Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 augustus 2023, 06:45   #61
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je weet dat je dan een CE rijbewijs nodig hebt?

Niet alle 6 aangezien het 2 volwassene en 4 kinderen zijn. Maar wat die wegen staat nergens. De verkoper wist enkel van een samengesteld gezin van 6 personen, neem ik aan.

Die 526 kg is overigens zonder de "75 kg-bestuurder" volgens EU-wetgeving. Want zonder bestuurder is een voertuig niet rijklaar.


Of deze link van de boodschapper:

Ik denk dat de verkoper: “Reizigers komen daarmee zelden in de problemen” die truk met halfvolle tanks bedoelde om met een op papier mogelijk overgeladen camper toch onder je 3,5 ton MTM te geraken. Men spaart tot 100 kg uit met ~halfvolle tanks of het gewicht van 2 normale kinderen van 12-14 jaar.


Ik kan me ook vergissen, maar in kranten wordt er ook wel eens "verkeerd geïnterpreteerd"
Rijbewijs BE volstaat in dit geval hoor.
Als ze ne C hebben kunnen ze ne zwaardere camper kopen (dubbele banden vanachter).

Als ik verkoper zou zijn, zou ik er op z'n minst naar vragen.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 06:46   #62
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
edit ...te laat.... CE is verkeerd, moet rijbewijs BE zijn en men mag meestal maar 90 kmh snel rijden.
In België is dat sowieso met een aanhangwagen.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 06:48   #63
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.062
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik "weeg" mijn verkopers altijd, meestal scoren ze een dikke onvoldoende want ik ken meestal al meer van het product dat ze willen verkopen aan mij. Die technische specs heb ik al opgezocht,
Het is dan ook een noodzaak als je als goeie techneut je job wil doen. Weten wat er nodig is, en de juiste leverancier vinden.

Citaat:
Dus dit weekend was ik tevreden met de verkoper die me iets wou verkopen en wel zijn shit kende, en mij wel correct adviseerde, het risico liep om iets niet te verkopen liever dan mij iets wel te verkopen. Dat is dan ook zaak waar we al een kleine 35 jaar af en toe wel eens langs gaan. Technische kennis, kwaliteit en geen gezever om hun cijfer te halen.
Dat soort van plaatsen zijn pareltjes.
Citaat:
Doorgaans zijn zo van die snelle salesboy's in de standaard garage al direct aangeschoten wild.
Dat zijn 2 typetjes nietwaar. Of loonslaafjes, of commissiejagers.

Citaat:
Durf ook niet te pushen, want dan mag ik met de bestelbon in mijn handen staan, en klaar staan om te tekenen, maar dan krijgt ge hem gegarandeerd ongetekend terug. Allergisch ben ik aan dat soort gasten, met hun slijmerige gemaakte vriendelijkheid,
Waarom nog pushen? Om zeker te zijn, of om te voorkomen dat de koper beter kijkt naar de kleine lettertjes?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 06:50   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nog eentje uit het Belang... echt moeilijk te geloven die titels ...

Mobilhome die te hoog blijkt zet deel Quartier Bleu parking onder water

Bestuurder van hoge mobilhome dacht dat zijn mobilhome maar 2,08 meter hoog was en reed pardoes de ondergrondse parking van de Blauwe Boulevard binnen... euh maximum doorrijhoogte 2,15 meter staat op www en wslk ook aan de ingangsborden 2,10 meter. Sprinkler in frut gereden....

Zijn mobilhome was 2,80 meter hoog... ietske hoger.



Alvast de schuld van de verkoper van die mobilhome, hij had niet gezegd hoe hoog die mobilhome was.

Morgen in de krant: "Verkoper verkocht een mobilhome waarmee men nog niet in een ondergrondse garage mag, mag dat wel? "

2,10 m:
Wat een onnozele opmerking van onze medeforummer.
Met een heel klein beetje verstand weet je dat je mobilhome hoger is dan 2,08 meter.
  1. Je kan er in recht staan
  2. De bodem ligt niet op de grond
  3. Er is een dak boven je hoofd
Zonder ook maar een meter bij te hebben, weet een normale persoon dat die hoger is.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 06:53   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, ge moet eerlijk zijn: het is niet aan de klant om allerlei technische dingen gaan te verifieren om na te gaan of de verkoper aan wie hij een product vraagt om een zeker probleem op te lossen, hem geen blaaskes heeft wijsgemaakt he.

Natuurlijk is dat altijd een goed idee als je ervan uit gaat dat verkopers professionele lullen zijn die hun best doen om verkeerde producten aan hun klanten te slijten, maar dan zou het agentschap waar die verkopers rondlopen toch een waarschuwing op de deur mogen hebben:
"opgelet, ons commercieel personeel slaat gelijk wat uit zijn botten om U een ongeschikt product aan te smeren, verifieer AUB alles zelf want ze vertellen hier lulkoek aan de klanten"

Stel dat ik naar een computerwinkel ga en ik vraag een gamer laptop waar ik zonder problemen de laatste versie van Fortnite op kan spelen. De verkoper geeft mij fier een model, ik betaal er 900 Euro voor. Eens thuis stel ik vast dat Fortnite onspeelbaar is. Te traag, 6 fps, soms ververst het display maar in blokken...

Ga ik terug naar die winkel en men zegt mij "ah ja maar 't is aan meneer om te zien dat de grafische kaart niet geschikt is om fortnite mee te spelen he".

Komaan. Als je aan een verkoper een product vraagt om een SPECIFIEK PROBLEEM OP TE LOSSEN dan is die verkoper toch verondersteld van U producten aan te bieden die dat ook daadwerkelijk doen, of U te zeggen dat hij enkel maar dingen heeft die dat niet echt kunnen, he.
In dit geval had de verkoper meer informatie moeten vragen aan de klant, omdat de verkoper heel goed weet dat de marge van extra lading, zeer klein is.

Bijvoorbeeld: met mijne Ford Ranger mag ik iets meer dan 1000 kg transporteren, ik weet dat ik het gewicht van de hardtop en het gewicht van mijn laadschuif er af moet trekken omdat die attributen er niet standaard op zitten. Bij de iets meer dan 1000 kg zitten natuurlijk ook de personen die ik meeneem.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein

Laatst gewijzigd door reservespeler : 14 augustus 2023 om 06:58.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 07:01   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.062
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In dit geval had de verkoper meer informatie moeten vragen aan de klant, omdat de verkoper heel goed weet dat de marge van extra lading, zeer klein is.
Een goeie verkoper had dat dan ook gedaan.

Een commissiejager had misschien harder doorgedrukt voor een duurder model, maar dat hangt dan ook af van de capaciteiten van die verkoper.

Nochtans niet moeilijk, een auto of camper op maat van de klant verkopen. De configurators van zowat alle merken kunnen het.
Als de klant weet wat hij echt nodig heeft om zijn wensen in te vullen.

En dat is het hele eieren eten.
De klant moet weten
  • wat hij wil
  • wat hij echt nodig heeft
  • wat hij kan betalen.

De verkoper moet weten
  • Wat het product is en kan
  • Wat de klant echt nodig heeft om de wensen binnen het budget te vervullen
  • De kennis en charisma om de klant het juiste product te verkopen.

En ja, in het geval van een camper, die door vele verschillende juridische zones kan rijden, is er veel toepasselijke kennis nodig.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 07:05   #67
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tsja, als die camper inderdaad 6 volwaardige ‘autostoelen’ had dan is hij geschikt om 6 personen te vervoeren.
En het was blijkbaar voor 2 ouders en 4 kinderen. Als ik dan even ‘normale’ gewichten neem:
160 kg voor de ouders
200 kg voor de 4 kinderen

Dan is er toch ruim 160 kg over. Tenzij je met eten en drinken voor een maand meeneemt kan je daar toch mee wegkomen.
Waarschijnlijk gaat het bij die camper over de standaarduitvoering, ieder attribuutje dat je extra wilt, heeft natuurlijk z'n gewicht, komt daarbij dat je ook een zekere standaarduitrusting ik je camper meesleept, ik denk daarbij aan:
  • Beddengoed
  • Glazen
  • Bestek
  • Borden
  • Kopjes
  • Kookketels
  • Pan(nen)
  • Kookgerei
  • ...

Dat is dus zonder
  • Bagage
  • Spelletjes
  • Ligstoelen
  • Buitentafeltje
  • Barbecue
  • ...
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 07:06   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Je hebt inderdaad een C nodig en uw verzekering gaat daar ook niet mee kunnen lachen als ge met 4 ton in t gat van ne camion klapt op de autostrade.

hetzelfde geldt voor sleurhutten en hun combinatie met het trekvoertuig. Ge zit heel rap over de limiet. Ofwel is de auto underpowered, (genre caravan van 1 ton trekken met nen Opel Astra of iets dergelijks) Ofwel zit ge over totale gewicht, als er nen dikke land-rover of iets dergelijks voor ligt. En als m op pielen is, hebt ge zeker t spek aan uwe molen dan mag er zelf niemand in zitten of ge zit er al over.

en geen ene verkoper die u dat gaat zeggen want die denkt maar aan 2 dingen , zijn kwartaalcijfer en zijnen bonus.

dat gij de lul zijt is bijzaak.
Mijne buur gaat z'n combinatie laten wegen in geladen toestand, is / was gratis.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein

Laatst gewijzigd door reservespeler : 14 augustus 2023 om 07:07.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 07:08   #69
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.062
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat een onnozele opmerking van onze medeforummer.
Met een heel klein beetje verstand weet je dat je mobilhome hoger is dan 2,08 meter.
Een deftige SUV en een dakkoffer gaat er al overheen.

Citaat:
  1. Je kan er in recht staan
  2. De bodem ligt niet op de grond
  3. Er is een dak boven je hoofd
Zonder ook maar een meter bij te hebben, weet een normale persoon dat die hoger is.
Kiesvee, wat wil je?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 07:09   #70
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.062
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Mijne buur gaat z'n combinatie laten wegen in geladen toestand, is / was gratis.
Uw buur heeft dan ook kennis ter zake.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 07:12   #71
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Juist en dat kan ook zijn : "Opgelet mensen, ga géén auto kopen in deze garage, de verkopers zijn oplichters."
Zou jij nog naar die verkoper gaan om een auto te kopen ?
Er zit een deel van waarheid in.

Heb maar eens garagisten als klant ....ik kan erover meespreken begin jaren 80.....van de 265 kon je de eerlijk aan de toonbank op één hand tellen ....altijd vragen bestelling nagezien .....tekenen voor ontvangst
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 07:12   #72
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik "weeg" mijn verkopers altijd, meestal scoren ze een dikke onvoldoende want ik ken meestal al meer van het product dat ze willen verkopen aan mij. Die technische specs heb ik al opgezocht,

Dus dit weekend was ik tevreden met de verkoper die me iets wou verkopen en wel zijn shit kende, en mij wel correct adivseerde, het risisco liep om iets niet te verkopen liever dan mij iets wel te verkopen. Dat is dan ook zaak waar we al een kleine 35 jaar af en toe wel eens langs gaan. Technische kennis, kwaliteit en geen gezever om hun cijfer te halen.

Doorgaans zijn zo van die snelle salesboy's in de standaard garage al direct aangeschoten wild. durf ook niet te pushen, want dan mag ik met de bestelbon in mijn handen staan, en klaar staan om te tekenen, maar dan krijgt ge hem gegarandeerd ongetekend terug. Allergisch ben ik aan dat soort gasten, met hun slijmerige gemaakte vriendelijkheid,
Wij maken hetzelfde mee in de aircowereld.
Verkopers willen verkopen, en om onder de prijs te gaan, bieden ze iets lichtere toestellen aan.

Als het dan extreem warm wordt of extreem koud ...
Bijkomend is dan ook nog, dat die lichtere toestellen meer uren moeten draaien, waardoor ze in feite meer verbruiken en rapper versleten zijn.

Onlangs was er ne verkoper die een buitentoestel van 5 kw aanbood voor 4 binnenunits van elk 2,5 kw. Zijn argument: "Die binnentoestellen vragen toch niet allemaal gelijktijdig warmte of koud." Concurreer daar maar eens mee.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 07:22   #73
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.062
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wij maken hetzelfde mee in de aircowereld.
Verkopers willen verkopen, en om onder de prijs te gaan, bieden ze iets lichtere toestellen aan.

Als het dan extreem warm wordt of extreem koud ...
Bijkomend is dan ook nog, dat die lichtere toestellen meer uren moeten draaien, waardoor ze in feite meer verbruiken en rapper versleten zijn.

Onlangs was er ne verkoper die een buitentoestel van 5 kw aanbood voor 4 binnenunits van elk 2,5 kw. Zijn argument: "Die binnentoestellen vragen toch niet allemaal gelijktijdig warmte of koud." Concurreer daar maar eens mee.
Hij heeft een goed punt, als het op Huize Chaos zou aankomen.
We willen een temperatuurs-stabiele slaapkamer van 19u tot 5u, en een koele werkplaats van 15u tot 19u. Tussen 8u en 15u is de woonkamer de ontvanger van de regeling.

Ik weet ook dat de werkplaats met 5 kw net genoeg gaat hebben, en de slaapkamer met 750W al goed toekomt.

Maar ik weet dat we een eigenaardig profiel hebben.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 07:55   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is dan ook een noodzaak als je als goeie techneut je job wil doen. Weten wat er nodig is, en de juiste leverancier vinden.


Dat soort van plaatsen zijn pareltjes.

Dat zijn 2 typetjes nietwaar. Of loonslaafjes, of commissiejagers.


Waarom nog pushen? Om zeker te zijn, of om te voorkomen dat de koper beter kijkt naar de kleine lettertjes?
Bij dat laatste, is dat dus de vraag die ik mij onmiddelijk stel.

zo eens nen meubelsalesman achter mij gehad, man wat was die vent irritant, ...

Dan maar een andere zaak binnen gestapt, den baas zelf, (kleinere zaak) eerst rustig laten rondkijken, en dan, degelijk geholpen, goed antwoord op alle vragen, deal gesloten qua stockage en levering, allemaal geen probleem, zelf vlak na Corona, perfect keurig afgeleverd volgens de afspraak.

Dat zijn dus de mensen die mij terugzien. als ik nog eens iets nodig heb.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 07:56   #75
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat een onnozele opmerking van onze medeforummer.
Met een heel klein beetje verstand weet je dat je mobilhome hoger is dan 2,08 meter.
  1. Je kan er in recht staan
  2. De bodem ligt niet op de grond
  3. Er is een dak boven je hoofd
Zonder ook maar een meter bij te hebben, weet een normale persoon dat die hoger is.
ja maar jij denkt na, ... kan je dat zeggen van de gemiddelde idioot die een keer op het jaar in zijn veredelde camionette springt om naar t zuiden te rijden, ...

trouwens met een sleurhut ne parkeerput inrijden, dan mankeert er al iets in uw bovenkamer he, ge weet dat dat nooit gaat passen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 08:02   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wij maken hetzelfde mee in de aircowereld.
Verkopers willen verkopen, en om onder de prijs te gaan, bieden ze iets lichtere toestellen aan.

Als het dan extreem warm wordt of extreem koud ...
Bijkomend is dan ook nog, dat die lichtere toestellen meer uren moeten draaien, waardoor ze in feite meer verbruiken en rapper versleten zijn.

Onlangs was er ne verkoper die een buitentoestel van 5 kw aanbood voor 4 binnenunits van elk 2,5 kw. Zijn argument: "Die binnentoestellen vragen toch niet allemaal gelijktijdig warmte of koud." Concurreer daar maar eens mee.
Wel dat was mijn andere positieve ervaring vorige week, gast die in chaufages deed, ik had direct door dat m wist waar hij mee bezig, was. Constructeur rekent x aan per radiator, ... dat is wat meer maar, Juist altijd een beetje meer rekenen dan nodig.

Dat weet toch het kleinste kind als ge 20 kw nodig hebt, dan pakt ge minstens 25 kw he, anders draaide heel die zaak binnen de kortste keer naar de kloten. Dat is met alles zo, maar inderdaad, iemand die niet technisch is en enkel naar zijne zak kijkt op dat moment, die trapt er dus in, koopt hem die unit van 15 kw, en is achter 5 jaar gekloot en malcontent.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 08:05   #77
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hij heeft een goed punt, als het op Huize Chaos zou aankomen.
We willen een temperatuurs-stabiele slaapkamer van 19u tot 5u, en een koele werkplaats van 15u tot 19u. Tussen 8u en 15u is de woonkamer de ontvanger van de regeling.

Ik weet ook dat de werkplaats met 5 kw net genoeg gaat hebben, en de slaapkamer met 750W al goed toekomt.

Maar ik weet dat we een eigenaardig profiel hebben.
Ja maar dat is iets anders, gij weet waarover ge klapt, en ge weet ook wat je wil. of wat de beperkingen gaan zijn. \

Als diezelfde klanten Janneke en Mieke zijn, bijna gepensioneerd en ge weet dat die een hele dag thuis zitten en hun slaapkamer op t zuiden gericht is, met een huis dat niet optimaal geisoleerd is, etc... dan weet ge dat ze dik gekloot gaan zijn met uw lichtere unit die het nooit rond gaat krijgen tenzij hij heel de dag aanstaat en kan profiteren van de ochtend koelte om den boel in orde te krijgen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 08:17   #78
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.062
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja maar dat is iets anders, gij weet waarover ge klapt, en ge weet ook wat je wil. of wat de beperkingen gaan zijn. \
Dat maakt van mij ook de meest irritante klant die een commissiejager kan hebben. Ik vind het heerlijk.
Citaat:
Als diezelfde klanten Janneke en Mieke zijn, bijna gepensioneerd en ge weet dat die een hele dag thuis zitten en hun slaapkamer op t zuiden gericht is, met een huis dat niet optimaal geisoleerd is, etc... dan weet ge dat ze dik gekloot gaan zijn met uw lichtere unit die het nooit rond gaat krijgen tenzij hij heel de dag aanstaat en kan profiteren van de ochtend koelte om den boel in orde te krijgen.
Dat Janneke en Mieke, kiesvee zijn die nadien in de krant komen met hun "arg en wee verhaal", hoe is dat de schuld van iemand anders?
  • De verkoper/installateur die hun wensen volgde , willens en wetens dat het niet gaat voldoen.
  • Of de verkoper die hen vertelde dat optie A goedkoper, maar niet ideaal is, en optie B wel werkt op langere termijn, maar duurder gaat zijn?

Op dit moment ligt alle informatie ten alle tijden ter inkijk. Het enige vereist is , is een paar minuten logisch denken, de zoek-criteria ingeven, en weten dat je eerst de basis moet begrepen hebben.

En dat is wat CUFI in een andere draad naar voor haalde. Maar als tegenstelling tot zijn/haar/het standpunt. Zelf-opleiding moet aangeleerd worden.
Zeker wel, maar de basis starten op een sprookjesboek, da's wel een probleem.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 08:30   #79
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat maakt van mij ook de meest irritante klant die een commissiejager kan hebben. Ik vind het heerlijk.

Dat Janneke en Mieke, kiesvee zijn die nadien in de krant komen met hun "arg en wee verhaal", hoe is dat de schuld van iemand anders?
  • De verkoper/installateur die hun wensen volgde , willens en wetens dat het niet gaat voldoen.
  • Of de verkoper die hen vertelde dat optie A goedkoper, maar niet ideaal is, en optie B wel werkt op langere termijn, maar duurder gaat zijn?

Op dit moment ligt alle informatie ten alle tijden ter inkijk. Het enige vereist is , is een paar minuten logisch denken, de zoek-criteria ingeven, en weten dat je eerst de basis moet begrepen hebben.

En dat is wat CUFI in een andere draad naar voor haalde. Maar als tegenstelling tot zijn/haar/het standpunt. Zelf-opleiding moet aangeleerd worden.
Zeker wel, maar de basis starten op een sprookjesboek, da's wel een probleem.
Eigenlijk was die Jezus ook de perfecte second hand car salesmen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 09:02   #80
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Komaan. Als je aan een verkoper een product vraagt om een SPECIFIEK PROBLEEM OP TE LOSSEN dan is die verkoper toch verondersteld van U producten aan te bieden die dat ook daadwerkelijk doen, of U te zeggen dat hij enkel maar dingen heeft die dat niet echt kunnen, he.
Heeft de koper iets over het laadvermogen gevraagd?
Citaat:
Gerry en zijn vriendin waren specifiek op zoek naar een mobilhome waar alle zes leden van hun nieuw samengesteld gezin in pasten. Over het laadvermogen werd tijdens de verkoop met geen woord gerept. “Maar ik ging er wel vanuit dat een mobilhome voor zes ten minste zes inzittenden aankon.” Niet dus. [...]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 augustus 2023 om 09:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be