Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2008, 08:24   #61
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Nee, je moet je daarvoor niet schamen want dat wilt alleen maar zeggen dat als je alles begint af te wegen, dat een werkloze het hier over het algemeen beter heeft dan iemand die gaat werken. Bekijk het als een win for life of zoiets maar dan voor een paar jaartjes in jou geval.

Maar dit blijft volgens mij niet duren want met die éénmaking van Europa gaan er andere wetten gelden voor de sociale zekerheid en die zijn niet zo vrijgevend als het nu hier is.
ik hoop dat dat gaat gebeuren want dit systeem, samen met de invoering van de €, hebben ons al lang genoeg voor gek gehouden.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 08:31   #62
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik heb geen 11 jaar vakantie genomen, maar 5 jaar lang hebben ze me wel met rust gelaten, me nep-aanbiedingen gedaan, en me AFGERADEN om initiatief te nemen en mijn eigen bedrijf op te starten.

Wel, dat laatste heb ik toen dus toch gedaan.

Het hele RVA/Actiris/orbem systeem is nep. Nebbisj.

Doekje voor het bloeden.
Werkgelegenheid voor hun bedienden.

Mijn zoon laatst ook, die hebben ze een paar maanden laten dobberen en drijven, zonder vergoeding.

Tot hij keihard ZELF is gaan ploeteren om werk te vinden, en binnen de week had hij zijn droomjob.
Weet je, de VDAB is zelf een bedrijf op zich geworden door de jaren heen en ze hebben wel constant werklozen nodig anders zou het werkvolk daar ook werkloos worden, en dat zijn er een heel pak.

Dus zolang je hun aan de wiggel houdt door af en toe een opleiding te volgen laten ze je gerust volgens mij want dan geef jij hun werk.

Maar voor de rest is het idd een nep systeem waar je niet veel aan hebt als je echt een fatsoenlijke job wilt, dan moet je zoals je zegt zelf aan het zoeken gaan dag in dag uit. Die trajectbegeleiding is nog zoiets dat op niks trekt.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 08:38   #63
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
ik hoop dat dat gaat gebeuren want dit systeem, samen met de invoering van de €, hebben ons al lang genoeg voor gek gehouden.
Ja, ik hoop ook wel dat er Europese richtlijnen komen wat de sociale zekerheid betreft, maar dan moeten ze ook wel zien dat er meer jobs gecreëerd worden.

Want 1/3 van die openstaande vacatures bestaan gewoon niet als je daar op solliciteert, maar is gewoon reclame voor de bedrijven. Als je dan belt dan zeggen ze dat die vacature al is ingevuld maar dan vraag ik me af waarom die blijven openstaan op de VDAB site. Ook veel half-time of pwa jobkes die niks opbrengen heb ik vroeger ondervonden.

Waarschijnlijk voor de statistieken wat omlaag te brengen wat de werkloosheid betreft

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 12 mei 2008 om 08:40.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 08:57   #64
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Ja, ik hoop ook wel dat er Europese richtlijnen komen wat de sociale zekerheid betreft, maar dan moeten ze ook wel zien dat er meer jobs gecreëerd worden.

Want 1/3 van die openstaande vacatures bestaan gewoon niet als je daar op solliciteert, maar is gewoon reclame voor de bedrijven. Als je dan belt dan zeggen ze dat die vacature al is ingevuld maar dan vraag ik me af waarom die blijven openstaan op de VDAB site. Ook veel half-time of pwa jobkes die niks opbrengen heb ik vroeger ondervonden.

Waarschijnlijk voor de statistieken wat omlaag te brengen wat de werkloosheid betreft
om aan de slag te gaan moet je vooral niét op de RVA rekenen.

Zoals ik al zei, mijn zoon was net afgestudeerd en perfect 3 talig, en die hebben ze m�*�*nden laten ronddobberen. Hij rekende zo'n beetje op het arbeidsbureau als schoolverlater, maar dat was duidelijk een slecht idee.

Toen hij er zelf achter is gaan zitten (het geheim: een super cv met motivatiemailtje, emailen naar alle bedrijven die je maar vindt. Laat hun zelf maar uitzoeken of ze een job voor je hebben, en wees niet te selectief. Wees echter wel zeer duidelijk in je CV voor wat betreft je profiel). Resultaat? Meteen drie weken lang telefoontjes voor interviews, en enkel de beste bedrijven reageerden. En dan binnen de week aan de slag.

RVA SHMERVEA.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 09:02   #65
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
RVA SHMERVEA.
Is dat iets hebreeuws?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 09:55   #66
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Is dat iets hebreeuws?
ERVEEA sHmeRVEEA?

Een joodse jongen gaat naar de psychiater.
Die vertelt hem dat hij altijd maar aan zijn moeder denkt,
en dat hij dus van de Oeidipus is.
Wanneer hij thuiskomt, vertelt hij dat aan zijn moeder.
Haar reactie: "Oidipus, SCHMOIDIPUS!"



(in het Frans klinkt het leuker, oedipe shmoedipe).
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 21:56   #67
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik weet van mensen die werkloos werden en achter cursussen gingen horen bij de VDAB. Die kregen te horen dat dit niet ging, ze waren niet lang genoeg werkloos...

Even een jaartje wachten.
Klopt en als je er dan langdurig werkloos bent, moet je voor je aan die cursus kan deelnemen, een hele serie testen afleggen, waarna ze je dan doodleuk komen melden dat je niet geschikt bent voor aan die cursus deel te nemen.

Dan naar inschrijven voor een volgende, weer heel die procedure en dan weer dezelfde uitkomst.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 22:06   #68
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Klopt en als je er dan langdurig werkloos bent, moet je voor je aan die cursus kan deelnemen, een hele serie testen afleggen, waarna ze je dan doodleuk komen melden dat je niet geschikt bent voor aan die cursus deel te nemen.

Dan naar inschrijven voor een volgende, weer heel die procedure en dan weer dezelfde uitkomst.
Ja, dat is wel om te schreeuwen dan.

Iemand ging voor een cursus vorklift chauffeur, even langs de dokter om te zien of hij wel geschikt is uiteraard. Die zegt, je hebt geen dieptezicht maar ik ga je daarvoor niet terug houden.

En zo begint de man overtuigd zijn cursus, en hij slaagt er zelfs in, nipt maar geslaagd. En solliciteren maar totdat hij wordt aangenomen en hij een ogentest krijgt. Waarop hij prompt medisch ongeschikt verklaard wordt.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 12:49   #69
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

@ marc

Is je leefloon in orde?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 13:20   #70
miena
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 juni 2008
Berichten: 2
Standaard Hey

bij
miena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 13:23   #71
miena
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 juni 2008
Berichten: 2
Standaard hey

vindt het erg wat je overkomen is echt als je ziet hoe al die vreemdelingen gratis onderdak en voeding krijgen in van die bepaalde centrum's is het echt erg vreemdelingen hebben op alles voorrang zitten ze zonder werk kunnen ze jaren lang werkloos zijn zonder dat er iemand naar om kijkt.
maar ze zullen heus niet met u inzitten want zij van de rva verdienen maandelijk genoeg om van te leven en het zal hun wat interesseren of jij nu niet kunt eten of een dak boven je hoofd had belgie is een oneerlijk land!!!!!!!!!!!!!!!!
miena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 13:44   #72
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
wat gaaf is dat. Toch nog enige bescherming dan.

Maar verder vind ik dat hele 'werkeloosheidssysteem' hier wel wat scheefjes.

11 jaar werkeloos, daar is toch iets anders aan de hand, nl, of werkonbekwaam wegens gezondheid, ofwel behoefte aan wat bijscholing? En waarom gaat men dan niet op de mutualiteit en/of een cursus?
indien men werkonbekwaam is moet dit effektief via de diensten van het RIZIV kunnen worden aangetoond. De vraag is natuurlijk: op welk gebied. Dat iemand geen bouwvakker meer kan zijn wil inderdaad niet zeggen dat hij geen bureelwerk zou kunnen uitvoeren.

Maar het "samenwonend" gedoe irriteert me ook mateloos. Het is niet omdat iemand een kamer aanbiedt aan iemand die in de problemen zit, dat ineens ook de portemonnaie wordt gedeeld. Maar daar is blijkbaar niks aan te doen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 13:45   #73
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miena Bekijk bericht
vindt het erg wat je overkomen is echt als je ziet hoe al die vreemdelingen gratis onderdak en voeding krijgen in van die bepaalde centrum's is het echt erg vreemdelingen hebben op alles voorrang zitten ze zonder werk kunnen ze jaren lang werkloos zijn zonder dat er iemand naar om kijkt.
maar ze zullen heus niet met u inzitten want zij van de rva verdienen maandelijk genoeg om van te leven en het zal hun wat interesseren of jij nu niet kunt eten of een dak boven je hoofd had belgie is een oneerlijk land!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar in Belgie gebruiken ze wel lekker leestekens en hoofdletters! Je kan anders misschien eens een cursus bij de RVA nemen om het gebruik ervan onder de knie te krijgen.

Over de inhoud van het bericht. Proficiat, u hebt de prijs gewonnen voor het meest infantiele bericht van de week.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 14:38   #74
sfinx666
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Berichten: 1.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Neen, dat denk ik niet, temeer omdat de RVA bestaat om Vlaamse werklozen zo snel mogelijk te schorsen.

Ik kan de OP dan ook niets anders aanbevelen dan om te kiezen voor een leven in de misdaad.

De uren zijn slechter maar het betaalt beter.
Of hij kan bedelaar worden ? Met een hond ? Want volgens sommigen verdienen die geld als slijk ! En allemaal netto-winst ! Zwart geld! Niks voor de staat...
En een woning moet je maar gewoon kraken, hé. Als ik persoonlijk voor de keuze sta, om ergens een leegstaande woning binnen te dringen, en mij daar te huisvesten, OFWEL in de goot, onder een brug, of in een kartonnen doos te moeten gaan slapen, dan is de keuze gauw gemaakt.
Voor werk & dopgeld net hetzelfde: als ik geen werk vind, en de dop stuurt mij met valse truukjes wandelen, dan spreek ik de mensen op straat aan om mij geld te geven, en als ik van niemand niks krijg, ja dan blijft maar één oplossing: zelfbediening.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 14:41   #75
sfinx666
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Berichten: 1.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Meneer is werkloos sinds 1997. U heeft gelijk, veel te snelle schorsing. Het is toch echt schandalig dat de RVA van u verwacht dat je een job kan vinden in amper 11 jaar tijd.
Ja, als metser Met een kapotte rug ! Die vent is gebrekkelijk !
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 15:39   #76
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Of hij kan bedelaar worden ? Met een hond ? Want volgens sommigen verdienen die geld als slijk ! En allemaal netto-winst ! Zwart geld! Niks voor de staat...
En een woning moet je maar gewoon kraken, hé. Als ik persoonlijk voor de keuze sta, om ergens een leegstaande woning binnen te dringen, en mij daar te huisvesten, OFWEL in de goot, onder een brug, of in een kartonnen doos te moeten gaan slapen, dan is de keuze gauw gemaakt.
Voor werk & dopgeld net hetzelfde: als ik geen werk vind, en de dop stuurt mij met valse truukjes wandelen, dan spreek ik de mensen op straat aan om mij geld te geven, en als ik van niemand niks krijg, ja dan blijft maar één oplossing: zelfbediening.

Zoals ik eerder al aanbevool, een leven in de misdaad dus.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 15:46   #77
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

RVa is nergens voor goed, geef gewoon de mensen hun geld als ze niet kunnen werken. Het geld dat men in de RVA steekt voor hun werknemers te betalen zouden ze beter de werklozen mee uitbetalen.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 16:10   #78
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
RVa is nergens voor goed, geef gewoon de mensen hun geld als ze niet kunnen werken. Het geld dat men in de RVA steekt voor hun werknemers te betalen zouden ze beter de werklozen mee uitbetalen.
Ja maar dan staan de werknemers van de RVA op straat en dan hangen die op hun beurt weer op den dop dus dat maakt geen bal uit!
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 16:13   #79
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
RVa is nergens voor goed, geef gewoon de mensen hun geld als ze niet kunnen werken. Het geld dat men in de RVA steekt voor hun werknemers te betalen zouden ze beter de werklozen mee uitbetalen.
Dat doen ze.

Daar is invalidegeld voor.

En als je de RVA sluit, wie gaat er dan berekenen hoeveel de werklozen mogen trekken?

Tssss...
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 16:40   #80
bk232214
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 1.309
Standaard goede raad

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Ik volg je en het is inderdaad ronduit onrechtvaardig, maar ik vrees dat je hier veel reacties zult krijgen in de zin van "pech voor jou", "je had maar moeten zien dat" en "trek je plan".

Die reacties komen dan steevast van mensen die GEEN pech hadden, die (meestal door gelukkig toeval) wel hun toekomst konden verzekeren en die daarom denken dat ze "hun plan kunnen trekken" en dat ze als rolmodel moeten dienen voor anderen. Zo van: "kijk hoe flink ik de zaak van mijn oom heb overgenomen" :-S

Toch één opmerking: het is ronduit belachelijk om niet te willen samenwonen met een man omdat men je dan als homo beschouwt. In dat geval verdien je niet beter dan dat je op straat belandt.
Het enigste dat je kan doen gaat naar de politie en zegt dat je een bankoverval gaat doen omdat je honger hebt en een dak boven je hooft wil , of in hongerstaking maar voor een vlaming telt dat niet dat telt alleen voor vreemdelingen of ge kunt ook een kerk bezetten en de pers halen probeert eens je weet nooit

houd de moet er in
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be