Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2007, 22:54   #61
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ben ook al naar Laibach optredens geweest maar daar heb ik geen gestrekte armen gezien eigenlijk. En de laatste 3 jaar van Rammstein zijn niet bepaald van een aard om nazi (en geen fasco... niemand stelt zich een theatrale mussolini voor bij Rammstein) gevoelens op te wekken. Hun ouder werk had wel dat sfeertje zonder dat het mijns insziens in de teksten zat. Maar ik vermoed dat NN's Rammstein wel zagen als een vervangmiddel in een Duitsland waar muziekgroepen verboden worden. (een precedent dat zou moeten aangeklaagd worden bij elk hof voor de rechten van de mens. In geen enkel westers land is ooit een muziekgroep verboden geworden behalve in Duitsland) Churchill had gelijk.
Wehrmachtinsignes zijn voor mij wel een indicatie bij Rammstein, niet bij Laibach. Laibach is voor de meeste biernazi's te ontoegankelijk en ze snappen niet het postmoderne niveau van die gehele kunststroming.

Rammstein is apolitiek, rammstein is gewoon een groep die het vuil in de psyche van de mens kan omzetten in zeer genietbare muziek en doordachte teksten. Ik kan ook de gedichtenbundel van Lindemann aanraden.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 22:55   #62
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik luister alle dagen naar Rammstein en Laibach. Nog geen hinder van ondervonden. Alleen dat het volk rond mij de rechterarm omhoog stak tijdens hun laatste optreden in Antwerpen. Bizar

Laibach heerscht!
Maar het moet gezegd. Laibach is wel een groep die zich afzet tegen de ex-soviet toestanden. Ze dwepen dan ook met militarisme van toen en zetten zich af tegen de toenmaligen onderworpendheid van Slovenië aan de SU. Ze zijn zoals Polen nu... overcompensatie. Al zijn ze daar intussen wat over. Maar ze hebben in die tijd wel best goed materiaal op cd gezet.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 22:56   #63
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

De toetsenist van onze groep is een Duitser en zou graag hebben dat we Ich Will van Rammstein spelen. Ons goed, ook al past het niet helemaal in het repertoire, maar dan moet hij het wel zelf zingen. En dat ziet hij nog niet zo goed zitten.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 22:57   #64
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maar het moet gezegd. Laibach is wel een groep die zich afzet tegen de ex-soviet toestanden. Ze dwepen dan ook met militarisme van toen en zetten zich af tegen de toenmaligen onderworpendheid van Slovenië aan de SU. Ze zijn zoals Polen nu... overcompensatie. Al zijn ze daar intussen wat over. Maar ze hebben in die tijd wel best goed materiaal op cd gezet.
Dat heeft er eigenlijk weinig mee te maken om eerlijk te zijn. Ze zitten ietswat op een hoger niveau dan zuiver revanchisme, ze zijn zelfs niet anti-sovjet (net zoals Zizek, sympathisant). Je moet maar eens de boeken lezen over het opzet, met eveneens samenwerking van Zizek.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 22:57   #65
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Laibach ken ik enkel van naam en ik denk dat ik het ook wel zo wil houden.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 23:01   #66
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Laibach ken ik enkel van naam en ik denk dat ik het ook wel zo wil houden.
Wir alle sind besessen
Wir alle sind verflucht
Wir alle sind gekreuzigt
Wir alle sind kaputt
Von Reiztechnologie
Von Zeitekonomie
Von qualitaet das Lebens
Und Kriegsphilosophie

Wir tanzen Ado Hinkel
Benzino Napoloni
Wir tanzen Schiekelgrueber
Und tanzen mit Maitreya
Mit Totalitarismus
Und mit Demokratie
Wir tanzen mit Fascismus
Und roter Anarchie



Postpolitiek is ten einde.
__________________

Laatst gewijzigd door Praetorian : 19 juni 2007 om 23:01.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 23:13   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Wehrmachtinsignes zijn voor mij wel een indicatie bij Rammstein, niet bij Laibach.
De laatste video clips van rammstein nog gezien? Enfin... laatste... ik spreek van eentje twee jaar terug die zo homofiel was dat ik ervan moest kotsen. Niet dat ik iets heb tegen homo's of zo... maar dat ik Rammstein toch eerder met degelijke muziek en stevige live acts associeer dan wat mannenlijven die over elkaar glijden.

Citaat:
Laibach is voor de meeste biernazi's te ontoegankelijk en ze snappen niet het postmoderne niveau van die gehele kunststroming.
LOL! Ik ben naar Laibach gaan kijken in een jeugdhuis. Daar zaten zatte mensen genoeg (ik heb wel niet gecheckt of ze een hakenkruis tattoo hadden). Maar volk genoeg dat genoot van dat optreden en ik denk dat de meesten me buiten hadden laten smijten moest ik hen hebben gevraagd of ze wel bewust waren van het postmoderne niveau van die gehele kunststroming. Misschien had ik hen kunnen vragen naar de discussie over hoe Hegel te combineren valt met een Kantiaans <achternaam van een ander filosoof>-isme.

Dat interesseerde die mensen niet. De laatste cd "Jesus Christ Superstar" was toen uit en we hebben toen allen genoten van een Laibach dat die cd tezamen met de vorige volledig hebben afgespeeld. Live kon je het niet echt noemen. De CD werd gewoon gespeeld en de groep speelde er de gitaren nog eens live bovenop. In hoeverre de zanger ooit live zong tast ik in het donker. Het was goed. Ik moest af en toe wel eens naar buiten want het geluidsniveau was boven dat wat voor een mega-discotheek al illegaal is.

Citaat:
Rammstein is apolitiek, rammstein is gewoon een groep die het vuil in de psyche van de mens kan omzetten in zeer genietbare muziek en doordachte teksten. Ik kan ook de gedichtenbundel van Lindemann aanraden.
Toen ik twaalf was schreef ik soms ook gedichtjes op de mechanische tikmachine van mijn grootvader terwijl de grote mensen beneden moeilijk deden na een glas wijn. Rammstein is apolitiek maar in het begin van je post neem je blijkbaar aanstoot aan hun insignes. Het is die ziekte van links. Ze willen post-modern zijn dus je kan jezelf behangen met foto's van vietcong leden die worden geëxecuteerd en met symbolen van of de omtrekken van het gezicht van Che, een notoire beul voor zijn gevangenen, maar je mag niet post-modernistisch een nazi symbool dragen of zelfs maar refereren naar iets dat Duits is. Nochtans weet jouw extreem linkerzijde heel goed dat de geschiedenis door de winnaar wordt geschreven.

Dit is veel dieper geworden dan ik wou, maar ja. Je lokt het uit. Misschien kan je de discussie doden door aan te geven hoezeer je met het leven te maken hebt door te stellen dat ik misschien niet een kantiaans hegeliaans doorzichtsvermogen heb dat stelt dat we interrogatief moeten stellen dat we inquisitief verder raken en dat we moet arrogatief verder werken... en al dat soort woorden dat een arbeider aan zijn reet zal roesten.

Dus. Zelfs al was Rammstein nazistisch (wat ik niet denk) dan nog kan je pot op
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 19 juni 2007 om 23:14.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 23:17   #68
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Laibach ken ik enkel van naam en ik denk dat ik het ook wel zo wil houden.
Allez jong...

http://www.youtube.com/watch?v=1YE_j0xIsJA (zou het een covertje kunnen zijn?)

Live is life door Opus zijn we beu... dus http://www.youtube.com/watch?v=YvRhOpqZO7I

Wie kan ertegen zijn dat god god is?

en nog een covertje...

Voor de rest kan ik niet veel vinden op youtube buiten live opnamen van een cam uit het publiek. Maar ik heb wel genoten van hun cd's.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 19 juni 2007 om 23:27.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 23:31   #69
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Allez jong...

http://www.youtube.com/watch?v=1YE_j0xIsJA (zou het een covertje kunnen zijn?)

Live is life door Opus zijn we beu... dus http://www.youtube.com/watch?v=YvRhOpqZO7I

Wie kan ertegen zijn dat god god is?
Live is life van Opus was ik al beu toen ik het voor de eerste keer hoorde.
Voor de rest, nu heb ik dus toch iets van Laibach gehoord en ik vind het nogal belegen humor. Iets wat in ideologie gevangen studenten grappig vinden en toch serieus want o zo postmodernistisch, en andere minder intellectualistische figuren gewoon geinig.
Het smartlappenfestival is iets vergelijkbaars.
En postmodernisme in 2007:
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 23:33   #70
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Live is life van Opus was ik al beu toen ik het voor de eerste keer hoorde.
Voor de rest, nu heb ik dus toch iets van Laibach gehoord en ik vind het nogal belegen humor. Iets wat in ideologie gevangen studenten grappig vinden en toch serieus want o zo postmodernistisch, en andere minder intellectualistische figuren gewoon geinig.
Het smartlappenfestival is iets vergelijkbaars.
En postmodernisme in 2007:
Dat woord postmodernisme begint me mijn keel uit te hangen. En ja... die songs van Laibach waren er tien jaar terug al toen ik nog student was. Dus tjah... het is belegen. Maar heb lekker kunnen dansen in die tijd op hun Live is life parodie
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 23:42   #71
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat woord postmodernisme begint me mijn keel uit te hangen. En ja... die songs van Laibach waren er tien jaar terug al toen ik nog student was. Dus tjah... het is belegen. Maar heb lekker kunnen dansen in die tijd op hun Live is life parodie
Dito.
En zij die anders beweren, hebben ongelijk !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 23:46   #72
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Dito.
En zij die anders beweren, hebben ongelijk !
Als je al geen vent had dan had je nu iemand die elke concurrent desnoods zou vermoorden... maar dat terzijde natuurlijk.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 23:50   #73
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als je al geen vent had dan had je nu iemand die elke concurrent desnoods zou vermoorden... maar dat terzijde natuurlijk.
Ik mag dan toch helpen éh ?
Hmmz, the new Bonnie & Clyde ? Interesting !

(Btw, ik heb 'het' besteld !)

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 19 juni 2007 om 23:51.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 23:54   #74
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik mag dan toch helpen éh ?
Hmmz, the new Bonnie & Clyde ? Interesting !
Die werden neergeschoten... ook niet zo leuk.

Citaat:
(Btw, ik heb 'het' besteld !)

Goed... binnen een paar dagen ligt het in je bus.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 00:34   #75
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De laatste video clips van rammstein nog gezien? Enfin... laatste... ik spreek van eentje twee jaar terug die zo homofiel was dat ik ervan moest kotsen. Niet dat ik iets heb tegen homo's of zo... maar dat ik Rammstein toch eerder met degelijke muziek en stevige live acts associeer dan wat mannenlijven die over elkaar glijden.

LOL! Ik ben naar Laibach gaan kijken in een jeugdhuis. Daar zaten zatte mensen genoeg (ik heb wel niet gecheckt of ze een hakenkruis tattoo hadden). Maar volk genoeg dat genoot van dat optreden en ik denk dat de meesten me buiten hadden laten smijten moest ik hen hebben gevraagd of ze wel bewust waren van het postmoderne niveau van die gehele kunststroming. Misschien had ik hen kunnen vragen naar de discussie over hoe Hegel te combineren valt met een Kantiaans <achternaam van een ander filosoof>-isme.

Dat interesseerde die mensen niet. De laatste cd "Jesus Christ Superstar" was toen uit en we hebben toen allen genoten van een Laibach dat die cd tezamen met de vorige volledig hebben afgespeeld. Live kon je het niet echt noemen. De CD werd gewoon gespeeld en de groep speelde er de gitaren nog eens live bovenop. In hoeverre de zanger ooit live zong tast ik in het donker. Het was goed. Ik moest af en toe wel eens naar buiten want het geluidsniveau was boven dat wat voor een mega-discotheek al illegaal is.

Toen ik twaalf was schreef ik soms ook gedichtjes op de mechanische tikmachine van mijn grootvader terwijl de grote mensen beneden moeilijk deden na een glas wijn. Rammstein is apolitiek maar in het begin van je post neem je blijkbaar aanstoot aan hun insignes. Het is die ziekte van links. Ze willen post-modern zijn dus je kan jezelf behangen met foto's van vietcong leden die worden geëxecuteerd en met symbolen van of de omtrekken van het gezicht van Che, een notoire beul voor zijn gevangenen, maar je mag niet post-modernistisch een nazi symbool dragen of zelfs maar refereren naar iets dat Duits is. Nochtans weet jouw extreem linkerzijde heel goed dat de geschiedenis door de winnaar wordt geschreven.

Dit is veel dieper geworden dan ik wou, maar ja. Je lokt het uit. Misschien kan je de discussie doden door aan te geven hoezeer je met het leven te maken hebt door te stellen dat ik misschien niet een kantiaans hegeliaans doorzichtsvermogen heb dat stelt dat we interrogatief moeten stellen dat we inquisitief verder raken en dat we moet arrogatief verder werken... en al dat soort woorden dat een arbeider aan zijn reet zal roesten.

Dus. Zelfs al was Rammstein nazistisch (wat ik niet denk) dan nog kan je pot op
Die insignes sloegen wel op de klederdracht van het publiek, niet de groep ...
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 03:38   #76
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die werden neergeschoten... ook niet zo leuk.
Tarzan & Jane leek me helemaal niks.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Goed... binnen een paar dagen ligt het in je bus.
Inderdaad !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be