Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2020, 11:38   #61
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dus hij heeft niet gefaald.
en bovendien :
griepvaccins dat dat de verantwoordelijkheid is van de FAGG (Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten) dat dan weer onder de bevoegdheid valt van onze Minister van Volksgezondheid,

U was eigenlijk gewoon aan het trollen. U ziet iets, en meteen is het de schuld van NVA.

Typisch links.
Ik heb u ondertussen toch al duidelijk gemaakt hoe het zit hé ?

Blijkbaar vinden de gemeenschappen en gewesten het wenselijker dat ze samen die griepsaankopen doen, en samen een beleid daar rond uitstippelen, en vragen ze aan de FAGG om de orders voor hun te doen.

Welke ambtenaar het is die de order plaatst interesseert me niet, maar de bevoegdheid voor de beslissingen ligt bij de gemeenschappen.

Maar het is inderdaad enorm goede reclame om de boel gewoon terug te herfederaliseren....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 11:49   #62
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb u ondertussen toch al duidelijk gemaakt hoe het zit hé ?

Blijkbaar vinden de gemeenschappen en gewesten het wenselijker dat ze samen die griepsaankopen doen, en samen een beleid daar rond uitstippelen, en vragen ze aan de FAGG om de orders voor hun te doen.

Welke ambtenaar het is die de order plaatst interesseert me niet, maar de bevoegdheid voor de beslissingen ligt bij de gemeenschappen.

Maar het is inderdaad enorm goede reclame om de boel gewoon terug te herfederaliseren....
Maar niemand heeft gefaald. En al zeker Jambon niet. Of moet die elke individuele bestelling controleren en mag die niet rekenen op zijn administratie ?
Dit is wel enigzins iets anders dan een beslissing zoals bvb ons Maggie die beslist heeft om mondmaskers te vernietigen.

U zit maar aardig rond de pot te draaien om niet te moeten toegeven dat je in uw voet geschoten hebt.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 21 oktober 2020 om 11:51.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 12:00   #63
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.367
Standaard

@Belgicisten :

herfederalisering KAN tot meer efficientie leiden indien het federaal niveau ook beter werkt en/of beter geleid wordt. Dat is helemaal niet aangetoond. in tegendeel : we hebben net geregionaliseerd omwille van de constante patstelling op Belgisch vlak.

Het probleem van België is en blijft dat Vlamingen en walen - inclusief de politiekers - het over heel weinig eens zijn. Daarom dat de nationale partijen uit elkaar gevallen zijn. Daarom dat er geregionaliseerd werd.

Toegegeven er werd vaak SLECHT geregionaliseerd op basis van ingewikkelde compromissen. Dit heeft inderdaad geleid tot versnippering, overlap, edm. Het is echter verkeerd om daaruit te concluderen dat je dan maar moet herfederaliseren. Of je zou moeten geloven dat de VL-WL tegenstelling ineens verdwenen zijn. Die is niet verdwenen. Wedden dat Vivaldi dat over hoogstens een paar maand het bewijs van gaat leveren ?
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 15:09   #64
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
@Belgicisten :

herfederalisering KAN tot meer efficientie leiden indien het federaal niveau ook beter werkt en/of beter geleid wordt. Dat is helemaal niet aangetoond. in tegendeel : we hebben net geregionaliseerd omwille van de constante patstelling op Belgisch vlak.

Het probleem van België is en blijft dat Vlamingen en walen - inclusief de politiekers - het over heel weinig eens zijn. Daarom dat de nationale partijen uit elkaar gevallen zijn. Daarom dat er geregionaliseerd werd.

Toegegeven er werd vaak SLECHT geregionaliseerd op basis van ingewikkelde compromissen. Dit heeft inderdaad geleid tot versnippering, overlap, edm. Het is echter verkeerd om daaruit te concluderen dat je dan maar moet herfederaliseren. Of je zou moeten geloven dat de VL-WL tegenstelling ineens verdwenen zijn. Die is niet verdwenen. Wedden dat Vivaldi dat over hoogstens een paar maand het bewijs van gaat leveren ?
"over heel weinig eens"

Denk de NVa en het VB weg, en opeens zijn ze over veel meer eens....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 15:26   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
@Belgicisten :

herfederalisering KAN tot meer efficientie leiden indien het federaal niveau ook beter werkt en/of beter geleid wordt. Dat is helemaal niet aangetoond. in tegendeel : we hebben net geregionaliseerd omwille van de constante patstelling op Belgisch vlak.

Het probleem van België is en blijft dat Vlamingen en walen - inclusief de politiekers - het over heel weinig eens zijn. Daarom dat de nationale partijen uit elkaar gevallen zijn. Daarom dat er geregionaliseerd werd.

Toegegeven er werd vaak SLECHT geregionaliseerd op basis van ingewikkelde compromissen. Dit heeft inderdaad geleid tot versnippering, overlap, edm. Het is echter verkeerd om daaruit te concluderen dat je dan maar moet herfederaliseren. Of je zou moeten geloven dat de VL-WL tegenstelling ineens verdwenen zijn. Die is niet verdwenen. Wedden dat Vivaldi dat over hoogstens een paar maand het bewijs van gaat leveren ?
Zo is het, Belgie werkt niet, in eender welke vorm.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 15:29   #66
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"over heel weinig eens"

Denk de NVa en het VB weg, en opeens zijn ze over veel meer eens....

Heb je er al eens ooit over nagedacht waarom die partijen zijn ontstaan ?
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 15:29   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Heb je er al eens ooit over nagedacht waarom die partijen zijn ontstaan ?
Pas op, seffens moet hij weer van typetje veranderen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 15:32   #68
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Heb je er al eens ooit over nagedacht waarom die partijen zijn ontstaan ?
moslims
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 15:33   #69
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.912
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
moslims
De N-VA is ontstaan omdat er moslims bestaan?

TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 15:33   #70
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.912
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"over heel weinig eens"

Denk de NVa en het VB weg, en opeens zijn ze over veel meer eens....
Vraagt u nu echt om ongeveer de helft van de Vlaamse bevolking weg te denken?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 15:34   #71
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Pas op, seffens moet hij weer van typetje veranderen.
Over belachelijke veronderstellingen gesproken!

Citaat:
Denk de NVa en het VB weg, en opeens zijn ze over veel meer eens...
Waarom zou er dan ook niet op deze wijze kunnen geredeneerd worden :

Denk de "franstaligen" weg, en opeens zijn de overblijvenden over veel meer eens....
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 21 oktober 2020 om 15:35.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 15:34   #72
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"over heel weinig eens"

Denk de NVa en het VB weg, en opeens zijn ze over veel meer eens....
Beter nog, denk alle Vlaamse partijen weg, en er is helemaal geen Vlaams/Waalse onenigheid meer.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 15:35   #73
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.912
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Over belachelijke veronderstellingen gesproken!



Waarom zou er dan ook niet op deze wijze kunnen geredeneerd worden :

Denk de "franstaligen" weg, en opeens zijnde overblijvenden over veel meer eens....
Inderdaad. In dat geval zou het vormen van de federale regering niet langer duren dan het vormen van een Vlaamse.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 16:34   #74
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik heb reeds genoeg gezien op TV waar alle redenen goed waren om te hoop te lopen. Van betogingen tot openingen van Universiteiten.
En nergens neemt de politiek haar verantwoordelijkheid en veegt ze de straat schoon. Zuipen tot een kot in de nacht en nadien hun kas gaan volvreten bij grootmoeder omdat ze daar te dronken voor zijn.
Pik ze Godverdomme van de straat en geef ze werkstraffen in de ziekenhuizen en verzorgingstehuizen.
Vroeger heb ik filmen op TV gezien waar veroordeelden een loden bol aan hun poten kregen en gewoon afgeknald werden als ze wilden vluchten.
Nu zullen we zo laks zijn tot we dezelfde weg zullen opgaan.
Ze vragen er verdomd zelf om. We zitten met een generatie verwende snotneuzen die geen enkele burgerzin nog hebben. En maar zagen over eenzaam zijn. In Amerika ten tijde van de drooglegging zijn ze jaren droog gelegd. Dat de overheid pampers koopt om ze droog te leggen!
Er loopt een hele hoop krapuul rond die verantwoordelijk zijn voor de dood van familieleden. Geen erg echter. Als het hen lukt krijgen ze nog geld bovenop. Als er te erven valt zijn ze plotseling erfgenamen.
Voor de rest denken ze : "Val dood ouwe zakken".
Enige empathie voor het lot van anderen bestaat niet meer.
Het is een democratie geworden waar iedere generatie profiteert van de andere. Bestelen en eigen zakken vullen primeren. Binnen een paar dagen gaan we bloemen plaatsen op het graf van de doden.
En dan zijn we dankbaar dat er generaties geweest zijn die zich moesten lenen om kanonnenvlees te worden.
En het eindresultaat van de ganse komedie is het feit dat veel mensen leven
met de schrik dat ze niet gaan toekomen in hun oude dag.
Hun beloning voor een leven van hard werken.
Waar is dat feestje? Hier is dat feestje. Tot ze zelf behoren tot de ouderen van dagen. Ik heb in Brussel gewerkt. Sorry; gezeten.
Wat mij nu nog is bijgebleven zijn de vele sukkelaars die verborgen plekjes op zochten en bij nacht in kartonnen dozen sliepen. Soms was hun toestand hun eigen fout. Maar niet altijd. Ge hebt er die omhoog vallen en ge hebt er ook de die onnoemelijk veel pech gehad hebben.
En als ik nu nog overweeg wat ik gezien heb en meteen besef dat er van echte democratie niks meer te merken valt in onze maatschappij dan vrees ik wat automatisch er zal komen. Zelfs in Europa wordt er momenteel oorlog gevoerd.
Wat is er dan het nut van een dergelijk Europa? Ik vraag het aan onze politieke elite. Maar antwoord zal er niet komen. Of misschien de nuchtere opmerking dat ik oude zaag ben. Dank U bij voorbaat.
Doe zo verder. Gelukkig rest mij niet zoveel tijd meer om het nog mee te maken. Ik weet nu al wat onze democratie waard is. Geen sikkepit!
Ik ben sommige maffiosie dankbaar voor hun kunstgrepen.
Voor het overige heb ik er geen zaken nog mee.
Weet je wat mij koud om het hart heeft geslagen??? Toen ik tien jaar geleden op een avond in Namen al die mensen op de dorpels en de ingangen van bedrijven, huizen,... zag slapen...
En wij maar denken dat we in een sociale, vooral linkse maatschappij leefden die zorgden voor de minderbedeelden???
Nooit is de armoede groter geweest en is die meer gestegen... en de grenzen maar verder openlaten en zogezegd het OCMW van de hele wereld spelen en ondertussen van wat eens een vreedzaam en goed draaiend land was een vuilhoop maken...
Als ik het woord sociaal nog maar hoor, dan weet ik dat weer een hele boel mensen bedrogen worden voor het heil van een maffiabende, uiterst rechts, maar die een zogezegd sociaal kleedje hebben aangetrokken...
Hoe kan je het vlugste en het meeste geld verdienen, door er bovendien verdomd weinig voor te moeten doen??? Hewel toch juist door die nationale en internationale begrotingskassen te plunderen...
Je zou toch wel verdomd lomp moeten zijn om je nog uit te sloven om echt werk te leveren terwijl, met de juiste vriendjes op de juiste plaats het manna zo binnen stroomt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 16:36   #75
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moet mij, ambtenaar met pensioen, niet proberen te overtreffen met die dingen.

Maar toegegeven: om mondmaskers te verbranden, of om geld te verbranden, is geen openbare aanbesteding nodig. En ook al niet om een half miljoen mondmaskers te blokkeren omwille van het ontbreken van 11 zelfklevers op een paar dozen, nadat voldoende steekproeven in het lot geen problemen aan het licht brachten.
En waar zaten die fouten... of was dat niet federaal???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 16:38   #76
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Volgens uw redenering frequenteren Walen en Vlamingen zich toch massaal.

Dat staat haaks op de uitspraken die hier vaak worden geponeerd.

Bedankt voor uw verheldering Marie.
Volgens uw opinie is dus de taalgrens een staatsgrens voor het virus???
Of moet het zijn dat dat contact toch niet zo sterk is, maar natuurlijk als de ene zich onbeschermd blijft uitleven, zal de anderen er op den duur toch het slachtoffer van worden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 16:40   #77
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dus hij heeft niet gefaald.
en bovendien :
griepvaccins dat dat de verantwoordelijkheid is van de FAGG (Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten) dat dan weer onder de bevoegdheid valt van onze Minister van Volksgezondheid,

U was eigenlijk gewoon aan het trollen. U ziet iets, en meteen is het de schuld van NVA.

Typisch links.
Maar eisen dat het VB zich zou verontschuldigen voor hun linkse drogredenen is natuurlijk wel normaal... maar zijzelf die hier de grootste leugens komen vertellen... Gewone wellevendheid en sociaal samenleven met zijn buren is aan hen natuurlijk niet besteed...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 21 oktober 2020 om 16:41.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 16:45   #78
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"over heel weinig eens"

Denk de NVa en het VB weg, en opeens zijn ze over veel meer eens....
Over zo veel eens dat ze met de keer meer en meer problemen hebben om een federale regering op de been konden brengen...
En als dat de fout is van de NVa en het VB..., dan is dat omdat steeds meer Vlamingen alleen nog maar van het VB en de NVa willen weten, gezien het desastreuze anti-Vlaams beleid van de andere Vlaamse partijen...
Dus Tavek leer er mee leven en pas je aan in plaats van te denken dat Vlaanderen zich blijvend zal laten uitkleden door la Belgique...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 17:24   #79
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De N-VA is ontstaan omdat er moslims bestaan?

N-VA is ontstaan omdat de Volksunie uit elkaar is gevallen.
Op dat moment is de nieuwe Messias opgestaan.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 21 oktober 2020 om 17:24.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 17:27   #80
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ga mij niet populair maken, maar ik denk dat de vlaams nationalisten nog steeds niet doorhebben hoe dit land werkt.



Bron: FOD gezondheidszorg

Kortom, Vlaamse gemeenschap faalt alweer !
Net als bij de Zorg tijdens de eerst golf Corona.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be