Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 10 oktober 2007, 19:38   #61
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Beste,

De bedoeling van een forum is precies om uw appreciatie of desappreciatie van postings te laten weten op een iets minder schematische wijze dan een puntensysteem, nl. gesteund door argumenten, illustraties, links, etc.
Dat lijkt me heel wat waardevoller dan enkel 8/10, of Z.wel zoals in de lagere school!
Het is al erg genoeg dat we af en toe schoolmeesterachtig moeten ingrijpen met een strafpuntensysteem om sommigen tot de orde te roepen.

Peter Johan
Kweet dat zo nog niet, het schijnt toch goed te werken bij bv. Elsevier en op andere fora. Misschien helpt het ook om minder schoolmeesterig in te moeten grijpen met het strafpuntensysteem. Zo’n puntensysteem door forumgebruikers is geen of-of-systeem maar een en-en-systeem, laat ook de gasten en vreemdelingen meestemmen. Zij die niets durven posten krijgen zo ook een stem.

De extra drempel die op die manier wordt ingebouwd zal 'sommigen' althans tweemaal doen nadenken alvorens onzin te plaatsen? (kweet het soms ben ik graag naïef)

Maar ik begrijp het hoor, we lopen hier enkele jaren achter op die dingen! Ik respecteer jullie mening maar voor mij is deze discussie één van het type wie was eerst 'de kip of het ei'. Uiteindelijk zal je toch niet anders meer kunnen.

Discussie gesloten voor mij.
Ovidius is offline  
Oud 10 oktober 2007, 19:43   #62
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Als we die logica doortrekken, mag hier ook niet meer gepleit worden voor belastingen naargelang inkomen, inburgeringscursussen, enzovoorts. Ik vind dat vreemd.

Maar u hebt het natuurlijk voor het zeggen op dit forum, en ik schik mij daarnaar. Mag ik u dan wel vragen om consequent te blijven, en dus élke opinie wat betreft maatregelen tegen aanhangers van opinies, religies, politieke stromingen etc., niet meer toe te laten?
Voor consequentie mag u natuurlijk pleiten. Persoonlijk vind ik dat discriminatie niet meer dan menselijk is en enkel complete gekken zullen dat durven ontkennen. Anders zou je bvb evenveel moeten doen voor een onbekende als voor een familielid, maar schijnbaar zijn er nogal wat mensen die de hypocrisie niet inzien van het verbod op discriminatie.

Dit gezegd zijnde wil ik er toch ook op wijzen dat je imo op de verkeerde schiet door politics.be aan te vallen, zij hebben weinig andere keuze dan de belgische wet na te leven, hoe debiel die ook mag zijn.
Rr00ttt is offline  
Oud 10 oktober 2007, 22:00   #63
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

Ik ben net terug van een ballingschap omdat ik iemand zei dat hij zich moest verdedigen tegen een bende junkies.
migrantenjong is offline  
Oud 10 oktober 2007, 23:19   #64
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik mag gerust schrijven dat ik Kim een kus wil geven, maar Lombas mag dan niet antwoorden dat hij dan op mijn neusje zal slagen.
Zo zit het spel met de wet in elkaar en daar kunnen de mods zelf niets aan veranderen.
Schrijven dat Lombas een "hij" is, is gewoon vragen om slagen op je neusje!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 11 oktober 2007, 11:53   #65
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Die wetten zijn dikke zever. Ik hoop dat met de onafhankelijkheid van Vlaanderen daar brandhout van gemaakt wordt.
We moeten de lijn in feite consequent en volledig doortrekken : een systeem van totale wetteloosheid is te verkiezen boven een maatschappij van regels allerhande - geef iedereen zijn eigen privé "doomsday machine"
en de allereerste would-be suïcidist zal zijn zelfvernietiging met plezier koppelen aan het wegvagen van het leven op deze planeet (zonnestelsel, galactisch systeem, kosmos..)


of

zou "men" in alle redelijkheid spontaan op een "goede" wijze gaan samenleven ? "Beledigingen" beschouwen als luimige scherts ? "Wereldse bezittingen" beschouwen als een tijdelijke lening ? Ruimhartige gastvrijheid beoefenen ? Hongerigen spijzen, naakten kleden, daklozen huisvesten, gevangenen bevrijden ?

Maar ja : we discrimineren allemaal, maar we worden ook allemaal gediscrimineerd. De munt heeft 2 kanten, het beëindigen van discrimintie
is een win-win situatie.

Op het ideale forum is er geen moderatie nodig, kunnen misverstanden tussen de forummers opgelost geraken zonder banvloeken en bliksems.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 11 oktober 2007, 14:19   #66
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
We moeten de lijn in feite consequent en volledig doortrekken : een systeem van totale wetteloosheid is te verkiezen boven een maatschappij van regels allerhande - geef iedereen zijn eigen privé "doomsday machine"
en de allereerste would-be suïcidist zal zijn zelfvernietiging met plezier koppelen aan het wegvagen van het leven op deze planeet (zonnestelsel, galactisch systeem, kosmos..)


of

zou "men" in alle redelijkheid spontaan op een "goede" wijze gaan samenleven ? "Beledigingen" beschouwen als luimige scherts ? "Wereldse bezittingen" beschouwen als een tijdelijke lening ? Ruimhartige gastvrijheid beoefenen ? Hongerigen spijzen, naakten kleden, daklozen huisvesten, gevangenen bevrijden ?

Maar ja : we discrimineren allemaal, maar we worden ook allemaal gediscrimineerd. De munt heeft 2 kanten, het beëindigen van discrimintie
is een win-win situatie.

Op het ideale forum is er geen moderatie nodig, kunnen misverstanden tussen de forummers opgelost geraken zonder banvloeken en bliksems.
Maar de zweepslagen dan? Ik lees hier net dat iedereen Iran en de bijhorende zweepslagen steunt. Iemand moet toch zweepslagen uitdelen, zoals in elk progressief en vooruitstrevend land?
migrantenjong is offline  
Oud 11 oktober 2007, 14:23   #67
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Maar de zweepslagen dan? Ik lees hier net dat iedereen Iran en de bijhorende zweepslagen steunt. Iemand moet toch zweepslagen uitdelen, zoals in elk progressief en vooruitstrevend land?
wie heeft ook maar érgens laten vallen dat Iran progressief of vooruitstrevend was?
Ambiorix is offline  
Oud 12 oktober 2007, 07:57   #68
Abba Kovner
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 juli 2007
Locatie: Ik zeng zot van <A>
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik heb 8 strafpunten ontvangen omwille van deze reden:

" dat de bidmatjes van moslimstudenten in de fik gestoken moeten worden, is blijkbaar oproepen tot geweld."
Is het ook, niemand die daaraan twijfelt.

Ps: Wat je anderen verwijt is jouw zorg en verantwoordelijkheid niet. Doe maar gewoon.
Abba Kovner is offline  
Oud 19 oktober 2007, 15:40   #69
Trajanu$
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Locatie: the united states and america
Berichten: 899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Ik ben net terug van een ballingschap omdat ik iemand zei dat hij zich moest verdedigen tegen een bende junkies.

Ach ja, en ik kreeg 4 strafpunten voor het volgende mopje:

*knip*

Het werd om een reden geknipt.... volgende maal definitieve ban.

Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 19 oktober 2007 om 16:45.
Trajanu$ is offline  
Oud 19 oktober 2007, 16:58   #70
Trajanu$
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Locatie: the united states and america
Berichten: 899
Standaard

Het was een mopje? Ironie? Cynisme? Lachen? Ooit van gehoord?


Zucht. *****
Trajanu$ is offline  
Oud 19 oktober 2007, 17:00   #71
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Ik heb ook een waarschuwing gekregen omdat *KNIP* Raf *KNIP* is.

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 19 oktober 2007 om 17:24.
Vorenus is offline  
Oud 19 oktober 2007, 17:01   #72
Trajanu$
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Locatie: the united states and america
Berichten: 899
Standaard

Het herhalen van oproepen tot geweld (bidmadjes in de fik steken, hellfiger) mag wel? Het herhalen van een mopje dat bezwaarlijk een persoonlijke aanval genoemd kan worden kan niet.


Consequent jaja. En ban mij maar, want ik geef kritiek. Je kunt het wellicht ook nog categoriseren als een persoonlijke aanval of zo.
Trajanu$ is offline  
Oud 19 oktober 2007, 17:03   #73
Trajanu$
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Locatie: the united states and america
Berichten: 899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Ik heb ook een waarschuwing gekregen omdat Bleiter Raf ne verzuurde klein kind is.



Raf moet beschermd worden tegen de boze wereld. Hij mag provoceren door degoutante fotootjes te plaatsen. Hij mag anderen kleineren door hun ethische opvattingen in het belachelijke te trekken. Maar ho maar als iemand eens schertsend durft uit te halen. Want dat is een persoonlijke aanval, meneer.

PS ik zou het tweede deel van uw zin weglaten. Er wordt blijkbaar voor minder permanent geband
Trajanu$ is offline  
Oud 19 oktober 2007, 17:05   #74
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
Raf moet beschermd worden tegen de boze wereld. Hij mag provoceren door degoutante fotootjes te plaatsen. Hij mag anderen kleineren door hun ethische opvattingen in het belachelijke te trekken. Maar ho maar als iemand eens schertsend durft uit te halen. Want dat is een persoonlijke aanval, meneer.

PS ik zou het tweede deel van uw zin weglaten. Er wordt blijkbaar voor minder permanent geband
Op dit forum kan je bijna niets meer zeggen zonder dat je eerst vijfhonderd keer moet nadenken of iemand er wel eens aanstoot aan zou kunnen nemen. Dat vind ik geen goede situatie, maar enfin, we moeten ermee leven, zeker...

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 19 oktober 2007 om 17:05.
Herr Oberst is offline  
Oud 19 oktober 2007, 17:10   #75
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
Raf moet beschermd worden tegen de boze wereld. Hij mag provoceren door degoutante fotootjes te plaatsen. Hij mag anderen kleineren door hun ethische opvattingen in het belachelijke te trekken. Maar ho maar als iemand eens schertsend durft uit te halen. Want dat is een persoonlijke aanval, meneer.

PS ik zou het tweede deel van uw zin weglaten. Er wordt blijkbaar voor minder permanent geband

De waarheid en bewezen feit kan nooit een persoonlijke aanval zijn.
Vorenus is offline  
Oud 19 oktober 2007, 17:20   #76
Trajanu$
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Locatie: the united states and america
Berichten: 899
Standaard

Voila, nu zou het probleem van het misvatten van mijn posts door RAF en de moderatie verholpen moeten zijn.
Trajanu$ is offline  
Oud 19 oktober 2007, 17:23   #77
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
Het was een mopje? Ironie? Cynisme? Lachen? Ooit van gehoord?


Zucht. *****
Beste,

Als u het platweg beledigen van een forumdeelnemer classeert onder cynisme, ironie of mop, dan hebt u een totaal fout begrip van deze zaken.
In geval van twijfel suggereer ik om u te beperken tot het aanvallen van de hier geposte ideeën, en niet te proberen om de analyse van de forumfiguur zelf te proberen maken, al dan niet sarcastisch ironisch.

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 19 oktober 2007, 17:26   #78
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
Het herhalen van oproepen tot geweld (bidmadjes in de fik steken, hellfiger) mag wel? Het herhalen van een mopje dat bezwaarlijk een persoonlijke aanval genoemd kan worden kan niet.


Consequent jaja. En ban mij maar, want ik geef kritiek. Je kunt het wellicht ook nog categoriseren als een persoonlijke aanval of zo.
Beste,

Geen van beide, noch oproepen tot geweld, nog persoonlijke aanvallen mogen hier herhaald worden.
Als u iets ziet staan van die aard, dan mag u het melden en dan grijpen we zonodig in.

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 19 oktober 2007, 17:30   #79
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
Raf moet beschermd worden tegen de boze wereld.
Wij pogen elke forummer te beschermen tegen beledigingen.
Hou voor ogen dat dit een politiek discussieforum is, en geen soort psychologisch forum waar u analyses maakt van de deelnemers.
Enkel hun gedachtengoed staat ter discussie.
Daar mag u over zeggen wat u wenst.

Citaat:
Hij mag provoceren door degoutante fotootjes te plaatsen. Hij mag anderen kleineren door hun ethische opvattingen in het belachelijke te trekken. Maar ho maar als iemand eens schertsend durft uit te halen. Want dat is een persoonlijke aanval, meneer.
U begrijpt het eigenlijk perfect.
Zolang iemand provoceert door opvattingen in het belachelijke te trekken, dan hebben wij geen enkel bezwaar.
Zodra iemand echter de poster zelf ter discussie stelt, gaat hij voorbij aan de bedoeling van dit forum.
Het verschil is m.i. overduidelijk.

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 19 oktober 2007, 17:34   #80
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Op dit forum kan je bijna niets meer zeggen zonder dat je eerst vijfhonderd keer moet nadenken of iemand er wel eens aanstoot aan zou kunnen nemen. Dat vind ik geen goede situatie, maar enfin, we moeten ermee leven, zeker...
Geachte,

U schat de zaken verkeerd in.
Wanneer u zich beperkt tot het schrijven over politiek-maatschappelijke opinies, strekkingen, ideologieën, dan kan u quasi alles schrijven wat u wenst (behoudens negationisme en revisionisme wegens wettelijk verspreidingsverbod hierop)

Zodra u merkt dat u forumleden op minder vleiende wijze begint te beschrijven i.p.v. hun ideeën, dan pas zit u fout.

B.V.
Schrijf dus niet:" XXX is een debiel", maar: "U hebt hier een debiele uitspraak gedaan, om reden x-y-z."

Simpel toch?

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be