Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 januari 2012, 00:09   #61
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Ik constateer dat uw vriendenkring een zootje ongeregeld is.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 02:12   #62
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Ik constateer dat uw vriendenkring een zootje ongeregeld is.
nog een paar jaartjes geduld en we spreken elkaar nog eens.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 02:31   #63
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Alleenwonende gelegenheidsneuker ?
Ik wacht op de eerstvolgende gelegenheid
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 03:18   #64
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Tegenwoordig is het blijkbaar ook 'de mode' dat oudere gescheiden mannen (vaak zelfs 50+'ers) die hertrouwen met een jongere vrouw, terug aan kindjes beginnen in dat nieuw samengesteld gezin. Volgens een bevriende assistent-uroloog leidt dit tot een enorme afname van sterilisatie als voorbehoedsmiddel, daar dit zeer populair was een twintig �* tiental jaar geleden bij mannen van omstreeks de veertig die toen al met hun vrouw een aantal kinders op de wereld hadden gezet en daar mee wilden stoppen. Naar het schijnt worden er nu enorm veel aanvragen gedaan door oudere mannen (in een nieuwe relatie) om hun sterilisatie ongedaan te maken, deze hersteloperatie lukt in ongeveer de helft van de pogingen.

Een kameraad van mij die tegen de dertig is en zelf al een kindje heeft, heeft nu ook nog recent een halfbroertje gekregen via zijn vader van tegen de 55 die hertrouwt is met een vrouw van in de dertig. Toch een beetje zuur met het oog op je (latere) erfenis en vreemd om als volwassene bij je ouders op bezoek te gaan als daar nog een bleiterke rondloopt. Maar ik wil dit uiteraard niet �* priori veroordelen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 07:50   #65
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht

Een gekoppelde rekening is allemaal goed en wel zolang h�*j meer verdient dan mij. Ik moet toch niet de man in een relatie (met kinderen) zijn? Er natuurlijk natuurlijk ruimte voor uitzonderingen als tegenslag op het werk of gezondheid, etc... maar ik heb het over normale omstandigheden.
En dat komt u hier zo maar eventjes zonder schroom vertellen. Is dit niet geemancipeerd zijn zoals het u uitkomt?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 08:58   #66
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En dat komt u hier zo maar eventjes zonder schroom vertellen. Is dit niet geemancipeerd zijn zoals het u uitkomt?
Dit komt voort uit "de rechten van de moslima". Het mannetje moet financieel voor alles zorgen, vrouwtje mag eigen (bruidsschat, erfenis) houden. Dat ze met taleq taleq taleq zonder één frank (van hem) aan de deur kan worden gezet laten we hier even buiten beschouwing, daar denken die bekeerde suikermoslima's ook nooit aan.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 januari 2012 om 08:58.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 09:00   #67
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Gewoon niet aan kinderen beginnen.
Ook niet met trouwen.
Voor jou zal dit probleem zich niet stellen hé.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 09:05   #68
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Tegenwoordig is het blijkbaar ook 'de mode' dat oudere gescheiden mannen (vaak zelfs 50+'ers) die hertrouwen met een jongere vrouw, terug aan kindjes beginnen in dat nieuw samengesteld gezin. Volgens een bevriende assistent-uroloog leidt dit tot een enorme afname van sterilisatie als voorbehoedsmiddel, daar dit zeer populair was een twintig �* tiental jaar geleden bij mannen van omstreeks de veertig die toen al met hun vrouw een aantal kinders op de wereld hadden gezet en daar mee wilden stoppen. Naar het schijnt worden er nu enorm veel aanvragen gedaan door oudere mannen (in een nieuwe relatie) om hun sterilisatie ongedaan te maken, deze hersteloperatie lukt in ongeveer de helft van de pogingen.

Een kameraad van mij die tegen de dertig is en zelf al een kindje heeft, heeft nu ook nog recent een halfbroertje gekregen via zijn vader van tegen de 55 die hertrouwt is met een vrouw van in de dertig. Toch een beetje zuur met het oog op je (latere) erfenis en vreemd om als volwassene bij je ouders op bezoek te gaan als daar nog een bleiterke rondloopt. Maar ik wil dit uiteraard niet �* priori veroordelen.
Dit past volkomen in het draadje.
Het lijkt wel alsof "wij hebben een relatie" tegenwoordig niet met het uitwisselen van de ringen wordt bevestigd, maar wel met het bolle buikje en "we nemen nog een kind". Vooral het NEMEN vind ik een vreselijk uitdrukking, die echter heel goed verwoordt hoe het er tegenwoordig aan toe gaat.

Ook nieuw is het fenomeen dat jonge vrouwen met kinderwens maar zonder vaste relatiewens, gewoon een of andere bevruchter uitzoeken en zich zonder boe of ba laten bevruchten, waarna manlief "voor zijn verantwoordelijkheid" wordt geplaatst. Gevaarlijke situatie voor de jonge mannen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 09:10   #69
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Ik constateer dat uw vriendenkring een zootje ongeregeld is.
Ik heb het ook liever ongeregeld.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 09:12   #70
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

trouwen is niet meer van deze tijd, snap niet waarom je dat nog zou doen.
Je hebt zo goed als dezelfde voordelen als je wettelijk samenwoont.
Kinderen zijn in deze tijd van crisis niet zo'n goed idee. Ik begin er niet (meteen) aan.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 11:08   #71
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Vroeger hadden de kinderen snotneuzen,nu hebben de snotneuzen kinderen,en ze leefden lang en hadden vele kinderen,ofwas het nu en ze leefden veel en hadden lange kinderen?
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 13:07   #72
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
trouwen is niet meer van deze tijd, snap niet waarom je dat nog zou doen.
Je hebt zo goed als dezelfde voordelen als je wettelijk samenwoont.
Kinderen zijn in deze tijd van crisis niet zo'n goed idee. Ik begin er niet (meteen) aan.
De Turken in Europa zien het anders: (relatief) veel kinderen en over één generatie zijn er in gans Duitsland (bijna) evenveel Turken als Duitsers.
Hun leider verklaarde: wij moeten Europa niet "veroveren" met wapens; onze "wapens" zijn onze jonge vrouwen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 13:57   #73
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Tegenwoordig is het blijkbaar ook 'de mode' dat oudere gescheiden mannen (vaak zelfs 50+'ers) die hertrouwen met een jongere vrouw, terug aan kindjes beginnen in dat nieuw samengesteld gezin. [...]
Dat heet hier in de volksmond: "Hij begint aan zijn tweede leg.".
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 15:41   #74
Mam
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 augustus 2011
Locatie: België
Berichten: 1.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
in de generatie van mijn ouders was niemand gescheiden. Hoe komt het dan dat kinderen uit die generatie wel scheiden?
Als nu +60% scheidt, wil dat dan zeggen dat 60% uit een gescheiden ouders-gezin kwam? wel moeilijk als je weet dat vroeger amper gescheiden werd. Kregen ze dan allen de o zo slechte opvoeding?
Inderdaad. Vanaf zo'n 40 jaar geleden begon men plots veel meer te scheiden. Dit kwam doordat vrouwen financieel onafhankelijker werden, en omdat mensen geen christelijke waarden meer mee kregen. De opvoeding ging van christelijk naar "alles-kan-alles-mag". Naastenliefde, het respecteren van ouders/familie, opofferingen in het leven, werden minder belangrijke waarden, waardoor veel mensen egoïstischer, in extreme gevallen ronduit marginalen, zijn geworden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dat is dan wel heel uitzuiperig: ik deel mijn man zijn bankrekening zolang hij meer heeft dan ik, ik deel niks van mijn rekening.
Wie heeft gezegd dat ik niets van mijn rekening deel? In onze tijd is het sowieso moeilijk om rond te komen als je dat niet doet. Als ik mezelf met hem deel, dan is het logisch dat ik ook mijn inkomen met hem zou delen.
Enfin, mijn opmerking was eerder theoretisch bedoeld. Iemand die minder dan mij verdient, moet al een invalide of dopper zijn. Ik ben geen Sinterklaas die blijft voorzien voor een luie tamzak (dus gezondheid en tegenslag op werk niet meegerekend). Korreltje zout, hé...
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 16:56   #75
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

't Is waar, het loopt tegenwoordig soms de spuigaten uit en dikwijls heb ik medelijden met de kinderen uit de nieuwe gezinnen. Ik vraag me wel eens af of ze nog weten waar ze thuishoren.
Anderzijds moet ik denken aan wat mijn moeder tegen mij zei enige tijd nadat ik met lood in mijn schoenen aan mijn brave, katholieke ouders was gaan zeggen dat ik ging scheiden : tegenwoordig zijn er veel echtscheidingen, vroeger waren er veel slechte huwelijken.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 17:28   #76
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

daarom dat er steeds minder getrouwd wordt.
Wie wil er nu nog trouwen tegenwoordig? Wat zijn de voordelen hiervan?
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 19:23   #77
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
't Is waar, het loopt tegenwoordig soms de spuigaten uit en dikwijls heb ik medelijden met de kinderen uit de nieuwe gezinnen. Ik vraag me wel eens af of ze nog weten waar ze thuishoren.
Anderzijds moet ik denken aan wat mijn moeder tegen mij zei enige tijd nadat ik met lood in mijn schoenen aan mijn brave, katholieke ouders was gaan zeggen dat ik ging scheiden : tegenwoordig zijn er veel echtscheidingen, vroeger waren er veel slechte huwelijken.
Dat is wel waar, maar anderzijds zijn er ook vele koppels tegenwoordig die te weinig moeite nog doen om hun relatie te redden en eraan te werken. Scheiden is door het zeer lage taboe en doordat de vrouwen nu ook beter financieel zelf kunnen rondkomen, een soort van makkelijkheidsoplossing geworden. Ik zeg niet dat het vroeger goed was dat een huwelijk enkel stand hield om financiële redenen of voor de morele waarden van de gemeenschap, maar nu is de slinger wel iets te stevig in de andere richting doorgeslagen. De koppels van tegenwoordig hebben volgens mij veel te hoge verwachtingen van elkaar, dan kan men enkel maar ontgoocheld raken in die relatie.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 19:27   #78
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Turken in Europa zien het anders: (relatief) veel kinderen en over één generatie zijn er in gans Duitsland (bijna) evenveel Turken als Duitsers.
Hun leider verklaarde: wij moeten Europa niet "veroveren" met wapens; onze "wapens" zijn onze jonge vrouwen.

Ik vergelijk die situatie zo'n beetje met de Europese bevolking ten tijde van de Volksverhuizingen aan het einde van de (West-)Roemeinse Rijk in de 4de en 5 de eeuw. Toen stonden de Kelten in onze schoenen die zichzelf overspoeld zagen door de Germaanse inwijkelingen uit het Oosten. Nu worden die Germaanse Europeanen zelf opgeslokt door de nieuwe hordes uit het Oosten en het Zuiden.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 19:27   #79
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Je kan beter alleen delen met iemand als je beiden ook afzonderlijk economisch onafhankelijk bent (zoals Chris mij voorstelde) anders ben je bij een scheiding de femme rompue zoals ik, toen ik nog huisman was.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 19:28   #80
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ook nieuw is het fenomeen dat jonge vrouwen met kinderwens maar zonder vaste relatiewens, gewoon een of andere bevruchter uitzoeken en zich zonder boe of ba laten bevruchten, waarna manlief "voor zijn verantwoordelijkheid" wordt geplaatst. Gevaarlijke situatie voor de jonge mannen.
Voor de vrouwen ook hoor.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be