Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juli 2010, 13:45   #61
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Nu was er op het Arabische schiereiland een barbaarse stam, die het gezag van de kalief niet erkende, geweld gebruikte tegen mede-moslims en voor fitna (onrust, burgeroorlog) binnen de oumma (gemeenschap van gelovigen) zorgde.
Klopt, naast die bedoeïenen die de dag van vandaag nog steeds boven de kritiek staan (anders is men van dat verzonnen zgn. al-qaeda) speelden de nationalisten en Jön Türkler ook een grote rol, en ze ontvingen enorm veel steun. Kort na de val van het kalifaat, waren het niet-Arabische moslims (Berbers Imazighen, Turken, Koerden en Palestijnen) die het kalifaat opnieuw wouden stichten maar ze werden geconfronteerd met binnenlandse en buitenlandse weerstand, en toen had men een nood aan een nieuw probleem, een nieuw conflict zodat het herstichten van het kalifaat niet meer prioriteit mocht genieten of zodat de motivatie verzwakt moest worden, en vandaar de pan-arabisten tegen de zionisten laten botsen door het stichten van Israël.
The abolition of the caliphate certainly came as a shock to many because of its symbolic value. When the Morrocan freedom fighter 'Abdu-l-Karim Al-Khattabi defeated a combined French-Spanish army in 1921, there was talk of proclaiming him as the new caliph. In 1926 King Fu'ad of Egypt aspired to initiate a new caliphate but did not succeed against competition from other contenders. It had become clear that there was no chance of achieving the consensus required to reestablish the caliphate.
Children of Abraham : An Introduction to Islam for Jews, blz. 46.



Het moet wel iets bewijzen, maar wat?
Collectief gezien is er een nood aan het rechtvaardigen van bepaalde politieke beslissing en hiermee het publieke opinie sturen, dat is zeker en zeer duidelijk. De individuele inzet om zo'n werk uit te leveren en dan in vogelvlucht doorheen het internet verspreiden, is wat er vragen blijft oproepen.

Laatst gewijzigd door porpo : 10 juli 2010 om 13:46.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 14:08   #62
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zelfs in Marokko zou dat kereltje ondertussen in moeilijkheden geraakt zijn,want ook daar zal de wetgeving al niet meer aan zijn kant staan....hoogstens nog "lokale gewoontes"....
De lokale gewoontes bepalen eerder dat de broers van de vrouw dat kereltje een pak rammel geven, en dat ze hun zus terug bij hen in huis opnemen.

Met het opkomend individualisme verandert dit echter, en moet de arm der wet dit compenseren.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 15:32   #63
an1958
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 381
Standaard Ik mag mijn vrouw slaan,want ze is van mij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Tot in 1998 mocht de Belgische politie zelfs niet optreden bij huislijk geweld.

Een man mocht toen zijn vrouw aframmelen zoveel hij wilde, zolang ze niet dood was kon de politie NIETS doen.
Tot in de jaren 70 had de gehuwde vrouw zelfs niet eens het recht om een bankrekening te openen of haar eigen erfenis in ontvangst te nemen zonder toelating van haar echtgenoot.

De tijd dat een gehuwde vrouw eigendom was van haar echtgenoot is hier nog niet zo lang geleden.




En dus werd het hoog tijd,dat er iets veranderde.Maar dat dit niet zonder strijd is gegaan,weten we intussen wel.
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 15:45   #64
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Blijkbaar wel.
Kindjes worden toch in Belziek ook "gekocht" ipv geboren...
De rijke mensen kopen ze mischien wel, maar de armen maken ze toch zelf in hun vrije tijd, dacht ik.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 17:10   #65
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1958 Bekijk bericht
Mannen hebben geen wetten nodig in Belgie,om hun vrouwen af te slaan,die doen dat ook zonder wetten.
Hoeveel huiselijk geweld is er hier niet,in ons beschaafd Belgenland.
Ik zou de mannen die hun vrouw slaan in Belgie,niet graag de kost geven,hoor...
Wat een zielige vergelijkingen...met de achterlijkheid van een andere bepaalde "cultuur" die meer in de middeleeuwen past.
Maar leuk om jezelf iets wijs te maken uiteraard....
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 17:28   #66
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1958 Bekijk bericht
Mannen hebben geen wetten nodig in Belgie,om hun vrouwen af te slaan,die doen dat ook zonder wetten.
Hoeveel huiselijk geweld is er hier niet,in ons beschaafd Belgenland.
Ik zou de mannen die hun vrouw slaan in Belgie,niet graag de kost geven,hoor...
Wat een zielige vergelijkingen...met de achterlijkheid van een andere bepaalde "cultuur" die meer in de middeleeuwen past.
Maar leuk om jezelf iets wijs te maken uiteraard, en tja, wat kun je anders zeggen natuurlijk....

En de Islam in een slecht daglicht stellen, gezien wat die veroorzaakt over gans de wereld, ook nu nog - leve de Taliban: hoeveel slachtoffers maakten ze weer vandaag?- is maar een vanzelfsprekendheid zeker? Wat voor goed brengt dat gedoe voort in de wereld? Uitgenomen voor diegenen die dat als basis en verrechtvaardiging van hun tirannie gebruiken...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 17:29   #67
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Uit een van de "bijbel"sites van moslimbashers: hoeiboei...
Indien 't op internet staat lijkt het wat echter, voor wie bevestiging van zijn vooroordelen wil lezen
Ben jij nog een "bijbelfanaat" Filo?
Probeer anders eens de wetten van Hammoerabi! Da's nog straffere kost!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 17:34   #68
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en oja, de Marokkaanse wet verbiedt het slaan van vrouwen ook hoor.
Ik kan best geloven dat er in Marokko minder achterlijke fanaten rondlopen dan in de landen waar er velen zijn naar uitgeweken! De soort die ze daar liefst kwijt willen!Ze staan daar in Marokko zelf verwonderd van te kijken van wat hun onderdanen hier en elders zoal uitspoken...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 17:36   #69
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik denk dat ik een pak meer moslim ken dan jij, wsl meer dan dat jij er in je hele leven zult zien.
En wat moet dat bewijzen?
Voor de WO I en II kenden velen hier ook de Duitsers als gewone mensen zijnde. Tot ineens de nazi's voor de deur stonden.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 17:40   #70
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ook in Marokko staat de "religieuze wet" (die niet bestaat maar soit) onder de wetten van het land.
En hoevelen vegen daar hun voeten aan, vooral uit de minder ontwikkelde streken waaruit wij onze verrijkers binnen krijgen?
Trouwens, is het niet zo dat de religieuzen daar weer meer en meer noten op hun zang krijgen? Wat zou Kemal Ataturk zeggen moest hij weer verschijnen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 17:41   #71
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
gezien de tradities in het bejegen van de vrouw door de man is hier maar 1 antwoord mogelijk: "ja".
"Ja" in den tijd van Kristus dan! Maar jullie zitten dus nog niet veel verder, maar dan met een 20-eeuws kostuumpje aan...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 17:43   #72
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En hoevelen vegen daar hun voeten aan, vooral uit de minder ontwikkelde streken waaruit wij onze verrijkers binnen krijgen?
Trouwens, is het niet zo dat de religieuzen daar weer meer en meer noten op hun zang krijgen? Wat zou Kemal Ataturk zeggen moest hij weer verschijnen?
De enige die hier achterlijk is, dat ben jij. Zoals zijn naam zegt is Atatürk een Turk. Ga de planten nu maar water geven.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 17:44   #73
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

(...voor Filo)
En waarom kom je nu ook niet met een paar andere versjes die de onderdanigheid en minderwaardigheid van de vrouw in de verf zetten?
EN... waar sommige van die idioten nu nog altijd komen mee aandraven, dat is pas het strafste!

Laatst gewijzigd door andev : 10 juli 2010 om 17:58.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 17:46   #74
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De enige die hier achterlijk is, dat ben jij. Zoals zijn naam zegt is Atatürk een Turk. Ga de planten nu maar water geven.
En als Turk had hij geen invloed in de" islamitische regio"? In zijn land wonen er geen moslims? Met dat soort slimmigheden verander je niet veel aan de feiten dacht ik...
De uitspraken van Erdogan lopen soms ook over van aanpassing aan de wereld van vandaag, nietwaar? Binnenvallen maar niet aanpassen...
Enkel het woordje "Erdogan" op het internet ingetikt en binnen de 2 seconden had ik al dit bvb:



Maar de IHH heeft zeker zijn best gedaan om Erdogan te promoten. “Alle volkeren van de islamitische wereld zouden een leider als Recep Tayyip Erdogan willen hebben,” verkondigde IHH-chef Bulent Yildirim vorig jaar tijdens een Hamas-rally in Gaza. En Erdogan lijkt het eens te zijn met deze stelling: sinds het incident waarvan de IHH toegeeft het zelf te hebben uitgelokt, heeft de Turkse premier zijn best gedaan om voor een aanval op de joodse staat te concurreren met de Iraanse Mahmoud Ahmadinejad en Hassan Nasrallah van de Hezbollah.

Laatst gewijzigd door andev : 10 juli 2010 om 17:57.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 18:32   #75
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
zie hoger voor de bijbel (er zijn meer verzen dan het geciteerde: ze zijn in 't zelfde bedje ziek. Mogelijk. Bronnen?
1. Ik stelde mijn vraag specifiek over de islam.
2. Als ik het precies wist van dat kopen zou ik de vraag ook niet gesteld hebben maar direct zelf een bron gegeven hebben als bewijs dat het zo is. Mijn opmerking was gericht tot de vele mensen hier op het podium die de wijsheid in pacht hebben Daar reken ik mezelf niet bij.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 18:48   #76
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1958 Bekijk bericht
En dus werd het hoog tijd,dat er iets veranderde.Maar dat dit niet zonder strijd is gegaan,weten we intussen wel.
Buiten dat de politie nu een huisbezoek mag brengen en dat de vrouw een klaht kan indienen is er eigenlijk niets verandert.


Het aantal vrouwen dat van hun echtgenoot slaag krijgt en niets durft te zeggen tegen de buitenwereld is nog steeds even groot.

Het aantal vrouwen dat slecht een zeer beperkt huishoudgeld krijgt is zeer groot.
Het aantal gezinnen waar de man het kindergeld op zijn rekenig krijgt en er niets van aan zijn gezin afgeeft is enorm.
Het aantal vrouwen dat met haar inkomen het gezin moet voeden, terwijl haar echtgenoot zijn inkomen zelf opmaakt is zeer groot.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 18:50   #77
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
1. Ik stelde mijn vraag specifiek over de islam.
2. Als ik het precies wist van dat kopen zou ik de vraag ook niet gesteld hebben maar direct zelf een bron gegeven hebben als bewijs dat het zo is. Mijn opmerking was gericht tot de vele mensen hier op het podium die de wijsheid in pacht hebben Daar reken ik mezelf niet bij.
In de Bijbel staat ook dat de vrouw haar man moet dienen, volgen en gehoorzamen, of anders gestraft moet worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 19:12   #78
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In de Bijbel staat ook dat de vrouw haar man moet dienen, volgen en gehoorzamen, of anders gestraft moet worden.
Ik ken geen niet-moslims die zo'n interpretatie maken of dit ter verantwoording roepen tov hun ev vrouw-onvriendelijk gedrag. Jij wel ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 19:37   #79
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hij beweert gewoon dat het hoogst waarschijnlijk is dat deze berichten in de wereld worden gestuurd met maar 1 doel: de islam in een slecht daglicht zetten. zeker gezien de bron, heeft hij nog gelijk ook om te twijfelen over de echtheid ervan.

waarom bericht jij nooit over de vele Vlaamse katholieke vrouwen die dagelijks door hun man geslagen worden trouwens??
Huiselijk geweld komt overal voor, in ieder millieu en alle rangen en standen.

Dat is al erg genoeg maar geweld is binnen islam toegestaan ookal zal afhankelijk welke moslim je hoort dit varieren van een lichte tik tot regelrechte mentale en fysieke terreur.
Of het nu een lichte tik of grof geweld betreft,bij beide handelingen ga je uit van het idee dat de man vrouwen moet en mag corrigeren, zij onderschikt zijn, niet gelijkwaardig en juist dat is de basis waarom binnen islam meer geweld op vrouwen voorkomt.

Daarover durven praten betekent niet dat je focust op islam ookal beweren sommigen die graag om het zwijgen op te leggen, het focust echter wel op de positie van vrouwen binnen islam tegenover mannen en die vind ik allerbelabberst, hopelijk komen moslima's ertoe daar uit te groeien.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 19:47   #80
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In de Bijbel staat ook dat de vrouw haar man moet dienen, volgen en gehoorzamen, of anders gestraft moet worden.
Het verschil is dat niemand hier de Bijbel ernstig neemt, laat staan ook maar het minste benul heeft wat er in staat.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be