Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2024, 16:53   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Water trekt overal in de grond. Iedere verharding is poreus.

Om het even welke klinker of straatstenen er liggen.
Ik twijfel nu toch wel of je dit meent of dat je dit als joke gepost hebt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2024, 16:57   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.412
Standaard

Ik wil in dit kader wel Vivaldi bedanken.
Niet voor mezelf dus, maar in naam van de "rijken".
Die zijn nog zo tevreden dat ze hun zwembaden kunnen verwarmen aan 6 procent btw.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2024, 17:02   #63
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik twijfel nu toch wel of je dit meent of dat je dit als joke gepost hebt.
Onwetendheid is een gave.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2024, 05:44   #64
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.403
Standaard

“Voedselproductie in Vlaanderen en Nederland wordt alleen maar belangrijker”

Zoals ik al eerder schreef hebben we hier in de lage landen van de beste meest efficiënte landbouwgronden ter wereld. En wat doen de groenen, de 'linksen', de 'progressieven' ? Ze maken er een grote industriezone van voor 'hernieuwbare' energie, verstikken de landbouw met regelgeving en weigeren de grenzen te sluiten voor de miljoenen, miljarden kolonisten die hier wensen te komen huizen bouwen en met de auto rondrijden...
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'

Laatst gewijzigd door Vlad : 18 juli 2024 om 05:45.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2024, 05:57   #65
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
“Voedselproductie in Vlaanderen en Nederland wordt alleen maar belangrijker”

Zoals ik al eerder schreef hebben we hier in de lage landen van de beste meest efficiënte landbouwgronden ter wereld. En wat doen de groenen, de 'linksen', de 'progressieven' ? Ze maken er een grote industriezone van voor 'hernieuwbare' energie, verstikken de landbouw met regelgeving en weigeren de grenzen te sluiten voor de miljoenen, miljarden kolonisten die hier wensen te komen huizen bouwen en met de auto rondrijden...
Nu de graanschuur van Europa een oorlogszone is, worden de rijke gronden van Vlaanderen en Nederland terug belangrijker op dat vlak. Alleen, onze politici daarvan overtuigen... Maar die zitten in hun ivoren torens, uitkijkende over hun horigen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 08:26   #66
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nu de graanschuur van Europa een oorlogszone is, worden de rijke gronden van Vlaanderen en Nederland terug belangrijker op dat vlak. Alleen, onze politici daarvan overtuigen... Maar die zitten in hun ivoren torens, uitkijkende over hun horigen.
Lijkt me net een grondige reden om ons hele systeem compleet te veranderen. Wij kweken hier namelijk voornamelijk vlees van runderen en varkens met het oog op de export. Zo'n 70% wordt uitgevoerd en daarvoor wordt ook nog eens massaal veevoeder ingevoerd. Als je weet dat in Europa ook meer dan 70% van de landbouwgronden voor veeteelt gebruikt wordt, dan is de situatie glashelder.

Men zou dus beter op de gronden gewassen verbouwen VOOR IN DE EERSTE PLAATS EIGEN CONSUMPTIE in plaats van te produceren met het oog op export. Op die manier is men ook niet meer afhankelijk van derden voor voedsel zoals graan uit Oekraïne.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 09:26   #67
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.693
Standaard

Ik merk in mijn eigen streek ook wel dat de "boeren" nog steeds rustig verder verharden..

Er wordt niet zo ver van waar ik woon een reusachtig serrecomplex bijgebouwd....Dat zal dienen om nog meer van die wegwerp-sierplantjes te produceren die je de laatste jaren zelfs bij de Lidl kunt kopen...
Die "vrouwenprodukten" (sierplantjes) zijn zowat de meest vervuilende soort produkten die er bestaan op de planeet.Ze DIENEN om weggegooid te worden......maar kijk,dat moet maar kunnen hé....


En ja,twee veetelers zijn NOG maar eens wat aan het uitbreiden (een stal met bijgaande mestopvang putten er bij)......opniuw een hectare beton waar een mooi weiland was erbij...Opnieuw een reststukje Vlaams agrarisch landschap voor vele decennia OM ZEEP...voor de export want wij KUNNEN dat niet allemaal opvreten en drinken!


O....en het is ongelofelijk hoeveel windmolentjes (gelukkig schijnbaar allemaal van dezelfde leverancier) er plotseling verschenen zijn bij de agro-industriebedrijven in de regio....wat is me dat nu weer?

prachtig zicht...dat wel.....


Trouwens,bij eigenlijk vrij recente industrialiseringen van Landbouwgrond bij Menen zowel als bij Roeselare heb ik geen weet van harde boerenbetogingen ...Er is daar nochtans MOOIE landbouwgrond verdwenen.......een f*ck You aan de andere boeren nochtans die ongetwijfeld zelfs nooit KONDEN opbieden of zich hebben laten naaien door "andere belangen"....(de gewestelijke ontwikkelingsmaatschappijen,Vlaamse grondbezitters,lokale politici die allemaal hun eigen industriezone willen,...en zo)...


Maar als er eens een geboortebosje aangelegd wordt verschijnen daar plotsklaps van die plakkaten van de boerenbond over dat de boer uw eten maakt en zo.....Suggestie is dus,duidelijk,dat landbouwgrond verkaveld,dichtgebetonneerd en in semi mono cultuur(het ene jaar patatten,het ander jaar mais) mag veranderd worden,of verkocht aan de chichi's om hun villas met paardenstallen te zetten, maar NIET bebost.
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 30 juli 2024 om 09:36.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be