Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2007, 20:21   #61
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid
 
DEMOKRATOS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Berichten: 310
Standaard

Beste Barbarossa, Met Ataturk in uw profiel, en belgische pas in de zak zit je hier EU, en alles wat er rond hangt zwart te maken. Het is uw volste recht, maar dan moet je ook dulden dat de mensen naast jou ook kritiek kunnen geven. Trouwens onze kritiek is gebaseerd op feiten, waarop Turkije honderden, zelfs duizenden keren is veroordeeld in Straatsburg inzake mensenrechtenschendingen. Turkije is een politiestaat! Over de PKK gesproken, ben geen voorstander van een gerillea-oorlog, aan de andere kant is er ook geen voldoende demokratie waar de mensen zich kunnen vertegewoordigen. De enigste koerdische partij Hadep had dan toch een aantal zetels kunnen bemachtigen, na een gesprek in het parlement is zij met andere vier parlementiers opgepakt en veroordeeld tot 15 jaar zware gevangenisstraf. Alle andere koerdische parlementiers die nog zijn kunnen vluchten,leven ondertussen in Europa. Ja u hoort het goed een vreedzaam gesprek is al genoeg voor 15 jaar gevangenisstraf. En dan heb ik nog een recent voorbeeld. Verleden jaar werden de ouders van Derwich Ferho, voorzitter van het Koerdisch Instituut te Brussel, en van Medeni Ferho, journalist bij de Koerdisch ROJ TV, op een gruwelijke wijze om het leven gebracht. Volgens een rapport van de Turkse mensenrechtenorganisatie IHD moet ernstig rekening gehouden worden met een politieke moord, uitgevoerd door dorpswachters of geheime commando's van het Turkse leger. Het bejaarde koppel werd al langer bedreigd door de Turkse autoriteiten. Er werd hen gezegd dat hun oudste zoon Medeni moest ophouden te verschijnen op de Koerdische Roj-TV die uitzendt vanuit Denderleeuw en dat ook Derwich moest stoppen met zijn activiteiten die gericht zijn tegen de Turkse staat.

Barbarosso:Koerden .. medeoprichters van Turkije, laat me niet lachen .. De persoon in mijn Avatar heeft blijkbaar niet voldoende verraders opgehangen ..

Ik zeg je een ding, uiteindelijk zullen de mensen die opkomen voor democratie en mensenrechten toch zullen winnen.

Barbarosso: Ja, in Turkije zijn er afgelopen jaren heel wat rechtse militanten opgehangen. Hadden ze in plaats van hen nog meer Koerden opgehangen.
Moeten er mensen opgehangen worden? ben tegen doodstraf, of je nu rechts of links bent.


[b]Barbarosso: Enne, zwijg maar over de eu, elke zelfrespecterende Turk is tegen de toetrede van Turkije tot de eu. Wij willen geen links turkije, wij willen geen federaal Turkije, aanpassen of opkrassen makker (bv. naar noord-Irak,syrië,iran, ..).

Hierboven heb je vermeld aanpassen of opkrassen, Je hebt het namelijk over de koerden, (die de medeoprichters zijn van Turkse republiek) Wie ga je van waar laten opkrassen? het gaat hier niet om immigranten of vluchtelingen. Trouwens over aanpassen gesproken, je klinkt een hele fiere Turk te zijn, Als je zo fier bent en als je klaagt over EU, Belgie enz... keer dan gewoon terug naar je "Moderne Turkije". Je klinkt wel Abu Jahjah.
Ik weet dat de meer meerderheid van de vlamingen mijn mening delen, En ik als ik jouw hoor spreken denk ik beter dat Turkije zich niet richt tot de EU, maar tot Iran, Syrië, en omringende landen. Kortom op EU kom je in geen 100 jaar niet binnen!
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 20:53   #62
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Uw soort zijn zeer bekend achter de schermen met een grote muil ! Vlaams vlaanderen inderdaad maar met uw soort zijn dat alleen collaborateurs met een grote bek ! ne hypokriet noemen ze dat dan...
;
Geloof dat maar;de verrassing zal des te groter zijn als de partijpolitieke strijd niet meer politiek opportuun zou zijn.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 20:57   #63
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
En wanneer wordt een Turk een Belg? We zijn allen bastaards niet? Belgen komen van alle streken. Immigratie moet gecontroleerd worden en de huidige volksverhuizingen gaan veel te ver. Niettemin, lijkt u mij een te extreem standpunt in te nemen. Niemand houdt je overigens tegen op ze terug naar huis te jagen. Maak er je werk van zou ik zeggen. 's Nachts Turken terroriseren op straat kan best leuk zijn.
Sommige forumgebruikers bewijzen door hun uitlatingen dat hun trouw in het buitenland ligt.Dat is een keuze die gevolgen moet hebben.Konsekwent zijn ze niet want dan zouden ze naar het land van oorsprong teruggaan.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 21:09   #64
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
;
Geloof dat maar;de verrassing zal des te groter zijn als de partijpolitieke strijd niet meer politiek opportuun zou zijn.
Zoals 8 oktober zeker, of wa ??
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 21:14   #65
==>The Answer<==
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 april 2006
Berichten: 1.025
Standaard

Citaat:
Beste Barbarossa, Met Ataturk in uw profiel, en belgische pas in de zak zit je hier EU, en alles wat er rond hangt zwart te maken. Het is uw volste recht, maar dan moet je ook dulden dat de mensen naast jou ook kritiek kunnen geven. Trouwens onze kritiek is gebaseerd op feiten, waarop Turkije honderden, zelfs duizenden keren is veroordeeld in Straatsburg inzake mensenrechtenschendingen.
Beste demokratos, ik respecteer ook de regels in dit land. Mij ga je nooit de mensen zien opscheppen tegen de politie, het leger, ... Ik zal nooit onbewaakte dorpen plunderen met mijn kalashnikov. Mij ga je niet zien feesten na bomaanslagen waarbij tientallen burgerslachtoffers zijn gevallen.

Wat jij doet is niet kritiek uiten maar modder gooien. Straatsburg zegt mij 100 keer niks. Turkije is toch geen eu-lid, de rechters in Europa hebben dus niets te zeggen over de zaken in Turkije, althans hun mening moet én kan niet bindend zijn voor de Turken.

Citaat:
Moeten er mensen opgehangen worden? ben tegen doodstraf, of je nu rechts of links bent.
Landverraders en andere zware criminelen (verkrachters, pedofielen, seriemoordenaars ..) verdienen de doodstraf. Je mag er dus vanuit gaan dat ik voor de herinvoering van de doodstraf ben.

Citaat:
Hierboven heb je vermeld aanpassen of opkrassen, Je hebt het namelijk over de koerden, (die de medeoprichters zijn van Turkse republiek)
Ik heb het niet over de Koerden in het algemeen, maar over de terroristen (de meeste zijn Koerdisch) en degene die hen onderdak en financiele steun geven.
Het is zo dat er Koerden zijn geweest die mee deden aan de slag bij Gallipoli, maar ze medeoprichters noemen is vind ik overdreven. Hoeveel opstanden zijn er in't oosten de kop niet ingedrukt? Ontelbaar.

Citaat:
Wie ga je van waar laten opkrassen? het gaat hier niet om immigranten of vluchtelingen.
Pas na de overwinning van Sultan AlpArslan op de Byzantijnen hebben de Koerden zich gevestigd op Anatolië (met de toestemming van de Turken), de Turken gaven hen de toestemming omdat ze de regio wilden verislamiseren, destijds waren de christenen in de meerderheid.

Citaat:
Trouwens over aanpassen gesproken, je klinkt een hele fiere Turk te zijn, Als je zo fier bent en als je klaagt over EU, Belgie enz... keer dan gewoon terug naar je "Moderne Turkije". Je klinkt wel Abu Jahjah.
Je moet me zien als een Vlaamse Turk. Mijn ambitie is zo goed mogelijk integreren in deze maatschappij, met name de taal spreken, de cultuur kennen en Vlaming onder de Vlamingen zijn. Voor de rest ben ik vrij om mijn mening te geven over de zaken in Turkije.

Citaat:
Ik weet dat de meer meerderheid van de vlamingen mijn mening delen, En ik als ik jouw hoor spreken denk ik beter dat Turkije zich niet richt tot de EU, maar tot Iran, Syrië, en omringende landen. Kortom op EU kom je in geen 100 jaar niet binnen!
De meerderheid van de Vlamingen zou zich beter zorgen maken over de fanatieke moslims, en de Koerden zijn minstens 5 keer fanatieker dan een doorsnee Turkse moslm. Daarbovenop, een seculier Turkije zullen de Westerlingen liever zien, dan een op de sharia gebasseeerde Koerdische staat onder leiding van gekke clanleiders.

Turkije kan goede zaken doen met de EU, uiteraard, maar ook met China,de VS, Israël, Rusland, Iran, Turkse republieken in centraal-Azië, .. ga zo maar door.

Ik snap het niet. Mensen gelijk jou moeten juist lobbyen om Turkije in de Eu te krijgen, maar goed.



Op een Belgische/Vlaamse forum wil ik de mensen niet belasten met de politiek in Turkije, op turksnl.net zal ik op al jouw vragen ingaan :

Laatst gewijzigd door ==>The Answer<== : 31 januari 2007 om 21:14.
==>The Answer<== is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 10:28   #66
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barbarossa* Bekijk bericht
...

Wat jij doet is niet kritiek uiten maar modder gooien. Straatsburg zegt mij 100 keer niks. Turkije is toch geen eu-lid, de rechters in Europa hebben dus niets te zeggen over de zaken in Turkije, althans hun mening moet én kan niet bindend zijn voor de Turken.

...


Het gaat hier om de EVRM en de Raad van Europa. Dit heeft niks met de EU te maken. Turkije is wel lid van de Raad van Europa.

Dus u zei?
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 10:30   #67
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

en bovendien,

als ik mij niet vergis, zetelt er zelfs een Turkse rechter in dat Hof.

Wat zei u? Europese rechters hebben niks te zeggen over Turkse zaken?

styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 17:23   #68
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid
 
DEMOKRATOS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Berichten: 310
Standaard

Eerst en vooral Turkije heeft Straatsburg erkend en is verbonden om alle uitspraken toe te passen. Een teken dat Straatsburg dat jouw niks kan schelen bewijst nog maar een keer, dat je niet alleen gewoon zult toekijken naar de politieke moorden, mensenrechtenschendingen...Maar ook legetiem verklaren. Trouwens mij hoef je niet te geloven, Amnesty International en Human rights hebben er informatie genoeg over. Ten andere koerden leefden al duizenden jaren eerder in Koerdistan, terwijl de Turken uit Midden-Azie veroverend zijn gekomen. Hoe kan jij over een volk spreken, terwijl jij zelf een Turk bent. Laat dat maar aan de koerden over. Ik ben tegen elke vorm van extremisme, met aanhalingsteken de moslimfanatieken. Een Turkije met een koerdisch probleem en dat gaat in Europese unie komen, dat wordt een Europa met een koerdisch probleem! Het liefst zie ik het koerdisch probleem opgelost, en Turkije Niet in europese unie! Hoort er zker nie thuis!
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 19:05   #69
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
Ik ben tegen elke vorm van extremisme, met aanhalingsteken de moslimfanatieken.
Hmmm; Demokratos, met alle respect, maar wat bdoelj met bovenstaande zin?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 19:28   #70
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid
 
DEMOKRATOS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Berichten: 310
Standaard

Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen, ik leg de nadruk op het moslimfundamentalisme. Wat zeker de laatste jaren opkomt. Dat ook zeer gewelddadig is. Moet zker bestreden worden.
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 19:47   #71
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Sommige forumgebruikers bewijzen door hun uitlatingen dat hun trouw in het buitenland ligt.Dat is een keuze die gevolgen moet hebben.Konsekwent zijn ze niet want dan zouden ze naar het land van oorsprong teruggaan.
Maar ik hoop wel dat u beseft, dat door uw houding, hun trouw onmogelijk ooit bij u kan liggen. Laat niet in je kaarten zien. Een beetje discretie kan geen kwaad.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 20:53   #72
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid
 
DEMOKRATOS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Berichten: 310
Standaard

Mensenrechten in Turkije, bekijk het clip maar.
Ordediensten die samen met turkse fascisten een koerd inmekaar slaan....
http://www.youtube.com/watch?v=yn1io...related&search=
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 20:56   #73
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Maar ik hoop wel dat u beseft, dat door uw houding, hun trouw onmogelijk ooit bij u kan liggen. Laat niet in je kaarten zien. Een beetje discretie kan geen kwaad.
Ik vind het normaal dat hun trouw in het buitenland ligt maar dan moeten ze er de gepaste conclusie uit trekken.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 17:22   #74
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ach, overal lopen gekken rond. Zo'n fait divers is altijd leuk voor bij de koffie. Is het al vier uur?
Allahu Akhbar!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 20:25   #75
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht

Het plaatje ziet er natuurlijk weerzinwekkend uit, maar heel misschien is het beter/humaner dat het kind zo nog buitenlucht krijgt inplaats van binnenshuis opgesloten te blijven. In dat geval waardeer ik de moed en de practische instelling van de vader, om zo voor paal te durven lopen terwille van de gezondheid van zijn kind.


Misschien een openlijke SM-liefhebber?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 20:33   #76
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht


Misschien een openlijke SM-liefhebber?
Ik dacht aan de mogelijkheid dat het kind verstandelijk gehandicapt zou kunnen zijn (er stond zoiets in een bericht) maar met uitvergroten van de foto kreeg ik weinig duidelijkheid.

Ik heb nergens meer volgnieuws hierover aangetroffen, verhaal blijft voor mij te onduidelijk om een oordeel aan te hechten.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 20:45   #77
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Nou, die opofferingsgezindheid van die goede vader is inderdaad BEWONDERENSWAARDIG, Willem!

Je maakt me wel aan het lachen hoor.

Terwijl het toch een triest beeld is, een gehoofddoekte vrouw aan een ketting.

Ik bedoel maar: in een leren bh met een zweepje dat is één ding, maar met zijn dochter?

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 06:12   #78
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid
 
DEMOKRATOS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Berichten: 310
Standaard

Deze beelden zijn dagdagelijks te zien op Turkse zenders, zo'n land hoort zker nie thuis in EU! Dat ze zich ma richten tot de Arabieren!
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 07:24   #79
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
Deze beelden zijn dagdagelijks te zien op Turkse zenders, zo'n land hoort zker nie thuis in EU! Dat ze zich ma richten tot de Arabieren!
Je had natuurlijk ook gewoon "up" kunnen typen om dit topic opnieuw bij de nieuwe te plaatsen
Anyway, je hebt gelijk hoor
__________________
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be