Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 16 juni 2004, 17:32   #61
Josjie
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Locatie: Gent - Vlaanderen
Berichten: 13
Stuur een bericht via MSN naar Josjie
Standaard

Ik vind deze petitie ronduit belachelijk, dit heeft niets te zien met links of rechts volgens mij. Als er altijd maar meer en meer mensen tegen het beleid stemmen (om effectief voor de standpunten van het blok te stemmen moet er iets mis zijn in je hoofd volgens mij) zou het mij logischer lijken dat de huidige politieke 'machthebbers' iets proberen doen aan het beleid ipv die noodkreet in het belachelijke te trekken met zo een idiote petitie.

En aan de flamingant met het standbeeld van Jacob Van Artevelde als avatar... Het is niet omdat deze in het boek de leeuw van vlaanderen met de vlamingen meevocht dat dit effectief zo was. Het is geschiedkundig bewezen dat die met de fransen meevocht dus TEGEN de vlamingen... Als je linken wilt leggen naar de geschiedenis doe dit dan goed aub, want ik ben ook flamingant en voel mij beschaamd in uw plaats.
__________________
- Ad mala parrata haec sunt atra theatra parata -
Josjie is offline  
Oud 16 juni 2004, 18:10   #62
Saffen
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timor
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP

wiskundig kan dat niet. slechts 25% kan zich maar gestigmatiseerd voelen, dus slechts 25% kan uit woede opnieuw voor het blok stemmen. Mensen die niet voor het blok gestemd hebben voelen zich niet gestigmatiseerd en zullen dan ook niet uit woede voor het blok stemmen. Hoogstend zullen ze wegens andere redenen voor het blok stemmen
Hoort u mij ergens zeggen dat die mogelijke extra kiezers zich zelf gestigmatiseerd voelen? Neen, wat ik zeg is dat die extra kiezers de stigmatisering van het VB en haar kiezers nog maar eens zullen beu zijn (de klassieke underdogsympathie).
Timor, er is echter een minder leuke zijde aan de underdogsympathie.
na een tijdje worden de linksen de underdogs.
Saffen is offline  
Oud 16 juni 2004, 20:56   #63
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Ik vind het opzich al belachelijk om 'tegen' iets te zijn. Je moet niet iemand anders zijn standpunten onderuit halen maar er zelf betere aanbrengen. Je moet niet op het Blok stemmen omdat je tegen het huidige beleid bent. Je moet voor het Blok stemmen omdat je achter hun programma staat. En zo is dat voor alle strekkingen en partijen. Ook 'tegenbetogingen' zijn daarom onzin.
StevenNr1 is offline  
Oud 16 juni 2004, 21:06   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Waarlijk straffe geesten die kunnen peilen wat er zich in de hoofden van al de blokkiezers afspeelt op het moment van het inkleuren van het 'foute' bolletje.

Waarlijk verlichte koppen, die precies het IQ kunnen bepalen van een slordig miljoen verplichte stembusgangers.

Waarlijk superintellecten die feilloos kunnen uitmaken wie precies voor welk item koos, uit de grote koppelverkoop van programmapunten aangeboden door partij 'rood-blauw-bruin-tsjeef'

__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 16 juni 2004, 21:21   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Ik vind het opzich al belachelijk om 'tegen' iets te zijn. Je moet niet iemand anders zijn standpunten onderuit halen maar er zelf betere aanbrengen. Je moet niet op het Blok stemmen omdat je tegen het huidige beleid bent. Je moet voor het Blok stemmen omdat je achter hun programma staat. En zo is dat voor alle strekkingen en partijen. Ook 'tegenbetogingen' zijn daarom onzin.
Beter is het om helemaal niet te 'moeten' stemmen want NIEMAND staat helemaal achter een de standpunten van deze of gene partij.

Uit protest stemmen is juist het gevolg van de verplichting te stemmen terwijl het je geen zak interesseert of omdat je veel te goed weet dat er toch niet met de uitslag zal worden rekening gehouden.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 16 juni 2004, 21:31   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Waarlijk straffe geesten die kunnen peilen wat er zich in de hoofden van al de blokkiezers afspeelt op het moment van het inkleuren van het 'foute' bolletje.

Waarlijk verlichte koppen, die precies het IQ kunnen bepalen van een slordig miljoen verplichte stembusgangers.

Waarlijk superintellecten die feilloos kunnen uitmaken wie precies voor welk item koos, uit de grote koppelverkoop van programmapunten aangeboden door partij 'rood-blauw-bruin-tsjeef'

Ik ben iemand die een 'fout' bolletje inkleurde.
En ik weet verdomde goed waarom ik het deed!
Plak mij nu vooral het etiket op dat ik een hele of halve debiel ben...
Schamen zal ik mij echter allerminst.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 16 juni 2004, 21:38   #67
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik ben iemand die een 'fout' bolletje inkleurde.
Foei!

Citaat:
En ik weet verdomde goed waarom ik het deed!
Omdat het niet per computer kon?

Citaat:
Plak mij nu vooral het etiket op dat ik een hele of halve debiel ben...
Neen hoor.
'Debilitas' is de minst erge aandoening van de geest.

Citaat:
Schamen zal ik mij echter allerminst.
Dat doen we wel in jouw plaats.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 16 juni 2004, 21:45   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Citaat:
Dat doen we wel in jouw plaats
Niet nodig.

Schaam je liever voor mensen die een oppergaai bewieroken waar niemand ooit een bolleke voor heeft mogen inkleuren.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 16 juni 2004, 21:53   #69
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Dat doen we wel in jouw plaats
Niet nodig.

Schaam je liever voor mensen die een oppergaai bewieroken waar niemand ooit een bolleke voor heeft mogen inkleuren.
Kunst, cultuur en traditie hoeven niet verkozen worden.
Dat is een zaak die gecreëerd wordt door enkelingen.

In die subtiele wereld van de geest en ideeën heeft de democratie of de meerderheid geen legitimiteit. Daar mag de allerindividueelste expressie prevaleren op het onbegrip van de nog onwetende meerderheid.

Voor onze toekomstige koningin kan ik geen bolleke kleuren, maar ik zou ze wat graag een punt zetten: hoef ik me daarvoor te schamen? Homo sum, humani nil a me alienum puto!
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 16 juni 2004, 22:09   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Je bent een man. En er zullen wel meer mannen zij die een mooie vrouw 'een punt willen zetten'. Daar hoef je je niet voor te schamen.
Je hoeft je zelfs voor niks te schamen zolang je anderen maar geen schaamte probeert aan te smeren omdat zij hun burgerplicht vervullen naar eigen smaak.
Smaken verschillen nu eenmaal.

Ik vind het leuk dat ik mijn verplichting in plezier kan omzetten door mijn anti-Vlaamse 'vertegenwoordigers' lik op stuk te geven.

Jij vind het allicht leuker de vrouwen van je broodheren 'een punt te zetten'.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 16 juni 2004, 23:40   #71
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Master Yoda
To: United Nations, UNESCO

Nav de 1 miljoen stemmen die op 13 juni jongstleden naar het VLAAMS BLOK gingen, wensen wij Vlaanderen uit te roepen tot intellectueel rampgebied.

De ondertekenaars van de petitie vragen dan ook aan de Verenigde Naties en in het bijzonder aan de Unesco ontwikkelingshulp om Vlaanderen terug sociaal, verstandelijk en emotioneel uit het slop te halen.

Iets meer dan een eeuw geleden zond Vlaanderen zijn missionarissen uit om de mensheid de beschaving bij te brengen.
Wij denken dat het nu tijd is dat Vlaanderen van de wereld lessen krijgt in broederlijkheid, verdraagzaamheid, democratische beginselen, racismebestrijding, probleemanalyse en hedendaagse geschiedenis (in het bijzonder over de periode 1933-1945).

Wij drukken erop om deze onderwijzingen verplicht te maken, uiteraard voor het eigen volk eerst.

Sincerely,

The Undersigned


Teken (indien akkoord) de petitie : http://<a href="http://www.PetitionO...ition.html</a>

Thx!
Mooi. Het grootste probleem ligt echter bij de pers: die wou niet dat de burger andere partij-alternatieven kenden dan het VB. In Nederland is dat wel anders: daar won een nieuwe partij de Europese verkiezingen. In België kauwen we maar door op dezelfde afgezaagde individuen en partijen.
Hans1 is offline  
Oud 16 juni 2004, 23:46   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Citaat:
Het grootste probleem ligt echter bij de pers: die wou niet dat de burger andere partij-alternatieven kenden dan het VB.
Ik gun jou anders van harte dezelfde negatieve bekendheid die het Vlaams Blok te beurt valt in de Belgische pers, Hans.

Eigenlijk is het maar goed dat de BUB er niet ingeraakt want dan ben jij je oerflauwe excuus kwijt.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 17 juni 2004, 06:43   #73
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timor
Ongelofelijk eigenlijk dat sommige mensen zich maar niet kunnen neerleggen bij de mening van een kwart van de Vlaamse kiezers en dat dan maar afdoen als onintelligente, gefrustreerde, negatieve kiezers zonder enige inhoud. Doe vooral zo voort, en de vergeet vooral niet verbaasd op te kijken als in 2006 de mensen die stigmatisering nog hartsgrondiger zijn beugeraakt en het VB zijn zoveelste verkiezingsoverwinning boekt.

Inderdaad, ik vraag mij trouwens af wat het opleidingsniveau is van dat soort linksegaards.

Hebben te lang in het ONDERwijs gezeten volgens mij...
Herr Flick is offline  
Oud 17 juni 2004, 06:45   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker

Dat zal niet nodig zijn, want van de meeste 3 miljoen anderen zal de frank (enfin Euro) vroeg of laat ook wel vallen. Hopelijk niet laat.
Ik zou er toch niet op rekenen mocht ik van u zijn.
Niet iedereen is een kuddedier dat zich makkelijk achter de kar van een demagoog laat spannen. Sommige mensen denken na in het stemhokje en hebben een fundamenteel gevoel van rechtvaardigheid en verdraagzaamheid.
Wel ik heb een gevoel voor verantwoordelijkheid, en dat is de reden waarom ik het juste bolleke "zwart" maak.

Ik wil namelijk niet verantwoordelijk zijn voor die slappe verkwanselingspolitiek van paars.
Herr Flick is offline  
Oud 17 juni 2004, 06:48   #75
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker

Waarop baseert U zich om te stellen dat U het zou zijn, die 'nadenkt' en dat anderen niet zouden nadenken? Op uw arrogantie misschien?
Kunt u mij eens uitleggen hoe u uit mijn woorden tot zulk een concluse komt? of gaat u terug rond de pot draaien zodat je jezelf toch maar in een slachtofferrol kunt wurmen?

Voor alle duidelijkheid: mijn stelling was dat ongeveer 80% van de mensen in het stemhokje nadenkt. er is een verschil tussen 'sommige mensen' en 'ikzelf', of was Nederlands niet uw sterkste vak?

Dat percentage mijn beste vriend is veel te hoog gegrepen.

Mensen stemmen Sos, Liberaal of CD&amp;V omdat ze het gewoon zijn van thuis.

Mensen die Blok, Agalev, of iets anders kiezen, kiezen daarvoor omdat ze een eigen specifieke mening hebben, en dus ook nadenken.
Herr Flick is offline  
Oud 17 juni 2004, 08:09   #76
Stijn Ram
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP

wiskundig kan dat niet. slechts 25% kan zich maar gestigmatiseerd voelen, dus slechts 25% kan uit woede opnieuw voor het blok stemmen. Mensen die niet voor het blok gestemd hebben voelen zich niet gestigmatiseerd en zullen dan ook niet uit woede voor het blok stemmen. Hoogstend zullen ze wegens andere redenen voor het blok stemmen
Het is eigenlijk wel best grappig dat we dit soort redeneringen al meer dan 12 jaar te horen krijgen. Bij iedere volgende verkiezing zijn er dan telkens weer meer mensen die dan toch weer voor dat Blok kiezen.

We hoorden dat verhaaltje toen het Blok nog maar 10% haalde en alle keren erna als het Blok weer eens een sprong vooruit maakte.

In Anderlecht stemt nu reeds 43% van de Vlamingen op het Blok en in Molenbeek 40%. In Schaarbeek en Antwerpen 35%. Op naar de absolute meerderheid dan maar, als de "traditionelen" potdoof en stekeblind blijven voor de veranderingen in de samenleving.

En dan is het meteen gedaan met de multiculturele samenleving.


Nog 1 keer verkiezingen en de multiKUL samenleving is gedaan. Dan is Vlaanderen terug voor de Vlamingen en kunnen al die onverdraagzame allochtonen terug van waar ze gekomen zijn.
Wees gerust. we zullen niet discrimineren, ze mogen ALLEMAAL buiten.
__________________
Een Vlaamse soeveREINE staat NU!!!
Stijn Ram is offline  
Oud 17 juni 2004, 08:46   #77
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Ram
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Het is eigenlijk wel best grappig dat we dit soort redeneringen al meer dan 12 jaar te horen krijgen. Bij iedere volgende verkiezing zijn er dan telkens weer meer mensen die dan toch weer voor dat Blok kiezen.
We hoorden dat verhaaltje toen het Blok nog maar 10% haalde en alle keren erna als het Blok weer eens een sprong vooruit maakte.
In Anderlecht stemt nu reeds 43% van de Vlamingen op het Blok en in Molenbeek 40%. In Schaarbeek en Antwerpen 35%. Op naar de absolute meerderheid dan maar, als de "traditionelen" potdoof en stekeblind blijven voor de veranderingen in de samenleving.
En dan is het meteen gedaan met de multiculturele samenleving.
Nog 1 keer verkiezingen en de multiKUL samenleving is gedaan. Dan is Vlaanderen terug voor de Vlamingen en kunnen al die onverdraagzame allochtonen terug van waar ze gekomen zijn.
Wees gerust. we zullen niet discrimineren, ze mogen ALLEMAAL buiten.
Ik ken meerdere voorbeeldige allochtonen, ook in het VB, die werkelijk een verrijking zijn en die we met genoegen opnemen.
luc broes is offline  
Oud 17 juni 2004, 08:51   #78
Stijn Ram
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Ram
Nog 1 keer verkiezingen en de multiKUL samenleving is gedaan. Dan is Vlaanderen terug voor de Vlamingen en kunnen al die onverdraagzame allochtonen terug van waar ze gekomen zijn.
Wees gerust. we zullen niet discrimineren, ze mogen ALLEMAAL buiten.
Ik ken meerdere voorbeeldige allochtonen, ook in het VB, die werkelijk een verrijking zijn en die we met genoegen opnemen.
Maar als die 'voorbeeldige' allochtonen kweken aan 6 kinderen per gezin zitten we weer zeer snel met minder voorbeeldig allochtoon krapuul dat geen zin heeft te werken en liever profiteert. De aard van het beestje is om niet voorbeeldig te zijn. Die voorbeeldigen zijn de uitzondering die de regel bevestigen.
Vlaanderen voor de Vlamingen!
__________________
Een Vlaamse soeveREINE staat NU!!!
Stijn Ram is offline  
Oud 17 juni 2004, 09:24   #79
Chelsea
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 13
Standaard

Stijn Ram wrote:

Nog 1 keer verkiezingen en de multiKUL samenleving is gedaan. Dan is Vlaanderen terug voor de Vlamingen en kunnen al die onverdraagzame allochtonen terug van waar ze gekomen zijn.
Wees gerust. we zullen niet discrimineren, ze mogen ALLEMAAL buiten.



Wat zijn vlaams blokkers toch zo verdraagzaam en vredelievend!!
Racisme daar hebben ze nog nooit van gehoord! Lees maar hierboven!

Arm Vlaanderen
Chelsea is offline  
Oud 17 juni 2004, 09:26   #80
Chelsea
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 13
Standaard

Nog iets Stijn Ram:

Jullie Vlaams Blokkers doen het hier steeds af of alles hier voor mensen van buitenlandse origine is!!!

En volgens jou zijn ze lui en werken ze niet en 5 posts verder gaan je dan zeggen dat ze allemaal ons werk afpakken!


Jij moet een heel slimme mens zijn!! hahahahaha
Chelsea is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be