Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juli 2022, 13:41   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.746
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
In de toekomst wordt misschien vogelvriendelijk glas de standaard.
Monofilament vliegengaas lost dat op hoor.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 14:23   #62
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het is reeds algemeen geweten dat de meer dan 2 miljoen katten in België een ware slachtpartij aanrichten in de natuur. Enerzijds wil men de natuur en biodiversiteit hier beschermen, maar anderzijds wordt dit compleet tegengewerkt door het feit dat tal van egoïstische burgers hun huiskatten - zonder enige schroom - 24/7 overal laten loslopen.

https://www.onzenatuur.be/artikel/zi...biodiversiteit

Zuhal Demir heeft de waanzin hiervan ingezien en komt eindelijk met een actieplan om dit aan te pakken en op die manier de natuur wat te doen herleven;

Naast de verplichte sterilisatie die reeds werd doorgevoerd, worden volgende bijkomende verplichtingen doorgevoerd:

1) Katten kan men perfect binnen houden indien ze dat gewoon zijn en dat wordt dan ook aangeraden. Men kan de kat buiten laten, maar tussen 22 h en 7 h mogen ze niet meer buiten rondlopen en dient men ze dus binnen te houden.

2) Katten die buiten worden gelaten, dienen verplicht te worden uitgerust met een gekleurde collar die het aantal slachtoffers significant reduceert.

3) Wanneer men de kat buitenlaat, dient deze ten alle tijden op het eigen terrein gehouden te worden.

Al bij al denk ik dat dit uitstekende maatregelen zijn die een grote impact gaan hebben. Honden worden aan de leiband gehouden en blijven op eigen terrein, katten kregen tot op heden een complete vrijgeleide.

Gedaan dus met katten die bij de buren dood en verderf komen zaaien, her den der krabben aan deuren en bij de buren in het rond schijten.

Bijkomend wordt er momenteel ook nagedacht over een katten belasting met als doel de populatie van deze schadelijke predator verder te beperken. Deze zou ook cumulatief zijn in de zin dat als je twee katten neemt, u voor de tweede dubbel zoveel betaalt als voor de eerst kat.
Je “vergeet” wel de eksters en de kraaien die verwoed de jongen van veel kleine vogelsoorten roven. Ze pikken zelfs de jongen van grotere soorten dood, ik heb dat meer dan eens vastgesteld, jongen van tortels en bosduiven moesten eraan geloven.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 14:42   #63
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je “vergeet” wel de eksters en de kraaien die verwoed de jongen van veel kleine vogelsoorten roven. Ze pikken zelfs de jongen van grotere soorten dood, ik heb dat meer dan eens vastgesteld, jongen van tortels en bosduiven moesten eraan geloven.
Dat zal wel gebeuren, maar is nooit een probleem geweest en ik zie niet in waarom dit nu opeens wel een probleem zou zijn.

Het is iets wat eerder vanuit de jager lobby voortkomt lijkt me.

Citaat:
Eksters eten ook wel eieren en jongen van andere zangvogels. In tegenstelling tot wat vaak gevreesd wordt, eten ze er hooguit enkele en zéker niet alle. In België werd elk vierde nest geplunderd. Veel onderzoekers zijn van mening dat de inhoud van vogelnesten eerder een toevallige voedselbron is. Systematische zoektochten kosten veel tijd en moeite en leveren relatief weinig op: een handvol eieren of jonge vogels heeft niet zoveel voedingswaarde. In hun totale voedingsspectrum is het minder dan 10%. Slachtoffers zijn vooral veel voorkomende tuinvogels zoals Merels. Wetenschappelijk onderzoek in verschillende landen heeft unaniem uitgewezen, dat Eksters niet bijdragen aan de teruggang of zelfs uitroeiing van (zeldzame) zangvogels. In tegendeel: waar Eksters leven, leven ook veel andere zangvogels!
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 15:58   #64
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je “vergeet” wel de eksters en de kraaien die verwoed de jongen van veel kleine vogelsoorten roven. Ze pikken zelfs de jongen van grotere soorten dood, ik heb dat meer dan eens vastgesteld, jongen van tortels en bosduiven moesten eraan geloven.
daar gaan zelfs de katten voor opzij
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 16:28   #65
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ah, welke KB's zijn dat dan die belastingen en ophokplicht voor katten regelen?
Het zal eerder een Vloams decreetje worden.
Maar als ik de naam zie die er zich mee wil moeien, mogen wij een juridisch moeras en algehele totale onduidelijkheid verwachten.
Behalve over de kattenbelasting...die zal hoog en onrechtvaardig zijn.

Alsof dat mens geen andere katten te geselen heeft in haar landsdeeltje waar zelfs al geen normale electriciteitsaansluiting voor bedrijven meer mogelijk is omdat die Vlaamse besluiteloosheid nog niet eens een hoogspanningsleidingske kan beslissen. Laat staan katten binnen houden.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 17:06   #66
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wel ja, dat is moeilijk om te weten aangezien je met stickers niet weet hoeveel er zouden zijn tegen gevlogen zonder stickers.
Citaat:
Hoe raamslachtoffers voorkomen?

Vaak zijn onze ramen zo groot of zo geplaatst dat vogels de indruk krijgen dat ze door het gebouw heen kunnen vliegen. Om dat te voorkomen, moeten we ervoor zorgen dat ze het raam zien en het herkennen als een obstakel.

Zo zijn er de doe-het-zelf-maatregelen: hangplanten voor het raam plaatsen, hindernissen plaatsen in de ruimte, of - minder populair - de ramen vuil laten worden.

Raamstickers zijn zowat de meest bekende maatregel, maar bieden niet altijd een oplossing voor het probleem. De efficiëntie ervan wordt vaak overschat. Raamstickers helpen vooral op kleine ramen, grote vensters zou je al bijna vol moeten kleven. Wat niet alleen onpraktisch is, maar het gaat ook ten koste van de esthetiek.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03...en-onze-ramen/
Zoals ik al dacht. Zot zijn doet echt geen pijn.

~ De helft van de vogels overleven nog en na wat rust (mee naar binnen nemen in een karton) kun je die terug laten vliegen.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 juli 2022 om 17:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 20:01   #67
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.746
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dikke 2

Het verbaast hoeveel onmensen naar duiven schieten. Ik ken er zeker drie. Ze zijn daar nog fier op ook....
Ik schiet niet op vliegende ratten. Heb geen vuurwapen dat ik daarvoor kan inzetten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 21:26   #68
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het is reeds algemeen geweten dat de meer dan 2 miljoen katten in België een ware slachtpartij aanrichten in de natuur. Enerzijds wil men de natuur en biodiversiteit hier beschermen, maar anderzijds wordt dit compleet tegengewerkt door het feit dat tal van egoïstische burgers hun huiskatten - zonder enige schroom - 24/7 overal laten loslopen.

https://www.onzenatuur.be/artikel/zi...biodiversiteit

Zuhal Demir heeft de waanzin hiervan ingezien en komt eindelijk met een actieplan om dit aan te pakken en op die manier de natuur wat te doen herleven;

Naast de verplichte sterilisatie die reeds werd doorgevoerd, worden volgende bijkomende verplichtingen doorgevoerd:

1) Katten kan men perfect binnen houden indien ze dat gewoon zijn en dat wordt dan ook aangeraden. Men kan de kat buiten laten, maar tussen 22 h en 7 h mogen ze niet meer buiten rondlopen en dient men ze dus binnen te houden.

2) Katten die buiten worden gelaten, dienen verplicht te worden uitgerust met een gekleurde collar die het aantal slachtoffers significant reduceert.

3) Wanneer men de kat buitenlaat, dient deze ten alle tijden op het eigen terrein gehouden te worden.

Al bij al denk ik dat dit uitstekende maatregelen zijn die een grote impact gaan hebben. Honden worden aan de leiband gehouden en blijven op eigen terrein, katten kregen tot op heden een complete vrijgeleide.

Gedaan dus met katten die bij de buren dood en verderf komen zaaien, her den der krabben aan deuren en bij de buren in het rond schijten.

Bijkomend wordt er momenteel ook nagedacht over een katten belasting met als doel de populatie van deze schadelijke predator verder te beperken. Deze zou ook cumulatief zijn in de zin dat als je twee katten neemt, u voor de tweede dubbel zoveel betaalt als voor de eerst kat.
Ik zal het mijn kat proberen te expliceren, die verdwijnt soms drie dagen en nachten. Enfin ik weet het niet zeker want de deur staat altijd open, mijn honden moeten ook buiten hun behoefte kunnen doen. In theorie kunnen ze niet uitbreken maar soms gebeurd het toch, een kat daarentegen kan men niet tegenhouden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2022, 08:53   #69
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik zal het mijn kat proberen te expliceren, die verdwijnt soms drie dagen en nachten. Enfin ik weet het niet zeker want de deur staat altijd open ...
Wel ja, vandaar dat ik ook voorstander ben van een bekwaamheidsattest om te kijken of mensen wel in staat zijn of bekwaam zijn om huisdieren te hebben.

Een kat kan je perfect alles aanleren, je hebt er die zonder problemen heel hun leven binnen leven, je hebt er zelfs die zonder problemen aan de leiband lopen.

Die vormen natuurlijk niet het probleem, wel al die hippies die een kat nemen en vervolgens niet weten waar hele dagen uithangt.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2022, 09:19   #70
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hondendrollen dien je verplicht op te rapen. Een huisdier van iemand anders mag wel zijn behoefte doen in de privé tuin van een gebuur. Leuk voor die man als hij nog eens in de tuin wil werken en hij in de uitwerpselen van katten grijpt.
Och jongen toch! Zoiets is mij ook reeds meer dan eens overkomen. Als het niet het boodschapje van een kat is dan is het ergens een dode muis, of een kleverige vette slak, of ook nog een aantal lelijk bijtende woedende mieren. Dat weerhoudt er mij niet van om regelmatig in de tuin, dikwijls op handen en knieën voort te wroeten.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2022, 14:07   #71
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wel ja, vandaar dat ik ook voorstander ben van een bekwaamheidsattest om te kijken of mensen wel in staat zijn of bekwaam zijn om huisdieren te hebben.

Een kat kan je perfect alles aanleren, je hebt er die zonder problemen heel hun leven binnen leven, je hebt er zelfs die zonder problemen aan de leiband lopen.

Die vormen natuurlijk niet het probleem, wel al die hippies die een kat nemen en vervolgens niet weten waar hele dagen uithangt.
en hoeveel katten hebt gij?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 11:17   #72
Storm
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Berichten: 250
Standaard

Zo veel onwetende commentaren van kattenfreaks zeg.

Hersens over boord zodra het over hun beestje gaat (geldt ook voor honden)
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 11:25   #73
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.385
Standaard

De voornaamste oorzaken van het verdwijnen of drastisch verminderen van veel vogelsoorten zijn: 1) gebrek aan voldoende nestgelegenheden; 2) de intensieve landbouw met massale inzet van insecticides waardoor er in het broedseizoen voor de broedende vogelpopulaties een tekort is aan levensnoodzakelijke eiwitbronnen (o.m. rupsen) in de cruciale primaire levensfase van de nestjongen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 11:26   #74
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.265
Standaard

voila, er zijn teveel mensen
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 11:32   #75
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
voila, er zijn teveel mensen
Daar ben ik reeds zeer lang van overtuigd. Maar sommigen beschouwen het zich veelvuldig voortplanten als een onaanvechtbaar mensenrecht of zelfs als een plicht.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 11:37   #76
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar ben ik reeds zeer lang van overtuigd. Maar sommigen beschouwen het zich veelvuldig voortplanten als een onaanvechtbaar mensenrecht of zelfs als een plicht.
en verplichten anderen ervoor te zorgen

veel koekoeks he
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 12:46   #77
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.690
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik schiet niet op vliegende ratten. Heb geen vuurwapen dat ik daarvoor kan inzetten.
PCP airgun is daar ideaal voor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 12:53   #78
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
PCP airgun is daar ideaal voor.
Hoe ver reikt zo een luchtkarabijn?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 13:32   #79
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.746
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hoe ver reikt zo een luchtkarabijn?
Er zijn wedstrijden met Large Bore PCP airguns met doelen op 275m.

We denken dan aan Hatsan en dergelijke merken van semi-vuurwapenkracht luchtdrukwapens.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2022, 13:48   #80
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.732
Standaard

Net zo eentje gekocht :

https://www.krale.shop/nl/artemis-sr1250s/

Volgens de verkoper is 50m geen probleem.
Gisteren in de tuin eens geprobeerd. Bijna door een plaat mdf van 20mm op 15m en ook redelijk luidruchtig ondanks de demper.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be