Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2008, 13:36   #61
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ja maar dehaene hoopt dat de meer belgisch-gezinde partijen dan de verkiezing winnen en zo 4 jaar rustig kunnen verderregeren zonder moeite te doen. "Als we alle verkiezingen laten samenvallen, moeten de mensen maar 1 keer naar het stemhokje gaan" Ja, daar doen we het voor!

Stel nu dat (hypothetisch) zijn belgisch-gezinde partijen het niet halen, wat dan? gaan ze dan iets nieuw uitvinden? :/
Bovendien mag je wellicht maar voor 1 verkiezing opkomen en dan zal het duidelijk zijn dat de regionale parlementen slechts 2derangs zijn.
De kopstukken zullen opkomen voor het federale parlement en het klein grut voor de deelstaatparlementen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 13:36   #62
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainbox Bekijk bericht
http://www.trends.be/fr/fil-infos/78...ruxellois.html

De Vlamingen zullen de onafhankelijkheid in een jaar vragen. De Walen kosten te veel.
Die eerste reactie

Normal puisque la Flandre chasse tous les immigrés, demandeurs d'asile, chômeurs, malades et autres pauvres de son territoire, les faisant atterrir �* Bruxelles et en Wallonie, terres d'accueil. Les fascistes flamands agissent ainsi pour protéger leur territoire des "untermensch" et sauvegarder la pureté de la race flamande, on a déj�* vu cela ...
http://www.flamingants.skynetblogs.be

Tis nu nog onze schuld ook. Subiet zeggen ze nog dat we de 'Untermenschen' in treinen stoppen en in verplicht opgelegde werkkampen in Wallonië vervoeren waar de arme Walen ze voedsel en onderdak bieden.
"Kijkt in de spiegel eer ge een ander uitscheldt voor lelijk."
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 13:36   #63
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Ah, gij zit actief in de politiek?
Waarschijnljik lid van de Wevelgems LDD met kopman Coorevits
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 14:20   #64
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Die eerste reactie

Normal puisque la Flandre chasse tous les immigrés, demandeurs d'asile, chômeurs, malades et autres pauvres de son territoire, les faisant atterrir �* Bruxelles et en Wallonie, terres d'accueil. Les fascistes flamands agissent ainsi pour protéger leur territoire des "untermensch" et sauvegarder la pureté de la race flamande, on a déj�* vu cela ...
http://www.flamingants.skynetblogs.be

Tis nu nog onze schuld ook. Subiet zeggen ze nog dat we de 'Untermenschen' in treinen stoppen en in verplicht opgelegde werkkampen in Wallonië vervoeren waar de arme Walen ze voedsel en onderdak bieden.
"Kijkt in de spiegel eer ge een ander uitscheldt voor lelijk."
verschiet gij van zo'n reactie?
lees elke week de reacties op het forum van lalibre of lesoir eens... zeer verhelderend :/ Dan valt dit forum nog ENORM goe mee
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 14:21   #65
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.805
Standaard

dubbel...
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 28 augustus 2008 om 14:24.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 16:18   #66
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Die eerste reactie

Normal puisque la Flandre chasse tous les immigrés, demandeurs d'asile, chômeurs, malades et autres pauvres de son territoire, les faisant atterrir �* Bruxelles et en Wallonie, terres d'accueil. Les fascistes flamands agissent ainsi pour protéger leur territoire des "untermensch" et sauvegarder la pureté de la race flamande, on a déj�* vu cela ...
http://www.flamingants.skynetblogs.be

Tis nu nog onze schuld ook. Subiet zeggen ze nog dat we de 'Untermenschen' in treinen stoppen en in verplicht opgelegde werkkampen in Wallonië vervoeren waar de arme Walen ze voedsel en onderdak bieden.
"Kijkt in de spiegel eer ge een ander uitscheldt voor lelijk."
hallucinant...
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 16:29   #67
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hiervoor zouden Peeters en C° eenzijdige stappen moeten zetten...Dat zal niet binnen een jaar gebeuren, vrees ik.

Als het van die mensen afhangt gebeurt het nooit.

We gaan die dus eerst moeten wegstemmen. Wat een geluk dat het ACW het voor het zeggen heeft in de CD&V want anders zouden we ze nog niet weggestemd krijgen.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 16:45   #68
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Grappig. Blijkbaar worden redirects vanuit 't forum door de site geweigerd. Althans ik kan niet doorklikken vanuit het forum. Nieuw explorer venstertje maken, adres invullen.

Nog grappiger. Kijk eens onder "COMMENTAIRES" en dan onder "Fin de la récréation" hoe ze diene Victor Van Vosselaer bannen. Dan zijn onze moderators lieve jongetjes en meisjes.

En als ik die onzin allemaal lees, dan begint mijn weerstand tegen een confederaal concept wel af te brokkelen. Blah.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 19:25   #69
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Ik zag gisteren een visioen. LDD wordt de grootste partij. Het kegelt Bert Bibber en de rest van zijn familie Flodder het land uit, Vlaanderen wordt een republiek en alle flitspalen worden ter compensatie aan de walen geschonken. Brussel wordt een vazalstaat van Vlaanderen met aan het hoofd BDW.

Aangezien we nu een een politieke komkommertijd zitten, kon ik nix belachelijker bedenken.
Inderdaad, belachelijk. Met LDD als grootste partij wordt Vlaanderen helemaal een vazalstaat van Wallonië
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 19:41   #70
Mr. Orange
Parlementslid
 
Mr. Orange's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Locatie: Café Pajottenland!
Berichten: 1.802
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Grappig. Blijkbaar worden redirects vanuit 't forum door de site geweigerd. Althans ik kan niet doorklikken vanuit het forum. Nieuw explorer venstertje maken, adres invullen.

Nog grappiger. Kijk eens onder "COMMENTAIRES" en dan onder "Fin de la récréation" hoe ze diene Victor Van Vosselaer bannen. Dan zijn onze moderators lieve jongetjes en meisjes.

En als ik die onzin allemaal lees, dan begint mijn weerstand tegen een confederaal concept wel af te brokkelen. Blah.
Het is niet de enige site die deze haat promoot hoor. Lees er de forums van Le Soir maar eens op na. En dan nog die site van die fransman (liberation of zoiets).
__________________
Vlaams-republikeinse atheist.
Echte Belgen haten Nederlanders.
Mr. Orange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 04:51   #71
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Zie maar dat LDD niet uiteenspat voor volgende verkiezingen, want het zit er dik aan te komen...
Je hebt meer kans om door de bliksem getroffen te worden terwijl je overreden wordt door een lijnbus dan dat LDD uiteenspat.

Je hebt meer kans om de lotto te winnen dan dat NVA dit avontuur overleeft.
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 04:53   #72
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Inderdaad, belachelijk. Met LDD als grootste partij wordt Vlaanderen helemaal een vazalstaat van Wallonië
Wat hebben jullie toch tegen LDD?
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 05:48   #73
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Wat hebben jullie toch tegen LDD?

Wat heeft LDD tegen Vlaanderen? Wees nu één ogenblik eerlijk. Wat zegt JMD iedere keer tegen de koning, als hij uitgenodigd wordt? Alvast niets goeds voor Vlaanderen, want dan komt er geen tweede uitnodiging. Bovendien weet JMD dat er toch niets kan uitlekken van al wat hij tegen die tricolore paljas zegt.

Laatst gewijzigd door Duym : 29 augustus 2008 om 05:49.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 06:29   #74
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Wat heeft LDD tegen Vlaanderen? Wees nu één ogenblik eerlijk. Wat zegt JMD iedere keer tegen de koning, als hij uitgenodigd wordt? Alvast niets goeds voor Vlaanderen, want dan komt er geen tweede uitnodiging. Bovendien weet JMD dat er toch niets kan uitlekken van al wat hij tegen die tricolore paljas zegt.
Nix eigenlijk. Waar ik wel maagzuur van krijg zijn die pseudo "vlaamse" partijen die zich in alle mogelijke bochten wringen om toch maar hun postjes te behouden. Ja, ook de NVA. Teleurstellend wat er de afgelopen 15 maanden gebeurt is. Zacht uitgedrukt dan. Vergeet niet dat voor ons part, Bert Bibber en zijn familie Flodder een stamp onder hun edele gat krijgen zodra we ertoe een kans krijgen.

Aangezien er toch nix "uitlekt" uit het paleis, weet ik begod niet wat JMD zegt tegen Berke. Jij raad ook maar, me dunkt.
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 07:09   #75
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Die eerste reactie

Normal puisque la Flandre chasse tous les immigrés, demandeurs d'asile, chômeurs, malades et autres pauvres de son territoire, les faisant atterrir �* Bruxelles et en Wallonie, terres d'accueil. Les fascistes flamands agissent ainsi pour protéger leur territoire des "untermensch" et sauvegarder la pureté de la race flamande, on a déj�* vu cela ...
http://www.flamingants.skynetblogs.be

Tis nu nog onze schuld ook. Subiet zeggen ze nog dat we de 'Untermenschen' in treinen stoppen en in verplicht opgelegde werkkampen in Wallonië vervoeren waar de arme Walen ze voedsel en onderdak bieden.
"Kijkt in de spiegel eer ge een ander uitscheldt voor lelijk."
en dan te weten dat cijfers van bevolkingsaangroei aantonen dat internationale immigratie zich vooral in Brussel en Vlaanderen concentreerd en in mindere mate in Wallonie ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 07:11   #76
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Grappig. Blijkbaar worden redirects vanuit 't forum door de site geweigerd. Althans ik kan niet doorklikken vanuit het forum. Nieuw explorer venstertje maken, adres invullen.

Nog grappiger. Kijk eens onder "COMMENTAIRES" en dan onder "Fin de la récréation" hoe ze diene Victor Van Vosselaer bannen. Dan zijn onze moderators lieve jongetjes en meisjes.

En als ik die onzin allemaal lees, dan begint mijn weerstand tegen een confederaal concept wel af te brokkelen. Blah.


hoe verSLAAFd kan je zijn ???

ze kunnen heel hun Belgique houden. Vlaanderen Onafhankelijk !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 07:12   #77
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Wat hebben jullie toch tegen LDD?
als je anno 2008 na 15 maanden van volledige blokkage op belgisch niveau nog moet uitpakken met 'met Belgie als het kan' ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 07:40   #78
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Nix eigenlijk. Waar ik wel maagzuur van krijg zijn die pseudo "vlaamse" partijen die zich in alle mogelijke bochten wringen om toch maar hun postjes te behouden. Ja, ook de NVA. Teleurstellend wat er de afgelopen 15 maanden gebeurt is. Zacht uitgedrukt dan. Vergeet niet dat voor ons part, Bert Bibber en zijn familie Flodder een stamp onder hun edele gat krijgen zodra we ertoe een kans krijgen.

Aangezien er toch nix "uitlekt" uit het paleis, weet ik begod niet wat JMD zegt tegen Berke. Jij raad ook maar, me dunkt.
Nee, ik raad niet. Als je een tweede keer bij de koning mag komen om over politiek te praten, ben je geen Vlaming. Het wordt tijd dat JMD dat eindelijk toegeeft.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 07:41   #79
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Nee, ik raad niet. Als je een tweede keer bij de koning mag komen om over politiek te praten, ben je geen Vlaming. Het wordt tijd dat JMD dat eindelijk toegeeft.
zo hou je natuurlijk weinig Vlamingen over.

wat is er verkeerd aan een legalist te zijn?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 07:43   #80
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
zo hou je natuurlijk weinig Vlamingen over.

wat is er verkeerd aan een legalist te zijn?
tis niet verkeerd, maar tis niet realistisch

privileges, voorrechten (democratische remmen, transfers, oververtegenwoordiging etc ...) worden niet zomaar zonder geweld opgegeven. nooit, nergens ter wereld.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be