Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2020, 13:23   #7861
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als U denkt dat die meisjes daar afhangen van eender welke vetzak bent u er wel ferm naast.

In sommige doodarme Afrikaanse landen kan die stelling nog wel kloppen maar niet in Thailand.

En daarbij...vetzakken zijn er overal ook in het schipperskwartier.
Om terug on topic te komen: het was toch niet daarvoor dat ge het vliegtuig nam, hoop ik, als voorstander van strikte maatregelen?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 13:46   #7862
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Een Britse expert, Mike Yeadon, aan het woord:

De pandemie is allang voorbij. Er is groepsimmuniteit.
https://www.youtube.com/watch?v=Zfo0yg1mhp4

De PCR test wordt gewoon misbruikt, gebruikt voor een doel waar hij nooit voor bedoeld was (dat wisten we al), en heeft vermoedelijk vandaag een veel hoger aantal vals-positieven dan officieel toegegeven.

Hij geeft daarnaast ook een mogelijke verklaring voor het hogere aantal doden in bijvoorbeeld België en Zweden, vergeleken met hun buurlanden.

Laatst gewijzigd door gertc : 30 november 2020 om 13:46.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 14:14   #7863
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Om terug on topic te komen: het was toch niet daarvoor dat ge het vliegtuig nam, hoop ik, als voorstander van strikte maatregelen?
Valt vliegen onder de maatregelen ? Dacht het niet.

Volgens mij zelfs veiliger dan de trein of de bus nemen. De meeste maatschappijen eisen zelfs een negatieve covid test eisen alvorens u mag inchecken.

https://www.brusselsairport.be/nl/pa...ussels-airport

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 november 2020 om 14:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 14:21   #7864
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Er zijn relatief veel coronabesmettingen onder Ghanese Amsterdammers en tegelijkertijd heeft deze groep weinig last van klachten, zo blijkt uit onderzoek.

https://www.parool.nl/amsterdam/coro...-kan~b434eb74/
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 14:22   #7865
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Uit een meting in de zomer bij 2500 Amsterdammers kwam naar voren dat een kwart van de Ghanese deelnemers antistoffen tegen corona in het bloed had. Bij de andere bevolkingsgroepen lag het percentage aanmerkelijk lager, tussen de 5 en 7 procent.

Opvallend was ook dat veel Ghanese deelnemers bij het onderzoek aangaven niet ziek te zijn geweest. “De aanwezigheid van antistoffen wijst erop dat binnen de groep relatief veel mensen een infectie hebben opgelopen, maar er wordt opvallend weinig melding gemaakt van klachten,” zegt Maria Prins, hoofd infectieziekten bij de GGD. “Het is een puzzel die we proberen op te lossen. Het kan zijn dat Ghanezen werkelijk minder klachten hebben, maar het kan ook dat ze minder kleinzerig zijn.”

“Er zijn nogal wat Ghanezen werkzaam in beroepen als de zorg en de schoonmaakbranche. Zij kunnen het zich niet permitteren om thuis te gaan zitten, maar moeten de stad in met het openbaar vervoer. Het is bovendien een hechte gemeenschap die veel samenkomt. De kerken spelen een belangrijke rol, ook in het sociale leven.”
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 14:31   #7866
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik zou net zeggen dat massaal toerisme dan beter is. Dat laat dan op zijn minst aan die meisjes toe om kieskeuriger en veeleisender te worden, wat in de gegeven omstandigheden wellicht een 'vooruitgang' is, nl. als ze niet van eender welke 'vetzak' afhangen om rond te komen.
555 U hebt totaal geen idee hoe het er echt aan toegaat. Typisch voor de vooroordeel crowd.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 30 november 2020 om 14:34.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 14:38   #7867
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Valt vliegen onder de maatregelen ? Dacht het niet.

Volgens mij zelfs veiliger dan de trein of de bus nemen. De meeste maatschappijen eisen zelfs een negatieve covid test eisen alvorens u mag inchecken.

https://www.brusselsairport.be/nl/pa...ussels-airport
De ouderen zijn een risicogroep voor wie de maatregelen niet streng genoeg zijn, itt de rest van de bevolking die haast geen maatregelen nodig hebben. Nu moet iedereen er zich aan houden - compleet absurd - zodat jij 'binnen de regels' kan gaan vliegen om daar allerhande onveilig contact te hebben (en een covid-test wil niet zeggen dat je een besmetting tijdig vindt). Het is niet door Covid maar door zulke 'mentaliteit' en de facilitering ervan door oerdomme 'maatregelen' dat onze economie eraan gaat. Zoals patrickve al genoeg zei: jij mag zulke stoten uithalen, maar dan ben je 'tweede keus' in het ziekenhuis en kan de rest, die niet tot een risicogroep behoort en de wereld doet draaien, ook zijn zin doen en 'eerste keus' zijn in het hospitaal.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 30 november 2020 om 14:39.
Oud 30 november 2020, 15:29   #7868
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De ouderen zijn een risicogroep voor wie de maatregelen niet streng genoeg zijn, itt de rest van de bevolking die haast geen maatregelen nodig hebben. Nu moet iedereen er zich aan houden - compleet absurd - zodat jij 'binnen de regels' kan gaan vliegen om daar allerhande onveilig contact te hebben (en een covid-test wil niet zeggen dat je een besmetting tijdig vindt). Het is niet door Covid maar door zulke 'mentaliteit' en de facilitering ervan door oerdomme 'maatregelen' dat onze economie eraan gaat. Zoals patrickve al genoeg zei: jij mag zulke stoten uithalen, maar dan ben je 'tweede keus' in het ziekenhuis en kan de rest, die niet tot een risicogroep behoort en de wereld doet draaien, ook zijn zin doen en 'eerste keus' zijn in het hospitaal.
Over welk allerhande onveilig contact heeft U het dan ? Wat is er onveiliger aan vliegen dan aan een trein nemen ?
Als vliegen morgen niet (meer) mag zal ik ook niet vliegen.

En mocht U het nog niet weten IK maak de regels niet.

Verder lijkt u wel heel persoonlijk te worden terwijl u mijn persoon helemaal niet kent noch wat mijn beweegredenen zijn. U lijkt zelfs te weten dat ik tot een risico groep zou behoren....straffe kost

Ik steun alvast de luchtvaartindustrie

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 november 2020 om 15:33.
Oud 30 november 2020, 18:13   #7869
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Over welk allerhande onveilig contact heeft U het dan ? Wat is er onveiliger aan vliegen dan aan een trein nemen ?

Verder lijkt u wel heel persoonlijk te worden terwijl u mijn persoon helemaal niet kent noch wat mijn beweegredenen zijn. U lijkt zelfs te weten dat ik tot een risico groep zou behoren....straffe kost

Ik steun alvast de luchtvaartindustrie
Als oudere behoor je automatisch tot een risicogroep. Indien de ziekenhuizen overbelast raken, komt het door het gedrag van zulke groepen, los van welke dwaze 'regels' men bedacht heeft.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 30 november 2020 om 18:14.
Oud 30 november 2020, 18:17   #7870
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als oudere behoor je automatisch tot een risicogroep. Indien de ziekenhuizen overbelast raken, komt het door het gedrag van zulke groepen, los van welke dwaze 'regels' men bedacht heeft.
Ja dat is de reden dat die dwaze maatregelen zijn bedacht. Door het zotte gedrag van de ouderen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 18:38   #7871
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ja dat is de reden dat die dwaze maatregelen zijn bedacht. Door het zotte gedrag van de ouderen.
85 plussers op ski-latten is erom vragen
Oud 30 november 2020, 19:14   #7872
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:

Stel dat u een roker zou zijn.
Dan is uw standpunt eigenlijk dat u tegen roken bent, maar dat u niet zal stoppen met roken zolang het niet voor iedereen verboden is.

Compleet absurd, maar blijkbaar klinkt dat dus logisch in uw hoofd.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2020, 03:55   #7873
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij behoort een gezonde fitte en sportieve vijftiger zelfs zestiger minder tot de risico groep dan een moddervette dertiger of veertiger met onderliggende aandoeningen. Maar dit even terzijde.

Als 'relatief' oudere hou ik me wel degelijk aan de regels.

Denk jij misschien dat ik 4 x per maand heen en weer vlieg naar Ibiza vlieg om daar de toerist uit te hangen ?

Wie vandaag naar een ver land vliegt (buiten de EU) doet dat meestal om daar voor heel lange tijd te verblijven en moet daar een geldige reden toe hebben gezien gewone toeristen tot heden nergens binnenkomen. Diegenen die er wel landen werden net vooraf getest worden ginder nog eens 2 weken opgesloten en weer getest alvorens ze effectief voet op die vreemde bodem mogen zetten.

Iemand die hier nu vertrekt en hier voor heel lange tijd wegblijft kan je moeilijk een gevaar noemen voor België ik zou zelfs zeggen integendeel want daar ben je vanaf en die kan je hier het eerste jaar of langer niet meer besmetten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 december 2020 om 04:03.
Oud 1 december 2020, 04:07   #7874
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Stel dat u een roker zou zijn.
Dan is uw standpunt eigenlijk dat u tegen roken bent, maar dat u niet zal stoppen met roken zolang het niet voor iedereen verboden is.

Compleet absurd, maar blijkbaar klinkt dat dus logisch in uw hoofd.
Heb je daar lang moeten over nadenken ?

Terwijl zowat 90 % van de mensen (jong en oud) een inspanning leveren en wat voorzichtig zijn ga jij lekker verder illegale feestjes afschuimen. Je bent wel de laatste die hier anderen de les moet spellen naar mijn idee.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 december 2020 om 04:13.
Oud 1 december 2020, 08:12   #7875
groteAntwerpseGust
Partijlid

Standaard

Citaat:
Heb je daar lang moeten over nadenken ?

Terwijl zowat 90 % van de mensen (jong en oud) een inspanning leveren en wat voorzichtig zijn ga jij lekker verder illegale feestjes afschuimen. Je bent wel de laatste die hier anderen de les moet spellen naar mijn idee.
Weer iemand extra toegevoegd aan mijn lijstje met hypocrieten.
groteAntwerpseGust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2020, 14:15   #7876
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

De gemiddelde verblijftijd in de ziekenhuizen is nu al opgelopen tot 15/16 dagen. Dat is bijna 2 keer langer als in andere landen. Daar moet toch iemand stilletjes vragen bij gaan stellen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2020, 14:20   #7877
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
De gemiddelde verblijftijd in de ziekenhuizen is nu al opgelopen tot 15/16 dagen. Dat is bijna 2 keer langer als in andere landen. Daar moet toch iemand stilletjes vragen bij gaan stellen.
Als dat zo is geef ik u gelijk. Je moet weten voor de Fred is een kat een kat.
Oud 1 december 2020, 16:03   #7878
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

En nog steeds beseft men de echte impact niet van de maatregelen en welke schade deze veroorzaken. Het gaat veel verder dan alleen het creëren van een enorme economische crisis.

Nooit eerder zag de psychiatrische urgentiedienst van het Brusselse St. Lukas ziekenhuis zoveel patiënten als in juni en november. En dit blijkt hetzelfde te zijn over zowat het hele land. Het gaat meer dan vroeger over jongere mensen zonder enige psychiatrische voorgeschiedenis. Maar blijkbaar is het wel aanvaardbaar iemands jonge jaren om zeep te helpen. Tot er nog eens eentje zelfmoord pleegt.
Ik merk het aan mijn jongste zoon van 20 jaar.Gelukkig heeft hij veel vrienden en verbieden wij hem niet om daar mee af te spreken. Hij is verre van depressief, maar je merkt toch echt wel de impact dat dit op hun jonge leven heeft. Zij zijn dan ook die bevolkingsgroep wiens manier van leven veruit het meest drastisch veranderd is.

Aan alle verzuurde, oude mannetjes op dit forum, bespaar jullie de moeite van te reageren. We weten het al : de jeugd is te soft, ze hadden beter wat meppen gekregen toen ze jong waren, ze zijn teveel gepamperd, ze hebben de oorlog niet meegemaakt, enz ....

https://www.dhnet.be/actu/belgique/p...78e23b12d665e7
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 03:56   #7879
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik merk het aan mijn jongste zoon van 20 jaar.Gelukkig heeft hij veel vrienden en verbieden wij hem niet om daar mee af te spreken. Hij is verre van depressief, maar je merkt toch echt wel de impact dat dit op hun jonge leven heeft. Zij zijn dan ook die bevolkingsgroep wiens manier van leven veruit het meest drastisch veranderd is.
Hij ziet zijn vrienden als weleer en hij is niet depressief wat is er dan zo dramatisch veranderd aan zijn leven ?

Iedereen zijn leven is toch wat veranderd de laatste maanden ? Wie het zijne niet ?

En sommige mensen het hunne een pak drastischer als dat van jouw zoon dacht ik.

En ja ik zal het toch maar eens schrijven.....het leven is niet alleen feesten en happy selfies posten....dat zullen de jongeren nu ook wel eens beseffen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 december 2020 om 03:58.
Oud 2 december 2020, 07:36   #7880
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
85 plussers op ski-latten is erom vragen
kweetnie, t zou alleszinds sneller gaan dan een coronainfectie
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be