Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 19 januari 2007, 14:59   #61
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik heb de gemeenschap nooit iets gevraagd (en dat zal ik nooit doen). Het kwaad is echter al geschied en ik zie geen manier om dat onrecht ongedaan te maken.

Overigens, de gemeenschap geeft niet. De overheid steelt naar eigen noden en deelt uit naar eigen wens. Cadeautjes geven met andermans geld kan iedereen.
Ik hoop dat de visites bij meneer doktoor gezellig waren, de propere straten (de straten tout court), de verlichting, het openbaar vervoer, uw onderwijs,...


Cadeautjes geven met eigen geld aangezien de regering u vertegenwoordigt!
We moeten de zwakkeren beschermen zo is het eenmaal...
U mag sommige dingen niet nodig hebben anderen hebben dat wel!
largo_w is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:01   #62
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik heb de gemeenschap nooit iets gevraagd (en dat zal ik nooit doen).
Mmmm... nog nooit naar de dokter geweest zeker? Of het openbaar vervoer genomen? Of gebruik gemaakt van onze wegen?
Edina is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:07   #63
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Graag een antwoord op onderstaande vraag:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Hoe wil je concreet bepalen en controleren wie buiten eigen wil werkloos is en wie werk weigert?
Edina is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:09   #64
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
als u bijvoorbeeld tien sollicitaties doet, maar men u wil aannemen, in iets waar u voor gestudeerd hebt, en u weigert die alle tien, dan is dat zeker en vast jobweigering
Dat is overduidelijk, maar weinig realistisch. In werkelijkheid zal men dat dus op andere gronden moeten beslissen. En daar wringt meestal het schoentje...

Laatst gewijzigd door Edina : 19 januari 2007 om 15:15.
Edina is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:09   #65
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
als u bijvoorbeeld tien sollicitaties doet, maar men u wil aannemen, in iets waar u voor gestudeerd hebt, en u weigert die alle tien, dan is dat zeker en vast jobweigering
dubbel

Laatst gewijzigd door Edina : 19 januari 2007 om 15:15.
Edina is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:10   #66
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik hoop dat de visites bij meneer doktoor gezellig waren, de propere straten (de straten tout court), de verlichting, het openbaar vervoer, uw onderwijs,...


Cadeautjes geven met eigen geld aangezien de regering u vertegenwoordigt!
We moeten de zwakkeren beschermen zo is het eenmaal...
U mag sommige dingen niet nodig hebben anderen hebben dat wel!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Mmmm... nog nooit naar de dokter geweest zeker? Of het openbaar vervoer genomen? Of gebruik gemaakt van onze wegen?
Allemaal zaken die perfect voorzien kunnen worden door de private sector. En zoals ik zei; ik heb nooit gevraagd om het systematisch bestelen van anderen opdat ik daar zelf beter zou van worden! NOOIT!
Heftruck is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:14   #67
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

foutje

Laatst gewijzigd door Edina : 19 januari 2007 om 15:15.
Edina is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:18   #68
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Allemaal zaken die perfect voorzien kunnen worden door de private sector. En zoals ik zei; ik heb nooit gevraagd om het systematisch bestelen van anderen opdat ik daar zelf beter zou van worden! NOOIT!
Solidariteit staat dus gelijk aan stelen?!? Alsof de private sector die solidariteit kan vervangen!

Ik heb overigens geen enkel probleem om daarvoor te betalen en voel me allerminst bestolen. Als ik me al ergens bestolen voel, is het wel in de private sector!
Edina is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:21   #69
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
werken betekent hier voor een paar weer enkel economisch actief zijn he

eenzijdig patriarchale gefikseerdheid noem ik zoiets

hoe achterlijk kan je eigenlijk zijn en hoe wereldvreemd om te zeggen dat iemand die kinderen opvoed en verzorgt helemaal niet werkt ?
Absoluut gelijk... het zijn dan ook meestal degenen die zo'n dingen aan anderen overlaten, maar er wel zelf de vruchten van plukken die dat zeggen!
Edina is offline  
Oud 19 januari 2007, 17:50   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
maar stel nu dat een kapper reeds gewerkt heeft en ontslaan wordt omdat hij/zij gewoon een rotslechte kapper is, en door niemand meer wil aanvaard worden?
Precies wat ik bedoelde.
Die heeft dan geen recht op levenslange werkloosheiduitkering.
Hij heeft de keuze, een aangeboden job aannemen of zich herscholen.
Citaat:
Of, realistischer: wat als een iemand, die jaren geleden eens voor kapper heeft gestudeerd maar al al die jaren met iets anders bezig is, werkloos wordt? Het zal niet simpel zijn om een job te vinden als kapper, aangezien die al die vaardigheden ondertussen verleerd kan zijn. Het moet heel tof zijn om uw kinderen geen eten te kunnen geven omdat je ooit eens voor kapper gestudeerd hebt
Ik neem aan dat die geen job zal weigeren omdat hij ooit eens voor kapper studeerde.
Citaat:
't is dat je makkelijk werk vind als je iedere keer als je op je werk komt in shock gaat
*zucht*
dat slaat nergens op eh.
het is niet omdat iemand een chronische aandoening heeft dat die per sé in de invaliditeit moet of in een beschermde werkplaats.
probeer eens iets minder in hokjes te denken.
Werkloosheid is voor werklozen, voor zieken hebben we andere, wellicht zelfs gunstigere regelingen.
Bobke is offline  
Oud 19 januari 2007, 17:56   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
bobke is het typisch voorbeeld van de gezapige zestiger die zijn schaapjes al lang op het droge heeft. hij zit veilig. hij heeft zijn huisje afbetaald, hij heeft zijn pensioentje.
en omdat HIJ veilig zit kan de rest van de samenleving (in casu de zwakkeren) stikken.
Fout Mitteke.
Mij maakt het inderdaad weinig meer uit.
Het is juist omdat ik begaan ben met degenen die na mij komen en zo nodig langer zullen moeten werken omdat sommige jongeren het vertikken.
Bobke is offline  
Oud 19 januari 2007, 18:02   #72
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Zwartwerk is bij mijn weten de meest eerlijke vorm van arbeid. Men verhandeld goederen en diensten op vrijwillige basis dmv een prijs die volledig vrij tot stand komt. Wat is daar verkeerd aan?
Dat je gebruik maakt van het eigendom van de gemeenschap zonder zelf bij te dragen.
Bobke is offline  
Oud 19 januari 2007, 18:05   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Graag een antwoord op onderstaande vraag:
Door hem werk aan te bieden.
Bobke is offline  
Oud 20 januari 2007, 02:24   #74
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Solidariteit staat dus gelijk aan stelen?!? Alsof de private sector die solidariteit kan vervangen!

Ik heb overigens geen enkel probleem om daarvoor te betalen en voel me allerminst bestolen. Als ik me al ergens bestolen voel, is het wel in de private sector!
Holaba! Dat is de redenering niet! Jij wilt dat ik diefstal zie als solidariteit, niet omgekeerd! Als ik gedwongen wordt om te betalen, is dat geen solidariteit, maar diefstal. Het beste bewijs? Probeer maar eens niet je belastingen te betalen.
Heftruck is offline  
Oud 20 januari 2007, 02:26   #75
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat je gebruik maakt van het eigendom van de gemeenschap zonder zelf bij te dragen.
Ik ben dan ook tegen al die uitkeringen en projecten die niet met vrijwillig gegeven geld betaald worden. Ik zei trouwens al eerder; het gedane kwaad kan niet ongedaan gemaakt worden.
Heftruck is offline  
Oud 20 januari 2007, 02:30   #76
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Holaba! Dat is de redenering niet! Jij wilt dat ik diefstal zie als solidariteit, niet omgekeerd! Als ik gedwongen wordt om te betalen, is dat geen solidariteit, maar diefstal. Het beste bewijs? Probeer maar eens niet je belastingen te betalen.
Belastingen die gebruikt worden voor zaken waar iedereen indien nodig beroep op kan doen diefstal noemen, vind ik nogal onnozel. Voor sommige zaken kan ik nog begrijpen dat je daar vraagtekens bij plaatst, maar voor levensnoodzakelijke dingen is er geen alternatief! Of wil jij een maatschappij waar de wet van de sterksten geldt?
Edina is offline  
Oud 20 januari 2007, 02:31   #77
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Door hem werk aan te bieden.
Welk werk?
Edina is offline  
Oud 20 januari 2007, 02:57   #78
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Belastingen die gebruikt worden voor zaken waar iedereen indien nodig beroep op kan doen diefstal noemen, vind ik nogal onnozel.
Je wilt het niet snappen he? Als eigendom onder dwang afgenomen wordt, dan noemt dat diefstal, onafhankelijk van wat er later mee gedaan wordt. Misschien kan ik die eigendommen terug krijgen, maar hoogstwaarschijnlijk niet in de vorm die ik wil en al helemaal niet het volledige bedrag.

Het gaat hier om geweld geinitieerd door de overheid tegen de burger. Dat kan je gewoonweg niet ontkennen. Wederom, probeer maar eens je belastingen niet te betalen.
Heftruck is offline  
Oud 20 januari 2007, 02:58   #79
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

En nu zou ik ook graag de mening van de Man lezen.
Heftruck is offline  
Oud 20 januari 2007, 03:07   #80
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Je wilt het niet snappen he? Als eigendom onder dwang afgenomen wordt, dan noemt dat diefstal, onafhankelijk van wat er later mee gedaan wordt. Misschien kan ik die eigendommen terug krijgen, maar hoogstwaarschijnlijk niet in de vorm die ik wil en al helemaal niet het volledige bedrag.

Het gaat hier om geweld geinitieerd door de overheid tegen de burger. Dat kan je gewoonweg niet ontkennen. Wederom, probeer maar eens je belastingen niet te betalen.
Het is geen kwestie van niet willen snappen, ik denk er gewoon anders over. En vind ik het nogal naïef om te denken dat solidariteit op vrijwillige basis zal werken...

Laatst gewijzigd door Edina : 20 januari 2007 om 03:08.
Edina is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be