Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2008, 16:38   #61
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Indien men het in de toekomst aanvaardbaar zou maken dat mensen op bepaalde momenten in hun carrière x-aantal maanden niet aanwezig zijn, of het gedurende y-aantal tijd kalmer willen doen en vb. het werk géén prioriteit geven maar vb. wèl de opvoeding van de kinderen, dan zou het feminisme wèl kunnen doorgroeien naar een hoger niveau, waarbij dus niet het prototype van de mannelijke carrièreplanning voor ogen wordt gehouden, maar een totaal ander beeld, dan wel geschoeid op een meer vrouwelijke maatschappelijke ordening.

--------------

pff... en ik heb dat helemaal allemaal zelf geschreven zeg!
Circe, je benadrukt wel de opvoeding van de kinderen. Op dat vlak zijn de regels gelijk voor mannen en vrouwen: verlof nemen, loopbaanonderbreking, deeltijds werk enz. Ik begrijp niet dat je het hebt over een mannelijke carrièreplanning. De keuze wie thuis blijft voor de kinderen gebeurt binnen het gezin. Toegegeven, in de meeste gevallen offert de vrouw zich nog steeds op.
Plus, denk dan ook eens na over hoe lang dat thuis blijven voor de opvoeding mag duren.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 16:43   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik heb dat boek gelezen voordat ze haar schaamte helem�*�*l verloren was en ze mollahbelt werd. Wel goed hoor, voor de seventies. Veel seks enzo.

Daar moeten veel Belgen nog aan toe komen natuurlijk
Tja, ik las het boek van Anja Meulenbelt deze zomer tijdens m'n verlof. "Het ritsloze nummer" (Fear to Fly) van Erica Young is ook niet slecht, feministisch, maar wel iets komischer. Dat Meulenbelt nogal wat mannen versleten heeft tijdens haar feministische strijd is overduidelijk. Ook vrouwen, onder het motto "wat we zelf doen doen we beter".
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 17:16   #63
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Circe, je benadrukt wel de opvoeding van de kinderen. Op dat vlak zijn de regels gelijk voor mannen en vrouwen: verlof nemen, loopbaanonderbreking, deeltijds werk enz. Ik begrijp niet dat je het hebt over een mannelijke carrièreplanning. De keuze wie thuis blijft voor de kinderen gebeurt binnen het gezin. Toegegeven, in de meeste gevallen offert de vrouw zich nog steeds op.
Plus, denk dan ook eens na over hoe lang dat thuis blijven voor de opvoeding mag duren.
neenee, u mis begrijp.

met mannelijke carrièreplanning bedoel ik de "masculine" manier waarop iemands carrière wordt bepaald. Niet wie van de twee zou moeten thuisblijven. Bij het bepalen van iemands carrière staat nog altijd "werken is prioriteit" in het boekje.

Bovendien bedoel ik ook niet dat er iemand moet thuisblijven, maar wel dat er geen 9uur per dag op het bureel wordt doorgebracht, dat men zijn werkuren kan aanpassen aan schooluren en bijgevolg verkorte werktijden heeft. Die dingen.

Nu is het nog steeds zo dat mensen die ervoor kiezen om vb. 4/5 te werken, daarmee tevens een eindpunt achter hun carrièreplanning mogen zetten. D�*t zou moeten veranderen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 augustus 2008 om 17:19.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 12:14   #64
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neenee, u mis begrijp.

met mannelijke carrièreplanning bedoel ik de "masculine" manier waarop iemands carrière wordt bepaald. Niet wie van de twee zou moeten thuisblijven. Bij het bepalen van iemands carrière staat nog altijd "werken is prioriteit" in het boekje.

Bovendien bedoel ik ook niet dat er iemand moet thuisblijven, maar wel dat er geen 9uur per dag op het bureel wordt doorgebracht, dat men zijn werkuren kan aanpassen aan schooluren en bijgevolg verkorte werktijden heeft. Die dingen.

Nu is het nog steeds zo dat mensen die ervoor kiezen om vb. 4/5 te werken, daarmee tevens een eindpunt achter hun carrièreplanning mogen zetten. D�*t zou moeten veranderen.
Wat jij dus eigenlijk bedoelt is dat de noden binnen het gezin nog te veel invloed hebben op de loopbaan, in het bijzonder wat promotie betreft. Akkoord. En dat het nog steeds, minder dan vroeger, vooral de vrouwelijke bevolking is die hiermee wordt geconfronteerd, is ook een feit. Ik zeg niet dat het steeds de vrouw is die zich opoffert op dat vlak, wat x aantal jaren geleden nog de evidentie zelf was, er zijn ook vrouwen die vinden dat het beter de vrouw is die dan thuis blijf. Ik vraag mij zelfs af of die minderheid echt zo gering zou zijn.

Als je stelt dat 4/5 werken impact heeft op de carrière dan heb je gelijk voor wat de privésector betreft. Bij de overheid is dit niet het geval. Voor de niet-gepresteerde werkdag is er wel een zeker loonverlies maar er is ook een gedeeltelijke financiële tegemoetkoming.

Er zijn landen die meer inspanningen leveren om het loonverlies en de schade aan de loopbaan te beperken indien ouders meer aandacht willen schenken aan de opvoeding van de kinderen, zeg maar dat ze tijdens bepaalde periodes meer bij hun kinderen willen zijn. Het zijn dan ook de landen waar het economisch zeer goed gaat. Met andere woorden, het kost ook allemaal geld. En als het geld er is dan heb je overschot aan gelijk.

Wat het spreiden van de werkuren betreft, dat gebeurt al meer en meer, in de mate van het mogelijke, toch alleszins bij de overheid, maar het is inderdaad nog niet helemaal ingeburgerd. Waar moet samengewerkt worden met collega's is dit niet steeds zo evident.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be