Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2023, 10:26   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
"onbedoeld voordeel?"

in welke zin? Is de elektriciteit die je van het net haalt "beter" dan de elektriciteit die je er op zet?

Uiteraard niet.
Uiteraard wel. Want de electriciteit die je van het net haalt MOET ZICH AANPASSEN aan de vraag, terwijl die die je erop zet, er door jou opgezet wordt wanneer het JOU uitkomt.

Het is enkel maar omdat het heel kleinschalig is, dat zoiets werkte: de "grote" bronnen PASTEN ZICH AAN en de klein bronnekes konden leveren wanneer ze wilden.

Ga dit veralgemenen en uw netwerk is helemaal naar de kloten: op sommige momenten 500 Volt, op anderen, 80 Volt. Zomaar "vrijbuiters" stroom op het netwerk laten injecteren zonder dat ze rekening houden met de vraag, is het werk moeilijker maken voor de bronnen die de integriteit van het netwerk moeten behouden door het aanbod EXACT GELIJK te houden aan de vraag.

De prestatie van een elektriciteitsbron heeft 2 aspecten:

1) de energie leveren

2) het netwerk in stand houden, ttz, exact de juiste hoeveelheid energie leveren, en dus een REGELFUNCTIE.

Wat 1) betreft is uw zonnepaneel equivalent, maar wat 2) betreft is het eerder een "negatieve prestatie".

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 april 2023 om 10:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 10:44   #62
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard wel. Want de electriciteit die je van het net haalt MOET ZICH AANPASSEN aan de vraag, terwijl die die je erop zet, er door jou opgezet wordt wanneer het JOU uitkomt.

Het is enkel maar omdat het heel kleinschalig is, dat zoiets werkte: de "grote" bronnen PASTEN ZICH AAN en de klein bronnekes konden leveren wanneer ze wilden.

Ga dit veralgemenen en uw netwerk is helemaal naar de kloten: op sommige momenten 500 Volt, op anderen, 80 Volt. Zomaar "vrijbuiters" stroom op het netwerk laten injecteren zonder dat ze rekening houden met de vraag, is het werk moeilijker maken voor de bronnen die de integriteit van het netwerk moeten behouden door het aanbod EXACT GELIJK te houden aan de vraag.

De prestatie van een elektriciteitsbron heeft 2 aspecten:

1) de energie leveren

2) het netwerk in stand houden, ttz, exact de juiste hoeveelheid energie leveren, en dus een REGELFUNCTIE.

Wat 1) betreft is uw zonnepaneel equivalent, maar wat 2) betreft is het eerder een "negatieve prestatie".
Ik las ergens dat voornamelijk de frequentie (50Hz) aanhouden het grote probleem is.

Kerncentrales zijn wat dat betreft, samen met gascentrales, het meest geschikt om de frequentie op pijl te houden, lees, aan te passen aan de vraag.

Nu, het centralisatie-aspect begrijp ik wel. Het is gemakkelijker 1 grote elektriciteitscentrale rapper of trager te laten draaien dan 1 miljoen kleine centrales, maar de kostprijs van die 1 miljoen kleine centrales is wel groter dan die ene grote centrale, dus louter qua "we moeten groene stroom produceren" gaat het argument van het lagere injectie-tarief niet op hé.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 10:55   #63
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
In het leveringscontract is niet gestipuleerd hoeveel KW ik moet verbruiken en hoeveel KW er moet geleverd worden om een bepaalde prijs te krijgen.

De prijs is vast, het verbruik is variabel. Dus, elk jaar ongeveer in februari, moet ik doorgeven hoeveel ik verbruikt heb.

als in een (nieuw) leveringscontract in staat dat ik elke dag moet doorgeven hoeveel ik die dag verbruikt heb, en ik ben akkoord met die voorwaarden, dan zal ik elke dag een email sturen hoeveel ik verbruikt heb. Waarom is daartoe een digitale meter "verplicht?"

(Louter uit principe houd ik al sinds 2015 mijn dagelijks verbruik bij....)

Uw vraag waarom de digitale meter verplicht is: ik begrijp dat die verplichting volgt uit een EU Richtlijn. Ik heb de Richtlijn zelf nog niet bekeken, dus de details moet ik u schuldig blijven.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 10:56   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik las ergens dat voornamelijk de frequentie (50Hz) aanhouden het grote probleem is.
Dat hangt samen met alternatoren, maar met elektronische middelen is de frequentie bewaren geen probleem, zelfs uw ondulator van uw panelen doet dat.

Het probleem met klassieke alternatoren is dat het vermogen dat ze leveren (dus spanning maal stroom) de rem is op hun rotatie, en dat de bron die de de alternatoren doet draaien (de turbines dus bij een kerncentrale of een gascentrale) dat vermogen moeten leveren. De DRAAISNELHEID van een alternator bepaalt TEGELIJKERTIJD de spanning en de frequentie (ok, er zijn wat regelmogelijkheden door de stroom in de rotor aan te passen, maar kom).

Als uw turbine nu MEER vermogen wil leveren aan de alternator dan die alternator aan elektrisch vermogen levert (spanning maal stroom) dan gaat uw alternator VERSNELLEN en dus verhogen in frequentie.

Kortom, een netwerk dat voornamelijk door alternatoren wordt aangedreven (zonder "regelmechanisme") en waarvan er meer energie ingestoken wordt (van de turbines) dan er stroom verbruikt wordt, gaat synchroon alle alternatoren laten VERSNELLEN wat tegelijkertijd naar een hogere frequentie en een wat hogere spanning gaat leiden.

Men dient dus de stoom aan de turbine te verminderen zodat die de alternator niet laat versnellen: het is het REGELEN van de turbine die maakt dat men "de juiste stroom" levert. En ja, het is de fase ten aanzien van het netwerk dat aangeeft op de gevoeligste manier of je "teveel" dan wel "te weinig" aan het leveren bent.

Maar dat komt gewoon door de mechanische eigenschap van alternatoren om te gaan versnellen als je ze meer mechanisch vermogen levert dan ze als electrisch vermogen afleveren.

Bij puur electronische middelen is de frequentie geen probleem, die blijft 50 Hz. Wat je wel gaat doen om uw stroom op het net te krijgen, is de SPANNING VERHOGEN. Anders krijg je je stroom niet op 't netwerk. Uw ondulator van uw zonnepaneel gaat dus EEN PIEPKLEIN BEETJE MEER SPANNING genereren dan het netwerk, om de stroom die het wil leveren, te kunnen leveren. Zolang die stroom ergens afgenomen wordt, of ergens een turbine een beetje gaat minderen, is dat OK.

Maar als er een grote meerderheid van zonnepaneel ondulators stroom wil injecteren die nergens gebruikt wordt, dan gaat men gewoon een "opbod" van spanning krijgen omdat al die ondulators hun stroom willen forceren, en dus naar hoe langer hoe hogere spanningen gaan (terwijl het net ook toeneemt in spanning).

Daar waar mechanische alternatoren gaan versnellen, gaan ondulatoren in spanning verhogen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 april 2023 om 10:57.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 10:58   #65
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Is het technisch onmogelijk om die digitale teller rekening te doen houden met de eigen productie door zonnepanelen?
Ik vraag maar hoor, want technisch ben ik niet onderlegd.
Uiteraard is dat mogelijk, maar dat willen ze nu net niet. Anders zou er zo geen weerstand zijn bij de zonnepaneelbezitters.
Nu mag je met een digitale teller uw productie overdag zo goed als gratis afgeven aan het net om vervolgens savonds uw elektriciteit aan de volle pot weer te kopen.
Wel, dan leg ik een omvormer gewoon AF als ik niet thuis ben. Fuck them all.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 10:59   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
als in een (nieuw) leveringscontract in staat dat ik elke dag moet doorgeven hoeveel ik die dag verbruikt heb, en ik ben akkoord met die voorwaarden, dan zal ik elke dag een email sturen hoeveel ik verbruikt heb. Waarom is daartoe een digitale meter "verplicht?"
Omdat het uiteraard niet te controleren valt of gij niet aan het sjoemelen zijt anders he. De dagen dat de stroom duur is gaat gij zeggen dat ge weinig verbruikt hebt, en de dagen dat het goeiekoop is, dat gij veel verbruikt hebt, en geen kat gaat dat kunnen weten als dat niet door een meter is opgemeten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 11:03   #67
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Uiteraard is dat mogelijk, maar dat willen ze nu net niet. Anders zou er zo geen weerstand zijn bij de zonnepaneelbezitters.
Nu mag je met een digitale teller uw productie overdag zo goed als gratis afgeven aan het net om vervolgens savonds uw elektriciteit aan de volle pot weer te kopen.
Wel, dan leg ik een omvormer gewoon AF als ik niet thuis ben. Fuck them all.
Dat mag allemaal.

Het enige dat de overheid wil, is pieken beperken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 11:07   #68
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat mag allemaal.

Het enige dat de overheid wil, is pieken beperken.
Ze hebben eerst wel de bevolking zonnepanelen aangepraat. Om nu ze er liggen zwaar te knippen in de voordelen.
Nu ja, zo zijn we het best gewend van onze beleidsmakers. De dievenbende.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 28 april 2023 om 11:09.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 11:42   #69
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat het uiteraard niet te controleren valt of gij niet aan het sjoemelen zijt anders he. De dagen dat de stroom duur is gaat gij zeggen dat ge weinig verbruikt hebt, en de dagen dat het goeiekoop is, dat gij veel verbruikt hebt, en geen kat gaat dat kunnen weten als dat niet door een meter is opgemeten.
De conclusie is dat louter contractueel (aan huidige voorwaarden) ik niet verplicht kan worden een "actuele verbruiksmeter" te installeren.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 11:44   #70
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De conclusie is dat louter contractueel (aan huidige voorwaarden) ik niet verplicht kan worden een "actuele verbruiksmeter" te installeren.
Maak u geen zorgen. U zal "plooien".
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 12:00   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De conclusie is dat louter contractueel (aan huidige voorwaarden) ik niet verplicht kan worden een "actuele verbruiksmeter" te installeren.
Zoals ik al enkele keren elders in dit debat heb gezegd, GIJ moet niks installeren, en het is zelfs raar dat ze in Belgie daarvoor IN UW WOONST willen komen, want hier in Frankrijk installeren ze die meter op HUN draden op de OPENBARE WEG.

De algemene schakelaar staat bij mij binnen thuis, maar de meter zelf staat buiten op de openbare weg, aan de buitenkant van de muur van mijn tuin in een kastje dat toehoort aan de netwerkbeheerder (maar ik met een schroevendraaier ook binnenkan).

Contractueel kunt gij dan toch uw leverancier niet beletten van meetinstrumenten op ZIJN draden te installeren niewaar.

Zij zijn wel zo vriendelijk van mij toegang te geven tot HUN metingen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 april 2023 om 12:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 12:12   #72
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zoals ik al enkele keren elders in dit debat heb gezegd, GIJ moet niks installeren, en het is zelfs raar dat ze in Belgie daarvoor IN UW WOONST willen komen, want hier in Frankrijk installeren ze die meter op HUN draden op de OPENBARE WEG.

De algemene schakelaar staat bij mij binnen thuis, maar de meter zelf staat buiten op de openbare weg, aan de buitenkant van de muur van mijn tuin in een kastje dat toehoort aan de netwerkbeheerder (maar ik met een schroevendraaier ook binnenkan).

Contractueel kunt gij dan toch uw leverancier niet beletten van meetinstrumenten op ZIJN draden te installeren niewaar.

Zij zijn wel zo vriendelijk van mij toegang te geven tot HUN metingen.
Nog wel een goede oplossing voor degenen die absoluut geen digitale meter in hun huis willen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 13:42   #73
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zoals ik al enkele keren elders in dit debat heb gezegd, GIJ moet niks installeren, en het is zelfs raar dat ze in Belgie daarvoor IN UW WOONST willen komen, want hier in Frankrijk installeren ze die meter op HUN draden op de OPENBARE WEG.

De algemene schakelaar staat bij mij binnen thuis, maar de meter zelf staat buiten op de openbare weg, aan de buitenkant van de muur van mijn tuin in een kastje dat toehoort aan de netwerkbeheerder (maar ik met een schroevendraaier ook binnenkan).

Contractueel kunt gij dan toch uw leverancier niet beletten van meetinstrumenten op ZIJN draden te installeren niewaar.

Zij zijn wel zo vriendelijk van mij toegang te geven tot HUN metingen.
Ja, uiteraard ga ik die digitale meter zelf niet installeren

Als ze buiten, op hunne kabel, ne meter zetten, dan kan ik dat vaneigens niet weigeren.

Maar vanaf de rooilijn is alles van mij.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 13:51   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ja, uiteraard ga ik die digitale meter zelf niet installeren

Als ze buiten, op hunne kabel, ne meter zetten, dan kan ik dat vaneigens niet weigeren.

Maar vanaf de rooilijn is alles van mij.
Ge begrijpt dus toch het futiele in willen "strijden tegen den digitalen meter" gezien de meetgegevens die U zogezegd totalitair overkomen, evengoed op de draad van de verdeler kunnen gemeten worden, 10 centimeter buiten uw eigendom, zoals dat bij mij het geval is ?

Dat is wat ik al de ganse tijd probeer diets te maken: uw leverancier, zoals uw melkboer en uw bakker, kunnen uiteraard perfect weten wat gij koopt, hoeveel, en exact wanneer he. Dat men zo een drama maakt over die meter is toch eigenaardig, want die gegevens zijn totaal meetbaar op HUN installaties, en het is gewoon een kwestie van praktische organisatie WAAR dat toestelletje nu staat he.

Hier in Frankrijk is het altijd de gewoonte geweest dat meters (ook de oude) bereikbaar waren vanaf de openbare weg, omdat men U niet wilde lastigvallen met meterstand opnames. Enkel in appartementsgebouwen staat dat in een gemeenschappelijke ruimte van het gebouw, nooit in de privative delen.

De stroom doorheen een draad (zeker aan 50 Hz) is dezelfde, of je die nu 3 meter verder meet of niet. Willen zemelen dat men UW privacy naar de vaantjes helpt omdat een verdeler op ZIJN draden de stroom meet is toch ridicuul.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 15:29   #75
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ge begrijpt dus toch het futiele in willen "strijden tegen den digitalen meter" gezien de meetgegevens die U zogezegd totalitair overkomen, evengoed op de draad van de verdeler kunnen gemeten worden, 10 centimeter buiten uw eigendom, zoals dat bij mij het geval is ?

Dat is wat ik al de ganse tijd probeer diets te maken: uw leverancier, zoals uw melkboer en uw bakker, kunnen uiteraard perfect weten wat gij koopt, hoeveel, en exact wanneer he. Dat men zo een drama maakt over die meter is toch eigenaardig, want die gegevens zijn totaal meetbaar op HUN installaties, en het is gewoon een kwestie van praktische organisatie WAAR dat toestelletje nu staat he.

Hier in Frankrijk is het altijd de gewoonte geweest dat meters (ook de oude) bereikbaar waren vanaf de openbare weg, omdat men U niet wilde lastigvallen met meterstand opnames. Enkel in appartementsgebouwen staat dat in een gemeenschappelijke ruimte van het gebouw, nooit in de privative delen.

De stroom doorheen een draad (zeker aan 50 Hz) is dezelfde, of je die nu 3 meter verder meet of niet. Willen zemelen dat men UW privacy naar de vaantjes helpt omdat een verdeler op ZIJN draden de stroom meet is toch ridicuul.
Ah, meneer wil 2 keer z'n elektrische verwarming opzetten?
Ah, meneer wil zijn elektrische auto overdag opladen?
Ah, meneer wil 3 keer per week in zijn elektrische sauna?
Ah, meneer zet zijn zwembadverwarming in april al op?

Etc.

Van dezelfde grootte-orde dan op elke hoek van de straat een camera.

Fascistisch micro-management.

Dat is het punt.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 15:43   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ah, meneer wil 2 keer z'n elektrische verwarming opzetten?
Ah, meneer wil zijn elektrische auto overdag opladen?
Ah, meneer wil 3 keer per week in zijn elektrische sauna?
Ah, meneer zet zijn zwembadverwarming in april al op?
Ah, meneer koopt veel vlees op vrijdag ? Ah, meneer koopt alcohol terwijl het Ramadam is ? ... Inderdaad, je kan geen product kopen en beletten dat de verkoper van dat product weet dat je dat koopt.

Denken dat de leverancier van stroom op ZIJN draden niet kan zien wanneer je welke stroom daarover koopt, en op uw achterste poten gaan staan als die dat wel bekijkt, is onnozel he.

Maar nee, die leverancier kan niet weten of jij met die stroom uw verwarming aanzet, uw auto oplaadt, uw zwembad verwarmt of bitcoins aan het minen zijt, want hij weet enkel maar dat je stroom bij hem koopt op dat uur. Zoals de beenhouwer niet kan weten of je die biefstuk nu koopt voor Uzelf, gasten of uw hond.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 16:05   #77
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, meneer koopt veel vlees op vrijdag ? Ah, meneer koopt alcohol terwijl het Ramadam is ? ... Inderdaad, je kan geen product kopen en beletten dat de verkoper van dat product weet dat je dat koopt.

Denken dat de leverancier van stroom op ZIJN draden niet kan zien wanneer je welke stroom daarover koopt, en op uw achterste poten gaan staan als die dat wel bekijkt, is onnozel he.

Maar nee, die leverancier kan niet weten of jij met die stroom uw verwarming aanzet, uw auto oplaadt, uw zwembad verwarmt of bitcoins aan het minen zijt, want hij weet enkel maar dat je stroom bij hem koopt op dat uur. Zoals de beenhouwer niet kan weten of je die biefstuk nu koopt voor Uzelf, gasten of uw hond.
Het gaat erover dat de beenhouwer aan de overheid moet doorgeven of ik biefstuk of gehakt heb gekocht. Of ik zelfs helemaal niet bij de beenhouwer ben geweest, maar bier heb gekocht bij de brouwer.
Of selder. Niks geen vlees of bier.

CBDC's dus. Samen met controle over ALLE mogelijke vormen van consumptie. Ook die van elektriciteit, energie, water, enz.

Surveillance en Controle. Gevolgd door "bestraffing" als de "consumptie" niet voldoet aan een arbitrair gekozen "voorschrift."

Waar die meter staat is niet belangrijk. HOE de surveillance en controle gebeurt is ondergeschikt aan het feit DAT ze gebeurt.

Dus neen, ik spartel tegen. En laat mij zo weinig mogelijk surveilleren en controleren door de totalitaire assholes.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 16:27   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het gaat erover dat de beenhouwer aan de overheid moet doorgeven of ik biefstuk of gehakt heb gekocht.
Dat wordt niet aan de overheid doorgegeven he. Tenzij de overheid dat in de toekomst van U zou willen weten, en dan kan die evengoed aan de beenhouwer opleggen van dat door te geven.

Maw, uw TOEKOMSTIGE SCHRIK dat de overheid dat wel eens zou kunnen willen weten en dat zou gebruiken, is identiek dezelfde schrik die ge moet hebben om bij de beenhouwer of de brouwer iets gaan te kopen he. In de toekomst zou de overheid dat wel eens willen kunnen willen opvragen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 16:28   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Waar die meter staat is niet belangrijk. HOE de surveillance en controle gebeurt is ondergeschikt aan het feit DAT ze gebeurt.
Die surveillance gebeurt potentieel bij elke handelsdaad, dat is het punt. Omdat je niet kan beletten dat de handelspartner weet wat je koopt en wanneer je dat koopt.

Uw elektriciteitsverbruik is veel minder "duidelijk" over WAT je ermee doet dan uw aankoop van bier of vlees he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 april 2023 om 16:30.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2023, 17:00   #80
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat wordt niet aan de overheid doorgegeven he.
Nog niet nee.

En wanneer ik stroom verbruik ook nog niet.

En dat wens ik zo te houden.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be