Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Bekijk resultaten enquête: Moeten nu ook racistische beleidsdaden niet dringend vervolgd worden?
Racistische daden tegen Vlamingen en allochtonen moeten keihard veroordeeld worden 28 53,85%
Racistisme tegen Vlamingen en allochtonen moeten vervolgd worden; veroordelingen lijken onvermijdelijk 7 13,46%
Gerechtelijk onderzoek naar racisme tegen allochtonen & Vlamingen is noodzakelijk; vervolging mogelijk 6 11,54%
Géén uitgesproke mening OF ken dit dossier niet genoeg 3 5,77%
Ik ken géén strafbare racistische misdrijven tegen Vlamingen en allcohtonen 8 15,38%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 26 november 2004, 11:04   #61
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrHumorisCausa
Wie al of niet in een OCMW-raad thuishoort, wordt gelukkig niet beslist door zelfingenomen betweters zoals u, maar door democratische procedures...
"Doctor",
Léés wat er juist staat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Ik stel me ernstig de vraag of mensen als Boppa 47 wel in een OCMW-raad thuishoren...

Gelezen nu?
Volgens jou mag ik mezelf dus zelfs de vraag niet meer stellen?? Is dat niet ongeveer het summum van censuur? Gedachtenpolitie??
Een blik op de toekomst zoals het Zwart Blok ze ons voorbereidt?

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 november 2004 om 11:07.
filosoof is offline  
Oud 26 november 2004, 11:11   #62
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

de "vergeten" optie:
o Ik ken géén strafbare racistische misdrijven tegen Vlamingen
Toevallig juist die optie "vergeten"??
't Maakt wel dit quizje waardeloos....

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 november 2004 om 11:15.
filosoof is offline  
Oud 26 november 2004, 11:24   #63
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrHumorisCausa
Ja, maar het IS toch wel zo, dat een Waalse kiezer meer gewicht in de schaal legt dan een Vlaamse, nietwaar? Voor een Waalse parlementszetel zijn er minder stemmen nodig dan voor een Vlaamse. Is dit dan toch minstens geen discriminatie? Volgens mij wel, hoor.
Is het niet zo dat voor Brussel een vlaamse kiezer méér gewicht in de schaal werpt dan een franssprekende? Maar d�*n stoort het je niet, hé??
Id het ook niet zo dat voor de EU een vlaamse kiezer dan weer méér gewicht in de schaal gooit dan een franse, italiaanse, spaanse of duitse ???
Maar d�*n stoort het je niet, hé??
Zoek het maar eens na: je zal verwondert staan!

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 november 2004 om 11:26.
filosoof is offline  
Oud 26 november 2004, 11:26   #64
DrHumorisCausa
Banneling
 
 
DrHumorisCausa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2004
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
"Doctor",
Léés wat er juist staat:


Gelezen nu?
Volgens jou mag ik mezelf dus zelfs de vraag niet meer stellen?? Is dat niet ongeveer het summum van censuur? Gedachtenpolitie??
Een blik op de toekomst zoals het Zwart Blok ze ons voorbereidt?
Blijkbaar moet u ook eens leren lezen, heer filosoof. Waarom zou het mij niet toegelaten zijn om de opmerking te maken die ik gemaakt heb? Dat is nu eenmaal mijn mening, dat enz... U mag van mij zeggen wat u wil; en ik mag daarop reageren zoals ik wil. Wie pleegt er hier censuur?

Laatst gewijzigd door DrHumorisCausa : 26 november 2004 om 11:26.
DrHumorisCausa is offline  
Oud 26 november 2004, 11:31   #65
DrHumorisCausa
Banneling
 
 
DrHumorisCausa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2004
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
de "vergeten" optie:
o Ik ken géén strafbare racistische misdrijven tegen Vlamingen
Toevallig juist die optie "vergeten"??
't Maakt wel dit quizje waardeloos....
O, maar ik wel hoor! De vele verbale en fysieke agressies door vooral allochtonen van Marokkaanse afkomst tegen autochtone Vlamingen, tegen zwarte Afrikanen, tegen Oost-Europeanen. Maar dat deel van de realiteit kent u natuurlijk niet...
De moord op de Islamleerkracht enige tijd terug was natuurlijk racistisch; de moord op Mombaerts door een Marokkaan vanzelfsprekend niet, dat was een 'incident de parcours'. En ook Patertje Leman indertijd minimaliseerde dat 'voorval' want volgens hem gebeurt zoiets elke week wel ergens...
Dezelfde Leman durft ook nog zeggen dat ongeveer de helft van de VLamingen racistische reflexen heeft, dit aan de hand van een 'studie'; ik vraag mij eigenlijk af of er ook studies bestaan over racisme bij Marokkanen.
Weet ge, ik ga die vraag bij gelegenheid eens stellen aan de opvolger van Leman...
DrHumorisCausa is offline  
Oud 26 november 2004, 11:33   #66
DrHumorisCausa
Banneling
 
 
DrHumorisCausa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2004
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Is het niet zo dat voor Brussel een vlaamse kiezer méér gewicht in de schaal werpt dan een franssprekende? Maar d�*n stoort het je niet, hé??
Id het ook niet zo dat voor de EU een vlaamse kiezer dan weer méér gewicht in de schaal gooit dan een franse, italiaanse, spaanse of duitse ???
Maar d�*n stoort het je niet, hé??
Zoek het maar eens na: je zal verwondert staan!
Nee, dat stoort mij helemaal niet. Dat is dan eigenlijk een soort gedeeltelijke compensatie voor het feit dat de VLamingen in eigen land gediscrimineerd
worden.
Trouwens als dat alleen voor Brussel geldt, dan heb ik daar hier in Antwerpen niks aan. Brussel -die aartslelijke en ongezellige stad- kan voor mij de pot op.

Laatst gewijzigd door DrHumorisCausa : 26 november 2004 om 11:34.
DrHumorisCausa is offline  
Oud 26 november 2004, 11:37   #67
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Ik stel me ernstig de vraag of mensen als Boppa 47 wel in een OCMW-raad thuishoren...
Eigenlijk niet, men zou minstens een SPa lidkaart moeten bezitten.
Bobke is offline  
Oud 26 november 2004, 11:46   #68
Agitator
Schepen
 
Agitator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Is het in een rechtsstaat wel aanvaardbaar dat één aanklact op een héél soortgelijk domein, zoveel sneller behandeld wordt dan andere, oudere klachten?
Welkom in de bananenrepubliek België...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Kortom, moet het racisme van sommige Franstalige (en vooral belgo-bruxellofiele) nationalisten niet dringend vervolgd én veroordeeld worden?
Hiervoor pleit ik al van kindsbeen af.

P.S.: Waarom rep je met geen woord over de openlijk racistische daden van allochtenen tegenover autochtonen? Telkens wanneer allochtoon krapuul zich overlaat aan misdrijven zoals het lastig vallen van mensen op straat, carjackings, homejackings,... kiezen ze er selectief autochtone slachtoffers uit. Men zou voor minder van racisme spreken indien het omgekeerd zou zijn...

Cheers.

Laatst gewijzigd door Agitator : 26 november 2004 om 11:46.
Agitator is offline  
Oud 26 november 2004, 11:52   #69
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrHumorisCausa
Nee, dat stoort mij helemaal niet. Dat is dan eigenlijk een soort gedeeltelijke compensatie voor het feit dat de VLamingen in eigen land gediscrimineerd
worden.
Trouwens als dat alleen voor Brussel geldt, dan heb ik daar hier in Antwerpen niks aan. Brussel -die aartslelijke en ongezellige stad- kan voor mij de pot op.
Dus als het in vlaams voordeel speelt, dan is 't goed?
En het voorbeeld voor Europa? dat aartslelijk en ongezellig Europa, dat kan voor jou ook de pot op?
Juist je eigen kerktoren telt?

Géén commentaar nodig, de vragen volstaan...
filosoof is offline  
Oud 26 november 2004, 12:04   #70
DrHumorisCausa
Banneling
 
 
DrHumorisCausa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2004
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Dus als het in vlaams voordeel speelt, dan is 't goed?
En het voorbeeld voor Europa? dat aartslelijk en ongezellig Europa, dat kan voor jou ook de pot op?
Juist je eigen kerktoren telt?

Géén commentaar nodig, de vragen volstaan...
Toch neem ik de vrijheid van enig commentaar. U legt mij woorden in de mond.
Meer dan honderd jaar is er zoveel in het nadeel van de Vlaming gebeurt in dit kakland, dus waarom mag er dan hier en daar eens niet iets in het voordeel zijn?
Waar heb ik gezegd 'alleen mijn eigen kerktoren telt'? Waar staat er 'aartslelijk en ongezellig Europa'?
Mensen die de ander woorden in de mond leggen en daar dan op reageren zijn mensen die het eigenlijk niet meer weten, die geen degelijke discussiecultuur kennen.
En waarom trouwens reageer je niet op mijn berichtje over racistische misdrijven tegenover Vlamingen ed.? Het staat je natuurlijk vrij, maar ook dat wijst er weer op dat je a priori nooit je eigen ongelijk wilt toegeven. Treurig hoor!
DrHumorisCausa is offline  
Oud 26 november 2004, 12:20   #71
Boppa47
Burger
 
Boppa47's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2004
Locatie: Schilde
Berichten: 160
Standaard Wat is racisme

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Ik stel me ernstig de vraag of mensen als Boppa 47 wel in een OCMW-raad thuishoren...
Ik ben niet bezig met anderen uit te schelden, probeer enkel mijn mening te laten horen, maar er zijn er die dat niet verteren blijkbaar. Als iedereen die toch zo graag alle asielzoekers willen binnenhalen, er enkele in huis halen en zelf voor de kosten opdraaien, ik wordt al genoeg gestroopt door onze regering.

Laatst gewijzigd door Boppa47 : 26 november 2004 om 12:31. Reden: Foute woodspelling
Boppa47 is offline  
Oud 26 november 2004, 12:49   #72
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boppa47
Ik ben niet bezig met anderen uit te schelden, probeer enkel mijn mening te laten horen, maar er zijn er die dat niet verteren blijkbaar. Als iedereen die toch zo graag alle asielzoekers willen binnenhalen, er enkele in huis halen en zelf voor de kosten opdraaien, ik wordt al genoeg gestroopt door onze regering.
nu niet overdrijven hé... je moet die mensen niet in het faillissement jagen hé


__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 26 november 2004, 13:53   #73
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrHumorisCausa
Toch neem ik de vrijheid van enig commentaar. U legt mij woorden in de mond.
Meer dan honderd jaar is er zoveel in het nadeel van de Vlaming gebeurt in dit kakland, dus waarom mag er dan hier en daar eens niet iets in het voordeel zijn?
Waar heb ik gezegd 'alleen mijn eigen kerktoren telt'? Waar staat er 'aartslelijk en ongezellig Europa'?
Mensen die de ander woorden in de mond leggen en daar dan op reageren zijn mensen die het eigenlijk niet meer weten, die geen degelijke discussiecultuur kennen.
En waarom trouwens reageer je niet op mijn berichtje over racistische misdrijven tegenover Vlamingen ed.? Het staat je natuurlijk vrij, maar ook dat wijst er weer op dat je a priori nooit je eigen ongelijk wilt toegeven. Treurig hoor!
Citaat:
waarom mag er dan hier en daar eens niet iets in het voordeel zijn?
Je geeft dus toe dat de aangehaalde voorbeelden wel dégelijk in het voordeel van Vlamingen spelen, daar waar steeds maar gezaagd wodt over wat op het zelfde vlak in het nadeel van Vlamingen speelt: Leven is een kwestie van bepaalde voordelen te ruilen tegen bepaalde nadelen, niet van enkel te jammeren over de nadelen en de voordelen te vergeten!

Citaat:
Waar heb ik gezegd 'alleen mijn eigen kerktoren telt'? Waar staat er 'aartslelijk en ongezellig Europa'?
Sprak jij niet over dat 'aartslelijk en ongezellig' Brussel? Dan kan ik in hetzelfde kader jouw non-argument over Brussel toch evengoed doortrekken tot Europa, waar Vlamingen hetzelfde voordeel hebben tegenover Duitsers, Fransen, Spanjaarden en Italianen, of zie je niet waar je argumentatie scheef loopt?
Citaat:
Trouwens als dat alleen voor Brussel geldt, dan heb ik daar hier in Antwerpen niks aan. Brussel -die aartslelijke en ongezellige stad- kan voor mij de pot op.
Is d�*t soms geen "alleen mijn eigen kerktoren"-visie? IMO wél!!

Ik werd onderbroken in mijn antwoord door "hogere machten", maar dit was het antwoord waarvoor ik terug naar de site kwam:

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door filosoof
de "vergeten" optie:
o Ik ken géén strafbare racistische misdrijven tegen Vlamingen
Toevallig juist die optie "vergeten"??
't Maakt wel dit quizje waardeloos....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Humoris Causa
O, maar ik wel hoor! De vele verbale en fysieke agressies door vooral allochtonen van Marokkaanse afkomst tegen autochtone Vlamingen, tegen zwarte Afrikanen, tegen Oost-Europeanen. De moord op de Islamleerkracht enige tijd terug was natuurlijk racistisch; de moord op Mombaerts door een Marokkaan vanzelfsprekend niet, dat was een 'incident de parcours'. En ook Patertje Leman indertijd minimaliseerde dat 'voorval' want volgens hem gebeurt zoiets elke week wel ergens...
Dezelfde Leman durft ook nog zeggen dat ongeveer de helft van de VLamingen racistische reflexen heeft, dit aan de hand van een 'studie'; ik vraag mij eigenlijk af of er ook studies bestaan over racisme bij Marokkanen.
Weet ge, ik ga die vraag bij gelegenheid eens stellen aan de opvolger van Leman...
Citaat:
De vele verbale en fysieke agressies door vooral allochtonen van Marokkaanse afkomst tegen autochtone Vlamingen, tegen zwarte Afrikanen, tegen Oost-Europeanen.
1° Zoals in elke stad is er een zekere maar te grote vorm van straatmisdadigheid. Je geeft zélf aan dat die ook tegen zwarte Afrikanen, tegen Oost-Europeanen gericht is.
2°Ik kan je erbij vertellen dat ook Marokkanen er het slachtoffer van zijn, en meestal zelfs het éérste slachtoffer: snotapen die uit de band springen beginnen dat in hun eigen straat of kwartier te doen, om met het ouder worden hun "actieterrein" uit te breiden.
3°Franstaligen kunnen er even erg eens het slachtoffer van worden als vlaamstaligen: die vorm van criminaliteit is niet specifiek tegen Vlamingen gericht en slechts bij grote uitzondering ook eens racistisch, maar daarom niet specifiek tegen Vlamingen:
4° Marokkanen zijn er meestal de eerste slachtoffers van, zoals ik schreef en aan franstaligen gebeurt het ook.

5° Het probleem met Vlamingen in Brussel is dat ze elk woord dat niet vriendelijk genoeg is (of erger) direct interpreteren als "antivlaams", terwijl het in het grootste gedeel van de gevallen gewoon een wrijving is zoals men die in elke stad tegenkomt, die niets met hun "Vlamingzijn" te maken heeft.

Nu ben je ongetwijfeld wéér ontevreden, omdat je je "groot gelijk" niet krijgt, maar dat is niet antivlaams, en het heeft géén bal met racisme te maken!

Begrépen?
(jullie willen iedereen schrik doen krijgen nog een woord met jullie te wisselen, en als het d�*t niet is wat jullie willen dan riskeert het er toch van te komen ingevolge dat eeuwige "verongelijkt vlamingzijn" en kun je d�*�*rover klagen...) *zucht*!

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 november 2004 om 14:02.
filosoof is offline  
Oud 26 november 2004, 15:30   #74
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

as ge het nie kunt halen Filosoof kun je nog altijd een tweede nick openen waarmee je je eigen gelijk kunt geven en eens goed kunt schelden tegen de mensen he...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 november 2004, 16:47   #75
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrHumorisCausa
Blijkbaar moet u ook eens leren lezen, heer filosoof. Waarom zou het mij niet toegelaten zijn om de opmerking te maken die ik gemaakt heb? Dat is nu eenmaal mijn mening, dat enz... U mag van mij zeggen wat u wil; en ik mag daarop reageren zoals ik wil. Wie pleegt er hier censuur?
Herlees wat ik schreef:
Want ik censureer jou? Ik mag die vragen dus niet stellen?
filosoof is offline  
Oud 26 november 2004, 19:04   #76
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

marokanen zijn de grootste racisten die er zijn e niet alleen tegen de autochtoon maar ook heel racistisch tegen de zwart afrikaan amaai
Dixie is offline  
Oud 26 november 2004, 20:12   #77
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Ze zijn zélf regelmatig het slachtoffer van racisme hier, dus nemen sommigen aan dat dit onze gewoonte is en zoeken zelf slachtoffers..

Je zou beter stoppen met het gebruik van termen als "de Marokkanen" als je "sommige Marokkanen" bedoelt

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 november 2004 om 20:15.
filosoof is offline  
Oud 26 november 2004, 20:19   #78
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

aan:
Citaat:
TEGENDRADIGAARD, UW FORUMVERVUILER
EN TOEKOMSTIG VUILBAKSNUFFELAAR,
Ik heb geen tweede nick op politics.be en schelden is niet mijn specialiteit: daar zijn er p*lsp**l & c° voor...

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 november 2004 om 20:25.
filosoof is offline  
Oud 28 november 2004, 17:02   #79
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Ze zijn zélf regelmatig het slachtoffer van racisme hier, dus nemen sommigen aan dat dit onze gewoonte is en zoeken zelf slachtoffers..
Zwette filo met zijn simplistische theorietjes toch. En dat durft zichzelf filosoof te noemen. Klaar voor t'oud-mannekes gesticht ja !
Spolpoel is offline  
Oud 28 november 2004, 17:09   #80
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 933
Standaard

Die bruin apen moeten in hun land slachtoffers zoeken.Hier moeten ze ons niet lastig vallen.
EXTREEM is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be