Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie is op - intellectueel vlak - de MINST bekwame?
Obama 1 2,17%
Biden 0 0%
Mc Cain 1 2,17%
Palin 27 58,70%
GW Bush 17 36,96%
Cheney 0 0%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2008, 12:07   #61
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Diplomaat heeft enkel een kans op slagen als de onderhandelende diplomaat een stok achter de deur heeft staan.
Dus zolang de EU niet over een eenheidsleger beschikt en zelf geen supermacht is, zal Europa NOOIT iets bereiken.

De USA is vaak de geslagen hond in de volksmond, maar het is tenminste een hond die bijt, terwijl Europa een bende keffers zijn die gaan lopen zodra de tegenstander BOE roep.

Ik wacht nog steeds op het eerste niet Europese land dat de EU als ernstige gesprekspartner neemt in onderhandelingen over het stoppen van oorlogsvoeringen.


Binnen de EU zijn er zoveel tegenstrijdigheden en onderlingen machtstrijden bezig, dat geen enkel land hen ernstig neemt als ze dreigen in te grijpen.
Dat is niet de enige reden dat Solana in vergelijking niet zoveel bereikt heeft. Zolang alle 27 Europese lidstaten geen unaniem standpunt innemen is hij aan handen en voeten gebonden. Strikt genomen vertegenwoordigt hij zelfs niet de EU, daar is nog eens een aparte eurocommissaris voor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Waarom een Europees leger beginnen als er al een Noord-Atlantisch leger bestaat(Nato)?
Alleen gefrustreerde anti-Amerikanen in Europa kunnen iets tegen de Nato hebben.
Ik heb iets tegen de huidige Navo, waarin Amerika de dominante "bondgenoot" is en de Europese lidstaten slechts tweederangsbondgenoten. Wat is er overigens zo anti-Amerikaans aan stellen dat Europa zèlf in staat moet zijn om in te staan voor haar eigen defensie, zonder daarbij te moeten terugvallen op de VS? Wat is er zo anti-Amerikaans aan stellen dat een VS-generaal als "Supreme Allied Commander Europe" een anachronisme is en haast een vernedering voor Europa?
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 6 oktober 2008 om 12:14.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 12:31   #62
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik heb iets tegen de huidige Navo, waarin Amerika de dominante "bondgenoot" is en de Europese lidstaten slechts tweederangsbondgenoten. Wat is er overigens zo anti-Amerikaans aan stellen dat Europa zèlf in staat moet zijn om in te staan voor haar eigen defensie, zonder daarbij te moeten terugvallen op de VS? Wat is er zo anti-Amerikaans aan stellen dat een VS-generaal als "Supreme Allied Commander Europe" een anachronisme is en haast een vernedering voor Europa?
Sommigen zien in een pro-Europese houding een anti-Amerikaanse houding. Zou er hier sprake zijn van een anti-Europeanisme?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 12:34   #63
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Amerika bashen? Die Amerikanen die zich nodeloos mengen in de EU bedoelt u? Die arme godsdienstwaanzinnige sukkelaars die zitten te wachten tot ze hun troepen nog eens kunnen uitsturen om een al achterlijk land naar het stenen tijdperk te bombarderen? Die Amerikanen bedoelt u. Bash er maar op los zou ik zeggen.
Amerikanen hebben nochtans nooit 6 miljoen Joden omgebracht of honderduizenden niet-Katholieken laten folteren en ombrengen door de inquisitie. Welkom bij het Europese fascisme. Europees denken is Auschwitz denken!!!
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 12:42   #64
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Sommigen zien in een pro-Europese houding een anti-Amerikaanse houding. Zou er hier sprake zijn van een anti-Europeanisme?
Europa is een uitvinding van de Nazi,s. Wijlen Adolf Hitler sprak al over de Europese Rijksgedachte als thuisland voor een blank en arisch ras. Een Europa als dam tegen het "multiculturele en Joodse Amerika", een nieuw Europa als koloniale grootmacht tesamen met Rusland om de Arabische en Anti-Amerikaanse belangen nog beter te kunnen dienen. Daar bedank ik en vele Nederlanders met mij hartelijk voor... Die sterke Europese superstaat zal een nieuw dictatoriaal element worden waar autoritair rechtse en linkse groepen de plak zullen zwaaien. De liberale vrije markt economie wordt op termijn vernietigd en vervangen door de solidaristische. Neen, hou het maar op de Euro, maar een politieke en sociale unie??? NOOIt ofte JAMAIS!
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 12:48   #65
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik heb iets tegen de huidige Navo, waarin Amerika de dominante "bondgenoot" is en de Europese lidstaten slechts tweederangsbondgenoten. Wat is er overigens zo anti-Amerikaans aan stellen dat Europa zèlf in staat moet zijn om in te staan voor haar eigen defensie, zonder daarbij te moeten terugvallen op de VS? Wat is er zo anti-Amerikaans aan stellen dat een VS-generaal als "Supreme Allied Commander Europe" een anachronisme is en haast een vernedering voor Europa?
Amerikanen zijn hoofdzakelijk Engelse en Nederlandse immigranten met een westerse levenswijze dus over er nu een VS_generaal het hoofd is van de NATO of een Duitser of een Fransman,doet er weinig toe. Een Verenigd Europa is er enkel in de hoofden van een paar neonazi,s die de smadelijke nederlaag van hun doodseskaders begin de jaren 40 nog slecht hebben verteerd. Zij proberen Amerikanen en de inwoners van de EU te verdelen om 1 welbepaalde agenda te dienen.....Die van het Eurabische schaduwleger met de agenda Teheran-Damascus-Moskou.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 12:50   #66
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Amerikanen hebben nochtans nooit 6 miljoen Joden omgebracht
Joden niet, nee. Indianen wel.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 12:59   #67
rechtuit
Schepen
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Amerikanen zijn hoofdzakelijk Engelse en Nederlandse immigranten met een westerse levenswijze dus over er nu een VS_generaal het hoofd is van de NATO of een Duitser of een Fransman,doet er weinig toe. Een Verenigd Europa is er enkel in de hoofden van een paar neonazi,s die de smadelijke nederlaag van hun doodseskaders begin de jaren 40 nog slecht hebben verteerd. Zij proberen Amerikanen en de inwoners van de EU te verdelen om 1 welbepaalde agenda te dienen.....Die van het Eurabische schaduwleger met de agenda Teheran-Damascus-Moskou.
Je zit jezelf heel de tijd tegen te spreken.

Je bent voor USA maar Europa mag zich niet verenigen want een sterk Europa is volgens jou een Nazi-Europa?

Een sterk Europa dient de islam??
Wie lobbiet zo sterk opdat Turkije lid zou mogen worden van de EU?

USA sponsorde vroeger erg gul Taliban en Saddam Hoessein.

Je bent Nederlander maar je zit hier te kakken op Europa en USA te bewieroken???

Een echt sterk verenigd europa (en dit liefst rechts en trots wat mij betreft) dat opkomt voor zijn eigen waarden en belangen, dat is inderdaad iets waar eenieder angst mag voor hebben.
Jammer genoeg zitten we met zwakke, lafhartige linkse politieke leiders.

Laatst gewijzigd door rechtuit : 6 oktober 2008 om 13:00.
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 13:03   #68
rechtuit
Schepen
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Europa is een uitvinding van de Nazi,s. Wijlen Adolf Hitler sprak al over de Europese Rijksgedachte als thuisland voor een blank en arisch ras. Een Europa als dam tegen het "multiculturele en Joodse Amerika", een nieuw Europa als koloniale grootmacht tesamen met Rusland om de Arabische en Anti-Amerikaanse belangen nog beter te kunnen dienen. Daar bedank ik en vele Nederlanders met mij hartelijk voor... Die sterke Europese superstaat zal een nieuw dictatoriaal element worden waar autoritair rechtse en linkse groepen de plak zullen zwaaien. De liberale vrije markt economie wordt op termijn vernietigd en vervangen door de solidaristische. Neen, hou het maar op de Euro, maar een politieke en sociale unie??? NOOIt ofte JAMAIS!
Ja jongen; Hitler wilde samenwerken met Rusland en de moslims, braaf jongen braaf!!

Een autoritaire superstaat waar zowel linkse als rechtse groepen zullen regeren????
WAAAW das wel een speciale dictatuur hoor!
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 13:09   #69
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Volgens mij gebruikt Sinistra serieus straffe drugs. Wat een onzin allemaal, man man
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 13:22   #70
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht
Je zit jezelf heel de tijd tegen te spreken.

Je bent voor USA maar Europa mag zich niet verenigen want een sterk Europa is volgens jou een Nazi-Europa?
Europa bestaat niet. Alleen al taalkundig is er zo,n verschil om cultureel dan nog maar te zwijgen. Zeg mij eens wat een Nederlander gemeen heeft met een Griek of een Litouwer?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht
Een sterk Europa dient de islam??
Wie lobbiet zo sterk opdat Turkije lid zou mogen worden van de EU?
Uiteraard, de miljoenen islamitische immigranten die in Europa wonen, (stemmenkanonnenvlees voor de "Europese" partijen) moet men goed gezind blijven. Bij elk conflict tussen ISraël en de Palinazi,s koos het "Verenigde Europa" voor Pallywood", de struikrover Arafat kon ze',n terreuractiviteiten jarenlang sponseren met Europees geld. Idd EURABIE, dat is waar het op neer komt als de EU zich van de VSA gaat afkeren. Geostrategische posities moeten opnieuw ingenomen worden en iedereen weet dat de ogen dan naar Rusland of Iran zullen gaan. De VSA zijn voorstanders van de toetreding van Turkije maar dat zijn ook heel wat "Europese" leiders. Voor de VSA is dit enkel om geostrategische posities op militair vlak beter te kunnen verantwoorden maar uiteraard hoeven wij Nederlanders dit op beleefde wijze af te kraken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht
USA sponsorde vroeger erg gul Taliban en Saddam Hoessein.
Waar kwamen dan de Iraakse Mirage F1 jets en de massaleoliecontracten van ELF en Totalfina dan vandaan? Juist van Frankrijk en België!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht
Je bent Nederlander maar je zit hier te kakken op Europa en USA te bewieroken???
Nederlanders behoren tot de Germaanse volksstam met Anglosaxische culturele bagage. Ik denk dat wij weinig gemeen hebben met het echte "Europa" voor zover dat bestaat...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht
Een echt sterk verenigd europa (en dit liefst rechts en trots wat mij betreft) dat opkomt voor zijn eigen waarden en belangen, dat is inderdaad iets waar eenieder angst mag voor hebben.
Jammer genoeg zitten we met zwakke, lafhartige linkse politieke leiders.
Europees rechts betekend anti-Israël, anti-USA, pro-Rusland, pro-Iran en Pro-Syrië. Neen voor dat nationaal-bolsjevisme bedank ik.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 13:25   #71
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.813
Standaard

Dommer dan GWB lijkt me onmogelijk ... vandaar mijn stem
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 13:28   #72
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht
Ja jongen; Hitler wilde samenwerken met Rusland en de moslims, braaf jongen braaf!!

Een autoritaire superstaat waar zowel linkse als rechtse groepen zullen regeren????
WAAAW das wel een speciale dictatuur hoor!


Mufti Al Husseini, de Palestijn met Adolf Hitler in gesprek. En neen foto is niet getrukeerd. Ooit al gehoord van de Handschar Division van de Waffen-SS. Bosnische moslims die in de Waffen-SS diende. Bekijk deze foto maar eens:

Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 13:48   #73
rechtuit
Schepen
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht


Mufti Al Husseini, de Palestijn met Adolf Hitler in gesprek. En neen foto is niet getrukeerd. Ooit al gehoord van de Handschar Division van de Waffen-SS. Bosnische moslims die in de Waffen-SS diende. Bekijk deze foto maar eens:

Jongen toch, ja dat weet ik, maar straks zeg je nog dat Hitler geen racist was.
Die moslims waren er enkel omdat Nazi-duitsland gewoon veel te weinig soldaten had op het einde van de oorlog. Beiden waren wel anti-joods das waar.

Maar als je denkt dat USA redding is van Europa, dat denk ik niet. De europeanen moeten zelf voor sterk europa zorgen.
En waarom niet in goede verstandhouding met de USA?
Waarom je er steeds Israel bijsleurt is mij een raadsel.
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 13:49   #74
rechtuit
Schepen
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Berichten: 422
Standaard

En wat hebben die germaanse anglo-saxon te maken met de joden of zijn dat ook germanen????
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 13:53   #75
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Amerikanen hebben nochtans nooit 6 miljoen Joden omgebracht of honderduizenden niet-Katholieken laten folteren en ombrengen door de inquisitie. Welkom bij het Europese fascisme. Europees denken is Auschwitz denken!!!
Dat valt nog te bezien, de Amerikanen waren grote sponsors van Hitler (Prescot B bijvoorbeeld)

Anderzijds ben ik blij dat je zonder te beseffen het één en ander in vraag stelt
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 6 oktober 2008 om 13:53.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 19:35   #76
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Europees denken is Auschwitz denken!!!
Ik kan me voorstellen dat als je zo denkt dat je dan inderdaad liever een zwak en afhankelijk Europa ziet. Voor mij is een onafhankelijk Europa niet noodzakelijk een onrechtvaardig Europa, noch de vijand van de VS. Ik hoop op een Europa dat vriendschappelijke relaties met alle andere machten op deze aarde mag rekenen uitgaande van principes die gericht zijn op het welzijn van haar bevolking, zonder daarbij andere volkeren te onderdrukken.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 19:39   #77
Depth of Field
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Occupied Flanders
Berichten: 1.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
de president word rechtstreeks verkozen
That turns out not to be the case.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 19:41   #78
Depth of Field
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Occupied Flanders
Berichten: 1.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Joden niet, nee. Indianen wel.
Link?
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 19:53   #79
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Al Husseini verbleef al sinds 1943 in Berlijn als gast van Hitler, is allemaal niets nieuws.
En, I(Firiends of Israel?????) kijk eens wat Olmert heeft aangericht.....
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 16:11   #80
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Om even bij de draad te blijven komt plotseloos een zekere Condoleeza met het verbijsterende nieuws dat het allemaal wat moeilijker was dan verwacht.

Wat?

Irak. Ze had zelf niet kunnen bedenken dat het allemaal zó ingewikkeld en moeilijk zou zijn.

Dommer dan dom? Hoe stommer hoe beter?
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be