Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2004, 13:20   #61
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Zijn dan niet alle nationalisten nationalistisch en is nationalisme al geen vorm van extremisme
Neen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 13:53   #62
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.367
Standaard

[quote="filosoof"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zijn dan niet alle nationalisten nationalistisch en is nationalisme al geen vorm van extremisme
Neen
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 14:07   #63
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Zijn dan niet alle nationalisten nationalistisch en is nationalisme al geen vorm van extremisme
Maar filosoof, waar heb jij filosofie gestudeerd.
Vaderlandsliefde is hetzelfde als nationalisme en dat is, in zijn normale gezonde vorm helemaal niet extremistisch.
In een normale staat komt dat maar weinig aan bod omdat er geen bedreiging is. In 'onze' kongo destijds hadden de zwarten niets te zeggen en werden door volksvreemden overheerst. Daarop kwam een reactie van zwarte nationalisten, en dat is helemaal geen extremisme. Nationalisme kan wel extremistisch worden als men bv geweld gebruikt ipv beschikbare democratische middelen. In een Vlaanderen, waar vele mensen drie- of viertalig zijn, waar vreemdelingen veelal in eigen taal ontvangen worden, waar men via TV en media dagelijks ervaart wat in de wereld gebeurt, waar geensprake is van geweldadigheid vanwege de Vlamingen daar kan geen ernstig mens beweren dat 25% van de bevolking extreem-nationalistisch is.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 14:20   #64
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Ik wil graag Clemens, Seba en Giserke, alle VB-ers, en de neutralen bedanken, omdat eindelijk over de echte problemen gesproken wordt zonder zinloze scheldpartijen over bijkomstigheden.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 15:01   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.491
Standaard

Filosoof schreef:


Citaat:
Zijn dan niet alle nationalisten nationalistisch en is nationalisme al geen vorm van extremisme

Gelieve eens goed rond te kijken op dit forum. Wie welke vlag het meest gebruikt en wie zelfs het nationalistisch volkslied als ondertiteling heeft.

Eens zien of je d�*t soort nationalisme ook een vorm van extremisme vindt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 15:04   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.491
Standaard

Niet dat het me ook maar een zier verwondert dat jij er precies hetzelfde over denkt als de 'Zuid-Belgen'.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 15:23   #67
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Filo is aan het filosoferen.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 15:31   #68
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Voor alle Islamknuffelaars die denken dat Diab een geïsoleerd geval is.....



Filo,kan je dit even voor ons wegfilosoferen......
Vraag:Wat zou je geliefde Castro hiermee doen????
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 15:35   #69
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Staat daar echt "dief" wat hij later wil worden ???

Ik kan het niet goed lezen. (denk dat dat didgedinges spelen niet alleen mijn oor heeft beschadigd maar ook mijn oogbollen uit hun kas heeft geduwd)
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 16:24   #70
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

helaas,ondanks je occulaire problemen (beterschap toegewenst) staat er weldegelijk "dief" (komt uit het Brugs Handelsblad)

Merk op dat ik hier niet wil veralgemenen,maar mijn standpunt is :
we moeten ophouden met het islmatisch fundamentalisme te beantwoorden met cultuurrelativisme.
De kernwaarden van ons bestel zijn niet voor onderhandeling vatbaar.
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 21:37   #71
t.r.i.n.
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Berichten: 1
Standaard

...
__________________
Reality doesn't matter anymore.
t.r.i.n. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 22:14   #72
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Trouwens laat ons afwachen wat 13 juni ons brengt, en mekaar dan spreken.
Vanhecke gehoord op de zevende dag?
Die man vindt het programma van het Vlaams Kartel blijkbaar niet zo slecht. Een coalitie zag hij wel zitten, samen zouden ze sterk staan.[/quote]
Clemens, blij dat je toon deze keer wat vredelievender is.
Waar zie jij 'dat onrechtvaardige transfers moeten verdwijnen'?
En het programma van het kartel is inderdaad een stap in de goede richting, maar het btereft enkel vlaanderen en niet België waar de problemen zijn. En Leterme zegt aan de Walen dat ze niets moeten vrezen. Dat wil toch zeggen dat er met CD&V niets zal veranderen.
FVH zei dat het verstandig is vooraf een samenwerking met het VB niet uit te sluiten, om aldus veel sterker voor de onderhandelingen met de PS.
Lieve vriendelijke gesprekken met de PS leveren niets op. Kijk eens naar volgende cijfers:
[size=6]POST bodes: VL. 281/ 100.000 inw ; W.565
kantoren: VL. 11/100.000 inw ; 17/ 100.000
Politie: VL. 251/100.000 inw ; W.294
Parlementairen: VL. 1/45880 ; W. 1/28426
Ministers: VL. 1/364.000 ;Fr 1/205.000
[/size]Als je kijkt naar de gezondheidszorg, de werkozesteun, prestaties in onderwijs enz, het is overal hetzelfde. De macht van de PS is gebaseerd op die OCMW-staat.
Als Leterme zegt aan de Walen en de PS dat ze geen schrik moeten hebben van CD&V wil dat zeggen dat er aan die toestand niets zal veranderen. Als er aan die toestand iets verandert dan kan de PS geen postjes meer uitdelen en verliest ze haar macht. Dat staat de PS vrijwillig NOOIT toe. Dat moet toch ook een gematigde 'ultra-nationalist' ook inzien.
De PS kan maar gedwongen worden als ALLE bewuste Vlaamse partijen NEEN zeggen. Daarom is het fout en dom bij voorbaat het VB uit te sluiten.[/quote]

die cijfers spreken voor zich

Leterme beloofd ook veel zoals die 13de maand kindergeld...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 23:10   #73
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancapa
Waar zie jij 'dat onrechtvaardige transfers moeten verdwijnen'?
En het programma van het kartel is inderdaad een stap in de goede richting, maar het btereft enkel vlaanderen en niet België waar de problemen zijn. En Leterme zegt aan de Walen dat ze niets moeten vrezen. Dat wil toch zeggen dat er met CD&V niets zal veranderen.
Ancapa

U zou best de tekst van Leterme in Le Soir nog eens herlezen.
Vrij vertaald luidt die als volgt :

“Geen échte, zuivere eenvoudige splitsingen, wel nog meer zuurstof voor de regionale en communautaire gemeenschappen.”


Met de uitspraak van Leterme kan men zowat alle kanten uit.
Hij gebruikt een andere verpakking om zijn beleidsintenties aan de Walen bekend te maken

Uit het interview in Le Soir kan men opmaken dat volgens Leterme solidariteit met Wallonië moet blijven.

Verder pleit Leterme voor meer zuurstof voor de regionale en communautaire gemeenschappen.

Dit is enkel mogelijk met meer bevoegdheden en financiële verantwoordelijkheden.

Dit lijdt onvermijdelijk naar de afbouw van de transfers.

Als men vanuit de Vlaamse regering dit kan verwezenlijken, zonder in een federale regering te zitten, zullen de verkiezingen van 13 juni niet nutteloos geweest zijn.
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be