Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2005, 11:01   #761
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
moet het parlement zich hoogdringend buigen over de vraag of het wel verantwoord is om kinderen te laten opvoeden door katholieken . Ik denk dat de schade aangericht door een zeer katholieke opvoeding groter is dan opgevoed worden door holebi's
Waarna het de opvoeding door Vlaams Belang-ouders en moslim-ouders kan aanpakken. Wie staat er nog op uw lijstje?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 11:03   #762
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Ik zou me daar maar niet te veel op beroepen. Deze meerderheid steunt al lang niet meer op een meerderheid in de bevolking. Het feit dat ze alleen nog bezig te zijn met niet te vallen (zie bv. de oekazes van Bertje "bek toe" Somers), verandert daar niets aan. De volgende verkiezingen zullen paars reduceren tot een hoopje smeulende asse.

Egidius
De meerderheid heeft hier niks over te zeggen aangezien zij niet holebi zijn.
Zij hebben daar ook geen last van, alleen een hersenkramp (waar gij uw voordeel zou uit willen halen) die er voor zorgt niks beters te doen te hebben dan een mening te hebben die vooral niet hun eigen is.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 11:03   #763
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De volgende verkiezingen zullen paars reduceren tot een hoopje smeulende asse.
Inderdaad, Egidius, mag ik U dan toch beleefd gelijk geven?

Dat de Vlaamse katholieken zich maar aansluiten bij het Vlaams Belang en insisteren dat het Vlaams Belang een coalitie aangaat met de moslims.
erikpoupaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 11:05   #764
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou me daar maar niet te veel op beroepen. Deze meerderheid steunt al lang niet meer op een meerderheid in de bevolking. Het feit dat ze alleen nog bezig te zijn met niet te vallen (zie bv. de oekazes van Bertje "bek toe" Somers), verandert daar niets aan. De volgende verkiezingen zullen paars reduceren tot een hoopje smeulende asse.

Egidius
Euh, die meerderheid is wel iets ruimer dan paars alleen.

Voor (niet allemaal even enthousiast, maar kom...)
VLD
SPa-Spirit
CD&V
NVA
PS
Ecolo
MR

Tegen:
Vlaams Blok (buiten die enen op dit forum, lol)
CDH
FN

Het zou al zeer raar zijn als het er niet door komt
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 11:06   #765
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Waarna het de opvoeding door Vlaams Belang-ouders en moslim-ouders kan aanpakken. Wie staat er nog op uw lijstje?
Beste Egidius, laten we ons terugtrekken in de stellingen van het plan G, en overleggen wanneer we de bommen tot ontploffing gaan brengen in onze vorige stellingen, want inderdaad, de vijand zit daar nu.

Beste Egidius, we hebben nog altijd de meeste sleutels in handen. De CD&V gaat de sleutels van het katholieke machtsapparaat afgeven aan het Vlaams Belang. Daar gaan we uiteraard op aansturen.
Oud 4 juni 2005, 11:10   #766
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Egidius
Bemerk de smilies na mijn uitspraak. Ik ga echt de katholieken hun kinderen niet af pakken, of ik zou mezelf in een weeshuis moeten steken en wachten tot de adoptie voor holebi's mogelijk is, zodat ik naar een liefdevol gezin zou kunnen gaan
Oud 4 juni 2005, 11:11   #767
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
VLD, SPa-Spirit, CD&V, NVA, PS, Ecolo, MR ...
VLD, SPa-Spirit, CD&V, NVA gaan moeten fusioneren, want anders halen ze de kiesdrempel niet meer.

Zij gaan dan de oppositie vormen tegen Vlaams Belang + Vreemdelingenpartij.
Oud 4 juni 2005, 11:11   #768
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
De meerderheid heeft hier niks over te zeggen aangezien zij niet holebi zijn.
Dat moet u tegen Fozzie zeggen, die beriep zich daarop.

Egidius
Oud 4 juni 2005, 11:12   #769
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik ga echt de katholieken hun kinderen niet af pakken...
De homo's gaan hun wet krijgen, maar ze gaan ook de gaarkeukens krijgen van de Kardinaal. Dat is de afspraak.
Oud 4 juni 2005, 11:18   #770
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikpoupaert
De homo's gaan hun wet krijgen, maar ze gaan ook de gaarkeukens krijgen van de Kardinaal. Dat is de afspraak.
Als het parlement of de regering daar zo over beslist, dan zien we dan wel verder. Maar aangezien er een scheiding is van kerk en staat (en de staat zich - in tegenstelling tot de kerk - meestal wel houdt aan die scheiding) denk ik niet dat er ook maar 1 democratische partij de kerk zal op leggen om holebi's op te vangen.
Oud 4 juni 2005, 11:20   #771
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
denk ik niet dat er ook maar 1 democratische partij de kerk zal op leggen om holebi's op te vangen.
Daar is geen partij voor nodig. Het katholieke geloof zet de katholieken schaakmat wat dat betreft.
Oud 4 juni 2005, 11:20   #772
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat moet u tegen Fozzie zeggen, die beriep zich daarop.

Egidius
Euh, ik denk dat Bhairav en ik eerder bondgenoten in deze zijn , net zoals alle Vlaamse partijen (buiten dat ene blok aan ons been), dus zal het moeilijk zijn om ons tegen elkaar uit te spelen
Oud 4 juni 2005, 11:25   #773
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
buiten dat ene blok aan ons been
Blok aan ons been?

Het Vlaams Belang, samen met de Moslims, is de enige politieke hoop voor Vlaanderen. Ze gaan snel volwassen moeten worden, alvorens het te laat is. Ik hoop dat ze begrepen hebben dat ze bereid moeten zijn van te onderhandelen met de Moslims.
Oud 4 juni 2005, 11:30   #774
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Wat zou je doen wanneer een kind dat reeds 10 jaar ongelukkig blijkt te zijn net omdat zijn ouders homo zijn?

1) Naar een andere verklaring proberen te zoeken voor zijn ongelukkig gevoel. Want het kan toch niet dat een kind ongelukkig is net omwille van de homoseksualiteit van zijn ouders.
2) Niets van aantrekken. Er zijn duizenden kinderen die wél gelukkig zijn met twee vaders. Collateral damage laten we maar zeggen.
3) Homo-adoptie direct in vraag gaan stellen en eventueel terug afschaffen. Het leven van één kind weegt namelijk zwaarder door dan het 'geluk' van homo's die een kind willen.
4) Het kind naar een ander gezin overplaatsen. Dan wordt ie misschien wel nog gelukkig. Maar z'n leven ligt wel overhoop.

Waarom stel je een dergelijke vraag ?
Wat zou jij doen wanneer een kind dat reeds 10 jaar ongelukkig blijkt te zijn en zijn ouders zijn hetero ?

Ik heb in de zin van jouw enkel homo vervangen door hetero
zolang je onderscheid maakt tussen homo en hetero heeft de rest van de discussie geen zin
alles draait rond het al of niet aanvaarden van gelijkwaardigheid tussen homo en hetero
Indien je dit niet doet, dan spreken we over discriminatie
en wordt de discussie over adoptie zinloos en is het een achterhoede gevecht om je discriminerde houding ten opzichte van homoseksuelen te verhullen

Uit multiple studies is gebleken dat er geen nadelinge gevolgen zijn aan opvoeden van kinderen door twee mensen van hetzelfde geslacht.
De reden is dat gelukkig opgroeien als mens niet te maken heeft met wie je opvoedt maar met de manier je als mens bent opgevoed. De basisvoorwaarden van gewenst voelen door je opvoeders, liefde en veiligheid krijgen, stablilteit krijgen enz zijn veel belangrijker.

Als een kind zich ongelukkig voelt omdat zijn ouders homo zijn ( zoals in je vraag hogerop ) dan moet je niet je blind staren op het feit dat zijn ouders homo zijn maar doorvragen naar wat hem hierin ongelukkig maakt. Net zoals je zou vragen als een kind zegt dat hij/ zij ongelukkig is omdat zijn/ haar ouders gescheiden zijn.
Het kan zijn dat het kind gepest wordt ( dit is geen reden om homoseksuelen geen kinderen te laten opvoeden want dan kan je alle redenen van pesten aanhalen om iets niet toe te laten dus zinloos argument ) en moet je dus kijken hoe je het nare gevoel bij kind weghaalt op dezelfde manier als een kind gepest wordt omdat het een bril draagt.
Nicolas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 11:31   #775
bartje
Minister-President

Standaard

Homo adoptie en homohuwelijk heeft dan ook niets met de kerk te maken, die hebben er zich dus niet mee te moeien.

Nu ja eens te meer is bewezen dat VB (in 90 % van de gevallen) en geluk niet samengaan en totaal geen respect hebben voor de mensen!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 11:35   #776
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas
alles draait rond het al of niet aanvaarden van gelijkwaardigheid tussen homo en hetero
Juist.

Gezien het feit dat zelfs homo's geproduceerd worden via heterosexuele daden, zie ik niet in hoe homo's en hetero's gelijkwaardig zouden kunnen zijn.

Citaat:
Indien je dit niet doet, dan spreken we over discriminatie
Juist. We favoriseren heterosexuele daden, en discrimineren tegen homosexuele daden, zelfs ten voordele van homo's.

Citaat:
om je discriminerde houding ten opzichte van homoseksuelen te verhullen
Hij verhult die misschien, maar ik niet.
Oud 4 juni 2005, 11:37   #777
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikpoupaert
Daar is geen partij voor nodig. Het katholieke geloof zet de katholieken schaakmat wat dat betreft.
Ik denk niet dat we in Europa nog veel angst moeten hebben voor de katholieke kerk, die enkel overleeft omdat ze veel geld heeft (in de middeleeuwen verkregen door aflaten te verkopen aan goedgelovigen die anders vreesden in de hel terecht te komen, nu door subsidies te krijgen omdat zogezegd 9.000.000 Belgen katholiek zijn... als dat zo was, dan zaten alle kerken toch overvol?)
Oud 4 juni 2005, 11:38   #778
Egidius

Standaard

Citaat:
Euh, die meerderheid is wel iets ruimer dan paars alleen.
Ik heb het niet alleen over paars. Het parlement in zijn huidige samenstelling vertegenwoordigt geen meerderheid van de bevolking meer. Het kan goedkeuren wat het wil, al dan niet tegen de volkswil in, maar het zal daar de vruchten van plukken zoals de referenda in Nederland en Frankrijk aantoonden.

Egidius
Oud 4 juni 2005, 11:39   #779
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Homo adoptie en homohuwelijk heeft dan ook niets met de kerk te maken, die hebben er zich dus niet mee te moeien.
Zonder hetero's en hun heterosexuele daden sterven ook de homo's uit. Dus stop maar al met Uw flauwekul.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Nu ja eens te meer is bewezen dat VB (in 90 % van de gevallen) en geluk niet samengaan en totaal geen respect hebben voor de mensen!
Ik weet niet wat het Vlaams Belang ervan vind, maar ik heb mij wel tot doel gesteld van te verhinderen dat de bevolking hier uitsterft, incluis de homo's.
Oud 4 juni 2005, 11:40   #780
Egidius

Standaard

Citaat:
Euh, ik denk dat Bhairav en ik eerder bondgenoten in deze zijn , net zoals alle Vlaamse partijen (buiten dat ene blok aan ons been), dus zal het moeilijk zijn om ons tegen elkaar uit te spelen
U beriep zich op een meerderheid in het parlement. Ik wijs u er op dat het allerminst zeker is dat die meerderheid nog een meerderheid in de bevolking vertegenwoordigt. C'est tout.

Egidius
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be