Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2005, 21:19   #61
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Wat ik daarmee bedoelde, is dat een splitsing van België volgens mij geen oplossing is. Emigreren lijkt me een betere oplossing voor de mensen die het beu van België zijn (waaronder de Vlaamsgezinden).
Ons vaderland opgeven aan invallers?
Zou u dat doen?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2005, 21:28   #62
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Ik zeker al niet.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2005, 21:33   #63
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Ons vaderland opgeven aan invallers?
Zou u dat doen?
Ik zie dat niet zo. Voor mij is het gewoon emigreren : een land vertrekken om naar een ander land te gaan leven. Niets meer.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 00:48   #64
restons courtois
Parlementslid
 
restons courtois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Locatie: Erde
Berichten: 1.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Ein groβe bier?
Je moet altijd een weerkwoord gebruiken. En het is ein großes Bier, maar soit.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by restons courtois on 21-08-2005 at 02:05
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Ein groβe bier?
Je moet altijd een weerkwoord gebruiken. En het is ein großes Bier, maar soit.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Ein groβe bier?
Je moet altijd een weerkwoord hebben. En het is ein großes Bier, maar soit.[/size]
[/edit]
__________________
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too.
And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you.
And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame.
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."

Laatst gewijzigd door restons courtois : 21 augustus 2005 om 01:05.
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 00:52   #65
restons courtois
Parlementslid
 
restons courtois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Locatie: Erde
Berichten: 1.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Een Bittburger misschien?
Neen, de hele avond blanche (Hoegaarden) gedronken, gaa eens jullie studie bureau bellen en zeggen dat de lieve Eric uit de Oostkantons vanavond een heel groote transfert van zuid naar noord gemaakt heeft.
__________________
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too.
And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you.
And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame.
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 11:56   #66
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois
Neen, de hele avond blanche (Hoegaarden) gedronken, gaa eens jullie studie bureau bellen en zeggen dat de lieve Eric uit de Oostkantons vanavond een heel groote transfert van zuid naar noord gemaakt heeft.
Ze zijn er precies goed ingegaan
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 12:13   #67
restons courtois
Parlementslid
 
restons courtois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Locatie: Erde
Berichten: 1.624
Standaard

Z gaan altijd goed in. :o)
__________________
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too.
And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you.
And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame.
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 13:44   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mickey
18/08 Armoede in Wallonië groter dan in Vlaanderen



In ons land leeft 14 procent van de inwoners in armoede. In Vlaanderen (13 procent) is de situatie iets beter dan in Wallonië (15 procent).
Dat blijkt uit de laatst beschikbare cijfers van het EU Huishoudpanel (ECHP) van 2001 die federaal minister van Maatschappelijke Integratie Christian Dupont verstrekt op een schriftelijke vraag van senator Luc Willems (VLD).
Het verschil situeert zich volledig bij de vrouwen. 14 procent van de vrouwen uit Vlaanderen leeft in armoede, tegenover 18 procent in Wallonië. Bij de mannen is de armoede zelfs groter in Vlaanderen (13 procent) dan over de taalgrens (12 procent). Het percentage arme mannen en vrouwen in het hele land is 12 en 15.
Het criterium om het armoederisico te bepalen is 60 procent van het mediaan nationaal equivalent inkomen voor huishoudens. ( Gazet van Antweerpen )



Solidariteit meer dan nodig ! België boven alles !
Als voorbeeld (niet meer dan een voorbeeld) van een Waalse arme: Dutroux: amper één klop in 't wit gewerkt in zijn leven, maar bezat toch enkele huizen (weliswaar geen villa's maar toch), o.a. dank zij zijn werkloosheidsvergoeding en/of ziekenkas ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 18:52   #69
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
...plus Fransen vind ik té chauvinistisch. ... .
Ik geloof dat jij ook met het speen zit jong, maar je kent de symptomen niet.
Als je julie argumentatie hier leest is het chauvinisme van de fransen maar bleekjes in vergelijking met het Vlomse Hierevolk.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 19:19   #70
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Nazificeren, dat is het enige waar u goed in bent.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 14:56   #71
limburger
Burger
 
limburger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 120
Standaard in de steek gelaten

de armen worden in de steek gelaten door de regeringen zowel hier als in wallonie Als jullie vlamingen niet solidair kunnen zijn met waalse armen en ook niet met mensen zonder paspoort of zo, waarom zouden jullei dan solidair zijn met de eigen armen ?
limburger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 14:59   #72
J.Black
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 augustus 2005
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburger
Als jullie vlamingen niet solidair kunnen zijn met waalse armen en ook niet met mensen zonder paspoort of zo, waarom zouden jullei dan solidair zijn met de eigen armen ?
euhm, laten we eerst voor onze eigen armen zorgen, en dan voor andermans armen. Wat een redenering
__________________
It's not today que le ciel me tombera sur la tête
J.Black is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 15:30   #73
limburger
Burger
 
limburger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.Black
euhm, laten we eerst voor onze eigen armen zorgen, en dan voor andermans armen. Wat een redenering
ja er word zoveel vertelt over arme van alle soorten en in alle mate en kleuren.

maar de armen zijn een grote groep die alleen maar groter word want alles is onbetaalbaar gemaak voor gewone mensen

de armen moeten leeren op de rijken kloppen in plaats van op elkaar
tot voor kort had ik een beetje hoop dat het vlaams blok hier iets zou willen veranderen, maar dat is ook niet gebeurt
ze zwijgen over de arme of zitten ze voor luierikke uit te maken dus ik vraag nog eens waarom
soms denk ik dat jullie niet solidair zijn met walen of vreemde die geen geld hebben om ook niks te moete doen voor de eigen arme
limburger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 15:52   #74
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburger
ja er word zoveel vertelt over arme van alle soorten en in alle mate en kleuren.

maar de armen zijn een grote groep die alleen maar groter word want alles is onbetaalbaar gemaak voor gewone mensen

de armen moeten leeren op de rijken kloppen in plaats van op elkaar
tot voor kort had ik een beetje hoop dat het vlaams blok hier iets zou willen veranderen, maar dat is ook niet gebeurt
ze zwijgen over de arme of zitten ze voor luierikke uit te maken dus ik vraag nog eens waarom
soms denk ik dat jullie niet solidair zijn met walen of vreemde die geen geld hebben om ook niks te moete doen voor de eigen arme
Het groteske is dat ze dromen van een onafhankelijk (?) Vlaanderen, embedded bij Nederland en dat ze daar als triomfators gaan ontvangen worden. Ze dromen zelfs van er direkt ene Bourgeois als eerste minister te plaatsen, zo kontent zouden die Hollanders moeten zijn.
Armen, of ze nu Vlamingen, Walen of Hottentotters zijn, zijn hen niet gelegen. Ze denken zoals nieuwe rijken dat het eeuwig gaat duren.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 16:04   #75
limburger
Burger
 
limburger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Het groteske is dat ze dromen van een onafhankelijk (?) Vlaanderen, embedded bij Nederland en dat ze daar als triomfators gaan ontvangen worden. Ze dromen zelfs van er direkt ene Bourgeois als eerste minister te plaatsen, zo kontent zouden die Hollanders moeten zijn.
Armen, of ze nu Vlamingen, Walen of Hottentotters zijn, zijn hen niet gelegen. Ze denken zoals nieuwe rijken dat het eeuwig gaat duren.
tjeempie, hehe, dat dacht ik ook al. het vlaams belang geeft altijd kritiek op de buitenlanders die hier in sociale woningen wonen maar ik heb ze nog nergens horen zeggen dat het de schuld is van de makelaars en zo en ze organiseren ook geen verzet bij de armen om iets tegen de rijke te doen
limburger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 16:46   #76
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburger
de armen worden in de steek gelaten door de regeringen zowel hier als in wallonie Als jullie vlamingen niet solidair kunnen zijn met waalse armen en ook niet met mensen zonder paspoort of zo, waarom zouden jullei dan solidair zijn met de eigen armen ?
'Jullie' Vlamingen? Wat bedoelt u hiermee?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 17:18   #77
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburger
tjeempie, hehe, dat dacht ik ook al. het vlaams belang geeft altijd kritiek op de buitenlanders die hier in sociale woningen wonen maar ik heb ze nog nergens horen zeggen dat het de schuld is van de makelaars en zo en ze organiseren ook geen verzet bij de armen om iets tegen de rijke te doen
We moeten ons altijd hoeden voor in-spe politiekers met een groot bakkes en weinig inhoud, die hebben gewoonlijk het meest te verdoezelen.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 17:19   #78
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
'Jullie' Vlamingen? Wat bedoelt u hiermee?
Je mag 3 keer raden
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 18:49   #79
J.Black
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 augustus 2005
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Het groteske is dat ze dromen van een onafhankelijk (?) Vlaanderen, embedded bij Nederland en dat ze daar als triomfators gaan ontvangen worden. Ze dromen zelfs van er direkt ene Bourgeois als eerste minister te plaatsen, zo kontent zouden die Hollanders moeten zijn.
Ach zo, dan heeft u reeds meer gelezen dan mij. Het enige dat ik tot nu toe opgevangen heb, is dat de sommigen een geleidelijke overgang naar een conferederatie van Nederland en Vlaanderen genegen zijn. Ik ben hier nog niet lang, maar ik ben er van overtuigd dat u bovenstaande zal kunnen quoten. Niet?
__________________
It's not today que le ciel me tombera sur la tête
J.Black is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 19:22   #80
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.Black
Ach zo, dan heeft u reeds meer gelezen dan mij. Het enige dat ik tot nu toe opgevangen heb, is dat de sommigen een geleidelijke overgang naar een conferederatie van Nederland en Vlaanderen genegen zijn. Ik ben hier nog niet lang, maar ik ben er van overtuigd dat u bovenstaande zal kunnen quoten. Niet?
Sorry maar ik heb niet veel goesting om alle threaths uit te scannen om dit terug te vinden. Maar stel je maar gerust, dit komt wel terug op de proppen binnenkort onder een of andere variante.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be