Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2024, 16:18   #761
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
115 kg, dat is makkelijk te doen om naar boven te dragen, het is een gebruikte fles uit dat wapen-magazijn, het zou me verwonderen dat het een volle was want ze gebruiken die ook om bommen te maken. Waarom zouden ze het zichzelf moeilijk maken, het was toch maar om leeg te laten lopen voor de camera.

En voor het traject gaan ze inderdaad uit van een volle fles, van een onbestaande 297,4 kg. the tank was considered to be full

6.228 The properties of the cylinders at both locations in the IIT missile trajectory expert’s model are based on the FFM’s measurements and are outlined in the table below:
219 In the missile trajectory expert’s calculations, the tank was considered to be full; see further below in this subsection.

.
Oren afdekken en "lalala" roepen gaat niet helpen Hoofdstraat.

Zoals ik al zei in vorige post:

1. Met dat omhulsel erbij (!), kom je waarschijnlijk nog altijd aan een onhandig kreng van pakweg 200kg als-ie halfvol zou zijn, niet 115kg.

2. De IIT missile trajectory expert heeft rekening gehouden met die mogelijkheid van een half-volle fles; dat had -blijkbaar- niet veel impact op het resultaat van de simulaties. (6274).

Denk efkes na voor ge antwoordt, en zie of het niet al in het rapport staat...

Het is helemaal ok om uw fout toe te geven.
Oud 30 december 2024, 16:27   #762
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Oren afdekken en "lalala" roepen gaat niet helpen Hoofdstraat.

Zoals ik al zei in vorige post:

1. Met dat omhulsel erbij (!), kom je waarschijnlijk nog altijd aan een onhandig kreng van pakweg 200kg als-ie halfvol zou zijn, niet 115kg.

2. De IIT missile trajectory expert heeft rekening gehouden met die mogelijkheid van een half-volle fles; dat had -blijkbaar- niet veel impact op het resultaat van de simulaties. (6274).

Denk efkes na voor ge antwoordt, en zie of het niet al in het rapport staat...

Het is helemaal ok om uw fout toe te geven.
Die weegt 10 kg en draag je afzonderlijk, je maakt het moeilijker dan het is.

Dit gaat over de stabiliteit tijdens het vallen, ze spreken niet over de impact op het beton en dat bed. 300 kg die op dat bed valt van 3 meter ver. Als er iemand lalala aan het roepen is dan ben jij het wel hoor.

6.274 This also applies e.g. to the possible effects of the cylinders having been partially empty (rather than full of chlorine). Calculations performed by the IIT missile trajectory expert showed that even almost halving the mass of the chlorine in the modelling would not shift the centre of mass far enough for the cylinder to become unstable.

En bij de manuele plaatsing houden ze dan geen rekening met lege flessen, "die krengen zijn zwaar zeg".
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2024, 16:36   #763
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die weegt 10 kg en draag je afzonderlijk, je maakt het moeilijker dan het is.
Riiiiight, dat metalen omhulsel weegt maar 10kg en dat wordt er dan in situ wel effe rondgehangen.

Dus het is zo gegaan volgens jou:

1. Sleur gasfles van 120-150 kg (?) naar boven
2. Monteer in situ die craddle
3. Beschadig fles en craddle (met een voorhammer wsk?...)
4. Sla een gat in het plafond

Mis ik iets?

Citaat:
Dit gaat over de stabiliteit tijdens het vallen, ze spreken niet over de impact op het beton en dat bed. 300 kg die op dat bed valt van 3 meter ver. Als er iemand lalala aan het roepen is dan ben jij het wel hoor.

6.274 This also applies e.g. to the possible effects of the cylinders having been partially empty (rather than full of chlorine). Calculations performed by the IIT missile trajectory expert showed that even almost halving the mass of the chlorine in the modelling would not shift the centre of mass far enough for the cylinder to become unstable.

En bij de manuele plaatsing houden ze dan geen rekening met lege flessen, "die krengen zijn zwaar zeg".
OK, spartel nog wat verder dan.

Ik onthoud dat ge 2u geleden nog 100% overtuigd was dat die flessen misschien 60kg wogen: https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=743

Dat ge daarna hebt zitten lachen met de "debielen" van onderzoekers:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=745

Om dan toch ge begrijpen dat soortelijk gewicht van Chloor iets hoger is dan propaan en je een hoger gewicht accepteer:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=751
Oud 30 december 2024, 16:50   #764
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Riiiiight, dat metalen omhulsel weegt maar 10kg en dat wordt er dan in situ wel effe rondgehangen.

Dus het is zo gegaan volgens jou:

Mis ik iets?
ja, je moet wat werken met enkele man maar het is makkelijk doenbaar

half dan toch, je ziet dat de bouten maar half zijn aangedraaid op de video
https://www.youtube.com/watch?v=9JmAOWmkFvk

de fles is niet beschadigd op die ene bed-locatie, nadat hij door het gewapend betonnen plafond brak.
De vinnen zijn ook nauwelijks beschadigd

Dat hoeft niet, genoeg huizen met gaten. op 6.205 zie je wel het gat met rommel rond, ze hebben het blijkbaar wel wat groter gemaakt. De rommel zou onderaan moeten liggen, niet rond het gat bovenop het dak.
Oud 30 december 2024, 17:20   #765
Voltian
Minister-President

Standaard

Ik had moeten weten dat dit weer een zinloze inspanning zou zijn...
Oud 30 december 2024, 18:19   #766
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VN voordracht blijft een aanrader moest u tijd vinden.

Of dit van een paar dagen geleden

Aaron Mate responds to revival of Douma deception

Naam: IMG_20241230_183542.jpg
Bekeken: 247
Grootte: 231,2 KB

Laatst gewijzigd door Bach : 30 december 2024 om 18:37.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2024, 18:47   #767
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De VN voordracht blijft een aanrader moest u tijd vinden.

Of dit van een paar dagen geleden

Aaron Mate responds to revival of Douma deception

Bijlage 120424
Ja, daar heb ik eerder al op gereageerd. In had toen een vraag voor u. Denk jij ook dat er geen chloor-aanval is geweest, zoals Maté claimt? (Ook weer in deze video trouwens, rond 3’)

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=710

Je hebt er niet op gereageerd, dus ik nam aan dat je afgehaakt had.
Oud 30 december 2024, 18:50   #768
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wahrheit by proxy, echt waar. Door je rotsvaste overtuiging dat het waar moet zijn kunnen zelfs ronduit duidelijke bewijzen je niet overtuigen, je geloofd meer het rapport dan je eigen ogen en logica, alsof het een religie is.

Bij moslims is dat bv ook zo, ik heb zo een overtuigend bewijs dat de Islam niet is wat het is maar als moslims het horen sluiten ze het af uit hun hersenen, ze aanvaarden het feit zonder nadenken of kritiek omdat het hun rotsvaste overtuiging in de Islam zou ondermijnen. Het stukje religieuze brein dat we allemaal hebben blijkbaar.

Nu, ik heb dat stukje brein ook maar het weten is de eerste stap.
Oud 30 december 2024, 18:53   #769
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Je komt terug op het forum na enkele dagen afwezigheid, je leest de laatste pagina van deze draad ... wat een gezaag.
Nog iemand iets over Syrië?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2024, 18:58   #770
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wahrheit by proxy, echt waar. Door je rotsvaste overtuiging dat het waar moet zijn kunnen zelfs ronduit duidelijke bewijzen je niet overtuigen, je geloofd meer het rapport dan je eigen ogen en logica, alsof het een religie is.

Bij moslims is dat bv ook zo, ik heb zo een overtuigend bewijs dat de Islam niet is wat het is maar als moslims het horen sluiten ze het af uit hun hersenen, ze aanvaarden het feit zonder nadenken of kritiek omdat het hun rotsvaste overtuiging in de Islam zou ondermijnen. Het stukje religieuze brein dat we allemaal hebben blijkbaar.

Nu, ik heb dat stukje brein ook maar het weten is de eerste stap.
Welja, wij zijn allebei onderhevig aan datzelfde risico.

De vraag is nu, wie zit er hier in tunnelvisie he?

Beoordeel je eigen redeneringen eens als je je afvraagt of je daar slachtoffer van bent geworden.

Enkele uren geleden zat je te lachen met de debielen van de OPCW dat ze “niet eens de moeite namen om te controleren hoeveel het echt gewicht van de cilinder zou zijn”, obv een quick eigen google search die u naar het gewicht van een standaard propaan tank leidde. Daarmee viel het kaartenhuisje van het rapport helemaaaal in duigen.

Nog geen uur laten blijkt dat ge een onnozele denkfout hebt gemaakt. Siri, wat is dunnng-kruger…

Ge houdt -inderdaad- zo religieus vast aan je prior, dat je in de onmogelijkheid verkeert om toe te geven dat je fout zit.
Oud 30 december 2024, 18:59   #771
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, daar heb ik eerder al op gereageerd. In had toen een vraag voor u. Denk jij ook dat er geen chloor-aanval is geweest, zoals Maté claimt? (Ook weer in deze video trouwens, rond 3’)

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=710

Je hebt er niet op gereageerd, dus ik nam aan dat je afgehaakt had.
Ik vind de uitleg van Mate is bovenstaande video geloofwaardig. Hij stelt ook hier een paar van de logische vragen.

Maar Douma is terug. Nu degenen die de gasaanval en hospitaalscene opgezet hebben aan de macht zijn kan men verdere pogingen verwachten via 'getuigenissen' pogen ons te overtuigen dat Assad verantwoordelijk was. Die getuigenissen zullen dan natuurlijk wél geloofd worden in de westerse pers, in plaats van de forensische bewijzen geleverd door de experten die aan de kant gezet werden en zelfs zouden vrezen voor hun leven hoorde ik, zonder dat ze hun bevindingen terug te trekken. De logica verwijst naar opgezet spel. En Mate stelt de logische vragen.

Laatst gewijzigd door Bach : 30 december 2024 om 19:06.
Oud 30 december 2024, 19:06   #772
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vind de uitleg van Mate is bovenstaande video geloofwaardig.
Er is geen chlooraanval geweest dus, volgens jou.

Nog een straffere false flag dan die wat Hoofdstraat probeert te verkopen.

Heb je ook iets meer dan “het verhaal van Maté is geloofwaardig”? Of is het dat?

Kan je bvb ingaan op de inconsistentie in Maté’s betoog waar ik eerder naar verwees?
Oud 30 december 2024, 19:07   #773
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vind de uitleg van Mate is bovenstaande video geloofwaardig. Hij stelt ook hier een paar van de logische vragen.

Maar Douma is terug. Nu degenen die de gasaanval en hospitaalscene opgezet hebben aan de macht zijn kan men verdere pogingen verwachten via 'getuigenissen' dat Assad verantwoordelijk was. Die getuigenissen zullen dan natuurlijk wél geloofd worden in plaats van de forensische bewijzen geleverd door de experten die aan de kant gezet werden en zelfs zouden vrezen voor hun leven hoorde ik, zonder dat ze hun bevindingen terug te trekken. De logica verwijst naar opgezet spel. En Mate stelt de logische vragen.
(Het forensisch bewijs wijst op chloor, zie OPCW verslag. Zelfs Hoofdstraat ontkent dat niet meer)
Oud 30 december 2024, 19:08   #774
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Heb je ook iets meer dan “het verhaal van Maté is geloofwaardig”? Of is het dat?

Kan je bvb ingaan op de inconsistentie in Maté’s betoog waar ik eerder naar verwees?
Natuurlijk is er geen chlooraanval gebeurd, dat beweer ik ook. De rebellen hebben die chloor-flessen daar gelegd en het ventieltje opengedraaid, een perfect in orde ventieltje nadat het door beton vloog weet je wel.
Oud 30 december 2024, 19:08   #775
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kan je bvb ingaan op de inconsistentie in Maté’s betoog waar ik eerder naar verwees?[/quote]
Ik ga niet herhalen wat Mate zegt. Zeker niet als het voor uw neus ligt.
Oud 30 december 2024, 19:20   #776
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welja, wij zijn allebei onderhevig aan datzelfde risico.

De vraag is nu, wie zit er hier in tunnelvisie he?

Beoordeel je eigen redeneringen eens als je je afvraagt of je daar slachtoffer van bent geworden.

Enkele uren geleden zat je te lachen met de debielen van de OPCW dat ze “niet eens de moeite namen om te controleren hoeveel het echt gewicht van de cilinder zou zijn”, obv een quick eigen google search die u naar het gewicht van een standaard propaan tank leidde. Daarmee viel het kaartenhuisje van het rapport helemaaaal in duigen.

Nog geen uur laten blijkt dat ge een onnozele denkfout hebt gemaakt. Siri, wat is dunnng-kruger…

Ge houdt -inderdaad- zo religieus vast aan je prior, dat je in de onmogelijkheid verkeert om toe te geven dat je fout zit.
Er is nog steeds een 80 kilo verschil en hun berekening van de inslag houdt nog steeds rekening met de volle 300 kg. Het is enkel het rondtollen in de lucht die ze berekend hadden met minder, niet de impact en 80kg maakt wel degelijk een verschil.

Die hoogte, 170 tot misschien 500 meter, ook belachelijk

Dan de logica
- Assad had die groep net verslagen, waarom zou het op dat moment gas gebruiken?
- bommen van dezelfde grootte doen beter werk
- waarom zelf iets in elkaar flansen als ze betere gasbommen hebben?
- waarom vlogen ze zo laag met open deuren
- de rebellen hadden toegang tot dezelfde flessen, in de buurt
- rebellen hadden alles te winnen met een zogezegde aanval, een duidelijk motief
- onbeschadigde flessen
- onmogelijke valpatronen en inslagen
- 300kg flessen die 3 meter huppelen en mooi in een bed belanden
- fles die met zijn kop een gat in gewapend beton maakt maar het ventieltje is nog in orde
- slachtoffers met witte tandpasta in de mond
- gas uit een ventieltje die in seconden het hele gebouw omhulden
- het OPCW had ook een reden, hun doel is die gas-voorraden te vernietigen, dit was een middel om daar te geraken

Iedereen die kritisch durft te kijken ziet dit

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 30 december 2024 om 19:29.
Oud 30 december 2024, 19:40   #777
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je komt terug op het forum na enkele dagen afwezigheid, je leest de laatste pagina van deze draad ... wat een gezaag.
Nog iemand iets over Syrië?
een kleine update

Buitenlandse jihadisten worden officiers in het leger

https://thedefensepost.com/2024/12/3...army-officers/

Nieuw-Syrie en Oekraïne willen samenwerken

https://www.aljazeera.com/news/2024/...officials-meet

rebellen stellen verkiezingen minstens 4 jaar uit

https://www.bbc.com/news/articles/c4g29e1lejvo

Iran pleit voor een 'inclusief' Syrie en veroordeelt de Israelische bommen op de voormalige rebellen

https://www.africanews.com/2024/12/3...srael-strikes/

Voorlopig nog geen nieuws over de krackdown aan de kust waar veel Assad loyalisten zitten

https://www.youtube.com/watch?v=_cPvUvR9idw
Oud 30 december 2024, 19:59   #778
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- het OPCW had ook een reden, hun doel is die gas-voorraden te vernietigen, dit was een middel om daar te geraken
Dit is fout, de chemische wapens waren in 2013 al vernietigd, dat was dus geen motief voor het OPCW.

Het Syrische leger had dan ook geen voorraad betere gas bommen meer, wel gewone bommen natuurlijk
Oud 30 december 2024, 20:08   #779
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De HTS chef heeft wel gelijk duidelijk te maken dat het jaren kan duren voordat er verkiezingen KUNNEN komen....

Wie zou er wie kiezen en voor wat?
Uit andere voorbeelden (Egypte was heel duidelijk,ook Irak toonde zoiets) bleek iedereen en zijn schoonmoeder te kiezen voor diegenen van de eigen clan die beloofden die van de andere clans kapot te maken bij de eerste de beste gelegenheid...

Het was "democratisch"....dat wel.......maar het leger diende in Egypte uiteindelijk in te grijpen of er zou helemaal geen staat overgebleven zijn.De Iraqi's dan weer werden ferm wakker geschud door het Kalifaat....
De Syriers zaten al die tijd onder dictator A die moest verhinderen dat dictator B (het Kalifaat) de zaak over nam en aan het "geval Koerdistan" niks nuttigs bijdroeg.

De natie heeft niet eens een relevant wettelijk en juridische kader,en waarschijnlijk zelfs maar ergens een halve grondwet ergens uit 1955 of zo .....Zoals aangekondigd zal eerst daaraan een meer relevante basis gelegd mogen worden alvorens dan de politiek daarop kan gestapeld worden.Syrie heeft sinds zijn onafhankelijkheid na WO2 niet de geringste ervaring met "democratie",laat staan een PASSENDE vorm van democratie (en neen,onze vorm van particratie zou de burgeroorlog daar weer alleen maar aanwakkeren)

Misschien kunnen ze te rade gaan bij hun buren in Irak die ondertussen meer dan 10 jaar voorsprong hebben in het "dedictatoriseren",in de hoop niet dezelfde fouten te maken......(want we weten dat daar ook niet bepaald vlotjes liep en loopt......)

Laatst gewijzigd door kelt : 30 december 2024 om 20:11.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2024, 20:17   #780
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is er geen chlooraanval gebeurd, dat beweer ik ook. De rebellen hebben die chloor-flessen daar gelegd en het ventieltje opengedraaid, een perfect in orde ventieltje nadat het door beton vloog weet je wel.
oh my, ik dacht dat je wel de chlooraanval accepteerde, maar dat het louter ging om de dader.

Beseft ge het niveau van evidence tampering dat noodzakelijk moet zijn voor zo'n staging? Heb je het stuk van het OPCW verslag gelezen, over wat er zou moeten gebeuren om het bewijsmateriaal te kunnen kaderen in een "staging"?

bvb. 6.86-6.88:

"At Location 2, to produce samples aligning to the observed concentration gradient dropping from the highest levels in the room directly under the cylinder to the intermediate concentrations at the crater’s edge on the fourth floor, to the low levels on the street, bleach solutions of different concentrations would have had to be prepared and applied at the appropriate locations. Furthermore, to fabricate the patina on the copper wire hanging from the ceiling would not only have involved assessing which chlorinating agent could have produced that patina, but also the practicalities of accessing the wire in situ.

At Location 4, all of the walls in the room where the cylinder was found would have had to be treated, multiple times, with highly concentrated bleach solutions to mimic the chlorine exposure of paint on the walls. The treatment of all of the (sampled) fabric items in the room, the blanket, pillow, and the pillow cover, together with all other fabric items, would have been required. This process would have likely included the soaking of the fabric in a highly concentrated bleach solution. However, chlorinated phenols would have dissolved in such a solution, due to the high pH. Thus, a staging action involving, for example, the treatment of fabric with bleach solution would probably have removed most of the chlorinated phenols produced in the process, which is at odds with the totality of the chemical data from Location 4

Furthermore, all of these operations would have had to be performed, at both locations, according to a detailed plan in order to produce the concentration gradient and pattern observed in the results.
"

En dit acht je <logischer> (Occam's razor) dan een effectieve chlooraanval?

Of, heeft het OPCW ZELF dit bewijsmateriaal maar verzonnen (dus niet "groupthink" onder druk, maar outright farbicatie van bewijsmateriaal)?

(en dan hebben we het nog niet gehad over de symptomen van de slachtoffer).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be