Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 januari 2019, 09:16   #61
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Tsja, op zich heb je daar een punt. Mijn kinderen zijn nu nog te klein maar als ik eerlijk ben weet ik ook niet of ik ze graag met de fiets naar school laat gaan in de toekomst. De situatie op de weg vandaag is toch wel heel anders dan in de tijd dat ik zelf nog naar school ging.

De wegen zijn gewoon veel drukker met veel zwaar vrachtverkeer dat in dorpskernen zit rond te tuffen. Als dat terug buiten de kernen gestuurd wordt overweeg ik het wel. Maar anders niet. Levensgevaarlijk.
vroegere generaties losten dat op door met jongere kinderen een ouder kind mee te laten fietsen naar dezelfde school (in de tijd van de grote gezinnen was dat een familielid)

waarom organiseren die schoolkinderen geen onderlinge fietspool van de laatstejaars met de jongere scholieren van dezelfde school bvb?
dat is iets wat scholieren en scholen vandaag al zelf kunnen doen toch?
ipv iets te kosten is dat trouwens voor alle betrokkenen zelfs kostenbesparend...

als ouder kan je dat idee mss eens lanceren op het oudercomité van je school.

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 januari 2019 om 09:17.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 09:23   #62
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vroegere generaties losten dat op door met jongere kinderen een ouder kind mee te laten fietsen naar dezelfde school (in de tijd van de grote gezinnen was dat een familielid)

waarom organiseren die schoolkinderen geen onderlinge fietspool van de laatstejaars met de jongere scholieren van dezelfde school bvb?
dat is iets wat scholieren en scholen vandaag al zelf kunnen doen toch?
ipv iets te kosten is dat trouwens voor alle betrokkenen zelfs kostenbesparend...

als ouder kan je dat idee mss eens lanceren op het oudercomité van je school.
Infrastructuur moet in orde zijn. Ik rij zelf al niet graag met mijn kinderen naar school omdat ze 200 meter langs een drukke steenweg moeten op een traject van 800 meter, laat staan dat ik ze ga laten meerijden met andere kinderen. Van zodra er een afgescheiden fietspad komt, mogen ze van mij alleen naar school. In de budgetten stond dat voor 2018, maar wegenwerken zijn er niet gebeurd...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 09:25   #63
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Infrastructuur moet in orde zijn. Ik rij zelf al niet graag met mijn kinderen naar school omdat ze 200 meter langs een drukke steenweg moeten op een traject van 800 meter, laat staan dat ik ze ga laten meerijden met andere kinderen. Van zodra er een afgescheiden fietspad komt, mogen ze van mij alleen naar school. In de budgetten stond dat voor 2018, maar wegenwerken zijn er niet gebeurd...
het zou mij sterk verwonderen mocht je geen traject kunnen kiezen dat veilig is, en nog steeds binnen de 5km fietsen blijft.

heb je zelf persoonlijk je burgemeester trouwens al gecontacteerd over die 200m ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 09:40   #64
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het zou mij sterk verwonderen mocht je geen traject kunnen kiezen dat veilig is, en nog steeds binnen de 5km fietsen blijft.

heb je zelf persoonlijk je burgemeester trouwens al gecontacteerd over die 200m ?
als dat een gewestweg is kan de burgemeester weinig doen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 09:49   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
In Nederland is het al beslist en komt er een vliegtaks. Niet meer dan logisch eigenlijk. De vervuiler betaalt is een eerlijk en rechtvaardig principe, niet in het minst voor vrije tijd vakanties van het consumenten vee dat perse naar de andere kant van de wereld moet vliegen om kiekes te kunnen nemen om op facebook pagina te plaatsen. Het verschuiven naar lasten naar vervuiling werkt ook perfect; kijk maar hoe men snel men een switch naar diesel naar benzine kan bewerkstelligen enkel en alleen met taksen.

Kortom, zoals u correct aangeeft, zijn taksen en bonussen het systeem bij uitstek om dergelijke problemen op te lossen!
Als die vliegtaks wordt zoals het intelligent rekeningrijden, dus rekening houdt met afstand, type vliegtuig, aantal passagiers ... dan is het een goede zaak.
Een eerste stap zou kunnen zijn om kerosine te belasten zoals diesel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 09:51   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Of je moet even vol op het gas gaan staan zoals velen doen tegenwoordig dan zal u de meeste wagens hun 10 liter ook wel zien slurpen.
Als je dat deed met de oud kever, dan kwam die ook aan het dubbel van zijn normale verbruik.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 09:56   #67
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het zou mij sterk verwonderen mocht je geen traject kunnen kiezen dat veilig is, en nog steeds binnen de 5km fietsen blijft.

heb je zelf persoonlijk je burgemeester trouwens al gecontacteerd over die 200m ?
Gewestweg en ik woon in een doodlopende straat die uitkomt op die gewestweg.Dus eerst 600 meter in onze straat en de laatste 200m naar school die langs die gewestweg ligt...Al jaren gaan ze die schoolomgeving verkeersveilig maken. Al jaren gebeurt er niets.

Aan onze burgemeester ligt het niet. Dat is een fietsfreak, die er alles aan doet, maar het blijft liggen op het gewestelijk niveau. Het ergste aan de zaak is dat er voor dat deel van de weg zelfs geen onteigeningen nodig zijn.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 09:57   #68
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Vraag is natuurlijk of die zogenaamde klimaatbetogers zelf hun verantwoordelijkheid zullen nemen en zich zullen laten steriliseren en/of zichzelf een kogel door het hoofd zullen jagen.

Het zijn altijd de politici die het moeten oplossen maar zo'n mensen beseffen blijkbaar totaal niet dat dit een globaal probleem is.
Een groot deel v.d. klimaatbetogers ging met de TREIN naar Brussel. Het waren mensen van ALLE leeftijden. Veel jongeren toonden dus ook dat ze bereid zijn te betogen op een regen-zondag.
Dat is consequent zijn.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 09:57   #69
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Vraag je trouwens even aan Anuna of ze haar huidige leventje wil opgeven? Vraag eens aan Anunaatje hoeveel smartphones ze al gehad heeft in haar jonge leventje, hoeveel km ze jaarlijks met de auto aflegt, hoeveel keer ze al op een vliegtuig gestapt is, waar haar kledij vandaan komt, etc etc etc...
ge zijt de festivaltentjes vergeten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ons klimaatspijbelaartje staat graag te roepen, maar concrete voorstellen zie ik ze toch ook niet naar voor schuiven, want ze staat precies ook niet te springen om haar huidige levensstijl op te bergen.
dat is niet aan haar, dat is aan experts.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 09:57   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Een realo is De Wever in ieder geval niet, eerder een analfabeet wanneer het over deze materie gaat. Die man heeft blijkbaar geen enkel besef en zijn dwaze antwoord is op geen enkele manier goed te praten. Meer nog, hij moedigt de mensen aan om verder te doen zoals ze bezig zijn.

Misschien kan hij alvast eens onderstaande filmpje bekijken - ondertussen 40 jaar geleden;

https://www.youtube.com/watch?v=TjfONpsFvyM
Je apriorisme tegen De Wever vertroebelt je redeneervermogen.
Wat versta je niet in volgende zinnen:
- er zijn geen politici meer (behalve Belangers) die klimaatontkenners zijn
- er zijn nog wel realo's en fundi's.

Misschien even een stukje uit Pallieterke, dat zij op hun beurt uit De Morgen gepuurd hebben:

Citaat:
Hoe zit het met de vliegreisjes van klimaatgoeroe Anuna? Ondertussen weten we dat de appel niet ver van de boom valt. Moeder Katrien van der Heyden gaf het activisme door aan haar dochter, lazen we in De Morgen. Dat verbaast ons weinig. Van Der Heyden noemt zich een feministe en ze geeft advies over ‘gender, multiculturaliteit en gelijke kansen’. Als sociologe klaagt zij ‘toxische mannelijkheid’ aan en wil zij stereotypen over mannen en vrouwen naar eigen zeggen helpen aanpakken.

Reeds in 2016 kwam Anuna in de pers. Zij was toen veertien jaar en ze stelde “dat ze vroeger een jongen wilde zijn, maar nu niet meer”. Kortom, klimaat en gender, de hippe thema’s van politiek correct links, keren zowel bij moeder Van Der Heyden als bij dochter Anuna terug. We zien een generatie kinderen op straat komen die zich niet afzet tegen de ouders, maar het volledig eens lijkt te zijn. Dat is opmerkelijk. Moeder Van Der Heyden laat weten dat ze toch stilaan schrik krijgt van de omvang van de hele actie. Want ja, zelfs buitenlandse media willen nu interviews… Duidelijk is dat dochter Anuna en moeder Van Der Heyden regelmatig de pers hebben opgezocht, ook in het verleden. Van opiniestukken over gender, het zich ‘onbaatzuchtig’ (sic) mengen in de discussie rond Schild & Vrienden, het geven van interviews als veertienjarige over gender… De vraag mag gesteld of de klimaathype niet begint te draaien rond een generatie pubers en een generatie hippe bakfietsouders, die hun ego willen versterken door in de schijnwerpers te lopen en te tonen aan de buitenwereld hoe goed zij wel niet bezig zijn. Misschien moet Anuna vlug de stap naar de partijpolitiek zetten en voor Groen in het parlement gaan zetelen. Zoals de mannen van Katastroof twitterden: “Dan kan ze zoveel afwezig zijn als ze zelf wil.”
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 09:57   #71
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Gewestweg en ik woon in een doodlopende straat die uitkomt op die gewestweg.Dus eerst 600 meter in onze straat en de laatste 200m naar school die langs die gewestweg ligt...Al jaren gaan ze die schoolomgeving verkeersveilig maken. Al jaren gebeurt er niets.

Aan onze burgemeester ligt het niet. Dat is een fietsfreak, die er alles aan doet, maar het blijft liggen op het gewestelijk niveau. Het ergste aan de zaak is dat er voor dat deel van de weg zelfs geen onteigeningen nodig zijn.
ok, ben je dan toch op zijn minst al eens een keer gaan eten met Ben Weyts?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 09:59   #72
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als die vliegtaks wordt zoals het intelligent rekeningrijden, dus rekening houdt met afstand, type vliegtuig, aantal passagiers ... dan is het een goede zaak.
Een eerste stap zou kunnen zijn om kerosine te belasten zoals diesel.
Kijk, dat is weer zo een populistisch gezwets hé. Alsof Vlaanderen of Belgie een tax op kerosine kan invoeren. Het is een internationaal gegeven dat er geen tax op kerosine is. Dat is een gevolg van bilaterale wereldwijde afspraken. Belgie kan zich daar simpelweg niet aan onttrekken en als je gelooft dat Belgie op het internationale toneel ook maar iets in de pap te brokken zal hebben, dan dwaal je.

Die tax op kerosine komt er niet, steek er dan ook geen tijd in.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 10:00   #73
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ok, ben je dan toch op zijn minst al eens een keer gaan eten met Ben Weyts?
Ik ken Ben niet en moest ik hem kennen dan stak ik er ook geen tijd in. Ben is een politiek lichtgewichtje.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 10:02   #74
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ken Ben niet en moest ik hem kennen dan stak ik er ook geen tijd in. Ben is een politiek lichtgewichtje.
maar voor 200m zal hij toch nog wel de juiste man zijn, niet?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 10:03   #75
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ge zijt de festivaltentjes vergeten


dat is niet aan haar, dat is aan experts.
Ah ja. Dus we kwelen maar dat er iets moet veranderen, maar we weten niet wat. Is dat het nieuwe credo van onze jeugd? Klakkeloos overnemen wat de mama of papa ons vertellen. Zelf nadenken is verboden? Jezelf terdege informeren is verboden?

Als je jezelf op die manier wenst te mengen in het debat, stel ik voor dat je een expert wordt ter zake.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 28 januari 2019 om 10:05.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 10:04   #76
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar voor 200m zal hij toch nog wel de juiste man zijn, niet?
Ik betwijfel het.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 10:08   #77
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik betwijfel het.
dan kunnen ze die 800m mss veilig te voet naar school afleggen?

PS en heb je je droogkast nu al ingeruild voor een wasrekje?

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 januari 2019 om 10:09.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 10:13   #78
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vroegere generaties losten dat op door met jongere kinderen een ouder kind mee te laten fietsen naar dezelfde school (in de tijd van de grote gezinnen was dat een familielid)

waarom organiseren die schoolkinderen geen onderlinge fietspool van de laatstejaars met de jongere scholieren van dezelfde school bvb?
dat is iets wat scholieren en scholen vandaag al zelf kunnen doen toch?
ipv iets te kosten is dat trouwens voor alle betrokkenen zelfs kostenbesparend...

als ouder kan je dat idee mss eens lanceren op het oudercomité van je school.
Wij hebben onze woning gekozen mede omdat ze dichtbij de kleuter en lagere school lag, waardoor de kinderen geen enkele drukke weg over moeten als ze met de fiets naar school moeten gaan.

Maar het verkeer, zeker op gewestwegen, is enorm toegenomen, en dan vooral het vrachtverkeer. Dat is uw probleem.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 10:14   #79
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dan kunnen ze die 800m mss veilig te voet naar school afleggen?

PS en heb je je droogkast nu al ingeruild voor een wasrekje?
Deze week wordt mijn dak volgesmeten met zonnepanelen en vrijdag komen ze kijken om een offerte te maken voor een warmtepomp.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 10:15   #80
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Deze week wordt mijn dak volgesmeten met zonnepanelen en vrijdag komen ze kijken om een offerte te maken voor een warmtepomp.
maar heb je je droogkast al ingeruild voor een wasrekje, zodat je kinders kunnen wennen aan harde handdoeken?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be