Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2014, 14:03   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.140
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Ik houd niet zo van voorspellingen. Dikwijls kom je bedrogen uit.
Zeker niet als het over technologie gaat.
Citaat:
Op dit moment is een electrisch voertuig absoluut niet interessant.
Voor nichetoepassingen net wel.
Citaat:
Verder stel ik mij de vraag waar al die electriciteit vandaan gaat moeten komen om al die voertuigen electrische te laten rijden.
Uit hernieuwbare bronnen, maar niet herladen bij windstille nachten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 22:37   #62
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zeker niet als het over technologie gaat.

Voor nichetoepassingen net wel.

Uit hernieuwbare bronnen, maar niet herladen bij windstille nachten.
Hernieuwbare bronnen, nu doet U mij wel lachen.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 10:29   #63
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Hernieuwbare bronnen, nu doet U mij wel lachen.
Ik zet nu al overdag 6 kWh op het net (met 100% hernieuwbare, eigen middelen) en neem 's nachts 6 kWh terug om mijn Model S wat bij te laden...

Tiens, daar stopt iemand met lachen?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 10:58   #64
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.140
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Ik zet nu al overdag 6 kWh op het net (met 100% hernieuwbare, eigen middelen) en neem 's nachts 6 kWh terug om mijn Model S wat bij te laden...

Tiens, daar stopt iemand met lachen?
Hoeveel heeft die installatie gekost, zo zonder subsidies? En die 6Kw per dag, is dat een gemiddelde per dag op jaarbasis? Of een piekwaarde? Of een minimum?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 5 januari 2014 om 10:59.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 11:06   #65
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoeveel heeft die installatie gekost, zo zonder subsidies? En die 6Kw per dag, is dat een gemiddelde per dag op jaarbasis? Of een piekwaarde? Of een minimum?
Het meeste heb ik zelf in elkaar geknutseld (nou ja, wat heet "knutselen"?). Ik denk toch in het totaal voor zo'n 30.000 EUR aan materialen opgesoupeerd te hebben. Lang voor er van enige subsidies sprake was, overigens. En die 6kWh is een gemiddelde op jaarbasis. Was aanvankelijk eerder 7 �* 8 kWh, maar is intussen aan het minderen. Lijkt me toch nog steeds voldoende, nu de kinderen van huis beginnen te gaan...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 11:45   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.140
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Effe zien, dat model S komt met een 60Kw accu als basis, maar de 85Kw accu word gezien als de betere keuze. De lader is 92% efficient. Dus op een gemiddelde dag kan U 5.52 Kw in de accu steken. Gefeliciteerd, als U de accu voor 80% hebt gebruikt, en volledig wil herladen bent U maar 12 dagen bezig.

En dan effe zien. Vlot gereden met een even nieuwe benzinewagen van vergelijkbaar type, 10 liter gemiddeld. Aan €1.75 per liter. Voor €30 000 heb je een dikke 170000 km gereden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 11:51   #67
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Effe zien, dat model S komt met een 60Kw accu als basis, maar de 85Kw accu word gezien als de betere keuze. De lader is 92% efficient. Dus op een gemiddelde dag kan U 5.52 Kw in de accu steken. Gefeliciteerd, als U de accu voor 80% hebt gebruikt, en volledig wil herladen bent U maar 12 dagen bezig.

En dan effe zien. Vlot gereden met een even nieuwe benzinewagen van vergelijkbaar type, 10 liter gemiddeld. Aan €1.75 per liter. Voor €30 000 heb je een dikke 170000 km gereden.
Heb ik ergens gezegd dat ik dit allemaal om redenen van besparing deed? Self-supporting worden en onderweg het milieu toch even ontzien volstaan niet?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 13:41   #68
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.140
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Van mij mag U, maar wees aub niet naief. Al die spullen die U aanhaalt/gebruikt om zogezegd milieuvriendelijk bezig te zijn, vergen verschrikkelijk veel energie en ingewikkelde processen met vieze chemicaliën om gemaakt te worden in grote fabrieken.

Als U milieuvriendelijke hernieuwbare enrgie wil winnen, dan moet U terug grijpen naar gewoon koper, gewoon staal, baksteen en hout. Dat zijn dingen die op een redelijk nette manier gebruikt kunnen worden zonder een enorme verborgen milieulast met zich mee te sleuren.

En ondertussen zijn er weer 2 Indiërs die een 2takt brommer aanschaffen, en een afrikaan die een oude diesel op afgedraaide olie in gang kan stampen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 14:13   #69
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Ik zet nu al overdag 6 kWh op het net (met 100% hernieuwbare, eigen middelen) en neem 's nachts 6 kWh terug om mijn Model S wat bij te laden...

Tiens, daar stopt iemand met lachen?
Vertel me eens beste, gaat U heel het wagenpark met die energie kunnen voorzien. Bovendien vergeet U dat U voor uw zonnepanelen ook centrales nodig hebt, die 's nachts het zij met fossiele brandstof moeten draaien, hetzij met kernenergie.

Onafgezien van de argumentatie die de heer Maddox hier ook al poneerde.

Je komt er absoluut niet uit. Tussen beweren en ook effectief het geval zijn is nog een heel groot verschil.

Lacht U nog ?

Laatst gewijzigd door non-conformist : 5 januari 2014 om 14:16.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 14:18   #70
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Heb ik ergens gezegd dat ik dit allemaal om redenen van besparing deed? Self-supporting worden en onderweg het milieu toch even ontzien volstaan niet?
Stook alcohol of maak zelf diesel van gebruikt frituurvet en U bent ook zelfvoorzienend.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 14:33   #71
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.182
Standaard

Eerlijk gezegd zou ik liever hebben dat de overheid zich niet moeit met het bevoordeligen van deze- of gene brandstof...zich zo neutraal mogelijk opstelt op het gebied van taksatie of subsidie.

Het risico is namelijk veel te groot dat dan massaal geinvesteerd wordt in het verkeerde......

We zitten in de bespottelijke situatie dat we diesel kleuren om er een ander taksstelsel op van toepassing te laten zijn,we weten absoluut geen weg met LPG,zonne- en windenergie zijn hard op weg om het nieuwe "Dexia" dossier te worden....(wij allemaal de kosten en schulden,en de rest is ribbedebie....)

....er is echt geen behoefte aan nog meer komplikaties.....

De nabije toekomst is aan VERSCHEIDENHEID.....waarbij de overheid alleen maar HINDERLIJK kan zijn......

Laatst gewijzigd door kelt : 5 januari 2014 om 14:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 00:25   #72
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Eerlijk gezegd zou ik liever hebben dat de overheid zich niet moeit met het bevoordeligen van deze- of gene brandstof...zich zo neutraal mogelijk opstelt op het gebied van taksatie of subsidie.

Het risico is namelijk veel te groot dat dan massaal geinvesteerd wordt in het verkeerde......

We zitten in de bespottelijke situatie dat we diesel kleuren om er een ander taksstelsel op van toepassing te laten zijn,we weten absoluut geen weg met LPG,zonne- en windenergie zijn hard op weg om het nieuwe "Dexia" dossier te worden....(wij allemaal de kosten en schulden,en de rest is ribbedebie....)

....er is echt geen behoefte aan nog meer komplikaties.....

De nabije toekomst is aan VERSCHEIDENHEID.....waarbij de overheid alleen maar HINDERLIJK kan zijn......
Volledig mee akkoord
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 09:11   #73
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Vertel me eens beste, gaat U heel het wagenpark met die energie kunnen voorzien. Bovendien vergeet U dat U voor uw zonnepanelen ook centrales nodig hebt, die 's nachts het zij met fossiele brandstof moeten draaien, hetzij met kernenergie.
Begin al eens met een dikke nieuwe kerncentrale. Daarnaast vergeet u blijkbaar ook dat de wisselvalligheid van zon en wind net voor een groot deel zou kunnen worden opgevangen in elektrische wagens...

In het slechtste geval gooien we alle diesel en euro98 die we nu in onze auto's gooien in een grote stroomcentrale, en halen we de energie er 1,5 keer zo efficiënt uit.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 14:21   #74
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Ik zet nu al overdag 6 kWh op het net (met 100% hernieuwbare, eigen middelen) en neem 's nachts 6 kWh terug om mijn Model S wat bij te laden...

Tiens, daar stopt iemand met lachen?
Ze hebben zich verslikt...

En zeker als een Accuswap bij 2 Tesla´s sneller gaat als het voltanken van 1 vergelijkbare wagen (proefondervindelijk):
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY
Tesla Model S - Battery Swap HD Official
Traag opladen (uit niet te diep) is idd het duurzaamste voor de Accu, overweeg je ook een krachtigere/sneller (400 V/ xx A) laadsysteem voor thuis ?
Of heeft dat iets met de prijzen dagstroom/nachtstroom te maken bij die nodige Wattages/hr ?

Of wacht je eerst tot je jouw Model E ooit krijgt ? Geef me een seintje.

In elk geval ben je goed bezig, Bartjeuh

btw hoe is het opladen onderweg -of op het werk- tegenwoordig ?

Dit kan je ook interesseren, de huidige prijs van een 85 kWh-accupack: (verleden zomer) omgerekend 15.130 € (20.250 $), vandaag 14.888 €

bron: toevallig deze link gevonden, uit eerste hand van Tesla, waar de nieuwe accuprijzen al einde 2013 zeker onder de 180 €/kWh (238 $/kWh) gevallen zijn, of 7 jaar eerder (einde decade) als enkele jaren geleden gedacht:

Citaat:
http://www.goingelectric.de/2013/08/...ilowattstunde/

Tesla: Batteriekosten fallen unter 180 €/kWh
Veröffentlicht am 10. August 2013

Wie der technische Leiter bei Tesla vor einigen Tagen verlauten lies, sollen die Kosten für Batterien niedriger sein als gedacht. Beim Model S soll eine Kilowattstunde demnach nur noch 238 $/kWh (etwa 178 €) kosten. Dieser Preis wurde eigentlich erst für das Ende dieses Jahrzehnts erwartet.

Seit langer Zeit ist die Frage nach den Kosten für die Batterie bei Tesla ungeklärt. Da Tesla viel größere Speicherkapazitäten kauft, wurde schon länger auf einen niedrigeren Preis als bei Chevrolet oder Nissan spekuliert. Dieses bestätigte sich jetzt nach dem Interview mit JB Straubel.

“They’re way less than half, actually,” he says. “Less than a quarter in most cases.”

Laut Straubel liegen die Kosten bei weniger als einem Viertel des Fahrzeugpreises, was beim Model S mit dem großen 85 kWh Pack etwa 20.250 $ entspricht. Daraus ergibt sich ein Preis von 238 $/kWh.

Die Analysten von McKinsey hatten für 2020 einen Preis von 200 $ (150 Euro) errechnet, wobei diese Grenze bei zunehmender Produktion wesentlich früher erreicht werden wird. Einen großen Anteil an den schnell fallenden Kosten hat sehr wahrscheinlich auch Tesla. Im Gegensatz zu anderen Unternehmen, die Elektrofahrzeuge anbieten, setzt Tesla voll und ganz auf die häufig in Laptops verwendeten 18650 Li-Ion Zellen. Dadurch entfällt der teure Ausbau der Produktionsstätten, da diese schon vorhanden sind. Ein weiteres Argument für die niedrigen Kosten sind eindeutig die großen Abnahmemengen.

Hoffentlich werden die Preise weiter fallen und somit auch Elektroautos günstiger werden. Ohne Tesla würde der Markt sich sehr wahrscheinlich langsamer entwickeln. Bleibt abzuwarten, ob der Preisverfall auch Auswirkungen auf stationäre Energiespeicher hat, die für eine regenerative Versorgung mit Strom unerlässlich sind.

Quelle: insideevs
Maw de accuprijs is nu zelfs minder dan 1/4 van de E-autoprijs.
Als men dat vergelijkt met een vergelijkbaar klassiek aandrijfsysteem-brandstofmotor van dezelfde orde(kW) ligt dat niet meer ver uiteen, alhoewel het hier om een Accu gaat. Een brandstofmotor kan namelijk ook stuk gaan.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2014 om 14:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 16:28   #75
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.140
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ze hebben zich verslikt...
Niet echt, €30 000 om 12 dagen te moeten laden als er geen netstroom gebruikt zo mogen worden. Da's toch wel ergens een probleempje nietwaar.
Citaat:
En zeker als een Accuswap bij 2 Tesla´s sneller gaat als het voltanken van 1 vergelijkbare wagen (proefondervindelijk):
Dan nog gaat het 12 dagen duren met Bart's zonnepaneel opzet.
Citaat:
Traag opladen (uit niet te diep) is idd het duurzaamste voor de Accu, overweeg je ook een krachtigere/sneller (400 V/ xx A) laadsysteem voor thuis ?
Effe zien, we hebben een 85Kw pack, ontladen tot op de veilige ondergrens van 80%. Da's dus 68Kw. Op 400 V ,en met een efficientie van 92% zoals Tesla claimt bij hun lader betekend dat dus dat je 183A in het pack moet duwen. Aan 1C, wat 85A is, mag je 2u en 20 minuten wachten. En dan sla je de balanceerfaze over.
Bof, begin maar, met uw 400V 45A aansluiting. (maar zet uw electrisch fornuis niet aan als je aan't laden bent)
Citaat:
Maw de accuprijs is nu zelfs minder dan 1/4 van de E-autoprijs.
Als men dat vergelijkt met een vergelijkbaar klassiek aandrijfsysteem-brandstofmotor van dezelfde orde(kW) ligt dat niet meer ver uiteen, alhoewel het hier om een Accu gaat. Een brandstofmotor kan namelijk ook stuk gaan.
Een brandstofmotor zal stuk gaan, wees daar maar niet bang voor. De vraag is, wat gaat er stuk gaan. Een riem? Een looprolletje? Een injector? De turbo?
Maar voor electro geld dat ook hoor. Alleen zal het daar eerder zijn :"gaat die mosfet het wel houden, overhit die spanningsregelaar niet?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 17:12   #76
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niet echt, €30 000 om 12 dagen te moeten laden als er geen netstroom gebruikt zo mogen worden. Da's toch wel ergens een probleempje nietwaar.
Tja uw rare redenering volg ik niet. Daar had ik het trouwens niet over.

Citaat:
Dan nog gaat het 12 dagen duren met Bart's zonnepaneel opzet.
En dan ? Wat kun je er beter mee doen ?

Citaat:
Effe zien, we hebben een 85Kw pack, ontladen tot op de veilige ondergrens van 80%. Da's dus 68Kw. Op 400 V ,en met een efficientie van 92% zoals Tesla claimt bij hun lader betekend dat dus dat je 183A in het pack moet duwen. Aan 1C, wat 85A is, mag je 2u en 20 minuten wachten. En dan sla je de balanceerfaze over.
En dan ? (moest uw berekening kloppen)

Citaat:
Bof, begin maar, met uw 400V 45A aansluiting. (maar zet uw electrisch fornuis niet aan als je aan't laden bent)
Als je met een Tesla Model S Performance rijdt rij je even naar het sterrenrestaurant in de buurt.

Voor thuis: http://www.teslamotors.com/charging#/highpower
~ 50 km extra voor één uur laden met single charger. (10-11 kW) ruim voldoende voor een restaurant.
~ 100 km extra voor één uur laden met twin charger (20 kW)

Voor onderweg: een Tesla supercharger geeft tot 120 kW af, reken nog eens.
http://www.teslamotors.com/supercharger
mmh tot 320 km extra na een half uur laden... zegt Tesla.

In zowat 75 minuten van quasi leeg volledig opgeladen als het echt moet.
ook: http://de.wikipedia.org/wiki/Tesla_M..._und_Aufladung
of uitgebreid: http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

Citaat:
Een brandstofmotor zal stuk gaan, wees daar maar niet bang voor. De vraag is, wat gaat er stuk gaan. Een riem? Een looprolletje? Een injector? De turbo?
mmhh de oliedruk valt plots naar 0 tijdens je 180 kmh rit op de autobahn, wat denk je ? (heb ik ooit met een BMW zescilinder aan de hand gehad (oliepomp), gelukkig had ik nog garantie) Shit daar brand plots een rood lampje euhm oliekannetje ? euhm alle lagers naar de kloten tja dat wordt dan 9/10 een volledige wisselmotor, af fabriek.

*Ik schat rond de 20.000 € voor een Austauschmotor als je kaliber BMW M, Porsche of zoiets rijdt* . Of zowat 5000 € meer als een 85 kW accupack dat op het einde van zijn garantie zit, en je hebt 8 jaar garantie op de accu, op "de rest" 4 jaar met 4 jaar extra optie.

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S
Vehicle warranty and maintenance

The Model S is covered by a standard 4-year, 50,000 mi (80,000 km) limited warranty,[81] which includes all standard equipment, the transmission and the complete powertrain (excluding tires).[82] The warranty can optionally be extended an additional 4 years or 50,000 miles (80,000 km) beyond the original terms for US$4,000.[82] Warranty coverage includes a complementary loaner car—a fully loaded Tesla Model S Performance 85 or Tesla Roadster—when service is required.[83] In April, 2013, Tesla announced that a previously-mandatory US$600 annual vehicle inspection and maintenance fee would be made optional, and would not be required to maintain warranty coverage.[83] If elected, the fee covers a complete inspection, tire alignment, new brake pads, hardware upgrades, and miscellaneous other maintenance items as needed.

The battery is covered for eight years or 125,000 mi (201,000 km) for the 60 kW·h base model, or eight years and unlimited miles for all 85 kW·h models.[61] The unconditional battery warranty is very broad and covers everything except deliberate damage, even including cases of user error.[84]
* Even googlen als ik mag *:
Citaat:
http://www.auto-motor-und-sport.de/f...nach-90-000-km
18.08.2010, 16:42 #1
dingovandyke

Porsche 911 Typ 996: Motorschaden nach 90.000 km

Seit 17 Jahren fahre ich Porsche 911, seit 15 Jahren bin ich Kunde im Porsche Zentrum 5 Seen in Gilching-Argelsried. Mein aktueller Wagen ist mein 4. Porsche, mein 3. aus dem Zentrum 5 Seen. Es handelt sich um ein Carrera Cabriolet 4S vom Typ 996; das Fahrzeug hatte Erstzulassung im Jahr 2003 und etwa 90.000 km Laufleistung. Der Wagen steht jetzt mit einem Motorschaden im Porsche Zentrum 5 Seen; gemäß Kostenvoranschlag ist ein Austauschmotor fällig, Reparaturkosten etwa € 19.000. Mit weiteren Folgeschäden und Erweiterung der Reparaturkosten, etwa für ein neues Getriebe ist zu rechnen. Voraussichtlicher Gesamtschaden: nicht unter € 25.000.
Eine Kulanzleistung wird von dem Porsche Zentrum 5 Seen, aber auch vom Kundenmanagement ("After Sales Management") der Porsche Deutschland GmbH ausgeschlossen, noch nicht einmal eine Teilübernahme der Kosten ist verhandelbar. Den gleichen Schaden haben in meinem Bekanntenkreis 2 weitere Halter/innen eines Porsche 911 Typ 996, wobei der einen Dame noch kurz vor Eintritt des Motorschadens in einem anderen Porsche Zentrum in Bayern nahegelegt worden war, ihr zu diesem Zeitpunkt noch einwandfreies Fahrzeug schnellst möglich zu veräußern! Der Qualitätsmangel ist also bei Porsche bestens bekannt.
mmmh 19.000 € opleggen voor een Austauschmotor "wisselmotor" als het meevalt, qua Kulanz of zelfs tussenkomst in een deel vd kosten viel er niets te verhandelen.
3 Porsche´s 911/996 hadden dat aan de hand (dat ene topic), indien de schade groter is kan het oplopen tot 25.000 € en meer.

Citaat:
Maar voor electro geld dat ook hoor. Alleen zal het daar eerder zijn :"gaat die mosfet het wel houden, overhit die spanningsregelaar niet?
Naja hangt er ook vanaf hoe lang de garantie is, 2 jaar bij een Porsche of tot 8 jaar bij Tesla.
Porsche 2 jaar + 1 jaar optie : http://www.porsche.com/netherlands/n...rschegarantie/

Voorlopig kies ik nog voor een Porsche 911...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2014 om 17:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 18:19   #77
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Begin al eens met een dikke nieuwe kerncentrale. Daarnaast vergeet u blijkbaar ook dat de wisselvalligheid van zon en wind net voor een groot deel zou kunnen worden opgevangen in elektrische wagens...

In het slechtste geval gooien we alle diesel en euro98 die we nu in onze auto's gooien in een grote stroomcentrale, en halen we de energie er 1,5 keer zo efficiënt uit.
Een elektriciteitscentrale heeft in het beste geval een rendement van ongeveer 50%...

En een kerncentrale ? Produceert dat geen afval volgens U ? Heeft dat dan geen maatschappelijke en milieukost ?

Laatst gewijzigd door non-conformist : 6 januari 2014 om 18:26.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 18:21   #78
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja uw rare redenering volg ik niet. Daar had ik het trouwens niet over.

En dan ? Wat kun je er beter mee doen ?


En dan ? (moest uw berekening kloppen)


Als je met een Tesla Model S Performance rijdt rij je even naar het sterrenrestaurant in de buurt.

Voor thuis: http://www.teslamotors.com/charging#/highpower
~ 50 km extra voor één uur laden met single charger. (10-11 kW) ruim voldoende voor een restaurant.
~ 100 km extra voor één uur laden met twin charger (20 kW)

Voor onderweg: een Tesla supercharger geeft tot 120 kW af, reken nog eens.
http://www.teslamotors.com/supercharger
mmh tot 320 km extra na een half uur laden... zegt Tesla.

In zowat 75 minuten van quasi leeg volledig opgeladen als het echt moet.
ook: http://de.wikipedia.org/wiki/Tesla_M..._und_Aufladung
of uitgebreid: http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S


mmhh de oliedruk valt plots naar 0 tijdens je 180 kmh rit op de autobahn, wat denk je ? (heb ik ooit met een BMW zescilinder aan de hand gehad (oliepomp), gelukkig had ik nog garantie) Shit daar brand plots een rood lampje euhm oliekannetje ? euhm alle lagers naar de kloten tja dat wordt dan 9/10 een volledige wisselmotor, af fabriek.

*Ik schat rond de 20.000 € voor een Austauschmotor als je kaliber BMW M, Porsche of zoiets rijdt* . Of zowat 5000 € meer als een 85 kW accupack dat op het einde van zijn garantie zit, en je hebt 8 jaar garantie op de accu, op "de rest" 4 jaar met 4 jaar extra optie.



* Even googlen als ik mag *:

mmmh 19.000 € opleggen voor een Austauschmotor "wisselmotor" als het meevalt, qua Kulanz of zelfs tussenkomst in een deel vd kosten viel er niets te verhandelen.
3 Porsche´s 911/996 hadden dat aan de hand (dat ene topic), indien de schade groter is kan het oplopen tot 25.000 € en meer.


Naja hangt er ook vanaf hoe lang de garantie is, 2 jaar bij een Porsche of tot 8 jaar bij Tesla.
Porsche 2 jaar + 1 jaar optie : http://www.porsche.com/netherlands/n...rschegarantie/

Voorlopig kies ik nog voor een Porsche 911...
Ik denk dat U beter eens eerst de berekening van Maddox nakijkt vooraleer U reageert.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 19:01   #79
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Ik denk dat U beter eens eerst de berekening van Maddox nakijkt vooraleer U reageert.
mmmh , voorlopig hou ik het bij de berekening van Tesla zelf.

Waarom zou Tesla liegen tegen hun klanten ?
Kan Tesla zich dat permitteren te liegen tegen hun klanten ?

Moest je het niet weten die Tesla rijdt al enkele jaren (de # roadster dan (sinds 2008), die heeft dezelfde accutypes maar wat minder kWh).
Laadervaringen staan met hopen op het www.
# http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster

vbn: http://cleantechnica.com/2013/05/30/...-network-size/



Y-as : aantal extra-miles per 30 minuten bijladen respectievelijk 10-20-90 kW, ondertussen willen ze veel meer 120 kW laders (+ 170 miles na 30 min).

Het dwarsen van de USA wordt dan mogelijk:
http://www.theverge.com/2013/5/30/43...d-charge-times



Huidige situatie USA-Europa: (rode bollen zijn 90/120 kW)
Citaat:
http://www.teslamotors.com/supercharger

ROAD TRIPS MADE EASY
Charge in minutes, for free

Tesla Superchargers allow Model S owners to travel for free between cities along well-traveled highways in North America and Europe. Superchargers provide half a charge in about 20 minutes and are strategically placed to allow owners to drive from station to station with minimal stops.

Coverage
North America
Today – 52 stations
Winter 2013 – Coast-to-coast travel
2014 – 80% of the US population and parts of Canada
2015 – 98% of the US population and parts of Canada
Europe
Today – 14 stations
Superchargers are located near amenities like roadside diners, cafes, and shopping centers. Road trippers can stop for a quick meal and have their Model S charged when they’re done.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2014 om 19:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 20:51   #80
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.140
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

U volgt mijn 12 dagenstelling niet. Awel, dan kan ik U verwijzen naar bart's uitspraak dat ie met 6 kw zonnestroom per dag zijn 85 Kw accu wil laden, omdat het idealistisch goed voor het milieu is.


Wat betreft mijn berekeningen. Ik gebruik de gegevens die U mij geeft. Een 85 kw accupack, 1C om veilig te laden tot 80%, geen tijd om te balanceren en nog zijlijn-gegevens zoals standaard vermogens die een woning of huizenblok kan verwachten.

Om Uw gegevens nog eens door te trekken.
Een 120 kw Tesla lader moet wel 129.6Kw stroom krijgen. Op 400V is dat wel even 324 A.
Da's een aansluiting voor een heel huizenblok met een drijfkracht aansluiting.(400V 32A). Nogal een geluk dat zulke monsterladers voorzien zijn om op rare plekken te gaan staan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be