Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is politiek geweld een legitiem middel?
Ja. 2 6,90%
Ja, maar enkel als laatste optie. 13 44,83%
Nee, politiek geweld is nooit legitiem. 14 48,28%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 maart 2007, 23:40   #61
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
"Sociale voorzorgen", van een eufimisme gesproken. Wij libertariërs zijn daar dan ook geen voorstanders van.
dan kunnen de lbertariërs verekken , wat mij betreft.Moest het aan mij liggen, zouden de "sociale voorzorgen" nog veel meer uitgebreidt worden.Maar wel enkel voor (oorspronkelijke ) Europeanen.Niet-Europeanen krijgen niks, en moeten weggaan.Noem dat maar een soort "kontinentaal protectionisme".
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 23:43   #62
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
waar ligt maw de grens tussen "een politiek doel" en "zich verdedigen".
Zeker als men zich herinnert dat de aanval de beste verdediging is.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 23:43   #63
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Dat van het stemrecht klopt wel; daar heeft men voor moeten vechten destijds. Maar dat is net wat ik schreef: politiek is geweld, dat is het meest duidelijk in die situaties waar er grote scheefheden zijn in de politieke rechten, dictaturen, aristocratieën, dat soort dingen.

De rest is discutabel, zoals Heftruck al aangeeft: vakantiegeld maakt werknemers namelijk duurder. Combineer dat met lonen die niet mogen dalen (een andere sociale voorzorg), en dat betekent dat sommige werknemers gewoon zodanig duur gemaakt worden dat ze geen job meer kunnen vinden, behalve misschien als het écht goed gaat met de economie.
de lonen , beste, moeten omhoog.Wat gij wilt, is dat de mensen voor niks werken.Dat heeft een naam: Slavernij.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 23:45   #64
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Wat heeft de ETA zoal bereikt? Dat het Baskisch nog steeds bestaat en de Baskische cultuur nog steeds bestaat.
Heel Spanje mag de ETA dankbaar zijn voor het opblazen van Carrero Blanco.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 20:44   #65
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
En wat als één mening 55% haalt en de andere mening 45%. Dan legt mening 1 zijn wil op aan mening 2.
Ja, maar dat is geen geweld. De minderheid legt zich erbij neer en de meerderheid gebruikt geen geweld. De minderheid kan na een tijd proberen om te ijveren voor een nieuwe stemming en hopen dat ze leden van de meerderheid kunnen overtuigen, zonder geweld te gebruiken. De meerderheid mag dit niet tegenhouden.
Simpel eigenlijk, als we alleen maar zouden praten en niet knokken.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 20:45   #66
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
de lonen , beste, moeten omhoog.Wat gij wilt, is dat de mensen voor niks werken.Dat heeft een naam: Slavernij.
Nee, hun koopkracht moet omhoog. En dat doe je niet door "sociale voorzorgen" op de kap van jan en alleman te te verplichten.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 13 maart 2007 om 20:47.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 21:38   #67
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Bwa, als de politiek geen rekening meer houdt met de mensen, moeten de mensen dan nog rekening houden met de politiek?

Zoals het nu gaat, geloof ik dat geweld ooit als laatste optie zal moeten gebruikt worden, teneinde ieders vrijheid te vrijwaren.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 21:41   #68
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Bwa, als de politiek geen rekening meer houdt met de mensen, moeten de mensen dan nog rekening houden met de politiek?

Zoals het nu gaat, geloof ik dat geweld ooit als laatste optie zal moeten gebruikt worden, teneinde ieders vrijheid te vrijwaren.
Politiek kan geen rekening houden met "de mensen". Politiek gaat over eigenbelangen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 21:47   #69
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Bwa, als de politiek geen rekening meer houdt met de mensen, moeten de mensen dan nog rekening houden met de politiek?

Zoals het nu gaat, geloof ik dat geweld ooit als laatste optie zal moeten gebruikt worden, teneinde ieders vrijheid te vrijwaren.
En wat ga jij doen? Geen belastingen meer betalen?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 10:10   #70
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Bwa, als de politiek geen rekening meer houdt met de mensen, moeten de mensen dan nog rekening houden met de politiek?

Zoals het nu gaat, geloof ik dat geweld ooit als laatste optie zal moeten gebruikt worden, teneinde ieders vrijheid te vrijwaren.
HAH!
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 10:25   #71
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
En wat ga jij doen? Geen belastingen meer betalen?
Gewoon afwachten.

Maar moest iedereen doen wat jij voorstelt, zouden we en geweldloze manier hebben om de regering lam te leggen. Als geen enkele inwoner van dit land zijn belastingen nog zou betalen, wordt het moeilijk om iedereen te vervolgen hiervoor.

Als het volk massaal de wet zou negeren, struikelt te staat. Dat wil niet zeggen dat dit op de eerste plaats met geweld dient te gebeuren. Geweld moet het laatste redmiddel zijn en het mag niet ontaarden in blinde terreur.

Echte acties kan en mag je enkel maar ondernemen als je genoeg volk achter je hebt staan. Solo slim spelen raad in niemand aan. Dan beland je in de gevangenis.

Je moet het juiste moment afwachten, zoals bv in Frankrijk was dat 14 juli 1789, of hier was het een voorstelling van "De stomme van Portici". Wachten tot iedereen zijn misnoeging kan kanaliseren en alles tegelijkertijd kan uitbarsten. Als de malaise onder het volk te groot wordt, tegenover de leiders, zal het "verdeel en heers" principe op een gegeven moment in het niets vervallen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 14 maart 2007 om 10:35.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 01:49   #72
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

er is expliciet politiek geweld en er is impliciet politiek geweld

een ander woord voor kapitalisme is het organiseren van impliciet politiek geweld tegenover de allerarmsten

dezen hebben dus het recht zich te verdedigen tegen een kapitalistische maatschappij

dat het niet om expliciet geweld gaat ontneemt niemand het recht zich ertegen te verdedigen

wie in armoede leeft bevind zich in wettige staat van zelfverdediging tegen de staat zelf

de achterlijke vb er kes die hier zitten janken over wat teveel belasting die ze moeten betalen en zitten dromen over een machtsovername helemaal niet
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 maart 2007 om 01:53.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 01:57   #73
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

volgens spinoza stond macht gelijk aan recht

vb erkes hebben een te hoog schijtluisgehalte om solidair met mekaar geen belasting meer te betalen, niet meer te werken en uit protest te gaan doppen of maw om consistent politiek verzet te organiseren

ze zijn daar te kleinburgerlijk en te bang voor

maw potentieel hebben ze idd de macht om de macht over te nemen
maar bij gebrek aan ballen kunnen de vlaamse leeuwkes deze macht niet in recht omzetten
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 maart 2007 om 01:59.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 01:59   #74
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Neen, het is nooit legitiem politiek gezien, omdat de legitimatie van die politieke geweldpleging bij de burgers ligt en geen persoon het "recht" heeft tegen een ander geweld te plegen - dan bedoel ik te initiëren, niet als verdediging.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 02:00   #75
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

moest men morgen het vb echt verbieden niemand van jullie zou nog een posting durven doen met een vb avatar

zeker weten
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 02:03   #76
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
En wat ga jij doen? Geen belastingen meer betalen?
Jij lacht, ik lach niet. In de Verenigde Staten is dat een gehele beweging. Amish betalen geen belastingen voor sociale zekerheid en, nou ja, weinig belastingen in het algemeen, vele Quakers en andere mensen betalen niet het belastingspercentage voor het leger, &c.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 10:00   #77
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
moest men morgen het vb echt verbieden niemand van jullie zou nog een posting durven doen met een vb avatar

zeker weten
Ze zouden niet meer mogen. Dan zouden sommige in hun holletje kruipen als hypocrieten en de anderen, die hun uitlaatklep kwijt zijn, zullen de druk op de ketel voelen toenemen en ...
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 11:10   #78
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Nee, hun koopkracht moet omhoog. En dat doe je niet door "sociale voorzorgen" op de kap van jan en alleman te te verplichten.
Dat doe je door de zwakkeren uit te roeien en sociale voorzorgen gewoon af te schaffen.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 17:56   #79
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Dat doe je door de zwakkeren uit te roeien en sociale voorzorgen gewoon af te schaffen.
Meneer is ook de slimste econoom zeker?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 18:01   #80
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
de lonen , beste, moeten omhoog.Wat gij wilt, is dat de mensen voor niks werken.Dat heeft een naam: Slavernij.
De lonen omhoog? Nee, de belasting op lonen moet omlaag!
Op 500euro na gaat de overheid met de helft van mijn loon lopen...en die 500euro geef ik dan ook aan de overheid telkenmale ik iets aankoop (21% btw).
Dus nee, de lonen moeten absoluut niet omhoog!
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be