Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 23 mei 2006, 07:46   #61
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ja, dat is democratie, want de meerderheid van de kiezers heeft beslist dat ze dat zo willen, aangezien ze op voorhand wisten dat het de partij waarop ze stemden niet met het VB zou samenwerken. Spijtig hé!
Nonsens. De koppelverkoop van partijstandpunten maakt het onmogelijk om te bepalen wat de kiezer wilt en wat niet. Ik gaf mijn stem in het verleden reeds aan de SP.A en de VLD, hoewel ik nooit akkoord ben geweest met het cordon.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 23 mei 2006, 07:46   #62
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Dus moet de goede wil van twee kanten komen.
Ik heb nog nooit een "Noord-Afrikaan" horen lachen met nonnen met kappen, met geen vlees eten op vrijdag, met kopjes onder tassen, met onze bezetenheid om patatten te eten bij alles en nog minder horen zeggen dat hij in een onleefbaar land is terechtgekomen.
Jarenlang werden vreemdelingen door de politie racistisch behandels, onze katholieke scholen liggen voor een groot deel voor hen achter het "ijzeren gordijn". Het zijn niet zij die in de aanval zijn, maar veelal wij !
Je haatzaaierij lost niets op: het komt er op aan om inderdaad samen te leren leven. De voorbeelden die jij geeft zijn gewoon wetsovertredingen: aangeven.
Allee, volgende doel van feremans en andere idioten: het ijzeren gordijn van de katholieke scholen...
Pieke is offline  
Oud 23 mei 2006, 07:49   #63
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
"Racisme is onze collectieve verantwoordelijkheid"
Die van jullie wellicht wel, die van mij alleszins niet. Hoepel dus op met je poging om schuldgevoelens aan te wrijven, we hebben daar de laatste jaren al meer dan genoeg van gehad (en wellicht is net dat onophoudende bombardement van "jullie zijn schuldig" dat een van de grote oorzaken van racisme is...).
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 23 mei 2006, 07:58   #64
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
En toch stemmen 85 procent tegen het VB?
Dat doet 85% helemaal niet.

Citaat:
Leg je er nu toch eens bij neer dat niemand jullie zever nog pikt.
Het VB rijgt de verkiezingsoverwinningen aan mekaar, en het ziet ernaar uit dat daar veel proteststemmen bijzitten. Leg je er nu toch eens bij neer dat steeds minder mensen jullie zever nog pikken.

Citaat:
1) niemand gelooft dat 4 procent van de bevolking het gevaar zijn
Maar daarnet waren we nog collectief verantwoordelijk voor racisme.

Citaat:
2) steeds meer mensen denken dat die 15 procent VB stemmers een gevaar worden. Het zijn hier niet de bomaanslagen van godsdienstfanaten die doden maken maar de daden van gezonde kerels uit het VB milieu!


Nu zijn aanslagen door fanatieke, extremistische moslims dus ook al de schuld van het VB. Wanneer je onophoudelijk dat soort lasterlijke leugens de wereld instuurt en de schuld maar blijft leggen waar ze niet thuishoort, moet je niet verbaasd zijn dat de bevolking radicaliseert en onverdraagzamer wordt...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 23 mei 2006, 08:49   #65
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
En toch stemmen 85 procent tegen het VB?
75% stemt "tegen" (?) het VB. Tot nader order komt het VB enkel in Vlaanderen op.
PAJOT is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:03   #66
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Nu zijn aanslagen door fanatieke, extremistische moslims dus ook al de schuld van het VB. Wanneer je onophoudelijk dat soort lasterlijke leugens de wereld instuurt en de schuld maar blijft leggen waar ze niet thuishoort, moet je niet verbaasd zijn dat de bevolking radicaliseert en onverdraagzamer wordt...
Er werd helemaal niet gezegd dat het VB verantwoordelijk is voor bomaanslagen van extremistische moslims. Lees nog eens na wat er geschreven stond: er stond HIER! Bij mijn weten hebben extremistische moslims hier nog nooit een bomaanslag gepleegd. Wie verdraait er hier nu woorden en vertelt er leugens?
Edina is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:06   #67
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
75% stemt "tegen" (?) het VB. Tot nader order komt het VB enkel in Vlaanderen op.
En 75% is niet de meerderheid dan?
Edina is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:07   #68
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En 75% is niet de meerderheid dan?
Is het één partij dan?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:09   #69
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Nonsens. De koppelverkoop van partijstandpunten maakt het onmogelijk om te bepalen wat de kiezer wilt en wat niet. Ik gaf mijn stem in het verleden reeds aan de SP.A en de VLD, hoewel ik nooit akkoord ben geweest met het cordon.
Het VB heeft toch ook een programma dat te nemen of te laten is als je op die partij kiest. Zelfde probleem daar dus.

En je kan niet zeggen dat je toen niet wist dat de partijen waarop je stemde niet met het VB zouden samenwerken!
Edina is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:10   #70
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Is het één partij dan?
Wie zegt dat. Die 75% weten op voorhand dat de partij waarop ze stemmen niet zal samenwerken met het VB.
Edina is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:14   #71
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ja, die dwazen. Tof eh. Pas op, het is goed dat deze mensen uitkomen voor hun open mindedness, maar het is de verkeerde manier om dat duidelijk te maken. Leuk om te zien dat een boel rode repressionisten getekend hebben. Ik zie niets anders dan "allochtonen" zelf, en "studenten", "ambtenaren" en "vakbondsmilitanten."
Alle allochtonen, studenten, ambtenaren en vakbondsmilitanten zijn rode repressionisten? Wat is de wereld toch eenvoudig voor jou.
Edina is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:19   #72
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Alle allochtonen, studenten, ambtenaren en vakbondsmilitanten zijn rode repressionisten? Wat is de wereld toch eenvoudig voor jou.
Heb ik gezegd dat ze allemaal zo zijn? Ik zeg enkel wat ik zie.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:20   #73
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Bizar.
Waarom zijn autochtonen eerder geneigd te geloven dat er tussen Marokkanen onderling geen geweld gepleegd wordt?
Moet toch een reden voor zijn.
Wat pas bizar is, is dat ik vooral VB-sympathisanten die stelling hoor verkondigen, en dat dezelfde mensen in dit geval plots wel geloven dat ze ook slachtoffer kunnen zijn van een dader uit hun eigen rangen. Ik heb juist altijd gezegd dat allochtonen wel degelijk ook slachtoffer worden van daders uit hun eigen rangen (van kleine criminaliteit zoals handtassendiefstal tot grote criminaliteit zoals moord).

En pas op, ik vind dus ook niet dat je deze brandstichting zomaar als een racistische daad kan bestempelen, want bij mijn weten zijn de daders nog niet gekend.
Edina is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:20   #74
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Heb ik gezegd dat ze allemaal zo zijn? Ik zeg enkel wat ik zie.
En wat zie jij dan. Jij kent al die namen en weet dat het rode repressionisten zijn?
Edina is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:22   #75
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En wat zie jij dan. Jij kent al die namen en weet dat het rode repressionisten zijn?
Neen, ik zeg dat ze hun virtuele handtekening geven aan een tekst die 1) rood is en 2) vervuld is van intimiderende en vrijheidsbeperkende en indoctrinaire standpunten. Ik heb dat hiervoor al eens gezegd, over onderwijs en zo.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:24   #76
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Neen, iedereen kiest zijn vrienden zelf.
Voor de dertigduizendste keer: racisme - of etnicisme zoals jij verkiest - heeft niets te maken met het kiezen van je vrienden. Dat mag je inderdaad doen en dat heeft niets met discriminatie te maken. Maar je mag geen mensen discrimineren zodat de universele rechten van die mensen worden geschonden.
Edina is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:26   #77
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Voor de dertigduizendste keer: racisme - of etnicisme zoals jij verkiest - heeft niets te maken met het kiezen van je vrienden. Dat mag je inderdaad doen en dat heeft niets met discriminatie te maken. Maar je mag geen mensen discrimineren zodat de universele rechten van die mensen worden geschonden.
Daar verschillen we dan van mening, ik erken die contradictorische charter niet.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:26   #78
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Neen, ik zeg dat ze hun virtuele handtekening geven aan een tekst die 1) rood is en 2) vervuld is van intimiderende en vrijheidsbeperkende en indoctrinaire standpunten. Ik heb dat hiervoor al eens gezegd, over onderwijs en zo.
Dan moet je hen ook niet allemaal rode repressionisten noemen, net zo min als je alle kiezers van het VB racisten moet noemen, hoewel hun programma doordrongen is van racistische standpunten.

En dat van die intimiderende, vrijheidsbeperkende en indoctrinaire standpunten is jouw mening. Ik mis ook wat nuances in de tekst, maar begrijp wel de onderliggende boodschap. Onze samenleving is multicultureel, dat is een feit of je dat nu fijn vindt of niet. En als je niet je hele leven gefrustreerd wil blijven, kan je er maar beter mee leren leven.

Laatst gewijzigd door Edina : 23 mei 2006 om 09:31.
Edina is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:27   #79
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dan moet je hen ook niet allemaal rode repressionisten noemen, net zo min als je alle kiezers van het VB racisten moet noemen, hoewel hun programma doordrongen is van racistische standpunten.
Ik volg de tactiek die zoveel anderen hier gebruiken.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:31   #80
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik volg de tactiek die zoveel anderen hier gebruiken.
Daarmee ga je ver komen.
Edina is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be