Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2012, 23:16   #61
auhtist
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 augustus 2012
Berichten: 64
Standaard

een zonne auto zou maar 2000 euro kosten
daar kunnen ze dus geen winst op maken
ik persoonlijk zou de lagere top snelheid niet erg vinden een fiets is ook niet zo snell
ik ben de persoon die geen auto wilt kopen tot
auhtist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 10:52   #62
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

De meest vervuilende auto's van allemaal, of denken ze dat die batterijen ni China "klimaatneutraal" zijn?

Enkel in Noorwegen, en dan alleen maar omwille van de hoge prijskorting, is het een groot succes. En in Nederland kom je de Opel Ampera nog wel wat tegen.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 10:57   #63
Doa
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 741
Standaard

liever 10k euro uitgeven aan benzine zodat ik die krachtige benzinemotor kan voelen dan elke 100k km 10k euro uitgeven aan nieuwe batterijen
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 11:25   #64
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
liever 10k euro uitgeven aan benzine zodat ik die krachtige benzinemotor kan voelen dan elke 100k km 10k euro uitgeven aan nieuwe batterijen
Zo is dat!
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 17:24   #65
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Voor zover ik weet is de belangrijkste producent van die batterijen opgekocht voor 30 milj dollar door een arabier die de fabriek daarna ontmanteld heeft.
Heb je dat uit je linker of uit je rechter duim?
Citaat:
Idem met de meeste electrische wagens tot hiertoe. De verhuurcontracten werden opzettelijk niet verlengd en de wagens welke terug genomen waren (zo ongeveer allen op een bepaalde tijd) werden opzettelijk vernietigd.
Kwestie dat ze dus echt uit de circulatie werden gehaald.

Dus de techniek is mogelijks wel al haalbaar maar de olie maatschappijen zitten zodanig verweven met auto fabrieken en zo allemaal dat ze echt tegenwerken.
Maar het is interessant zo een fabriek op te starten want uiteindelijk zullen ze die tot elke prijs toch opkopen.
Ik vindt het altijd toch weer verbazingwekkend hoe men opeens aan bedrijven andere motieven dan "geld verdienen" toeschrijft, nadat men eerst het hele kapitalistische systeem veroordeelt omdat het in handen van mensen is voor wie het enige motief geld verdienen is...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 17:56   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.782
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En met wat gaan we de electrische wagen laden? Met black-outs?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 18:33   #67
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En met wat gaan we de electrische wagen laden? Met black-outs?
Met fantasie.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 22:02   #68
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Hier
(...)
Het artikel spreekt van een marktaandeel van 0.15%.
Op basis van de cijfers over de eerste 6 maanden van 2012 die de Autogids publiceert gaat het over 580 verkochte voertuigen op een totaal van ongeveer 250.000 voertuigen. Of dus iets van een 0.23%.
Veel is dat niet, maar wel een gevoelige stijging tov 2011 toen over het hele jaar 263 elektrische voertuigen werden ingeschreven op een totaal van 572.211 voertuigen (een nooit eerder gezien record) of dus 0.05%.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 22:15   #69
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.902
Standaard

Persoonlijk zie ik meer in een waterstof-auto's (indirect ook elektrisch rijden), bovendien hebben die ook een groter actieradius dan elektrische auto's.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 23:45   #70
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Persoonlijk zie ik meer in een waterstof-auto's (indirect ook elektrisch rijden), bovendien hebben die ook een groter actieradius dan elektrische auto's.
En waar haal je die waterstof dan vandaan?
Uit craking van aardolie, of uit elektrolyse gevoed door thermische dan wel nucleaire centrales?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 08:49   #71
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En met wat gaan we de electrische wagen laden? Met black-outs?
Haha,ganse fitness-centers waarbij de zwoegende trainende lichamen meteen dienen om accu's op te laden.We kunnen zelfs de oudjes in de rusthuizen inschakelen....voor ieder wattje een extra patatje

Laatst gewijzigd door kelt : 14 oktober 2012 om 08:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 09:51   #72
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door auhtist Bekijk bericht
een zonne auto zou maar 2000 euro kosten
daar kunnen ze dus geen winst op maken
Een zonne auto die maar 2000 euro zou kosten is juist iets waar je obsceen veel winst mee kan maken. Gewoon aan 10000 euro verkopen, en je zal ze nog als zoete broodjes verkopen. Kassa!

Vooropgesteld dat een zonne auto bouwen mogelijk is natuurlijk. En daar wringt het schoentje. Een zonne auto bouwen die praktisch bruikbaar is, is niet mogelijk, voor geen enkele prijs...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 09:58   #73
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Persoonlijk zie ik meer in een waterstof-auto's (indirect ook elektrisch rijden), bovendien hebben die ook een groter actieradius dan elektrische auto's.
Waterstof is niet echt praktisch. Ik denk dat op termijn de trend zal zijn richting elektrische autos, en een verandering in onze verplaatsingsgewoontes waarbij een grote actieradius niet meer nodig is.
Ik heb de laatste weken regelmatig met een elektrische auto gereden. De autodeel organisatie waar ik lid van ben heeft in mijn wijk als experiment twee elektrische autos staan. Ik doe een namiddag mijn boodschappen en als ik hem weer op zijn parkeerplaats zet dan is de batterij doorgaans nog voor 75% vol. Voor gewoon dagelijks gebruik is een actieradius van 100km geen enkel probleem. En een elektrische auto dat rijd lekker soepel. Ik moet behoorlijk opletten dat ik niet te hard ga.
Lange afstanden met de auto doe ik niet. Gewoon omdat ik een hekel heb aan uren naar de strepen op een autosnelweg staren. Lange afstanden dat doe ik met de trein, en dan huur ik ter plekke wel een auto. En daar heb ik dan weer geen behoefte aan een auto met een lange actieradius...

Voor die paar toepassingen waar je echt niet om een verbrandingsmotor heen kan kunnen we nog altijd synthetische fuels produceren.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 17:15   #74
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
(...)
Voor gewoon dagelijks gebruik is een actieradius van 100km geen enkel probleem. En een elektrische auto dat rijd lekker soepel. Ik moet behoorlijk opletten dat ik niet te hard ga.
(...)
Als eerste wagen komt een elektrische wagen voor ons nu niet in aanmerking. We kunnen er bijvoorbeeld niets eens mee tot bij mijn ouders geraken: 160km enkele reis.
Maar als tweede wagen komt een elektrische wagen wel in aanmerking. Als ik het aanbod bekijk vormt bijvoorbeeld een Nissan Leaf een goed aanbod: die biedt alles van een middenklassewagen ala Renault Megane, Volkswagen Golf ea.
Maar veel te duur.
Met alle kortingen nog 8000€ te duur. Zelfs na 100.000km nog niet rendabel. Zonder kortingen na 200.000km nog niet rendabel.
Het hoeft niet te verwonderen dat er van dat type over de eerste 6 maanden van dit jaar welgeteld slechts 57 verkocht werden.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 19:29   #75
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

In de USA gaat het met die electrische gesubsidiëerde Chevy Volts ook niet zo best.
De accu's worden gemaakt door LG in Korea. Er is wel een fabriek in Holland Michigan van 300 miljoen dollar (waarvan 150 miljoen subsidie) sinds juli 2010 maar die heeft in al die tijd nog geen accu voor die Chevy gemaakt. Per jaar zouden ze er 15.000 van maken.
Plant That Got $150 Million In Taxpayer Money To Make Chevy Volt Batteries Furloughs Workers….
Citaat:
“Billions of dollars were put into Volt research, and Ford received $5.9 billion in stimulus loans to retrofit plants to produce [electric vehicles]," Chesser said. "The battery companies like LG Chem that were supposed to service them have no customers to speak of. Their existence was solely based on access to taxpayer money.

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 14 oktober 2012 om 19:37. Reden: typo
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 20:40   #76
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
In de USA gaat het met die electrische gesubsidiëerde Chevy Volts ook niet zo best.
De accu's worden gemaakt door LG in Korea. Er is wel een fabriek in Holland Michigan van 300 miljoen dollar (waarvan 150 miljoen subsidie) sinds juli 2010 maar die heeft in al die tijd nog geen accu voor die Chevy gemaakt. Per jaar zouden ze er 15.000 van maken.
Plant That Got $150 Million In Taxpayer Money To Make Chevy Volt Batteries Furloughs Workers….
Wordt zelfs politiek uitgebuit...

Citaat:
http://www.hollandsentinel.com/news/...s-Dems-failure
...

Two plants in Holland that produce lithium ion cells — LG Chem and Johnson Controls — received roughly $150 million each from a federal stimulus bill. The cells have other applications, but are best known for their use in some electric and hybrid vehicles.

LG Chem since April has been running “rolling furloughs” for its 200 employees, based on a lack of a demand for the lithium-ion cells that it is tooled to produce, The Sentinel was the first to report a month ago. Other media have recently picked up the reports as campaigns started referencing the issue. LG Chem on Tuesday confirmed the plant hasn’t started commercial production of the cells yet.

Hoekstra is not the only Republican to bring up LG Chem.

Kelsey Knight, spokeswoman for the Mitt Romney presidential campaign in Michigan, wrote in a Friday statement that “a factory that produces nothing and furloughs workers is a symbol of where America is going under (Obama's) failed policies.”

Hoekstra, a Holland native, said that the government doesn’t have much to show for the $150 million it gave out.

“The problem is (that) we’re on the verge of that money being gone. ... The government doesn’t treat this like an investment,” Hoekstra said. “The managers and shareholders of LG Chem should have made that investment themselves.”
...
meerdere reacties, o.a. :
Citaat:
AnDu2 weeks ago --------------------------------------------------------------------------------
No, the company is not ramping up production. The raw materials have been sent back to Korea, and the machines have been shut down and the lights turned out in the main production areas. Most of the Korean management is going back to Korea soon. One reason the company is still open is because the Koreans don't want to lose face. Layoffs are a big deal in Korea. I feel bad when I see the president of the company speak because he looks very embarrassed. I had big hopes for the company but now I'm not sure anymore. LG has the money to keep these furloughs going indefinitely, although everyone would really like to start working. That isn't going to happen anytime soon unless they get some energy storage contracts. Estimates at the company are that in order to start production, GM has to sell at least 4500 Volts a month. Last month, the Volt sold 2,851, twenty more than the previous month. Sales are erratic and no where near the 4500 needed to start production. The government should never have given out the $150 million because LG Chem by itself is a $20 billion company. It is a great company and I would like to see it start production but as I said it doesn't look like that is going to happen anytime soon.
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/LG_Chem
LG Chem

Revenue US$ 16.8 billion (2010)[1]
Net income US$ 1.9 billion (2010)[1]
Employees 8.200
Parent LG Group
Ik ben benieuwd voor de "marktvraag" naar dit Model: (full E-car)
http://www.caranddriver.com/reviews/...odel-s-reviews

Duurste versie getest: 265 miles (426 km) reikwijdte...
http://www.greencarreports.com/news/...pge-efficiency
http://autos.yahoo.com/blogs/motoram...195537679.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 oktober 2012 om 21:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 05:24   #77
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.053
Standaard

Wel,zovele jaren hebben autofabrikanten struktureel waarschijnlijk minder centen gestopt in het uitwerken van alternatieve aandrijfsystemen dan in het bedenken van middelen om hun produkten nog meer te doen gelijken op die van de concurrentie....

In de huidige,verslechterende,economische tijden volgt dan nu de rekening "overcapaciteit".Als iedereen vrijwel dezelfde auto's maakt gaan er brokken vallen.We zullen later vandaag weer iets horen hieromtrent.Je hebt nu eenmaal minder fabrieken nodig om "hetzelfde" te maken....

Zo weinig matuur is de accu-technologie dat Toyota een tijdje geleden beslist heeft de verdere uitbouw van electrische produktieauto's voor onbepaalde tijd op de waakvlam te zetten.Ze gaan wel verder met hun hybrides omdat er voldoende mensen zijn die zo een ding willen kopen natuurlijk.

Of Renault/Nissan nog lang verder zullen kunnen gaan met hun electrische wagens valt eigenlijk te bezien.


niet klaar,helemaal niet klaar,terwijl het nochtans NU een perfect moment was om U te onderscheiden van de concurrenten...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 22:43   #78
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
(...)
Of Renault/Nissan nog lang verder zullen kunnen gaan met hun elektrische wagens valt eigenlijk te bezien.

niet klaar,helemaal niet klaar,terwijl het nochtans NU een perfect moment was om U te onderscheiden van de concurrenten...
De Renault/Nissan groep steekt de nek uit en probeert zich NU te onderscheiden met hun elektrische producten: de Nissan Leaf, de Renault Kangoo ZE, de Renault Fluence ZE, de Renault Twizy, en straks de Renault Zoe.
Maar het effect in de markt is gering tot zeer gering, maw: een dikke flop.

Al dat geld, maar geen opbrengst.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 16:00   #79
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.802
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Persoonlijk zie ik meer in een waterstof-auto's (indirect ook elektrisch rijden), bovendien hebben die ook een groter actieradius dan elektrische auto's.
Maar waterstof is hier, net als electriciteit geen energiebron, wel een energiedrager ... en om die te kunnen dragen moet die ergens vandaan komen
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 16:27   #80
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Maar waterstof is hier, net als electriciteit geen energiebron, wel een energiedrager ... en om die te kunnen dragen moet die ergens vandaan komen
Eens zien of iemand het gesnapt heeft.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be