Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2005, 11:29   #761
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Hou uw kop toch mens. Ik heb alles "live" gezien, we hebben verdomme zijn leven gered. Ik weet heus wel war er is gebeurd hoor.
Langs de ene kant wil juffrouw Kim hier steeds miss symphatico uithangen met dingen als ' ik veroordeel dit en dat, heb hier en daar begrip voor, steeds de grote onschuld spelende is ze echter in hetzelfde bedje ziek als haar medestanders. Blijkbaar wil ze maar niet snappen dat ze zich met het steeds weer verspreiden van leugens zichzelf mee op het schavotje van bubbelnar plaatst.
Maar wat als ik hier nu vertel dat één van die gasten (diegene op het jaagpad)mij via PB vroeg om zijn "begeleider" te bedanken om hem niet te laten afmotten, dan geeft dat het hele verhaal dat de bubbels hier ophangen een heel andere wending. Ik ga de PB hier niet openbaar maken maar hij zou zeker nog van pas kunnen komen om latere beschuldigingen van de hand te kunnen doen.
Oud 23 augustus 2005, 11:52   #762
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Langs de ene kant wil juffrouw Kim hier steeds miss symphatico uithangen met dingen als ' ik veroordeel dit en dat, heb hier en daar begrip voor, steeds de grote onschuld spelende is ze echter in hetzelfde bedje ziek als haar medestanders. Blijkbaar wil ze maar niet snappen dat ze zich met het steeds weer verspreiden van leugens zichzelf mee op het schavotje van bubbelnar plaatst.
Maar wat als ik hier nu vertel dat één van die gasten (diegene op het jaagpad)mij via PB vroeg om zijn "begeleider" te bedanken om hem niet te laten afmotten, dan geeft dat het hele verhaal dat de bubbels hier ophangen een heel andere wending. Ik ga de PB hier niet openbaar maken maar hij zou zeker nog van pas kunnen komen om latere beschuldigingen van de hand te kunnen doen.
Rekening houdend met de leugens die de bubbels hier zelf verspreiden, zou ik echt niet aarzelen die PB te plaatsen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 12:12   #763
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Rekening houdend met de leugens die de bubbels hier zelf verspreiden, zou ik echt niet aarzelen die PB te plaatsen.
Dan is het geen PB meer hé. Ik geloof zelfs niet niet dat er al een klacht zou komen vanwege de bub. Aanwezige politie heeft duidelijk kunnen zien dat de Voorpost Ordedienst de bubbels voor meer onheil behoed heeft.
Oud 23 augustus 2005, 12:16   #764
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan is het geen PB meer hé. Ik geloof zelfs niet niet dat er al een klacht zou komen vanwege de bub. Aanwezige politie heeft duidelijk kunnen zien dat de Voorpost Ordedienst de bubbels voor meer onheil behoed heeft.
Neen, dan is het geen PB meer, maar rekening houdend met hun leugens, verdraaiingen en gekronkel zou het geen kwaad kunnen dat ze eens in publiek met hun eigen woorden worden geconfronteerd.
Oud 23 augustus 2005, 12:33   #765
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dan is het geen PB meer, maar rekening houdend met hun leugens, verdraaiingen en gekronkel zou het geen kwaad kunnen dat ze eens in publiek met hun eigen woorden worden geconfronteerd.
Ik denk dat Rik gelijk heeft om een privémail die aan hem gericht is, privé te willen houden. Tenzij hij persoonlijk zou belaagd worden, natuurlijk, of tenzij de betrokkene in het openbaar iets anders zou zeggen dan wat hij in zijn privémail zegt: dan zou ik hem ook bekendmaken. Maar tot dan is het eerlijker om dat niet te doen.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 12:36   #766
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Ik denk dat Rik gelijk heeft om een privémail die aan hem gericht is, privé te willen houden. Tenzij hij persoonlijk zou belaagd worden, natuurlijk, of tenzij de betrokkene in het openbaar iets anders zou zeggen dan wat hij in zijn privémail zegt: dan zou ik hem ook bekendmaken. Maar tot dan is het eerlijker om dat niet te doen.
Bij mijn weten heeft bubbel BCD - die toch beweert een van die jonge snaken te zijn - hier wel heel andere zaken geplaatst.

Ieder moet er natuurlijk over oordelen overeenkomstig zijn geweten en goeddunken. In deze echter vind ik dat de Vlaamsgezinden weer eens veel te braaf zijn. Terwijl de anderen volop met drek gooien, verschuilt men zich achter zaken waar de anderen nooit voor terug zouden schrikken.

Dat zien we ook in de Vlaamse politiek trouwens...
Oud 23 augustus 2005, 12:38   #767
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Kan er iemand van de BUB mijn paraplu terugbetalen, liefst diegene waar ik hem op kapotgeklopt heb...
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 12:39   #768
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Trouwens bedankt BUBers om op mijn uitnodiging in te gaan om af te komen! Het was 'fijn'!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 13:03   #769
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten heeft bubbel BCD - die toch beweert een van die jonge snaken te zijn - hier wel heel andere zaken geplaatst.

Ieder moet er natuurlijk over oordelen overeenkomstig zijn geweten en goeddunken. In deze echter vind ik dat de Vlaamsgezinden weer eens veel te braaf zijn. Terwijl de anderen volop met drek gooien, verschuilt men zich achter zaken waar de anderen nooit voor terug zouden schrikken.

Dat zien we ook in de Vlaamse politiek trouwens...
Gisteren schreef BCD hier het volgende.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
Ja, dat is mogelijk. Toen ik bij de ordediensten aankwam en die vroegen wat er gebeurd was heb ik mijn verhaal gedaan. [size=3]En ja, de waarheid heeft ook zijn recht, ik heb de politie gevraagd de interne orderdiensten te bedanken omdat ze me beschermd hebben tot aan het jaagpad. ik heb dat ook laten registreren in het PV[/size]. Alleen blijkt de ene voorposter niet de andere te zijn, mijn kameraad is er wat minder aan toe. Ik begrijp ook wel dat de grootste reden van jullie tussenkomst de goede naam is van de organisatie. Maar bon, beschermen is beschermen hé.
Ik vraag mij dan af op welke basis bub hun klacht gaat funderen.

Verder wil ik er hier geen politiek welles nietes spelletje van maken of er veel meer aandacht aan besteden. Als Voorpost militanten zijn we wel meer gewoon.
Oud 23 augustus 2005, 13:05   #770
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gisteren schreef BCD hier het volgende.
Dat klopt, maar daarnaast werd er wel door hem nog andere dingen neergepoot...
Oud 23 augustus 2005, 13:21   #771
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar daarnaast werd er wel door hem nog andere dingen neergepoot...
Idd. maar werden die niet allen één voor één weerlegt.
Hun verhaal klopt niet, ze spreken elkaar constant tegen en beginnen er allerhande zaken bij te fantaseren.
Iedere lezer hier die over enig relativeringsvermogen beschikt heeft reeds lang door dat hun verhaal kant noch wal raakt.
Oud 23 augustus 2005, 13:24   #772
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard Belgische held spreekt!!

Eigen berichtgeving Sue Somers ‘STREAKER’ IJZERWAKE KLOM EERDER OVER MUUR VAN PALEIS

Andy Vermaut, een van de twee betogers die afgelopen zondag de IJzerwake verstoorde met zijn als Belgische vlag beschilderde bovenlijf, is een week werkonbekwaam geslagen door het publiek en de ordedienst van de wake, in wezen die van het Vlaams Belang. Hij liep een gebarsten neus op, kneuzingen aan zijn achterhoofd en een spiercontusie aan de rechterbil. ‘Plots werd ik door twintig man belaagd en geschopt. Voor mij heeft de IJzerwake zijn ware gezicht getoond.’

Het was als een ludieke en bovenal pacifistische stunt bedoeld, zegt hij, “om aan te tonen dat er een alternatief bestaat voor extremisme”. Met zijn kompaan Philippe Leclercq van de Belgicistische partij BUB trok Andy Vermaut (28) zondag naar de IJzerwake in Steenstrate. Onder hun T-shirts verborgen ze een in de Belgische driekleur beschilderd bovenlijf.

Omdat andere vlaggen en symbolen dan Vlaams-nationalistische verboden zijn op de IJzerwake had het duo van hun lijf een Belgische vlag gemaakt.

Vermaut en Leclercq betaalden 3 euro aan de ingang en namen plaats in het publiek. Af en toe haalden ze hun gsm’s boven voor korte gesprekken. Tussen de eucharistieviering en de toespraken stonden ze plots recht en zetten een sprint in naar het podium.

Daar trokken ze hun T-shirts uit en riep Vermaut ‘Eendracht maakt macht’ en ‘Leve België’. “Het was de bedoeling dat Philippe de leuzen in het Frans zou roepen, maar omdat ze hem eerder te pakken hadden dan mij, heb ik mij van de twee landstalen bediend”, grijnst Vermaut.

De reactie bleef niet uit. “Onmiddellijk kwamen mensen uit het publiek en de ordedienst op mij afgestormd. Ik heb het op een lopen gezet. Toen ik omkeek, zag ik dat een twintigtal mensen mij achtervolgden. Ze riepen ‘Pak hem’, en ‘Houd de dief’, alsof ik iets had gestolen. Achter het podium werd ik pootje gelapt. Ik struikelde, viel en voor ik het wist stond twintig man mij te slaan en te schoppen. Iemand bleef met combatboots op mijn billen stampen.

Een ander riep dat ik een schande was voor mijn moeder. Ik dacht dat ik er niet meer ging uitgeraken.”

Het is niet de eerste keer dat Andy Vermaut van zich laat spreken.

De ‘klokkenluider van Koekelare’ kaartte twee jaar geleden de mangelende veiligheid aan rondom het koninklijk paleis in Brussel.

Nadat hij na een avondje stappen op een muurtje was geklommen en prompt in de ko ninklijke tuin verzeild geraakte, deed hij zijn stunt enkele weken later nog eens over, gewapend met een spade en rozelaar van het type Queen Elisabeth. Vermaut wilde naar eigen zeggen testen of het veiligheidspersoneel iets had overge houden van zijn eerste, onbedoelde ‘inbraak’. Hij geraakte een tweede keer in de tuin, maar de boom planten lukte niet omdat de grond bevroren was.

Ook in Steenstrate vindt Vermaut dat een les valt te leren. “De deelnemers aan de IJzerwake herdenken zogezegd de vrede, maar ze zijn duidelijk meer gewonnen voor de oorlogsgedachte. Ze stellen België voor als de ‘duivel’, de ‘onderdrukker’ en propageren zo onverdraagzaamheid.

Het Vlaams Belang, dat de IJzerwake financieel ondersteunt en de grote voorstander zou zijn van vrije meningsuiting, duldt niet eens een Belgische vlag. En dan heb ik het niet eens over het feit dat ik half bewusteloos ben geslagen. Een gebarsten neus, kneuzingen aan mijn achterhoofd en mijn rechterbil: voor mij heeft de IJzerwake zijn ware gezicht getoond.”

Philippe Leclercq kwam er beter vanaf. Ook hij werd achtervolgd door een uitzinnige meute uit het publiek. “Uiteindelijk heeft slechts een iemand mij te pakken gekregen, omdat er plots een ambulance van het Vlaamse Kruis voorbij kwam gereden die de groep ophield.

Die ambulance is trouwens niet gestopt. Ik heb een paar vuistslagen gekregen en hou er een lichte hersenschudding en een gescheurde lip aan over. Nogal een geluk, want van de politie hoorde ik achteraf dat ze van plan waren geweest mij bewusteloos te slaan en in het kanaal te smijten.”

Vermaut werd ‘gered’ door de pers. “Toen de camera’s eraan kwamen, riep iemand dat ze moesten ophouden met slaan. Onmiddellijk stond de politie bij mij en werd ik afgevoerd in een anonieme wagen.

Een paar gasten hebben nog digitale foto’s staan nemen en dreigden ermee dat ze mij wel we ten te vinden. Ik ben daarna zes uur administratief aangehouden en heb vijf uur in de cel doorge bracht. Ik heb er 696 bakstenen ge teld, want ik mocht niks bij mij hebben. Zes uur is lang.”

Johan Vanslambrouck, voorzitter van de IJzerwake, zegt dat nog nader moet worden onderzocht of leden van zijn ordedienst excessief geweld hebben gebruikt. “Volgende week hebben we evaluatievergadering.

Dan zetten we de feiten op een rijtje en nemen we passende maatregelen als dat nodig moest zijn. Hetgeen ik ervan heb gezien, is dat de ordedienst op het podium heeft gedaan wat ze moest doen. Wat er daarna is gebeurd, weet ik niet. Het zou kunnen dat er klappen zijn gevallen.

Of dat normaal is? Welja, als iemand niet goedschiks valt te verwijderen, dan zijn sommige scenario’s niet uit te sluiten.”

‘De deelnemers aan de IJzerwake herdenken zogezegd de vrede, maar ze zijn duidelijk meer gewonnen voor de oorlogsgedachte’.

Bron: DE MORGEN
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 13:34   #773
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Hou uw kop toch mens. Ik heb alles "live" gezien, we hebben verdomme zijn leven gered. Ik weet heus wel war er is gebeurd hoor.
Zeg jongen, een beetje dimmen he!

Heb ik gezegd dat Voorpost/ordedienst erop gevlogen is? Dat heb ik helemaal niet gezegd!

Andy heeft flinke klappen gekregen maar ik heb geen beschuldigende vinger naar Voorpost uitgestoken. Feit is wel dat er mensen vanuit het publiek duchtig hun gang zijn gegaan, en dat zie je maar al te goed op de beelden van VRT.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Orde
Die hebben we lekker in elkaar getrapt langs het jaagpad. Samen met zo'n vijftien man hebben we er op geschopt en geslagen. Mijn vuist doet er verdomme nog zeer van. Die zien we volgend jaar niet meer terug.
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kim on 23-08-2005 at 14:49
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Heb ik gezegd dat Voorpost/ordedienst erop gevlogen is? Dat heb ik helemaal niet gezegd!

Andy heeft flinke klappen gekregen maar ik heb geen beschuldigende vinger naar Voorpost uitgestoken. Feit is wel dat er mensen vanuit het publiek duchtig hun gang zijn gegaan, en dat zie je maar al te goed op de beelden van VRT.

Citaat:
Die hebben we lekker in elkaar getrapt langs het jaagpad. Samen met zo'n vijftien man hebben we er op geschopt en geslagen. Mijn vuist doet er verdomme nog zeer van. Die zien we volgend jaar niet meer terug.
[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Andy heeft flinke klappen gekregen maar ik heb geen beschuldigende vinger naar Voorpost uitgestoken. Feit is wel dat er mensen vanuit het publiek duchtig hun gang zijn gegaan, en dat zie je maar al te goed op de beelden van VRT.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 23 augustus 2005 om 13:49.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 13:35   #774
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw beschuldigingen jegens mijn persoon bewijzen enkel maar weer dat u mij totaal niet kent. Waar heb ik hier leugens verkondigd? Heeft Andy misschien geen klappen gekregen?

Niemand heeft Voorpost beschuldigd, feit is wel dat er mensen vanuit het publiek duchtig hun best hebben gedaan.

Citaat:
[edit]
[size=1]After edit by Kim on 23-08-2005 at 14:49
Reason:

Citaat:
Uw beschuldigingen jegens mijn persoon bewijzen enkel maar weer dat u mij totaal niet kent. Waar heb ik hier leugens verkondigd? Heeft Andy misschien geen klappen gekregen?

Niemand heeft Voorpost beschuldigd, feit is wel dat er mensen vanuit het publiek duchtig hun best hebben gedaan.

Citaat:
[/size]

[size=1]After edit by Kim on 23-08-2005 at 14:39
Reason:

Citaat:

Niemand heeft Voorpost beschuldigd, feit is wel dat er mensen vanuit het publiek duchtig hun best hebben gedaan.[/size]

Citaat:
Niemand heeft Voorpost beschuldigd, feit is wel dat er mensen vanuit het publiek duchtig hun best hebben gedaan.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 23 augustus 2005 om 13:49.
Oud 23 augustus 2005, 13:36   #775
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: BUB steekt geen beschuldigende vinger uit naar Voorpost. Wel naar diegenen uit het publiek die blijkbaar enkel maar kunnen communiceren met hun vuisten.

Citaat:
[edit]
[size=1]After edit by Kim on 23-08-2005 at 14:48
Reason:

Citaat:
Nogmaals: BUB steekt geen beschuldigende vinger uit naar Voorpost. Wel naar diegenen uit het publiek die blijkbaar enkel maar kunnen communiceren met hun vuisten.

Citaat:
[/size]

Citaat:
Nogmaals: BUB steekt geen beschuldigende vinger uit naar Voorpost. Wel naar diegenen uit het publiek die blijkbaar enkel maar kunnen communiceren met hun vuisten.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 23 augustus 2005 om 13:48.
Oud 23 augustus 2005, 13:51   #776
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Bron: DE MORGEN
Kijk eens aan! De krant aanhalen die de bubbels gisteren nog afdeden als een "onzin-gazet" en waar de reporters met de natte vinger werken...
Oud 23 augustus 2005, 13:53   #777
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Aan degenen die ontkennen dat een van de Belgische manifestanten slaag gekregen heeft van mensen uit het publiek, vraag ik deze post van zondag om 16u36 te lezen:
Citaat:
Wat een stelletje idioten.
Wel lef dat moet ik hun toegeven, of waren ze gewoon dronken? Die ene die we te grazen hadden op het jaagpad zal er morgen in ieder geval een zere kop aan over houden. Tot volgend jaar?
[edit]
[size=1]After edit by Salmon L.A. on 23-08-2005 at 14:54
Reason:

Aan degenen die ontkennen dat een van de Belgische manifestanten slaag gekregen heeft van mensen uit het publiek, vraag ik deze post van zondag om 16u36 te lezen:
Citaat:
Wel lef dat moet ik hun toegeven, of waren ze gewoon dronken? Die ene die we te grazen hadden op het jaagpad zal er morgen in ieder geval een zere kop aan over houden. Tot volgend jaar?
[/size]

Aan degenen die ontkennen dat een van de Belgische manifestanten slaag gekregen heeft van mensen uit het publiek, vraag ik deze post van zondag om 16u40 te lezen:
Citaat:
[/size]
[/edit]
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 23 augustus 2005 om 13:54.
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 13:55   #778
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Of wat denk je hiervan:

Citaat:
Oud 23 augustus 2005, 13:56   #779
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Oeps, nu zal Zwarte wanorde zich wel eens tegen zijn eigen kop slaan, de stommerik.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 13:57   #780
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Krijger

Zijn dat nu de Blubbers? Net twee flikkers weggelopen uit één of andere 'Gay parade'. Heb gezien dat er ene serieus op zijn bek gekregen heeft, zijn smoel zag er al redelijk gezwollen uit na zijn pak slaag. Bedankt Blubbers voor de gratis animatie
En dit werd om 17u30 gepost.
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be