Vierde klaarblijkelijkheid tot de juiste conclusie. De microkosmos is een complexere wereld en gezien onze ruimtevaart moet het wel een ruimtevaartcultuur zijn tot een veel beter heelal met een toekomst om ook zelf in de toekomst een ruimtevaartcultuur te bouwen in de macrokosmos. En ook omwille van een eeuwig en oneindig heelal en daarmede ook het bestaan van God te bewijzen in een oneindig aantal microwezentjes. Met meten kun je dat niet bewijzen. Of heb jij je levensenergie al gemeten? Maar als je niet lezen kunt en ook niet denken, dan houdt het op. Dan wens ik je veel succes met je levensenergie die de apen ook bezitten.... ![]() Citaat:
En energie is slechts een lagere eigenschap als beweging. Het bewijs heb ik opgeschreven en als je dat niet wilt lezen dan houdt het op. Citaat:
Blijkbaar weet je ook al niks van de wetenschap. Citaat:
Ook dat weet je dus niet. Laat jij je levensenergie dan maar eens zien. Citaat:
Ik ben de enige die gezond is van Geest, ver boven deze domme wereld verheven die alleen in staat is mij te beledigen en niet te lezen. Citaat:
Bewijs kort en in het algemeen geformuleerd: 1 - Het heelal van mijn atoomtheorie is veel beter dan dat van de wetenschap: eeuwig in plaats van slechts tijdelijk en bestaande uit levende wezens in plaats van slechts een levenloos mechaniek te zijn. 2 - Ik kan daarmee een aantal essentiële problemen veel beter verklaren, zoals het zogenaamde "ontstaan" van het heelal uit een zogenaamde "oerknal" en de evolutie en het ontstaan van het leven. 3 - het zit veel logischer in elkaar, berustende op de dialectiek van Hegel, zoals dat het heelal eeuwig moet zijn en dan ook een eeuwige evolutie moet bezitten en dus ook een toekomst moet hebben in plaats van onder te gaan. 4 - Ik kan er het bestaan van God mee bewijzen, wat geen enkele religie kan.
![]() |
![]() |
#780 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hij komt niet verder dan levensenergie, meer weet hij niet. Citaat:
Maar Mij beledigen dat kunnen ze wel. Zij zijn bezig hun eigen ondergang te bereiden.
![]() |