Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2019, 11:53   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dit is echt zo’n fundamentele kwestie dat ze uiteindelijk door het Europees hof moet beslecht worden. Anders komt men er nooit uit.

En de Vlaamse regering zou het ook best in een decreet gieten zodat er een uitspraak op algemene basis komt.

Ik persoonlijk ben ervoor dat minderjarigen vrij blijven van religieuze indoctrinatie. Dus zolang zij niet meerderjarig zijn dienen zij de schoolreglementen dienaangaande te volgen. Zijn ze ouder dan 18 dan zie ik geen reden om bijvoorbeeld op de univ hoofddoeken te verbieden.
Ik zie de RvS ook geen arrest vellen zonder jurisprudentie bij het Europees hof of prejudiciaire vragen.

Wat onderwijs gericht naar meerderjarigen betreft lijkt het mij aan de instellingen in een huisreglement op te maken. Het liefste komt er specifieke wetgeving die dergelijke huisreglementen bindend maakt voor alles wat religieuze of levensbeschouwelijke expressie betreft. Naar analogie met de decreten op woonhuur, die bepalen dat een brandverzekering voor de huurder verplicht is indien deze clausule in de overeenkomst is opgenomen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 11:58   #62
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik begrijp uw standpunt als vrijzinnige. Maar u weet natuurlijk ook dat bv moslims hun kinderen al van jongsaf aan kennis laten maken met de religie: ze zien hun ouders bidden, de ramadan doen, kleine kinderen proberen dit zelf ook eens, dan leren ze de koran en bidden, de jongens worden besneden, de meisjes worden vanaf hun maandstonden als een pak volwassener beschouwd, enz. Ik beschouw het echt als mijn plicht als moslima om zoveel mogelijk van de islam door te geven aan mijn kinderen. Want in de godsdienst zijn er andere regels op dat vlak dan het onderscheid meer- of minderjarig. En voor mij primeert de wet van God.
De tijd dat in onze contreien de wet van God voor het plebs primeerde ligt in een ver verleden.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 12:04   #63
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mijn standpunt daar is ook duidelijk: geen besnijdenis bij minderjarigen. Eens ze 18 jaar zijn en mentaal gezond doet men maar. Tatoos, piercings, besnijdenis,...
Wat betreft Tatoes, piercings, genitale verminking dienen er strengere regels te komen met verplichte bedenktijd.

Wat is jouw standpunt van tattoo's bij politiediensten ?

https://www.knack.be/nieuws/belgie/j...al-968165.html

Concreet wil Jambon een verbod op zichtbare tattoos bij agenten. 'Een lege onderarm is te verkiezen', zegt Jambons woordvoerder Olivier Van Raemdonck. 'Stel nu dat een agent het logo van RSC Anderlecht op de onderarm heeft. En hij wordt naar het stadion van Club Brugge gestuurd voor een ordedienst. Dat kan problemen geven tussen opgehitste supporters.'

Wat mij betreft kan het niet.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 12:12   #64
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik persoonlijk ben ervoor dat minderjarigen vrij blijven van religieuze indoctrinatie. Dus zolang zij niet meerderjarig zijn dienen zij de schoolreglementen dienaangaande te volgen. Zijn ze ouder dan 18 dan zie ik geen reden om bijvoorbeeld op de univ hoofddoeken te verbieden.
Het zal moeilijk worden dit in de praktijk om te zetten gezien de judeo-islamische tradities waarbij kinderen in feite 'gebrandmerkt' worden tot een bepaalde religie via lichamelijke verminking. In feite staan deze tradities juist haaks op godsdienstvrijheid van het kind. Als we niet eens deze praktijken kunnen aanpakken zal het aanpakken van 'religieuze indoctrinatie' nog moeilijker worden.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 12:34   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Mooi stunt zou zijn:

de 15-jarige vrijzinnige dochter van een Belanger, zou een rechtszaak moeten beginnen tegen het Go (en de andere koepel eventueel) waarbij zij stelt dat zij moslima geworden is, en uit religieuze overwegingen niet kan aanvaarden om onderwezen te worden door een man met wie zij niet gehuwd is.
Zij eist haar godsdienstvrijheid en haar recht op onderwijs op, en eist bijgevolg alleen vrouwelijke leerkrachten.
(inspiratie gehaald uit een cartoon van Nollet)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 12:36   #66
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat betreft Tatoes, piercings, genitale verminking dienen er strengere regels te komen met verplichte bedenktijd.

Wat is jouw standpunt van tattoo's bij politiediensten ?

https://www.knack.be/nieuws/belgie/j...al-968165.html

Concreet wil Jambon een verbod op zichtbare tattoos bij agenten. 'Een lege onderarm is te verkiezen', zegt Jambons woordvoerder Olivier Van Raemdonck. 'Stel nu dat een agent het logo van RSC Anderlecht op de onderarm heeft. En hij wordt naar het stadion van Club Brugge gestuurd voor een ordedienst. Dat kan problemen geven tussen opgehitste supporters.'

Wat mij betreft kan het niet.
Zichtbare tattoo's voor agenten in een 'machtspositie' met burgers ben ik tegen, net zoals hoofddoeken.

Op kantoor (besloten kring, geen kontakt met burgers) heb ik er geen bezwaar tegen.

Aan het loket is een twijfelgeval.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 augustus 2019 om 12:36.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 12:38   #67
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het zal moeilijk worden dit in de praktijk om te zetten gezien de judeo-islamische tradities waarbij kinderen in feite 'gebrandmerkt' worden tot een bepaalde religie via lichamelijke verminking. In feite staan deze tradities juist haaks op godsdienstvrijheid van het kind. Als we niet eens deze praktijken kunnen aanpakken zal het aanpakken van 'religieuze indoctrinatie' nog moeilijker worden.
Ik weet dat het heel moeilijk gaat zijn, maar men moet gewoon consequent zijn: dat is verminking. Stel u voor dat er een godsdienst zou zijn waar men bij kinderen de pink zou afsnijden.

Edit: bij honden en paarden is het verboden de staart te couperen.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 augustus 2019 om 12:39.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 12:57   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zichtbare tattoo's voor agenten in een 'machtspositie' met burgers ben ik tegen, net zoals hoofddoeken.

Op kantoor (besloten kring, geen kontakt met burgers) heb ik er geen bezwaar tegen.

Aan het loket is een twijfelgeval.
Ik deel deze mening. Ik ben blij dat mijn apenjaren achter de rug zijn. Deze zomer was ik festivals waar agenten patrouilleerden met hun armen vol tatoeages. Ze droegen korte mouwen, aangepast aan de weersomstandigheden. Het leek me een sociale strijd tussen de agenten om zoveel mogelijk van hun armen bedekt te hebben met tattoo's.

Mij lijkt er nood aan een verplichtte bedenktijd voor tattoo's en alle vormen van zelfverminking. Bovendien mag er geen enkel vermoeden zijn van sociale druk of artistieke expressie om den brode.

Een hoofddoekverbod is te omzeilen via zelfverminking van de hoofdhuid waardoor het gepermitteerd is wegens medische reden.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 28 augustus 2019 om 12:58.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 13:00   #69
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mooi stunt zou zijn:

de 15-jarige vrijzinnige dochter van een Belanger, zou een rechtszaak moeten beginnen tegen het Go (en de andere koepel eventueel) waarbij zij stelt dat zij moslima geworden is, en uit religieuze overwegingen niet kan aanvaarden om onderwezen te worden door een man met wie zij niet gehuwd is.
Zij eist haar godsdienstvrijheid en haar recht op onderwijs op, en eist bijgevolg alleen vrouwelijke leerkrachten.
(inspiratie gehaald uit een cartoon van Nollet)
Nooit gehoord van pastafarians ?



Spijtig dat wij hier zo weinig activisme kennen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 13:02   #70
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Een hoofddoekverbod is te omzeilen via zelfverminking van de hoofdhuid waardoor het gepermitteerd is wegens medische reden.
Serieus?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 13:46   #71
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.420
Standaard

Jaja, we gaan nog veel lol beleven aan dat religieus extremistisch tuig
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 15:27   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet dat het heel moeilijk gaat zijn, maar men moet gewoon consequent zijn: dat is verminking. Stel u voor dat er een godsdienst zou zijn waar men bij kinderen de pink zou afsnijden.

Edit: bij honden en paarden is het verboden de staart te couperen.
Of een gaatje boren in de oren van jonge meisjes.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 15:30   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Nooit gehoord van pastafarians ?
...
Spijtig dat wij hier zo weinig activisme kennen.
Tuurlijk wel.
Maar jij hebt niet door dat ik verwijs naar de praktijk dat mannelijke moslims eisen dat hun wijven behandeld worden door vrouwelijke artsen, ook op spoeddiensten of bij onverwacht vroege bevallingen.

Ook nie van de rapste hé.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 15:53   #74
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Of een gaatje boren in de oren van jonge meisjes.
Ik moest daar ook aan denken toen ik het vorige schreef. Ethiek is moeilijk hé.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 16:23   #75
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mooi stunt zou zijn:

de 15-jarige vrijzinnige dochter van een Belanger, zou een rechtszaak moeten beginnen tegen het Go (en de andere koepel eventueel) waarbij zij stelt dat zij moslima geworden is, en uit religieuze overwegingen niet kan aanvaarden om onderwezen te worden door een man met wie zij niet gehuwd is.
Zij eist haar godsdienstvrijheid en haar recht op onderwijs op, en eist bijgevolg alleen vrouwelijke leerkrachten.
(inspiratie gehaald uit een cartoon van Nollet)
Zo vergezocht is dat allemaal niet. Nu hoofddoekdracht afdwingen, daarna enkel vrouwelijke lesgevers voor moslima's (is trouwens al gebeurd hé, nog geen eis voor rechtbank, maar wel een dwingend verzoek aan schooldirectie), niet deelnemen aan zwemlessen (jonge moslima's hebben vaak opvallend frequent en intens last van menstruatie), doktersbriefje bij schooluitstappen, kabaal bij lessen over evolutieleer of holocaust (die men in sommige scholen dan maar gemakshalve of misschien eerder wijselijk niet behandelt)...
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 16:25   #76
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik moest daar ook aan denken toen ik het vorige schreef. Ethiek is moeilijk hé.
En? Kan dit volgens u? Of zijn oorringen enkel voor mondige mensen boven 18?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 16:30   #77
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Zo vergezocht is dat allemaal niet. Nu hoofddoekdracht afdwingen, daarna enkel vrouwelijke lesgevers voor moslima's (is trouwens al gebeurd hé, nog geen eis voor rechtbank, maar wel een dwingend verzoek aan schooldirectie), niet deelnemen aan zwemlessen (jonge moslima's hebben vaak opvallend frequent en intens last van menstruatie), doktersbriefje bij schooluitstappen, kabaal bij lessen over evolutieleer of holocaust (die men in sommige scholen dan maar gemakshalve of misschien eerder wijselijk niet behandelt)...
In hospitalen een vrouwelijke gynaecoloog eisen (niet vragen, maar eisen). Het erge is dat veel hospitalen daarin toegeven.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 16:37   #78
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Zo vergezocht is dat allemaal niet. Nu hoofddoekdracht afdwingen, daarna enkel vrouwelijke lesgevers voor moslima's (is trouwens al gebeurd hé, nog geen eis voor rechtbank, maar wel een dwingend verzoek aan schooldirectie), niet deelnemen aan zwemlessen (jonge moslima's hebben vaak opvallend frequent en intens last van menstruatie), doktersbriefje bij schooluitstappen, kabaal bij lessen over evolutieleer of holocaust (die men in sommige scholen dan maar gemakshalve of misschien eerder wijselijk niet behandelt)...
Eigenlijk kunnen islamieten afdwingen wat ze willen, ze hoeven er enkel bij te zeggen dat het religieus gelinkt is. En het valt toch nergens te controleren.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 16:41   #79
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
En? Kan dit volgens u? Of zijn oorringen enkel voor mondige mensen boven 18?
We praten nu over piercings in het algemeen en oorbellen in het bijzonder

1. Het heeft niks met religie te maken, maar met schoonheidsideaal. Dus er komt geen dwang aan te pas.

2. Je hebt er als het op ‘onschuldige’ plaatsen zoals de oorlellen aangebracht is ook fysiek geen last van.

3. Het is op oorlellen achteraf ook geen ‘merkteken’ waar je moeilijk vanaf geraakt.

4. Ik ben er tegen (oorringen voor minderjarigen) maar ik vind het niet belangrijk genoeg om er heisa over te maken.

5. Lul, schaamlip, tepel, tong en andere piercings zou ik wel verbieden voor minderjarigen.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 augustus 2019 om 16:42.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2019, 17:11   #80
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.672
Standaard

Zot, zotter, Groen!
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...hool~a1db308e/
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be