Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 februari 2007, 22:56   #61
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.981
Standaard

Ik zie dat België nog bezig met hun communautaire brol is. Ja, ik heb dit nieuws pas nu vernomen - ik kijk het nieuws nu uitsluitend op France 2 - en dat toont eigenlijk wat België is : een apenland. Zullen er rellen tussen Vlamingen en Franstaligen komen? Zullen er beelden daarvan in het buitenland zijn opdat België internationaal nog een keer in het belachelijk valt? Het buitenland lacht met België..................en ik lach gewoon ook mee. Op dat vlak krijgt België gewoon wat ze verdient. Als ik de TAK, Voorpost of de VVB was, zou ik een circus openen met daarin al hun attracties.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 23:01   #62
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Op dat vlak krijgt België gewoon wat ze verdient. Als ik de TAK, Voorpost of de VVB was, zou ik een circus openen met daarin al hun attracties.
Zou je dat circus niet eerder vrijhouden voor 'de leeuwentemmer van Woluwe'?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 23:21   #63
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Zou je dat circus niet eerder vrijhouden voor 'de leeuwentemmer van Woluwe'?
Vlaanderen is toch al bekend voor hun verschillende circussen :Ijzerbedevaart, Ijzerwake onder meer. Een circus meer of minder, waarom niet?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 23:41   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik zie dat België nog bezig met hun communautaire brol is. Ja, ik heb dit nieuws pas nu vernomen - ik kijk het nieuws nu uitsluitend op France 2 - en dat toont eigenlijk wat België is : een apenland. Zullen er rellen tussen Vlamingen en Franstaligen komen? Zullen er beelden daarvan in het buitenland zijn opdat België internationaal nog een keer in het belachelijk valt? Het buitenland lacht met België..................en ik lach gewoon ook mee. Op dat vlak krijgt België gewoon wat ze verdient. Als ik de TAK, Voorpost of de VVB was, zou ik een circus openen met daarin al hun attracties.
U hebt echt een hekel aan België, niet? Ik vind het zeker een leuk land, maar ik begrijp er bar weinig van.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 23:51   #65
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hier even de oorlogsverklaring in het Nederlands:

FDF pleit andermaal voor een groter Brussel

zo 11/02/07 - Op een partijcongres in de faciliteitengemeente Kraainem heeft het FDF andermaal gepleit voor de uitbreiding van het Brussels gewest. Het FDF is een kleine maar radicale component van de MR, de Franstalige liberalen, die opkomt voor de belangen van de Franstaligen in Brussel en de rand.

Op elk congres van het Front Des Francophones (FDF) wordt gepleit voor de uitbreiding van het Brussels gewest en dat was vandaag niet anders.
Volgens partijvoorzitter Olivier Maingain staat die uitbreiding in de sterren geschreven. Hij wil daarover een referendum in de zes faciliteitengemeenten en daarbuiten.
Volgens een studie van de Université Catholique de Louvain (UCL) uit 1999 zouden de faciliteitengemeenten op basis van economische criteria en op basis van de bevolkingsdichtheid bij de Brusselse agglomeratie moeten horen. Maar ook Beersel, Dilbeek, Grimbergen, Sint-Pieters-Leeuw, Waterloo en Zaventem zouden voor het FDF bij Brussel moeten komen.
Daarnaast moeten beleidsdomeinen zoals justitie, sociale zekerheid en arbeidsbeleid volgens Maingain absoluut federaal blijven.
Het FDF haalde ook fors uit naar de Franstalige christendemocraten van het CDH, en vooral naar partijvoorzitster Joële Milquet. Haar Vlaamse tegenhanger, CD&V, vormt een kartel met de N-VA en dat is voor de radicale francofonen in het FDF onaanvaardbaar.
.
Grimbergen, waarom ook niet een corridor tot knokke?
En zelfs de belgicistische federalisten blijven stil!

En dan maar zagen over een boekje waar flamigante bedrijven instaan

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 23:59   #66
Catalyst
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Locatie: Brussel, België
Berichten: 324
Standaard

Laat gewoon de mensen in de Rand beslissen waar ze willen wonen. Dat heet democratie, een - naar Vlaamsgezinde maatstaven - moeilijk concept
Catalyst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 00:00   #67
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U hebt echt een hekel aan België, niet? Ik vind het zeker een leuk land, maar ik begrijp er bar weinig van.
Liberalist, nu moet je kleur bekennen, ben jij een Groot of Heel Nederlander
Je doet nog je best om een gefundeerde mening te hebben over België, dus ik zou niet opgeven.
(Luister niet naar Everytime, die gewoon elk protest van Vlamingen afdoet met "oh België interesseert niemand nog")
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 00:02   #68
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catalyst Bekijk bericht
Laat gewoon de mensen in de Rand beslissen waar ze willen wonen. Dat heet democratie, een - naar Vlaamsgezinde maatstaven - moeilijk concept
Laat ons dan ook een referendum houden in Vlaanderen over de geldstroom naar het koningshuis. Of laat ons het gewoon afschaffen. Dat heet democratie, een- naar Belgicistische maatstaven- moeilijk concept
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 00:04   #69
Catalyst
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Locatie: Brussel, België
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Laat ons dan ook een referendum houden in Vlaanderen over de geldstroom naar het koningshuis. Of laat ons het gewoon afschaffen. Dat heet democratie, een- naar Belgicistische maatstaven- moeilijk concept
Ik heb geen problemen met referenda over eender wat. Ze mogen natuurlijk niet populistisch zijn, �* la "wil u geen belastingen meer?" of "wil u niet meer betalen voor (x), (y), (z)".
Catalyst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 00:06   #70
Catalyst
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Locatie: Brussel, België
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Liberalist, nu moet je kleur bekennen, ben jij een Groot of Heel Nederlander
Je doet nog je best om een gefundeerde mening te hebben over België, dus ik zou niet opgeven.
(Luister niet naar Everytime, die gewoon elk protest van Vlamingen afdoet met "oh België interesseert niemand nog")
Ik begrijp Liberalist wel. Niemand wil 600 parlementen en 60 ministers. Wij snappen ons (?) systeem amper, wat zouden buitenlanders het dan begrijpen...
Catalyst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 00:14   #71
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U hebt echt een hekel aan België, niet? Ik vind het zeker een leuk land, maar ik begrijp er bar weinig van.
Ik leef IN België maar ik leef niet meer MET België. België een leuk land? België is de risee van heel Europa (als niet van de hele wereld) met onder meer al onze communautair brol en RTBF-journalisten die grapjes maken (grapje : het land zal splitsen). Hoe kan men nog verbaasd zijn dat men met België in het buitenland lacht?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 00:32   #72
Daphne
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 6 februari 2006
Berichten: 702
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Die kerels vallen best nog mee, zij willen Waterloo bij Brussel voegen?
Waterloo is absoluut MR-country. Daartegen is St.Martens Latem Legoland. Alles ademt daar nog Société Genérale, Union Minière en het bloedgeld uit Congo. Maingain zorgt dus voor een comfortabele elektorale positie voor zichzelf in dat nieuwe Brussel.
__________________
Koop nooit nog de merken die reclamespots maken met negers of makakken.
Daphne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 00:34   #73
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catalyst Bekijk bericht
Laat gewoon de mensen in de Rand beslissen waar ze willen wonen. Dat heet democratie, een - naar Vlaamsgezinde maatstaven - moeilijk concept
Bij mijn weten hebben ze al beslist waar ze willen wonen op het moment dat ze hun huis kochten, en dat was in vlaanderen.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 07:37   #74
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catalyst Bekijk bericht
Ik heb geen problemen met referenda over eender wat. Ze mogen natuurlijk niet populistisch zijn, �* la "wil u geen belastingen meer?" of "wil u niet meer betalen voor (x), (y), (z)".
U wil alleen maar referenda over thema's die u aanstaan? Is democratie geen te moeilijk concept voor u?
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 12 februari 2007 om 07:37.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 08:05   #75
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Liberalist, nu moet je kleur bekennen, ben jij een Groot of Heel Nederlander
Dat ligt geheel en al aan de uitwerking ervan. Er moet serieus wat veranderen in Wallonië, vooral m.b.t. mentaliteit en stemgedrag, wil ik voorstander zijn van een Heel-Nederland. Indien het staatsverband zo los is, dat ik met PS-perikelen niks te maken krijg, is het ook overweegbaar.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 12 februari 2007 om 08:06.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 08:07   #76
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik leef IN België maar ik leef niet meer MET België. België een leuk land? België is de risee van heel Europa (als niet van de hele wereld) met onder meer al onze communautair brol en RTBF-journalisten die grapjes maken (grapje : het land zal splitsen). Hoe kan men nog verbaasd zijn dat men met België in het buitenland lacht?
Het lachen om België is m.i. een beetje weg in Nederland. Nederlanders staan eerder met hun mond open van verbazing te kijken wat er zich in België afspeelt. Niemand begrijpt er een snars van als je het mij vraagt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 08:32   #77
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik zie dat België nog bezig met hun communautaire brol is. Ja, ik heb dit nieuws pas nu vernomen - ik kijk het nieuws nu uitsluitend op France 2 - en dat toont eigenlijk wat België is : een apenland. Zullen er rellen tussen Vlamingen en Franstaligen komen? Zullen er beelden daarvan in het buitenland zijn opdat België internationaal nog een keer in het belachelijk valt? Het buitenland lacht met België..................en ik lach gewoon ook mee. Op dat vlak krijgt België gewoon wat ze verdient. Als ik de TAK, Voorpost of de VVB was, zou ik een circus openen met daarin al hun attracties.
*geeuw* Daar gaan we weer....
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 08:35   #78
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik leef IN België maar ik leef niet meer MET België. België een leuk land? België is de risee van heel Europa (als niet van de hele wereld) met onder meer al onze communautair brol en RTBF-journalisten die grapjes maken (grapje : het land zal splitsen). Hoe kan men nog verbaasd zijn dat men met België in het buitenland lacht?
Slechte publiciteit is goeie publiciteit, denk ik zo.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 08:35   #79
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het lachen om België is m.i. een beetje weg in Nederland. Nederlanders staan eerder met hun mond open van verbazing te kijken wat er zich in België afspeelt. Niemand begrijpt er een snars van als je het mij vraagt.
En jij zeker niet, wat je hier al ten overvloede bewezen hebt. Reden te meer dus om je er nog iets meer in te verdiepen vooraleer je hier op dit forum steevast onwaarheden post die je zelf voor werkelijkheid neemt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 08:37   #80
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het lachen om België is m.i. een beetje weg in Nederland. Nederlanders staan eerder met hun mond open van verbazing te kijken wat er zich in België afspeelt. Niemand begrijpt er een snars van als je het mij vraagt.
Nou...het wordt tijd dat de kezen hun ooglappen afhalen.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be